menu

Genres / Rock / Onbekende bandjes / artiesten

zoeken in:
Thanks Sietse, ik heb vanmiddag meteen die op Time-Lag meegenomen. Klinkt inderdaad erg tof. Wel vooral erg rustig, ben nu dus ook wel benieuwd geworden naar hun gitaarnoise!

Ontopic:
Onlangs poste ik iets in het "wat luister je nu" topic over de band Pläns Pläns wat ook vrij onbekend is. Hun album is mid-2004 uitgebracht en was eigenlijk min of meer de reden waarom ik mij meer serieus in de experimentele gitaarmuziek ben gaan verdiepen. Klik op het plaatje voor meer info.


(afbeelding)

Pläns Pläns "Pläns Pläns Play's Herman Melville's Moby Dick"

avatar van Klumpie
Wolfmother
The Quill
Drive By Truckers
Avenged Sevenfold
Trivium
Yeah Yeah Yeahs
My Morning Jacket
Kings Of Leon

Voor mij waren dit tot voor kort allemaal onbekende bands, maar er zitten vast wel een paar goede bands tussen voor jullie want het zijn allemaal verschillende soorten rock. Vooral Wolfmother vind ik uitstekend.

Stonden allebei op London Calling:

The Young Knives
Bromheads Jacket

beginnende Engelse bandjes maar zeer goed!

hoi ik weet niet of ze voor jullie onbekend zijn , en misschien horen ze niet thuis in het topic ROCK maar toch
'joanna newsom'
'my morning jacket'

avatar van Yak
Yak
Hier kun je polsen hoe bekend of onbekend ze zijn:

Joanna Newsom
My Morning Jacket


oke, dan toch niet zo onbekend
ik zal de volgende keer beter napluizen

avatar van Etiul
Ik zou wel eens willen weten wat men van The Pineapple Thief vindt. Hier lees ik weinig over op dit forum, hoewel het een fantastische band is.

Het progressieve antwoord op coldplay?

Deze band moet groter kunnen worden.

avatar van L_T_B
monica schreef:
hoi ik weet niet of ze voor jullie onbekend zijn , en misschien horen ze niet thuis in het topic ROCK maar toch
'joanna newsom'
'my morning jacket'

Voor de gemiddelde Nederlander (of Belg) zijn dit inderdaad onbekende artiesten maar voor 'ons' zijn dit toch redelijk bekende artiesten. Maar Joanna Newsom alswel My Morning Jacket !

Mijn bijdrage:
The Elected
Ida
The Original Harmony Ridge Creekdippers
Mint

avatar van Carow
Eliot Morris
Maximilian Hecker
Emiliana Torrini is ook redelijk onbekend denk ik.

Sietse
L_T_B schreef:

Mijn bijdrage:
The Elected
Ida
The Original Harmony Ridge Creekdippers
Mint


Ida is leuk

avatar van Bighead
Msschien is het beter te spreken van onterecht onbekende bandjes en terecht onbekende bandjes (de tob-bandjes). En misschien ook wel van onterecht bekende bandjes en terecht bekende bandjes.
Zo zou Wolfmother een onterecht enigszins onbekend bandje kunnen zijn. Dat ga ik dan zaterdag maar eens bekijken. Of Bartel Bartels bijvoorbeeld. Een onterecht onbekend gebleven band. En Coldplay is dan weer een terecht bekende band. En Cement zou dan een terecht onbekende band zijn gebleven.
Het is natuurlijk leuk om iets te ontdekken. Maar het is jammer dat er dan vaak zoveel zand om het goed zit. Je moet wel veel delven en zeven om een goudklompje te ontdekken. En dan kom je er na een paar jaar achter dat het pyriet is...


Bolt Thrower, God Dethroned( Metal-band uit NL!), Nile

lambf
Die zijn toch niet onbekend?

avatar van intrigant
Ik wil de aandacht wel eens vestigen op Kimono, een Ijslandse band (met een Canadees als zanger). Hun laatste album (arctic death ship) bevat allerlei stijlen, van Nick Cave tot Mogwai en van punk tot Sigur Ros, maar het album klinkt wel als een geheel. Het enige nadeel is dat de nummers soms wel wat langer hadden gemogen

Powervice is een Nederlands bandje dat lekkere Heavy Metal maakt vergelijkbaar met oude maiden. Live maken ze het ook allemaal prima waar

nou dan zet ik de band coolzero ook even bij deze toppic.
echt even kijken en luisteren op de website

Univers Zero is een Belgische RIO-band die tot de absolute wereldtop in dit genre behoort. Maar is bij het publiek vrij onbekend. Hun (zeldzame) concerten zijn adembenemend mooi. Zelfs binnen het Belgische progwereldje krijgt deze band nauwelijks aandacht.

brecht geers
Silent Civilian , pracht van een metalcore groep maar helaas zeer onbekent.

PS: Met de oude zanger van Spineshank dus ik betwijfel het of ze lang onbekent zullen blijven.

Secondhand Serenade
The Format(?)
Harry and the Potters (ik denk eerlijk gezegd niet dat die onbekend zijn maar goed)
Evermore

PeterPan (indopop)
Maestro Mikel (voor degenen die van Nederhop houden)
Jammer dat 'de drie tieten' niet meer bestaan (gegarandeerd feest).

maniac
WARGASM (1986-2000), vreselijk onder gewaardeerd ,heel veel metal core (thrash) bands zijn zijn er nu tegenwoordig, wat hun toendertijd al deden nu populair door geworden.
"Suicide notes" is 'n goeie graadmeter. Hun laatste (mini) cd Little Drummer Boy/Jingle Hell is ook, zeker met de Kerst dagen, goed te doen.

avatar van Justinx
Als we toch bezig zijn. Ik vind de band Director uit Ierland echt een geweldige band. Ze hebben net hun debuutalbum We Thrive On Big Cities uitgebracht die ik nergens kan vinden dus die ik ook nergens kan kopen . Hopeloos op zoek dus. Check voor even deze link om een beetje een idee te krijgen van Director.

avatar van levenvergeten
The Horrors, voor zover ze dat nog zijn.

Holt
Seether.

avatar van Drs. DAJA
Shoreline



We vs. Death.

Nederlands bandje, instumentale muziek. Ik vind het erg
gaaf. Heb het concert ervan gemist dus laatst maar een
cd besteld, een aanrader.

http://www.wevsdeath.nl/

Jamie T

Hij is echt een van de coolste personen in Engeland op het moment (vind ik zelf dan )

http://www.myspace.com/jamietwimbledon

avatar van Gizzmann
Calemine
A Trillion Barnacle Lapse

Gast
geplaatst: vandaag om 08:45 uur

geplaatst: vandaag om 08:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.