Genres / Rock / Doom metal
zoeken in:
0
maniac
geplaatst: 10 juni 2006, 02:27 uur
Ik ben into Doom tegenwoordig, weet er nog niet zoveel vanaf.
Wat zijn de beste bands volgens jullie, welke CD is echt onmisbaar in 'n Funeral,Gothic, Death,Drone of Klassieke doom etc... ,collectie.
Wat zijn de beste bands volgens jullie, welke CD is echt onmisbaar in 'n Funeral,Gothic, Death,Drone of Klassieke doom etc... ,collectie.
0
maniac
geplaatst: 10 juni 2006, 17:15 uur
Snowman schreef:
Gothic Mental daar krijg ik spontaan vooroordelen van.
Dat heb ik nou met kleuters op skateboarden.Gothic Mental daar krijg ik spontaan vooroordelen van.
Maar dat was m'n vraag niet.
0
geplaatst: 10 juni 2006, 17:20 uur
Cathedral klonk altijd wel aardig.. of Candlemass. Maar dat zijn waarschijnlijk te oude bands nu 

0
geplaatst: 10 juni 2006, 23:36 uur
0
sxesven
geplaatst: 10 juni 2006, 23:42 uur
Sunn O)))! Earth! Beide te vinden op MuMe. Ga dat uitchecken! 

0
Joy
geplaatst: 11 juni 2006, 01:16 uur
black sabbath was uitertaard de eerste met doom klanken, maar candlemass jaren later een vette 2e
nightfall een aanrader
nightfall een aanrader
0
geplaatst: 11 juni 2006, 16:29 uur
High On Fire (eerdere cds), Sleep, Khanate, Sunn O))), Earth, Earthride, bijna alles van het Southern Lord-label,
Death (death metal, duhhh
), Candlemass.
Dit zijn zo een beetje de bands die het eerst in mij op komen.
Death (death metal, duhhh
), Candlemass. Dit zijn zo een beetje de bands die het eerst in mij op komen.
0
maniac
geplaatst: 8 augustus 2006, 00:49 uur
Thanx, voor de reacties ben trouwens niet meer zo into doom. (was even leuk).
p.s.
Candlemass "Nightfall" is zeker 'n aanrader.
p.s.
Candlemass "Nightfall" is zeker 'n aanrader.
0
geplaatst: 8 augustus 2006, 01:11 uur
nou, jij wisselt ook sneller van muzieksmaak dan van onderbroek
Hoewel, twee maanden zelfde onderbroek is wellicht ook niet gezond

0
geplaatst: 8 augustus 2006, 09:39 uur
Ik ben nu ook wel een tijdje into Doom, en ik zou graag weten wat goede Doom Metal-bands (of albums) zijn ZONDER Gothic- of Death- invloeden.
Zoiets als Sleep dus...
Zoiets als Sleep dus...
0
geplaatst: 8 augustus 2006, 16:55 uur
Turn Loose the Swans, The Angel and the Dark River en Like Gods of the Sun, alledrie van My Dying Bride.
0
maniac
geplaatst: 10 augustus 2006, 19:23 uur
C. botulinum schreef:
nou, jij wisselt ook sneller van muzieksmaak dan van onderbroek
Heb 'n brede smaak denk ik, (meestal wel op rock/metal gerelateerde muziek)nou, jij wisselt ook sneller van muzieksmaak dan van onderbroek

en ook 'n breed arsenaal aan onderbroeken.
0
maniac
geplaatst: 10 augustus 2006, 19:55 uur
Mart schreef:
Ik ben nu ook wel een tijdje into Doom, en ik zou graag weten wat goede Doom Metal-bands (of albums) zijn ZONDER Gothic- of Death- invloeden.
Zoiets als Sleep dus...
The unreal never lived van "YOB"Ik ben nu ook wel een tijdje into Doom, en ik zou graag weten wat goede Doom Metal-bands (of albums) zijn ZONDER Gothic- of Death- invloeden.
Zoiets als Sleep dus...Through the darkest hour van "Solitude Aeturnus"
Paranoid van "Black Sabbath"
Nightfall van "Candlemass"
0
geplaatst: 10 augustus 2006, 22:39 uur
ik ken niet zoveel doom bands, maar 1 band bestaat nog niet zo lang en na het luisteren werd het meteen mijn favoriete doom band(er zitten wel death stukken in) de band heet: swallow the sun, hun laatste cd is werkelijk GENIAAL!!!!!
0
geplaatst: 11 augustus 2006, 16:39 uur
maniac schreef:
Through the darkest hour van "Solitude Aeturnus"
(quote)
The unreal never lived van "YOB"Through the darkest hour van "Solitude Aeturnus"
Paranoid ken ik al en vind ik erg goed, de rest zal ik dan maar eens gaan beluisteren

