Genres / Rock / Stonerrock
zoeken in:
0
miloz
geplaatst: 25 mei 2006, 14:30 uur
Een muziekstijl waar ik de laatste tijd helemaal gek van ben is stoner rock. Het mooie aan die stijl vind ik het heerlijke meeslepende zware geluid.
Het begon voor mij allemaal met de goden van de stonerrock Kyuss. Een prachtige band. Naar mijn mening een van de beste bands aller tijde. Ik vind het ook ontzettend zonde dat ze niet meer bestaan want queens of the stone age is naar mijn mening een veel mindere band.
Maar omdat ik nog niet zo heel veel goede stoner bands ken dacht ik: ik begin er een topic over. Dus stoner fans lucht hier je hart
Het begon voor mij allemaal met de goden van de stonerrock Kyuss. Een prachtige band. Naar mijn mening een van de beste bands aller tijde. Ik vind het ook ontzettend zonde dat ze niet meer bestaan want queens of the stone age is naar mijn mening een veel mindere band.
Maar omdat ik nog niet zo heel veel goede stoner bands ken dacht ik: ik begin er een topic over. Dus stoner fans lucht hier je hart
0
geplaatst: 26 mei 2006, 00:49 uur
Fu Manchu
Revolver (de Duitse)
Melvins
Eagles of Death Metal
Mondo Generator
Boris (japan)
De "Desert Sessions" reeks.
Revolver (de Duitse)
Melvins
Eagles of Death Metal
Mondo Generator
Boris (japan)
De "Desert Sessions" reeks.
0
miloz
geplaatst: 27 mei 2006, 16:04 uur
Sommige ken ik niet. Maar masters of reality, Dozer Fu Manchu ken ik wel. Vooral Masters of reality vind ik een hele vette band maar is dat nou echt stonerrock? Ik vind het eerder classic-rock.
Hermano van John Carcia is ook een geweldige band. Komt binnenkort in Den Bosch misschien dat ik daar nog wel heen ga.
Hermano van John Carcia is ook een geweldige band. Komt binnenkort in Den Bosch misschien dat ik daar nog wel heen ga.
0
geplaatst: 28 mei 2006, 18:41 uur
7 zuma 7 geweldige band helaas al een tijdje uitelkaar. Ik ben geen kenner, verder dan kyuss en 7zuma7 kom ik niet.
Was er iemand naar dat Festival in tilburg? Is dat wat?
Was er iemand naar dat Festival in tilburg? Is dat wat?
0
geplaatst: 26 juni 2006, 16:53 uur
Ik ben er niet zo heel erg in thuis, maar ik zou de Melvins eens checken.
0
geplaatst: 29 juni 2006, 07:55 uur
Weet niet of Monster Magnet volgens de definitie precies stonerrock is, maar die hebben toch wel enkele erg lekkere albums gemaakt... dopes to infinity... superjudge...aanrader..
0
aslan (crew)
geplaatst: 29 juni 2006, 08:49 uur
lowrider
spirit caravan
sleep
orange goblin
mammoth volume
demon cleaner
el caco
natas
abdullah
ufomammut
weedeater
slo burn
beaver
high on fire
sons of otis
spirit caravan
sleep
orange goblin
mammoth volume
demon cleaner
el caco
natas
abdullah
ufomammut
weedeater
slo burn
beaver
high on fire
sons of otis
0
geplaatst: 7 juli 2006, 10:06 uur
Ik ben ook sinds kort helemaal gek van stonerrock. Ik hoorde pas nog het nummer 'Dragonaut' van de band 'Sleep' en ik was gelijk verkocht. Sindsdien begon ik me te verdiepen in stonerrock. Vooral Kyuss vind ik geweldige band.
0
geplaatst: 13 augustus 2006, 22:47 uur
Stonerrock is lekker vet !!
Er is een nieuwe Amsterdamse band met zangeres die aardig in dit straartje ligt, namelijk PULSEDIVER !
www.pulsediver.nl
En ze spelen ook nog binnenkort, namelijk 30 september 21:00 Winston Kingdom, Amsterdam.
Er is een nieuwe Amsterdamse band met zangeres die aardig in dit straartje ligt, namelijk PULSEDIVER !
www.pulsediver.nl
En ze spelen ook nog binnenkort, namelijk 30 september 21:00 Winston Kingdom, Amsterdam.
0
geplaatst: 16 augustus 2006, 01:59 uur
Vergeet Colour Haze niet!
'Colour Haze' (2004) en 'Los Sounds de Krauts' (2005) zijn prima platen. Ze hebben net een nieuwe uit ('Tempel'), maar die heb ik nog niet gehoord.
Recensies:
http://www.kindamuzik.net/recensie/colour-haze/los-sounds-de-krauts
http://www.kindamuzik.net/recensie/colour-haze/colour-haze
'Colour Haze' (2004) en 'Los Sounds de Krauts' (2005) zijn prima platen. Ze hebben net een nieuwe uit ('Tempel'), maar die heb ik nog niet gehoord.
Recensies:
http://www.kindamuzik.net/recensie/colour-haze/los-sounds-de-krauts
http://www.kindamuzik.net/recensie/colour-haze/colour-haze
Stefan Koglek is binnen enkele jaren uitgegroeid tot één van de sleutelfiguren in de wereldwijde stonerscene. En zijn band Colour Haze is al jaren één van de meest eigenzinnige stonerbands van Europa. De Duitsers onder de bezielende leiding van Koglek brachten in het verleden ongelooflijk veel muziek uit, volgens de ongeschreven stonerwetten veelal op vinyl. Het liefst voorzien van oogstrelende, psychedelische hoezen op Kogleks eigen Elektrohasch label, waarmee hij door een positieve instelling en een neus voor kwaliteitsrockmuziek de stonerunderground van nieuwe impulsen voorzag.
0
geplaatst: 6 september 2006, 21:18 uur
Ik vind Jalamanta van Brant Bjork een van de beste stonerrock albums ever.
Hij heeft deze plaat helemaal alleen opgenomen en je hoort ook dat hij in fumanchu en kyuss heeft gezeten.
Klinkt lekker spacy en zweverig en is uitermate geschikt om
met een lekkere pretsigaret achterover op je luie whatever
van te genieten.
Hij heeft deze plaat helemaal alleen opgenomen en je hoort ook dat hij in fumanchu en kyuss heeft gezeten.
Klinkt lekker spacy en zweverig en is uitermate geschikt om
met een lekkere pretsigaret achterover op je luie whatever
van te genieten.
0
geplaatst: 6 september 2006, 21:38 uur
Ik zie Hermano ook nergens genoemd staan.
Die band gaat verder waar Kyuss ist gestopt en dat is ook niet verwonderlijk daar ex zanger van kyuss (john garcia)
ook in deze band zn karakteristieke strotgeluid laat horen.
Overigens heeft hij ook in Slo Burn gezongen (als je van kyuss houdt, dan hou je ook van Slo Burn) en in Unida, ook een zeer op Kyuss lijkende band.
Btw, de dvd van Hermano is ook erg goed.
Die band gaat verder waar Kyuss ist gestopt en dat is ook niet verwonderlijk daar ex zanger van kyuss (john garcia)
ook in deze band zn karakteristieke strotgeluid laat horen.
Overigens heeft hij ook in Slo Burn gezongen (als je van kyuss houdt, dan hou je ook van Slo Burn) en in Unida, ook een zeer op Kyuss lijkende band.
Btw, de dvd van Hermano is ook erg goed.
0
aslan (crew)
geplaatst: 6 september 2006, 21:48 uur
Sjamaan G schreef:
Ik zie Hermano ook nergens genoemd staan, de dvd van Hermano is ook erg goed.
Ik zie Hermano ook nergens genoemd staan, de dvd van Hermano is ook erg goed.
kijk 'ns vijf berichtjes terug, Sjamaan G

