menu

Genres / Rock / Doom metal

zoeken in:
avatar van Von Helsing
Goede doom in mijn ogen:
Shape of Despair (Funeral Doom), Empyrium (Blackened Doom), Haggard (Symphony Doom), Autumnblaze (Folk Doom), The 3rd and the Mortal (Progressive Doom), Candlemass, Mourning Beloveth (Doom Death), Estatic Fear (Doom Death), On Thorns I Lay (Gothic Doom), Cemetery Of Scream (Doom Death), Saturnus (Doom Death), Maleficium (Doom Death), Theatre Of Tragedy (Gothic Doom), Apotheosis (Doom Death), Dismal Euphony (Blackened Doom), de eerste twee albums van Lacrimus Profundere (Gothic Doom), Elbereth (Gothic Doom).

avatar van Don Cappuccino
Man, zelfs nog subgenres in Doom. Bunkur noemen ze Coma Doom, leuk verzonnen hoor....

lambf
Bunkur is gewoon saai, vandaar die toevoeging.

avatar van cadaver69
De ultieme doom metal voor mij is toch wel WINTER. Zo traag en smerig en wat een strot zeg.
Zijn na tientallen jaren gelukkig weer bij elkaar en zijn binnenkort te bezichtigen in 013.

avatar van Edwynn
Winter is lekker smerig ondanks dat het niet echt supertraag is ofzo. Ik vind het meer een ode aan Hellhammer/Celtic Frost.
Toen die plaat uitkwam, lieten ze in een interview weten niet als metalband gezien te willen worden en dat hun volgende plaat in niets op Into Darkness zou lijken. Die plaat is er dus nooit gekomen.

Ik ben dus benieuwd in hoeverre die belofte gestand blijft danwel verbroken wordt.

avatar van B.Robertson
Heb me eens verdiept in wat Dodax zoal aan doom te bieden heeft en e.e.a. beluisterd op YouTube. Muziek die ik de tijd moet gunnen om in te werken en waarbij nog wel eens een zanger aan te pas komt ipv. een grunter. Nou zou ik voor weinig de beide Triptykon albums al in huis kunnen halen, maar daar komt ook snelheid aan te pas en is niet helemaal wat ik zoek. Van Saint Vitus' Born Too Late ben ik wel onder de indruk, staat ook als een/hun klassieker te boek en sluit meer aan op zoiets als Pentagram. Met Hooded Menace was de liefde binnen 10 minuten beklonken en gaandeweg werd ik meegezogen in de nautische funeral doom van het debuut van Ahab; precies wat ik zoek, staat haast stil. Dat debuut van Candlemass zal hier ook nog wel eens komen en dan is er nog interesse in Primitive Man, Unearthly Trance, Disrotted, Trouble, Shape of Despair e.a.

avatar van Don Cappuccino
B.Robertson schreef:
De nautische funeral doom van het debuut van Ahab; precies wat ik zoek, staat haast stil.


Als het bijna stilstaande je aanspreekt moet je zeker Bell Witch gaan checken.

avatar van B.Robertson
Valt wel aan te komen en wordt hoog gewaardeerd dat album Mirror Reaper van Bell Witch, heb er wat van gehoord en ook wat van voorafgaand album, kan het even bezakken.

bennerd
Van Bell Witch vind ik Longing echt de beste plaat. Minder opsmuk dan op de latere platen. Gewoon keihard doordreunen.

avatar van B.Robertson
Bell Witch' Longing heeft Dodax alleen op LP. Esoteric is me ook goed bevallen, Evoken, Nortt en Mournful Congregation kunnen ze ook wel leveren (alleen Nortt ken ik dan van het toevoegen) en zelfs Ego Depths uit de Oekraïne. Dat Solitude/BadMoodMan-spul dan weer niet, maar gegeven moment wordt het ook zaak dergelijk spul bij festivals, concerten en platenbeurzen te zoeken. Afschaffing van koopavond van de platenboer werkt natuurlijk niet mee. Vandaag Church Within Records ontdekt en hun aanbod in de wachtrij gezet.

jammer toch dat er vele bands zijn met een zanger die het al heeft waarvan je fan bent. speciaal om de muziek het aparte geluid en natuurlijk de lead zanger en als deze dan weg valt. dan is het nog steeds de zelfde band is maar toch niet meer het geluid heeft van toen de originele zanger in de band was. en dat is nu bij de doom groep candelemass deze groep bestaat nog steeds maar de zanger is vervangen door een andere zanger. en ik heb deze platen reeds gehoord met de nieuwe zanger. ik weet het naar ik gelezen heb was de reden dat ze hem er uitgeschopt hebben omdat het onmogelijk was om met hem te werken. jammer ik houw ook van verschillende muziek zowel van de oude metal als de oude hardrock men zegd je moet mee gaan met je tijd maar toch klinken vele oude bands van vroeger echt anders. de enigste die het bijna niet was motorhead. maar van de oude heavy metal bands of doom neen niet echt iron maiden metallica ik heb ze geluisterd maar toch is het niet echt mijn favoriete. en bij doom muziek vind ik behalve dan nog mijn dying bride niet echt wat ik bij candlemass vind ik heb er toch redelijk veel geluisterd black sabbath en type o negatief deze zijn wel goed. het verschild ook wel van album de ene beter en sterker dan de andere. maar bij candlemass kun je nu niet meer vinden wat je eerst wel vond alles de muziek de zang dat was een lijn zware bas en deze pasten gewoon perfect bij die zanger.

Wrathchild1
Wat mij betreft uiteraard Sabbath en Candlemass.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:31 uur

geplaatst: vandaag om 12:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.