MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Vraagje met betrekking tot pop/rock

zoeken in:
Ik ben naast het liefhebben van R&B, Hiphop en vooral Soul ook iemand die graag luistert naar de cd's van Novastar, Saybia en Coldplay.
Nou ben ik niet zo heel erg thuis in dat genre, wat ik zelf altijd maar simpelweg Softrock noem. Maar ik ben wel op zoek naar meer van dat soort muziek. Dus mijn vraag was, iemand tips??

Ooit kreeg ikvan Bonothecat de tip om Son, Ambulance te gaan checken. Ik ben hem daar nog altijd dankbaar voor wat een prachtige plaat. Ik denk dat je als Coldplay liefhebber daar zker meeuit de voeten moet kunnen.

titan (crew)
Probeer eens Thirteen senses, Keane, Travis, Turin Brakes, Starsailor (hun eerste twee albums), Embrace of Athlete zou ik zeggen.

Bedankt voor de tips tot nu toe ga ik zeker even wat over opzoeken.

Ik hoorde ook iets van Badly Drawn Boy, is dat ook in dit genre???

titan (crew)
Die zou ik er zelf niet onder rangschikken.

Sietse
inderdaad niet, maar wel goed omdat ook eens te luisteren.

Sietse schreef:
inderdaad niet, maar wel goed omdat ook eens te luisteren.

En welke cd is dan het "rustigst"??

Nog twee wat minder bekende persoonlijke favorieten: Æon Spoke en Washington. Zie de reacties op die albums voor meer informatie

Van Badly Drawn Boy moet je dan zeker The Hour of Bewilderbeast proberen.

Verder zou je ook eens The Last Broadcast van The Doves, Cast Of Thousands van Elbow en Here Be Monsters van Ed Harcourt kunnen proberen.

Dank voor alle goede in in overdadige proportionele tips. Ik ga zeker het één en ander opzoeken hiervan. Meteen een beetje mijn muzikale grenzen opengooien, als je kijkt naar mijn hoofdgenres R&B en Soul. Verdere tips blijven vanzelfsprekend welkom

Directe Coldplay sound-a-likes zo ik niet zo weten, ik ben echt totaal niet thuis in de soft-rock. Wel een paar tips van in mijn ogen vrij rustige muziek, maar met duidelijk meer scherpe kantjes en afwisseling:

Genre post-rock: Godspeed You Black Emperor!, Explosions in the Sky, A Silver Mount Zion.

Verder: Woven Hand, Nick Cave - No More Shall We Part (een rustige Cave CD), Sigur Ros.

Ik heb pas een zweedse band ontdekt: Kent. Heel goede muziek.

Ik ben zelf fan van Coldplay en luister dus veel naar soortgelijke muziek.

Bands die niet eens zozeer op Coldplay lijken, maar waar je waarschijnlijk wel iets aan hebt:

- Kent (zoals eerder genoemd)
- Snow Patrol
- Editors (niet mijn favoriet overigens)
- Silkstone
- Eels
- The Killers
- Radiohead (niet hetzelfde, maar wel erg goed!)
- Muse (wat steviger muziek, maar erg lekker!)
- Franz Ferdinand
- Kaiser Chiefs
- Bloc Party

Enzovoort!

Veel luisterplezier

People, wat moet ik toch zonder jullie, wat een informatie

Ik denk dat Muse te stevig is voor Reijersen, al kan een mens zich uiteraard vergissen. Voor nij in ieder geval niet, Muse kan me niet hard genoeg op staan.
Terechte aanrader is Cave: No more shall we part. Al realiseer ik me wel dat Cave niet voor iedereen lekker toegankelijk is. Maar het is wel mijn held.

Muse is inderdaad niet mijn ding. Mij vriendin is er een groot fan van, dus heb het vaak genoeg gehoord(en nu gaan jullie waarschijnlijk zeggen dat haar muzieksmaak toch stukken beter is als de mijne )

Reijersen schreef:
Muse is inderdaad niet mijn ding. Mij vriendin is er een groot fan van, dus heb het vaak genoeg gehoord(en nu gaan jullie waarschijnlijk zeggen dat haar muzieksmaak toch stukken beter is als de mijne )

Haha, ik dacht eigenlijk wel dat je er niet van zou houden.. Maar ik wilde Muse er toch bijzetten. Als je nog meer tips wilt, moet je het maar zeggen..

Tips blijven natuurlijk welkom.

Misschien dat je "Interpol" ook wel kunt waarderen.

titan (crew)
rayman schreef:
Ik denk dat Muse te stevig is voor Reijersen.

Ik vind de meeste overige suggesties van Nicolage Rico anders ook bepaald geen softrock, ik vraag me af of dit is wat Reijersen bedoelt.

Toine Rorije
Reijersen schreef:
Muse is inderdaad niet mijn ding.

maar wel genoeg voor 5 sterren?

Toine Rorije schreef:
(quote)

maar wel genoeg voor 5 sterren?

Ow, haha, die kunnen er inderdaad nog best eens staan. Was een keer op deze site toen mn vriendin hier was, en die heeft toen die 5 sterren gegeven. Dus in naam van haar: 5 sterren voor Muse.

titan schreef:
(quote)

Ik vind de meeste overige suggesties van Nicolage Rico anders ook bepaald geen softrock, ik vraag me af of dit is wat Reijersen bedoelt.

Ja, misschien heb je wel een beetje gelijk. Ik gaf meer mijn eigen smaak dan echte soft pop-bandnamen, misschien. Al denk ik wel dat hij die bands kan waarderen. Ze liggen toch wel een beetje op dezelfde lijn als Coldplay, het is immers pop/rock.

HammerHead schreef:
Nick Cave - No More Shall We Part (een rustige Cave CD)

En als je dan toch Cave hebt geluisterd is de stap naar de Tindersticks absoluut de moeite waard. Probeer Simple Pleasure, een toegankelijke kennismaking met deze rustige muziek. Alhoewel dit dus geen soft-rock a la Coldplay is.

Maar wederom een uitstekende suggestie!!

Ik wil zoals Nicolage Rico al zei inderdaad Interpol nomineren, maar het is ook zeker!!!! de moeite waard om Kashmir - Zitilites eens uit te proberen

Echt Super Bedankt!!!! voor het blijven posten van tips. Ben al het één ander aan het luisteren, laat jullie weten wat ik wel en wat niet de moeite waard vind.

Washington klinkt goed, moet alleen beetje wennen aan de stem van de zanger. Hij zingt soms ook een beetje onverstaanbaar, maar zeker mooie nummers.

Welke cd van Interpol??

100% zeker Turn On The Bright Lights, absoluut meesterwerk, terwijl Antics maar matigjes is

uhm, ik ving ook nog de band Soulwax ergens op. Is dat een aanrader?

Een aantal liedjes van de tweede CD misschien, maar ze hebben ook wat herrienummers en op het laatste album ook wat dingen die meer electronisch zijn.

Van het tweede album zou je de nummers When Logics Die, The Salty Knowledge Of Tears, Scream en Funny eens kunnen proberen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:40 uur

geplaatst: vandaag om 23:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.