MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Stonerrock

zoeken in:
Fijne lokatie, leuke bands, jammer dat ik er niet ben.

Aanrader!

(afbeelding)

Apart dat dit niet bekender is, erg goeie band, QOTSA maar dan veel minder saai.

buizen
Stonerrock..

Dat Waxy klinkt best lekker inderdaad, gaan we morgen maar eens meer van opzoeken.

De Spaanse band Viaje 800 bestaat al een paar jaar niet meer, maar ze hebben dit jaar nog wel even een live album uitgebracht uit 2013, en die is erg goed!

Bandcamp

RAMA - RAMA EP

Stonerrock album van het jaar! Gaat dat luisteren.

Bij Beaver - Mobile (2001)

trebremmit schreef:
Redelijk stoner album, de zang vind ik slecht. Beste stoner band lijkt me een tikje overdreven.
Benieuwd wat in jouw ogen dan wel de beste Nederlandse stonerband is, en album. Benieuwd!

philtuper schreef:
(quote)
Benieuwd wat in jouw ogen dan wel de beste Nederlandse stonerband is, en album. Benieuwd!

Als je het mij zou vragen (maar dat deed je niet) 7zuma7, Monomyth (als dat onder stoner geschaard mag worden) en 35007

Precies wat freakey zegt, en daar voeg ik 3 Speed Automatic, Toner Low en Tank86 nog aan toe, zijn wel wat harder maar vallen wel in het genre dacht ik.

Sorry freakey dat ik jou over het hoofd zag. Was geenszins de bedoeling.

35007 is mijn alttime favorite. Afgelopen vrijdag tijdens een feestje nog gedraaid. 7zuma7 was destijds natuurlijk ook heerlijk, met name live, net als 35007 ook.
Monomyth reken ik ook nog wel tot de stokers van Nederland en die zijn ook heel goed. De bands die trebremmit noemt ken ik gewoon niet dus die ga ik eens duchtig checken!

Ikzelf vind The Machine ook vermeldenswaardig en dan met name deze

En dan vergeet ik Sungrazer nog, van wijlen Rutger Smeets (rust zacht). Vind hun eerste album echt goed.

trebremmit schreef:
Precies wat freakey zegt, en daar voeg ik 3 Speed Automatic, Toner Low en Tank86 nog aan toe, zijn wel wat harder maar vallen wel in het genre dacht ik.

3 Speed Automatic ken ik niet maar Toner Low en Tank86 kan ik niet in mee gaan wat betreft top NL stonerbands. Wat mij betreft ligt dat ook in een ver verleden.
Toner Low doet al jaren het zelfde truukje, leuk voor hun maar niet voor mij.
Beaver is wat mij betreft onbetwiste vaandeldrager en heeft de stonerrock zo goed als uitgevonden.
Uit de glorietijd reken ik ook Orange en Chrome als absolute toppers.

Monomyth kan mij ook niet echt bekoren, vind het persoonlijk wat saai.
En ja Selwyn Slop... acht laat ook maar.

Wellicht is deze vergeten band van eigen bodem ook wel wat voor jullie.
Enige goede plaat van deze band naar mijn mening ...... .......

jurado, trebremmit, freakey, Leuk dat we met zijn 'allen' effe losgaan op de beste NL stonerbands. Zie namen voorbijkomen die ik nog niet kende. Blijft wel lastig als je Kyuss als standaard hebt. Vele stoner heb ik daar misschien wel ten onrechte op afgerekend als 'niet goed genoeg'. Celestial Season was daar een voorbeeld van... Maar ik ga ze (nog een keer) checken dus dank allen!

philtuper schreef:
jurado, trebremmit, freakey, Leuk dat we met zijn 'allen' effe losgaan op de beste NL stonerbands. Zie namen voorbijkomen die ik nog niet kende. Blijft wel lastig als je Kyuss als standaard hebt. Vele stoner heb ik daar misschien wel ten onrechte op afgerekend als 'niet goed genoeg'. Celestial Season was daar een voorbeeld van... Maar ik ga ze (nog een keer) checken dus dank allen!

Zeker doen, enneh... mocht Monomyth en 35007 je bevallen, dan Mother-Unit - Brain-Massage (2010) en Gomer Pyle - Idiots Savants (2008) ook even checken...

freakey 35007 staat op een voetstuk. Helden van het eerste uur! Live fucking fantastisch op Dynamo Open Air 10th anniversary. Daarna verschillende keren gezien bij de Effenaar. Altijd top!

philtuper schreef:
freakeyLive fucking fantastisch op Dynamo Open Air 10th anniversary.
Dat was 1995 toch? Heb ik ook gezien. De oude bezetting met zanger. Fantastisch inderdaad.

