menu

Genres / Rock / Doom metal

zoeken in:
maniac
Ik ben into Doom tegenwoordig, weet er nog niet zoveel vanaf.
Wat zijn de beste bands volgens jullie, welke CD is echt onmisbaar in 'n Funeral,Gothic, Death,Drone of Klassieke doom etc... ,collectie.

Snowman
Gothic Mental daar krijg ik spontaan vooroordelen van.

maniac
Snowman schreef:
Gothic Mental daar krijg ik spontaan vooroordelen van.
Dat heb ik nou met kleuters op skateboarden.
Maar dat was m'n vraag niet.

Cathedral klonk altijd wel aardig.. of Candlemass. Maar dat zijn waarschijnlijk te oude bands nu

De eerste van Paradise lost!

Verschrikkelijke muziek, maar goed dit is er een om te beluisteren.

Warhorse

sxesven
Sunn O)))! Earth! Beide te vinden op MuMe. Ga dat uitchecken!

Joy
black sabbath was uitertaard de eerste met doom klanken, maar candlemass jaren later een vette 2e

nightfall een aanrader

High On Fire (eerdere cds), Sleep, Khanate, Sunn O))), Earth, Earthride, bijna alles van het Southern Lord-label,
Death (death metal, duhhh ), Candlemass.
Dit zijn zo een beetje de bands die het eerst in mij op komen.

maniac
Thanx, voor de reacties ben trouwens niet meer zo into doom. (was even leuk).
p.s.
Candlemass "Nightfall" is zeker 'n aanrader.

nou, jij wisselt ook sneller van muzieksmaak dan van onderbroek

Hoewel, twee maanden zelfde onderbroek is wellicht ook niet gezond

je kunt m toch binnenstebuiten dragen?

Ik ben nu ook wel een tijdje into Doom, en ik zou graag weten wat goede Doom Metal-bands (of albums) zijn ZONDER Gothic- of Death- invloeden. Zoiets als Sleep dus...

Turn Loose the Swans, The Angel and the Dark River en Like Gods of the Sun, alledrie van My Dying Bride.

maniac
C. botulinum schreef:
nou, jij wisselt ook sneller van muzieksmaak dan van onderbroek

Hoewel, twee maanden zelfde onderbroek is wellicht ook niet gezond
Heb 'n brede smaak denk ik, (meestal wel op rock/metal gerelateerde muziek)
en ook 'n breed arsenaal aan onderbroeken.

maniac
Mart schreef:
Ik ben nu ook wel een tijdje into Doom, en ik zou graag weten wat goede Doom Metal-bands (of albums) zijn ZONDER Gothic- of Death- invloeden. Zoiets als Sleep dus...
The unreal never lived van "YOB"
Through the darkest hour van "Solitude Aeturnus"
Paranoid van "Black Sabbath"
Nightfall van "Candlemass"

ik ken niet zoveel doom bands, maar 1 band bestaat nog niet zo lang en na het luisteren werd het meteen mijn favoriete doom band(er zitten wel death stukken in) de band heet: swallow the sun, hun laatste cd is werkelijk GENIAAL!!!!!

maniac schreef:
(quote)
The unreal never lived van "YOB"
Through the darkest hour van "Solitude Aeturnus"
Paranoid van "Black Sabbath"
Nightfall van "Candlemass"

Paranoid ken ik al en vind ik erg goed, de rest zal ik dan maar eens gaan beluisteren

Candlemass is meesterlijke Doom Metal!
vooral Bewitched is goed(een liedje van hun)

Ik ben meer van de traditionele DOOM bands, Pentagram, Reverend bizarre, oude Black Sabbath, Goatsnake, Heavy Lord etc.

Toch vind ik sommige Epic Sludge doom bands ook goed, als voorbeeld de nederlandse Another Messiah mmmm heerlijke band.

als doommetal fan kun je natuurlijk niet zonder : Anathema met The silent enigma of Serenades. Uiteraard mag ook Like Gods Of The Sun van My Dying Bride niet ontbreken. Als je een beetje van Black/Doom metala houd is ancient wisdom met For snow covered the north land absoluut een topper.

maniac
Net gehoord Krux II van KRUX, (Candlemass,Entomded bandleden) nog uit te komen in okt.
Geweldig goede Loodzware Doom Metal smerig en melodieus te gelijk, met goede zang van Mats Leven (o.a. At Vance, Yngwie Malmsteen, Therion en nog meer bands).
Aanrader !!

Klumpie schreef:
Verschrikkelijke muziek, maar goed dit is er een om te beluisteren.

Warhorse

Ge-wel-dig!!!
De band die je hier voordraagt heeft de zwaarst gestemde gitaren die ik ooit gehoord heb. Er zitten wel tamelijk bluesy/rock achtige melodiën in verwerkt trouwens. Soms ook behoorlijk trippy. Maar heel erg log en monotoon.

Candlemass Epicus Doomicus Metallicus is Het beste Candlemass album

Jeanicious schreef:
(quote)

Ge-wel-dig!!!
De band die je hier voordraagt heeft de zwaarst gestemde gitaren die ik ooit gehoord heb. Er zitten wel tamelijk bluesy/rock achtige melodiën in verwerkt trouwens. Soms ook behoorlijk trippy. Maar heel erg log en monotoon.

Ik heb gehoord dat dat album werkelijk een klassieker is in de doom-metal genre. Maar ik heb er geen verstand van en ik vind het ook niet echt interressante muziek.

maniac
_The_Dead_ schreef:
Oke,met Solitude als beste nummer vind ik.
Maar, Nightfall is 'n goede tweede.(en de zang spreekt me iets meer aan als bij de eerste)

_The_Dead_ schreef:

Inderdaad, heerlijk Doom-album. Hoewel ik de zang op Nightfall beter vind, vind ik Epicus Doomicus Metallicus toch de betere van de twee.

Sleep is ook een aanradertje voor degene die van Doom houden. Vooral Dopesmoker is echt het proberen waard. Er staat op dat album echt een geniaal nummer van ruim een uur lang

maniac
Krux (Krux 2) is naar mijn mening, het op (Doom) metal gebied zeker het beste wat ik de laatste jaren gehoord heb.
Wat is dit goed zeg.
5*

Luister ook The Obsessed, Pentagram, Place of Skulls, St. Vitus, Acid King, Crowbar, Grand Magus, Goatsnake en eventueel Elictric Wizard...
Of anders voor ultradoom Winter of Esoteric...

Ik heb dus geen idee wat het vershil tussen black en doom metal is,kan iemand dat mij uitleggen?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:04 uur

geplaatst: vandaag om 18:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.