Genres / Rock / Vh1's 40 Greatest Metal songs
zoeken in:
0
geplaatst: 17 augustus 2006, 21:21 uur
Ik heb deze top 40 op TV gekeken.
Werkelijk fenomenaal deze top 40!
En ik vind Black Sabbath de terechte nummer 1!
Want zij zijn wel zo'n beetje de grondzetters geworden van Metal, zij hebben Metal echt populair gemaakt!
ik vind alleen dat Marilyn Manson hier niet thuishoort, die vent mag wat hij doet niet eens ''muziek'' noemen!
40. "Breaking the Law" - Judas Priest
39. "I'm Eighteen" - Alice Cooper
38. "Balls to the Wall" - Accept
37. "Smoke on the Water" - Deep Purple
36. "Wait and Bleed" - Slipknot
35. "Metal Health" - Quiet Riot
34. "Paranoid" - Black Sabbath
33. "High 'n' Dry" - Def Leppard
32. "Thunder Kiss '65" - White Zombie
31. "Rock You Like a Hurricane" - Scorpions
30. "Epic" - Faith No More
29. "Caught in a Mosh" - Anthrax
28. "The Beautiful People" - Marilyn Manson
27. "Run to the Hills" - Iron Maiden
26. "Refuse/Resist" - Sepultura
25. "Cowboys from Hell" - Pantera
24. "Dirty Deeds Done Dirt Cheap" - AC/DC
23. "Freak on a Leash" - Korn
22. "Enter Sandman" - Metallica
21. "Paradise City" - Guns N' Roses
20. "I Wanna Rock" - Twisted Sister
19. "Man in the Box" - Alice in Chains
18. "Slave to the Grind" - Skid Row
17. "Live Wire" - Mötley Crüe
16. "Walk" - Pantera
15. "Bulls on Parade" - Rage Against the Machine
14. "Toxicity" - System of a Down
13. "Rainbow in the Dark" - Dio
12. "Bring the Noise" - Anthrax & Public Enemy
11. "Peace Sells" - Megadeth
10. "Ace of Spades" - Motörhead
9. "Crazy Train" - Ozzy Osbourne
8. "Raining Blood" - Slayer
7. "The Number of the Beast" - Iron Maiden
6. "Detroit Rock City" - KISS
5. "You've Got Another Thing Comin'" - Judas Priest
4. "Back in Black" - AC/DC
3. "Master of Puppets" - Metallica
2. "Welcome to the Jungle" - Guns N' Roses
1. "Iron Man" - Black Sabbath
Werkelijk fenomenaal deze top 40!

En ik vind Black Sabbath de terechte nummer 1!
Want zij zijn wel zo'n beetje de grondzetters geworden van Metal, zij hebben Metal echt populair gemaakt!

ik vind alleen dat Marilyn Manson hier niet thuishoort, die vent mag wat hij doet niet eens ''muziek'' noemen!

40. "Breaking the Law" - Judas Priest
39. "I'm Eighteen" - Alice Cooper
38. "Balls to the Wall" - Accept
37. "Smoke on the Water" - Deep Purple
35. "Metal Health" - Quiet Riot
34. "Paranoid" - Black Sabbath
33. "High 'n' Dry" - Def Leppard
32. "Thunder Kiss '65" - White Zombie
31. "Rock You Like a Hurricane" - Scorpions
30. "Epic" - Faith No More
29. "Caught in a Mosh" - Anthrax
27. "Run to the Hills" - Iron Maiden
26. "Refuse/Resist" - Sepultura
25. "Cowboys from Hell" - Pantera
24. "Dirty Deeds Done Dirt Cheap" - AC/DC
23. "Freak on a Leash" - Korn
22. "Enter Sandman" - Metallica
21. "Paradise City" - Guns N' Roses
20. "I Wanna Rock" - Twisted Sister
19. "Man in the Box" - Alice in Chains
18. "Slave to the Grind" - Skid Row
17. "Live Wire" - Mötley Crüe
16. "Walk" - Pantera
15. "Bulls on Parade" - Rage Against the Machine
14. "Toxicity" - System of a Down
13. "Rainbow in the Dark" - Dio
12. "Bring the Noise" - Anthrax & Public Enemy
11. "Peace Sells" - Megadeth
10. "Ace of Spades" - Motörhead
9. "Crazy Train" - Ozzy Osbourne
8. "Raining Blood" - Slayer
7. "The Number of the Beast" - Iron Maiden
6. "Detroit Rock City" - KISS
5. "You've Got Another Thing Comin'" - Judas Priest
4. "Back in Black" - AC/DC
3. "Master of Puppets" - Metallica
2. "Welcome to the Jungle" - Guns N' Roses
1. "Iron Man" - Black Sabbath
0
geplaatst: 17 augustus 2006, 21:51 uur
Vind hem niet zo sterk eigenlijk 
Waar is Van Halen? Eén nummer van Slayer? Fade To Black van Metallica niet en enter sandman wél? De grote deathmetal bands er niet in, maar wel slipknot? Ministry? Fear Factory? Allerlei poserock uit de 80s, maar géén Davidian van Machinehead??
Uit welk vervreemd tijdperk stammen deze opstellers? Belachelijk eigenlijk ook dat rage against the machine of alice in chains ertussen staan
Nee, ik herken weinig monumentaals in deze lijst.

