menu

Genres / Rock / Onbekende bandjes / artiesten

zoeken in:
Coldie
Post hier ondekende bandjes die je met de andere gebruikers wilt delen.

- Pilate: Een Canadees bandje dat veel weg heeft van Britse bands als Travis, The Doves, Radiohead, etc. Pilate schijnt in Canada wel een paar hitjes gehad te hebben van hun eerste album: Caught by the Window. In april moet hun tweede album uitkomen. Dit bandje is zeker een aanrader ! Hier kun je een paar tracks beluisteren: Klik

Hmm... kweet niet erg veel onbekende bandes maar wel een aantal onbekendere bandjes. Dus niet kwaad worden als jij vindt dat ze toch wel bekend zijn....

* Carpark North
* The Hives (Kennen niet zo heel veel mensen)
* Bloc Party (Idem)
* The Bravery (Weer: Idem)
* Seether
* Forward Russia (zijn ook niet zo heel erg bekend)
* The Long Blonds
* Clap Your Hands, Say Yeah! (verknipte zangstem maar voor de rest cool)
* We Are Sciencetists
* Arcade Fire
* Living Things
* The Rapture (zang is erg vreemd maar de musiek is wel cool)
* The Dead 60's

En dat is t voor nu.

Ik denk dat er weinig mensen op deze site zijn die de Arcade Fire en Bloc Party niet kennen.....

Anna.R schreef:
Arcade Fire en Bloc Party

Wie?

Zeg.... Ken jij Bloc Party en Arcade Fire niet.... Foei foei foei... Nee hoor, hier zijn twee sites:

www.blocparty.tk
www.arcadefire.com

Onbekende bands is mijn specialiteit.

- Cibo Matto: Een japanese band die originele nummers maakt. Aanraders: Sugar Water, Know Your Chicken, Spoon.

-Rob Zombie: Muzikant/Regisseur. Maakt typische Amerikaanse Hard Rock nummers en schrijft dan ook veel soundtracks voor stevige films. Aandraders: Dragula, Superbeast

-Otep: Een van de opvallendste metal bands van de laatste jaren. Otep valt in de smaak door de knappe zangeres en de gewaagde video clips waarin president Bush volledig wordt afgemaakt. Aanraders: Warhead, Blood Pigs

-Raised Fist: Groep voor de hardcore liefhebbers. Punk en metal wordt hier mooi gecombineerd.

-Bif Naked: De canadese juffrouw met de grauwe en schorre stem. Punk Rock = Bif Naked. Aanraders: Let Down, Lucky, I Love Myself Today.

-Sprung Monkey: Rock groepje met een erg goede sound. Aanrader: Believe

The Donnas: Pittige groep vol met knappe meiden. Aanraders: Who Invited You, Too Bad About You Girl

-Lit: Rock band die ooit een bekendere hit had met Miserable. Aanrader: My Own Worst Enemy

-Bowling For Soup/ Fallout Boy/ Nerf Herder: Punk met lichte emo invloeden.

-Lords Of Acid: De beste Belgische band. Aanraders: Pussy, I Sit On Acid, Rover Take Over, Scrood Bi U

avatar van Eddie
HOUSECAT schreef:

-Rob Zombie: Muzikant/Regisseur. Maakt typische Amerikaanse Hard Rock nummers en schrijft dan ook veel soundtracks voor stevige films. Aandraders: Dragula, Superbeast


aanrader:Astro Creep 2000



White Zombie, vind ik niet zo goed terwijl Rob Zombie wel mijn ding is. Thunderkiss 95' vind ik wel goed, of is dat niet van White Zombie?

neo
Rob Zombie zou ik nu niet bepaald onbekend willen noemen...

neo schreef:
Rob Zombie zou ik nu niet bepaald onbekend willen noemen...


Misschien dat 10 van de 100 mensen Rob Zombie kennen.

neo
Het is maar hoe je onbekend defineert dan

Ja ok, Rob Zombie is mss wel iets bekender

- hole
- melvins
- L7
- Dinosaur JR
- Green river
- the fluid
om er maar een paar op te noemen.

Shout out Louds(nog niet zo bekend),
zweeds rock/indie bandje, zeker de moeite waard eens te beluisteren

avatar van Gizzmann
The Hives, Bloc Party, The Bravery, Clap Your Hands, Say Yeah!, Arcade Fire, The Dead 60's, Rob Zombie, Lit, Bowling For Soup, Fallout Boy, Dinosaur JR? Ik dacht dat het ging om onbekende bandjes...

