MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Electronic / Drum & Bass

zoeken in:
Wat is daar mee?

Yanina
T.O. schreef:
Wat is daar mee?

Mooie naam en leuke boys!

Maar heeft weinig met dit topic te maken lijkt me

Yanina
Ja, daar gaan we weer...
ADF werd weggestemd in de dubsectie dus doe ik hier maar weer een poging.

Ze hebben ook een artiestenpagina als het goed is

Yanina
T.O. schreef:
Ze hebben ook een artiestenpagina als het goed is

Natuurlijk, dat weet ik ook wel en ik respecteer je wens om dit topic zuiver te houden. Het enige dat ik ermee wil bewerkstelligen is de discussie te verlevendigen en zoals cosmic rain zegt:

cosmic_rain schreef:
Er worden inderdaad een heleboel klassiekers genoemd. Natuurlijk is er veel meer te krijgen. Wellicht een leuke aanzet om te beginnen en van daaruit de zoektocht voort te zetten.

..hetgeen ik zou willen aanvullen met en je zoektocht uit te breiden. Er zijn meer bands die aan het genre gesnuffeld hebben en so what als je eens een album checkt waar een diversiteit aan stijlen opstaat. everything is good for you if it doesn't kill you

Mijn commentaar voor ADF:

Kunst moet een afspiegeling zijn van de realiteit volgens de, sociaal zeer bewogen, ADF en daar zijn zij zelf een exponent van. De cross over van jungle-hip hop-reggae-dub bass en mix met traditionele Indiase muziek maakt het album boeiend genoeg..etc.

en dit zegt de nederlandse wiki:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drum_and_bass]

Belangrijke Drum and Bass artiesten/dj's
Adam F
Alex Reece
Ancronix
Andy C
Aphrodite
Asian Dub Foundation
Audio Bully's

OK, maar zie ik daar de Audio Bully's bijstaan? Dat klopt gewoon echt niet hoor

Yanina
T.O. schreef:
OK, maar zie ik daar de Audio Bully's bijstaan? Dat klopt gewoon echt niet hoor

Oeps en verderop staat Prodigy, die wilde ik ook nog noemen

Misschien moet er ingegrepen worden bij Wiki?

live ingespeeld drum 'n bass filmpje op youtube door drummer uit Seattle. De laatste minuut van z'n tweede stuk is vooral sterk.

en voor een radio station met wat muziek en samples erbij

Harco
Yanina schreef:
(quote)

Oeps en verderop staat Prodigy, die wilde ik ook nog noemen

Misschien moet er ingegrepen worden bij Wiki?

Prodigy heeft toch wel een aantal nummers die sterk drum 'n bass klinken. Charly, bijvoorbeeld.

Kan iemand mij vertellen van wie het nummer in onderstaande video is?

Bij voorbaat dank!

http://youtube.com/watch?v=B2LPU2uArus

Harco
Cool nummer.

Erg gaaf genre ja
Black Sun Empire!

ik ben nu een nieuw album van Goldie aan 't luisteren en het klinkt tot nu toe best goed Stevige drum 'n bass die er bovenuit steekt door de productiekwaliteit en het overduidelijke gevoel ervoor.

Goldie heeft met Timeless in 1995 zeker één van de sterkste drum 'n' bass platen afgeleverd. Daarna was z'n vorm ingekakt naar zeggen, ik heb het niet eens geluisterd. Maar dit klinkt best lekker.

Vandaag heb ik over z'n carrière gelezen. Prachtig b-boy, acteur (ik had 'm achteraf bekeken wel herkend in die Bond film ) en gerespecteerd graffity artiest geweest. Dat laatste verklaard wel dat hij zulke lange goed gecomposeerde nummers heeft kunnen construeren als Timeless van 21 minuten en Mother van een uur. Pink Floyd met hun achtergrond als architecten is ook een voorbeeld daarvan.

net gooide ik een nummer van paradox op die ik van T.O. had gedownload: ''play twice before listening''. Dit is een nummer in het zogenaamde drumfunk subgenre van drum 'n' bass, zoals ik heb geleerd

playing once before listening deed het ook goed. heel mooie opbouw, mooie exstatische james brown achtige funk straalt ervan af (ook een vocal sample daarvan of iets wat er op lijkt).

Meteen daarna Aries Maze opgezet van deze 12'', en dat is toch ook even dik genieten. Wat meer melodie erbij. De vocal sample beperkt het geheel wel een beetje. Maar eveneens prachtige volle muziek

Aaron Simpson

John Doe schreef:
net gooide ik een nummer van paradox op die ik van T.O. had gedownload: ''play twice before listening''. Dit is een nummer in het zogenaamde drumfunk subgenre van drum 'n' bass, zoals ik heb geleerd

playing once before listening deed het ook goed. heel mooie opbouw, mooie exstatische james brown achtige funk straalt ervan af (ook een vocal sample daarvan of iets wat er op lijkt).

Meteen daarna Aries Maze opgezet van deze 12'', en dat is toch ook even dik genieten. Wat meer melodie erbij. De vocal sample beperkt het geheel wel een beetje. Maar eveneens prachtige volle muziek

Ah, dit had ik nog niet gelezen. Leuk dat je dat ook kan waarderen

frankenbeat schreef:
Kan iemand mij vertellen van wie het nummer in onderstaande video is?

Bij voorbaat dank!

http://youtube.com/watch?v=B2LPU2uArus

Damn wat een dope nummer.
Ik hou van Jungle.
Ik wil ook graag weten welke het precies is.
Ik dacht dat Black Sun Empire geen jungle maakte.