0
geplaatst: 17 augustus 2006, 21:04 uur
Candlemass is meesterlijke Doom Metal!
vooral Bewitched is goed(een liedje van hun)
vooral Bewitched is goed(een liedje van hun)
0
geplaatst: 18 augustus 2006, 00:33 uur
Ik ben meer van de traditionele DOOM bands, Pentagram, Reverend bizarre, oude Black Sabbath, Goatsnake, Heavy Lord etc.
Toch vind ik sommige Epic Sludge doom bands ook goed, als voorbeeld de nederlandse Another Messiah mmmm heerlijke band.
Toch vind ik sommige Epic Sludge doom bands ook goed, als voorbeeld de nederlandse Another Messiah mmmm heerlijke band.
0
geplaatst: 18 augustus 2006, 16:36 uur
als doommetal fan kun je natuurlijk niet zonder : Anathema met The silent enigma of Serenades. Uiteraard mag ook Like Gods Of The Sun van My Dying Bride niet ontbreken. Als je een beetje van Black/Doom metala houd is ancient wisdom met For snow covered the north land absoluut een topper.
0
maniac
geplaatst: 20 september 2006, 00:34 uur
Net gehoord Krux II van KRUX, (Candlemass,Entomded bandleden) nog uit te komen in okt.
Geweldig goede Loodzware Doom Metal smerig en melodieus te gelijk, met goede zang van Mats Leven (o.a. At Vance, Yngwie Malmsteen, Therion en nog meer bands).
Aanrader !!
Geweldig goede Loodzware Doom Metal smerig en melodieus te gelijk, met goede zang van Mats Leven (o.a. At Vance, Yngwie Malmsteen, Therion en nog meer bands).
Aanrader !!
0
geplaatst: 20 september 2006, 11:48 uur
Ge-wel-dig!!!
De band die je hier voordraagt heeft de zwaarst gestemde gitaren die ik ooit gehoord heb. Er zitten wel tamelijk bluesy/rock achtige melodiën in verwerkt trouwens. Soms ook behoorlijk trippy. Maar heel erg log en monotoon.
0
geplaatst: 24 september 2006, 18:17 uur
Candlemass Epicus Doomicus Metallicus is Het beste Candlemass album
0
geplaatst: 24 september 2006, 23:36 uur
Jeanicious schreef:
Ge-wel-dig!!!
De band die je hier voordraagt heeft de zwaarst gestemde gitaren die ik ooit gehoord heb. Er zitten wel tamelijk bluesy/rock achtige melodiën in verwerkt trouwens. Soms ook behoorlijk trippy. Maar heel erg log en monotoon.
(quote)
Ge-wel-dig!!!
Ik heb gehoord dat dat album werkelijk een klassieker is in de doom-metal genre. Maar ik heb er geen verstand van en ik vind het ook niet echt interressante muziek.

0
maniac
geplaatst: 26 september 2006, 01:59 uur
_The_Dead_ schreef:
Oke,met Solitude als beste nummer vind ik.Candlemass Epicus Doomicus Metallicus is Het beste Candlemass album
Maar, Nightfall is 'n goede tweede.(en de zang spreekt me iets meer aan als bij de eerste)
0
geplaatst: 28 september 2006, 20:27 uur
_The_Dead_ schreef:
Inderdaad, heerlijk Doom-album.
Hoewel ik de zang op Nightfall beter vind, vind ik Epicus Doomicus Metallicus toch de betere van de twee.Sleep is ook een aanradertje voor degene die van Doom houden. Vooral Dopesmoker is echt het proberen waard. Er staat op dat album echt een geniaal nummer van ruim een uur lang

0
maniac
geplaatst: 8 oktober 2006, 02:02 uur
Krux (Krux 2) is naar mijn mening, het op (Doom) metal gebied zeker het beste wat ik de laatste jaren gehoord heb.
Wat is dit goed zeg.
5*
Wat is dit goed zeg.
5*
0
geplaatst: 21 januari 2007, 18:16 uur
Luister ook The Obsessed, Pentagram, Place of Skulls, St. Vitus, Acid King, Crowbar, Grand Magus, Goatsnake en eventueel Elictric Wizard...
Of anders voor ultradoom Winter of Esoteric...
Of anders voor ultradoom Winter of Esoteric...
0
geplaatst: 21 januari 2007, 21:59 uur
Ik heb dus geen idee wat het vershil tussen black en doom metal is,kan iemand dat mij uitleggen?
* denotes required fields.