-Evenflowerskill
-Bulbul
-Artery

Ok komptie:
- tad
- the walkabouts
- fastbacks
- thrown ups
- blood circus
- swallow
- the nights and days
- screaming trees

SelmaDuim
Ons eigen landje heeft ook veel moois:

Skip The Rush

2nd Place Driver

Face Tomorrow

avatar van Yak
Yak
SelmaDuim schreef:
Ons eigen landje heeft ook veel moois:


Frostparade
Benjamin B.
Audiotransparent
Scram C. Baby
Gram
Spider Rico
Damer
Sykosonics
Microtec
John Wayne Shot Me
King Me
Merry Pierce
Persil
Pfaff

Enz enz enz enz...

Sietse
D.D.A.A (Déficit des Années Anterieur) een of ander vaag bandje uit Frankrijk die al sinds eind jaren 70 bezig zijn.

Sietse
Nederlands: Soda P

Cardiacs, de meest idiote briljante muziek die je ooit gehoord zal hebben. Een combinatie van 70's progressieve rock met punk (het word dan ook soms spottend 'pronk' genoemd). Probeer het eens, en of je het nou goed vind of niet, je bent iig een ervaring rijker

avatar van herman
Ik heb wel 's een heel lang nummer van ze gehoord en dat was echt heel goed inderdaad. Een punknummer van een kwartier, hoe verzin je zoiets...

Sietse
My Cat is an Alien...

Wazige gitaar muziek uit Italië, van folk, via psychedelica naar ambient om tussen door ook nog ff ergens een gitaarnoise plaat uit te brengen...
bubbachups...denk ik wel iets voor jou

Gizzmann schreef:
The Hives, Bloc Party, The Bravery, Clap Your Hands, Say Yeah!, Arcade Fire, The Dead 60's, Rob Zombie, Lit, Bowling For Soup, Fallout Boy, Dinosaur JR? Ik dacht dat het ging om onbekende bandjes...


Zoals ik al eerder zei: Veel bandjes zullen hier door veel mensen wel gekend zijn, maar voor de rest kunnen sommige mensen wel zeggen "Oh,, maar dat is een super bekend liedjes"Maar het moment dat je ze vraagt van wie het is weten ze het niet. Dan vind ik ze niet bepaald bekend.. Ook absoluut niet onbekend maar echt bekend zijn ze dan toch echt niet....

(Niet om je af te kraken he )

Sietse
Dead C (Psych Noise Rock in de trend van Comets on Fire)
Sunburned Hand of the Man (Psychedelic New Weird America)
Raccoo-oo-oon (Psychedelic New Weird America)
Xenis Emputea Travelling Band (Pagan Folk)
The North Sea (Pagan Folk)
Aaron Lennox (Psych/Acid Folk)
Fursaxa (Psych/Acid Folk)

SelmaDuim schreef:
Ons eigen landje heeft ook veel


Oef... Nou en of:

Balllerina Liberation Front
Taxi to the Ocean
Gloricz Jim
Polarexx
Sally Skunk
Aestrid
Little Sweet Lilly


(allen uit de Utregse scene trouwens)

avatar van herman
In dat geval kun je Vladimir ook nog wel noemen. Erg goed Utrechts bandje.

avatar van Yak
Yak
Bestaat Ullla nog?

Sietse schreef:
My Cat is an Alien...

Wazige gitaar muziek uit Italië, van folk, via psychedelica naar ambient om tussen door ook nog ff ergens een gitaarnoise plaat uit te brengen...
bubbachups...denk ik wel iets voor jou

Ik kom hun naam zo nu en dan tegen, maar ik heb nog niks van ze. Welk album raad je aan?

Time-Lag heeft onlangs het album Painting Petals on Planet Ghost uitgebracht. Een samenwerking tussen My Cat is an Alien en Ramona Ponzini (whoever that may be...). Met dat album wou ik eigenlijk mijn eerste poging wagen aan My Cat is an Alien.

Ben jij trouwens ook bekend met Andrew Liles? Ik had nog niet eerder van hem gehoord, maar kwam eergisteren zijn nieuwe album The Dying Submariner (A Concerto for Piano and Reverberation in Four Movements) tegen in een nieuwsbrief. Wat ik er tot nu toe van heb gehoord klinkt toch wel heel erg gaaf. Het klinkt inderdaad net alsof je met een onderzeeër langzaam naar de bodem van de oceaan zakt. Ik ga 'm vanmiddag meteen bestellen, hij komt begin april uit.

Sietse
Andrew Liles is erg tof, ik moet nog steeds wat van hem kopen. Heb wel wat dingen in mp3.

My cat is an alien raad ik de The Cosmological Eye Trilogy uitgekomen bij Last Visible Dog en die op Time Lag is ook erg goed (we moeten een keer een deal sluiten over dingen bestellen )

Gast
geplaatst: vandaag om 17:39 uur

geplaatst: vandaag om 17:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.