Kent iedereen deze ? Een echt vet nummer
En aangezien Jungle toch Dnb schijnt te zijn voglens jullie post ik m hier

http://youtube.com/watch?v=dbl4iiKpVEw

thejazzscène
Boymerang - You like it like that Schitterend qua ritmiek en bassen.

Ed Rush & Optical Die metalintro mag je alvast skippen (en behoort dan ook niet tot het nummer)

Meer clubdrum'nbass;

TC - Jump

TC - Rockstar

Pendulum - Axel Grinder

Ik ken http://www.breakbeat.co.uk/ als een goede radiosite van drum'nbass.
Dj Krush, Dj Clipz, TC, Commix, Andy C, Pendulum, Millennium Kru, Ed Rush & Optical, Noisia, Dillinja, Xample, Grooverider, Goldie, dj Hype, Roni Size, Shy Fx, Ninja Tune lijken mij de grote namen te zijn in het wereldje.

Ik ben ook een paar levensjaren naar optredens geweest. Sommige waren erg vet maar je raakt die drums snel bekeken.
Het enige concert dat ik heb meegemaakt waarvan ik denk dat ik het nog zot zou vinden is het optreden van Partizan Kru in de Kaaiman in Antwerpen. Zij behoren tot de Guerillagroep. Het is een samenwerking tussen drie Dj's (Soi, K-Nine, Lux). Zij mixen op bijzonder merkwaardige wijze erg zware drum'nbass (tech/darkstep; heeft breakcore, trance, drum'nbass invloeden). Had al lange tijd niets meer van deze kru gehoord tot ik overlaatst zag dat ze nog eens optraden. Deze mannen kunnen er wat van. Misschien is het wel iets voor Onderhond.
Spijtig genoeg ken ik vrijwel niets van het genre want het lijkt me toch boeiend.

Hmm ik heb wel eens een drum 'n bassfeestje meegemaakt en vorig jaar in Sziget werd het veel gedraaid, maar ik moet zeggen het is toch niet helemaal mijn muziek. Ik kan er op zich wel op losgaan, maar op een gegeven begint het voor mij te monotoon te klinken...

Hmm, ik sliep vorig jaar zo ongeveer naast de drum 'n' bass-tent op Sziget. Vind het op zich wel okay, maar ik had er toen op een gegeven moment wel genoeg van.

Photek, Plug, LTJ Bukem, Goldie en T.Power hebben vroeger echt mooie kwaliteitswerken gemaakt. Ook de oude singles van DJ Crystl vind ik echt de moeite, mooie ambient melodie in contrast met beats:

http://youtube.com/watch?v=q919NP_QKqk
http://youtube.com/watch?v=ebm6LW3DWBM&feature=related
http://youtube.com/watch?v=IzdSDPXrreo
http://youtube.com/watch?v=Aoi6-eVx_4w&feature=related

Nog een paar albums die goed zijn:
Metalheadz compilatie
Jacob's Optical Stairway
A Guy Called Gerald. Black Secret Technology

De meeste drum & bass vind ik te slordig gemaakt om echt goed te zijn.

Daar noem je dan ook gelijk drie van mijn favoriete D&B albums op, waar ik deze klassiekers nog ff aan toe wil voegen:

Ed Rush & Optical - Wormhole
LTJ Bukem - Logical Progression
Goldie - Timeless
Matrix - Sleepwalk

En ik vond die Artcore-compilaties (niet te verwarren met het subgenre binnen de hardcore overigens) ook wel goed te doen

Gister naar ICON geweest (d'n'b feest in Eindhoven). Het is altijd gaaf om helemaal los op te gaan, al houd ik dat niet langer dan 3 uur vol zonder middelen waar ik niet aan wil beginnen. Helaas is het muziekaal gezien zwaar bedroevend, ik heb in drie uur precies zoveel beats gehoord die niet de Amen Break waren. Dan komt de headliner met Voodoo People en dan is het klaar.

Even voor alle duidelijkheid. De drum & bass op het gemiddelde commerciële feest tegenwoordig is muzikaal (relatief) prut. Het is gewoon goedkoop, althans, dat is mijn mening, maar feit is wel dat bovengenoemde spul niet domineert, tenzij je op een oldschool lovers feest bent.

Icon pakt zaterdag 23 juni meteen uit met één van de hardst opkomende drum 'n bass acts van het moment: Pendulum!

Tuurlijk, er zit nog wel wat muziek in. Als ik op jonge leeftijd niet beter wist, was ik ook fan geweest. Maar het is gewoon erg jammer als je een overzicht van alternatieven hebt en je bedenkt wat voor een andere vibe dat teweeg zou kunnen brengen.

Erg goede d&b plaat, die het genre wat meer ontstijgt is Omni Trio met Byte Size Life.. staat niet eens op deze site zie ik

@John Doe, dat bedoelde ik ook helemaal niet hoor. Ik kan d'n'b erg waarderen, ik bedoelde alleen maar te zeggen dat wat ik dáár hoorde erg slecht was.

ok duidelijk maar ook herman en Titmeister kwamen met hun feestbevindingen tot een bepaalde conclusie.

Ik begrijp je John Doe ik hoor wel het verschil tussen bovengenoemde drum&bass en de drum&bass die ze bv. wel eens in de Tivoli draaien (die is echt van een bedroevend niveau ). Ik vind het op zich ook prima aan te horen, alleen geen uren lang, waar ik dat bij techno bv. wel kan...

Gast
geplaatst: vandaag om 16:29 uur

geplaatst: vandaag om 16:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.