Waar is Van Halen? Eén nummer van Slayer? Fade To Black van Metallica niet en enter sandman wél? De grote deathmetal bands er niet in, maar wel slipknot? Ministry? Fear Factory? Allerlei poserock uit de 80s, maar géén Davidian van Machinehead??

Uit welk vervreemd tijdperk stammen deze opstellers? Belachelijk eigenlijk ook dat rage against the machine of alice in chains ertussen staan

Nee, ik herken weinig monumentaals in deze lijst.
0
DutchViking
geplaatst: 17 augustus 2006, 21:56 uur
Veel 80's metal in deze lijst... Bands als KISS, Mötley Crue, Guns n Roses en Scorpions zijn meer hardrock dan metal. En inderdaad, RATM, Alice in Chains en Marilyn Manson horen er eigenlijk ook niet echt in thuis.
Ik mis naast Davidian ook Angel of Death van Slayer en Battery van Metallica zou ook niet misstaan in dit lijstje
De nummer 1 had niet beter gekund, alhoewel ik Iron Man ook niet echt een metalnummer vind. Desondanks zijn de meeste grote metalbands in dit lijstje wel vertegenwoordigd.
Ik mis naast Davidian ook Angel of Death van Slayer en Battery van Metallica zou ook niet misstaan in dit lijstje

De nummer 1 had niet beter gekund, alhoewel ik Iron Man ook niet echt een metalnummer vind. Desondanks zijn de meeste grote metalbands in dit lijstje wel vertegenwoordigd.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 17 augustus 2006, 22:16 uur
Jero-master, weet je zeker dat het over metal ging? Ik zou de term "hard-rock classics" beter op zijn plaats vinden. Zelfs I'm Eighteen van Alice Cooper wordt voor metal aangezien, dat is een heel rustig rock-nummer...
0
geplaatst: 17 augustus 2006, 22:30 uur
Ja, JonnieBrasco, dat weet ik zeker, want het stond in beeld op TV..:P
0
geplaatst: 18 augustus 2006, 00:40 uur
Wat orbit en Dutch zeggen...
Maar goed, we hebben het hier over een lijstje, die zijn eigenlijk gewoon overbodig. Ik maak m'n eigen lijstjes wel.
Maar goed, we hebben het hier over een lijstje, die zijn eigenlijk gewoon overbodig. Ik maak m'n eigen lijstjes wel.
0
geplaatst: 18 augustus 2006, 00:58 uur
Ja wel blij te horen dat Black Sabbath op 1 staat maar inderdaad ik maak me eigen lijst ook wel haha, Toch mis ik Smells like a teen spirit van Nirvana ..............
0
geplaatst: 18 augustus 2006, 01:02 uur
Nee nirvana is Grunge, maar ik heb het over mijn eigen lijstje en die bestaat niet alleen uit Metal
0
geplaatst: 18 augustus 2006, 01:14 uur
Zie ook mijn berichtje om 21:51 uur Mwoascha 
Maar dat soort bands horen hier absoluut niet tussen nee
Ik vind heel veel van wat er in staat eigenlijk geen echte 'metal'. Meer rock of hardrock..