0
geplaatst: 6 september 2006, 22:13 uur
Masters of reality vind ik zelf meer southern rock net als five horse johnson , maar allebei wel retegoed.
Clutch al 's gehoord ?
Clutch al 's gehoord ?
0
geplaatst: 9 september 2006, 17:18 uur
Hier even een linkje.
Is ter orientatie erg makkelijk, want je kan er namelijk per album een paar mp3tjes downen/beluisteren om te horen of je band ok vind.
http://www.stonerrock.com/
Is ter orientatie erg makkelijk, want je kan er namelijk per album een paar mp3tjes downen/beluisteren om te horen of je band ok vind.
http://www.stonerrock.com/
0
geplaatst: 11 september 2006, 14:56 uur
Die link is dik in orde! Zit nu op mijn werk zwaar te rocken!!
0
geplaatst: 13 september 2006, 20:10 uur
Net weer eens Ruder Forms Survive van de Capricorns gedraaid.
Stampt wel lekker.Meest is instrumentaal, maar da maakt nix uit.
Ze hebben nog een album met 3 nummers. (Capricorns-Selftitled) wat ook erg goed is, zoniet beter.
Stampt wel lekker.Meest is instrumentaal, maar da maakt nix uit.
Ze hebben nog een album met 3 nummers. (Capricorns-Selftitled) wat ook erg goed is, zoniet beter.
0
geplaatst: 15 september 2006, 19:29 uur
Van Nederlandse bodem
Speeder People van Astrosoniq
Stevige plaat

Speeder People van Astrosoniq
Stevige plaat

0
geplaatst: 15 september 2006, 20:58 uur
Kyuss is onbetwiste nummer 1 als het om stonerrock gaat, maar eigenlijk was Ozzy met z'n Black Sabbath ze net ff een streepie voor.
Als je naar Master of Reality luistert (nota bene uit 1971)
heeft die plaat alles in zich om een goed stonerrock album te zijn.
Hoor maar ff

Als je naar Master of Reality luistert (nota bene uit 1971)
heeft die plaat alles in zich om een goed stonerrock album te zijn.
Hoor maar ff

0
geplaatst: 18 september 2006, 11:08 uur
Die dudes van black sabbath toch! Stonerrockers zijn inderdaad niet vies van een beetje psychedelica die je ook nog wel in de vroege black sabbath kan horen.
Tony zowieso al mijn held: links handige gitaarhelden zijn er niet zoveel in de hard rock. Dank voor de tip!
Tony zowieso al mijn held: links handige gitaarhelden zijn er niet zoveel in de hard rock. Dank voor de tip!
0
geplaatst: 23 september 2006, 19:47 uur
Whoooooooooooo
Net ff dvd en een cd van spiritual beggars besteld
Heb dr nu al schoolreisje gevoel van
Net ff dvd en een cd van spiritual beggars besteld
Heb dr nu al schoolreisje gevoel van

* denotes required fields.