menu

Genres / Electronic / Bass music / uk bass

zoeken in:
avatar van T.O.
Lekker zeg, die Machinedrum. Klinkt wel erg als de intelligent jungle van 94-97, maar echt vervelend is dat niet

avatar van John Doe
Ja, een paar aardige d&b achtige tracks op dat nieuwe album van 'm.


avatar van John Doe



Lekkere track met rave invloed die het gestoord goed doet op soundcloud . Hudson Mohawke is ook uitstekend in extatische toegankelijke tracks maken op het randje van smakeloosheid, maar getalenteerd afgewerkt. Mooie frisse energie.

tuktak
Effectief is die track zeker, eigenlijk gewoon een soort uk garage nieuwe stijl: met een supercatchy vocaaltje slikt iedereen elke willekeurige underground bassline weg als zoete koek.



avatar van John Doe
Sowieso teveel vrouwenkreunen worden als lopendeband werk erin gestopt bij dit soort muziek, al heeft het z'n plek. Hudson geeft het alleen als één van de weinigen een muzikale afhandeling dat ik denk ja, zou ik nog weleens willen horen. Lekker direct sexy gelukkig trackje. Heeft ook een set van 4 uur soul met vrouwenvocalen geupload, dus die vocalen zijn z'n ding.

Track die jij post vind ik ongeveer even fijn, maar ook juist hip geproduceerd, enkel minder extravert.

Hier trouwens een leuke (destijds niet hippe) track uit '97 van Autechre wat aardig bass music is (als je het eclectisch bekijkt). Heel leuk die Japanse vrouwenvocaal erover! Eén van de minst bekende tracks van ze (300 views?). Ik verlies 'm ook vaak uit het oog, maar na deze post niet meer!

YouTube - Autechre + Mari Hamada -- ?????? (Aire Kawaiya)

tuktak
Ha, wel vet. Deze Autechre remix met vocals vind ik dan weer niet zo geslaagd.
Vrouwenvocalen zijn sowieso wel een mooie truc om een groter publiek te pakken te krijgen. Zelf tip ik zulke tracks ook gewoon sneller aan mensen die ik warm wil maken voor minder populaire stijlen. Yagya - Gabriel mbt dubtechno bv, of drum n bass als Teebee - Forever Lost. Zou er wel een topic van kunnen maken.

avatar van John Doe
Ja, snap wat je bedoelt. Tracks als ''Xtal'' van Aphex Twin en ''Halcyon On and On'' van Orbital zijn ook hun meest toegankelijke en populaire. Van mij mag je zoeen topic maken.

Die tweede remix is wat minder geslaagd inderdaad, al moet je deze gelekte instrumental daarvan eens horen (geen bass music verder), met een iets andere uitwerking, dus eigenlijk een licht alternatieve versie. Daar is het weer een vanoudse trip. Vooral het einde. Qua raps kunnen ze beter met anderen werken (Kool Keith, Roots Manuva, dat soort artiesten).

avatar van IllumSphere



Moet ooit uitkomen op het label van Zomby.

avatar van jurado
Mmmmm...
Hebben we het hier over de zelfde Unknown die vorig jaar de prachtige 1-10 series uitbracht?
Dit is zijn nieuwste werk en wederom weer van de bovenste plank.

unknownmusic9

tuktak


avatar van IllumSphere
Hun debuut vond ik meer een eendagsvlieg (maar nog steeds goed), maar deze set weet al weken mijn busritten niet zo saai te maken:



En dit nummer is er ook te horen en die vind ik verschrikkelijk aanstekelijk:


avatar van IllumSphere
IllumSphere schreef:
(embed)

Moet ooit uitkomen op het label van Zomby.

Het nummer heet trouwens The Two Halves van Prayer.



ForeverForever - PlayFight

Beide nummers worden ieder moment uitgebracht op het label van Zomby. Volgende nummers komen trouwens uit dezelfde stal, maar daar is er geen verdere informatie over beschikbaar.






tuktak
Beetje Zomby, beetje BoC



avatar van John Doe
dit vind ik al tijden de beste enigzins BoC achtige track vanuit de bassmusic (met een feelgood modus ala Roygbiv), zal 'm al eens gepost hebben. De EP is ook vrij goed.




tuktak
Nieuwe batch aan heavy spul:








Poa


Gast
geplaatst: vandaag om 05:54 uur

geplaatst: vandaag om 05:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.