1995... sweet memories...
Ik vergeet het nooit meer. Was toen 20. Had nog nooit van 35007 gehoord. Kwam laat op de avond terug van het grote terrein en wilde nog ff in de tent gaan kijken. Daar speelde Loose, klonk wel interessant volgens het boekje. Kom ik daar, instant lekker gevoel bij die heerlijke psychedelische deken die over je heen komt. Ik kijk op zo'n tentpaal, zie ik daar 35007 staan. Vraag aan zo'n vent naast me: "Ik dacht dat hier Loose zou spelen maar ik zie hier 35007 staan?" Een brede grijns ontvouwt zich op het gezicht van die gast en hij zegt: "Draai het maar eens om" en maakt een handgebaar dat ik het plaatje 180º moet draaien, wat ik vervolgens natuurlijk doe. De rest is magic vanaf dat moment...

Misschien was jij die vent wel jurado

Als we dan toch bands uit Eindhoven gaan droppen mogen Candybar Planet en Alabama Kids toch ook niet ontbreken.

Guys, mag toch wel hopen dat Colour Haze jullie bekend is? Checkte net even hun briljante Los Sounds de Krauts en zag gewoon 0 berichten erbij staan. Nul, terwijl dat album toch ook écht een musthave is voor stonerliefhebbers. Überhaupt, Colour Haze, te gekke (live)band! Maar ja, we waren NL bands aan het checken dus waarschijnlijk zuchten jullie nu...

Vergeet je dan ook niet Tempel te vermelden?

eightynine Je hebt gelijk, maar eigenlijk is de gehele discografie de moeite waard. En zie je de kans ze live te zien moet je dat zeker doen!

colour haze - sundazed - YouTube

philtuper schreef:
eightynine Je hebt gelijk, maar eigenlijk is de gehele discografie de moeite waard. En zie je de kans ze live te zien moet je dat zeker doen!

colour haze - sundazed - YouTube

Colour Haze, een band waar ik nooit iets mee heb gehad.
Te veel het zelfde, te lijzig, niet mijn ding.

philtuper schreef:
1995... sweet memories...
Ik vergeet het nooit meer. Was toen 20. Had nog nooit van 35007 gehoord. Kwam laat op de avond terug van het grote terrein en wilde nog ff in de tent gaan kijken. Daar speelde Loose, klonk wel interessant volgens het boekje. Kom ik daar, instant lekker gevoel bij die heerlijke psychedelische deken die over je heen komt. Ik kijk op zo'n tentpaal, zie ik daar 35007 staan. Vraag aan zo'n vent naast me: "Ik dacht dat hier Loose zou spelen maar ik zie hier 35007 staan?" Een brede grijns ontvouwt zich op het gezicht van die gast en hij zegt: "Draai het maar eens om" en maakt een handgebaar dat ik het plaatje 180º moet draaien, wat ik vervolgens natuurlijk doe. De rest is magic vanaf dat moment...

Misschien was jij die vent wel jurado

Ik stond bijna vooraan weet ik nog wel, dik te spacen (dat deed ik toen nog).
Eerste 35007 optreden voor mij was Lowlands '94, de zanger zat toen in Australië geloof ik.

Child - Child (2014)

Luister hier al jaren alleen naar op de site.

Fuzzy stoner/blues uit Melbourne, dikke aanrader.

Duitse band. Afgelopen donderdag deze track van gedraaid in de uitzending.

Lekker bijpassend. Maak er een show van. poffen met mijn nieuwe vaper en al jullie geniale inzendingen uit deze lijst af aan het gaan. Zie ook onbekende parels met nog geen 300 views. Echt geniaal. Stoner rock is de bom.

Mssr Renard
Dit topic maar weer eens nieuw leven inblazen.

Dit jaar nieuwe releases van High on Fire en Greenleaf, Black Sky Giant, Fu Manchu, en een heleboel nieuwere bands die ik niet allemaal ken.

Met name de nieuwe plaat van Greenleaf bevalt me heel erg: Greenleaf - The Head & the Habit (2024) - MusicMeter.nl

Ik ben benieuwd of er nog oude stoners zijn op de site, en of iemand nog eens een leuke plaat kan aanbevelen in de richting van Greenleaf.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:29 uur

geplaatst: vandaag om 23:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.