Maar dat soort bands horen hier absoluut niet tussen nee
Ik vind heel veel van wat er in staat eigenlijk geen echte 'metal'. Meer rock of hardrock..
0
geplaatst: 18 augustus 2006, 01:15 uur
Mwoascha schreef:
Nee nirvana is Grunge, maar ik heb het over mijn eigen lijstje en die bestaat niet alleen uit Metal
Maar lieverd, het gaat hier over metal

0
geplaatst: 18 augustus 2006, 01:26 uur
Ja schat ik weet het maar in die lijst komt Alice In Chains voor en die zijn geen metal 

0
Bobiej
geplaatst: 19 augustus 2006, 17:49 uur
Slipknot in een Greatest Metal Songs lijst? Oke, Wait And Bleed is een goed nummer maar niet echt metal. En MM ook niet, eerder gewoon rock.
Probleem met deze lijstjes is dat de meeste nummers of artiesten die erin staan van de bands zijn die het commercieel op mtv en tmf goed doen. Er zijn natuurlijk talloze betere nummers, waarvan slechts weinigen ze kennen.
Slipknot in een Greatest Metal Songs lijst? Oke, Wait And Bleed is een goed nummer maar niet echt metal. En MM ook niet, eerder gewoon rock.
Probleem met deze lijstjes is dat de meeste nummers of artiesten die erin staan van de bands zijn die het commercieel op mtv en tmf goed doen. Er zijn natuurlijk talloze betere nummers, waarvan slechts weinigen ze kennen.
0
geplaatst: 21 augustus 2006, 14:22 uur
Ik vind deze lijst heel eerlijk gezegd helemaal niet sterk
Je zou het beter een 'pop'-metal lijst kunnen noemen (trouwens met het ontbreken van One, ook wel een beetje raar). Grootste opvallende ontbreker is toch wel Opeth (of Dream Theater trouwens ook), bijzonder raar dat daar toch geen een nummer van tussen staat. Albums als 'Blackwater Park' durf ik namelijk nu toch al wel klassiek te noemen.
Maar daarnaast zijn er ook rare dingen in deze top 40 zelf. Wat doet Welcome to the Jungle helemaal op de 2e plek, nog boven Master of Puppets
? Of Slipknot, Korn of Marilyn Manson erin is ook al zoiets lachwekkends. Ik heb toch echt betere toppen gezien!
Je zou het beter een 'pop'-metal lijst kunnen noemen (trouwens met het ontbreken van One, ook wel een beetje raar). Grootste opvallende ontbreker is toch wel Opeth (of Dream Theater trouwens ook), bijzonder raar dat daar toch geen een nummer van tussen staat. Albums als 'Blackwater Park' durf ik namelijk nu toch al wel klassiek te noemen.Maar daarnaast zijn er ook rare dingen in deze top 40 zelf. Wat doet Welcome to the Jungle helemaal op de 2e plek, nog boven Master of Puppets
? Of Slipknot, Korn of Marilyn Manson erin is ook al zoiets lachwekkends. Ik heb toch echt betere toppen gezien!
0
geplaatst: 24 augustus 2006, 09:08 uur
Black Sabbath op een is terecht. Maar dan met dat verschrikkelijke Iron Man? 
En Guns'n Roses op 2?

En Guns'n Roses op 2?

0
geplaatst: 25 augustus 2006, 20:47 uur
Paradise City ónder Welcome to the Jungle? 
Wel een goede nummer 1 trouwens (Iron Man is gewoon super) maar waar is bijvoorbeeld Dazed and Confused?

Wel een goede nummer 1 trouwens (Iron Man is gewoon super) maar waar is bijvoorbeeld Dazed and Confused?
0
geplaatst: 1 september 2006, 01:38 uur
Kasperbert schreef:
Je zou het beter een 'pop'-metal lijst kunnen noemen (trouwens met het ontbreken van One, ook wel een beetje raar). Grootste opvallende ontbreker is toch wel Opeth (of Dream Theater trouwens ook), bijzonder raar dat daar toch geen een nummer van tussen staat. Albums als 'Blackwater Park' durf ik namelijk nu toch al wel klassiek te noemen.
Maar daarnaast zijn er ook rare dingen in deze top 40 zelf. Wat doet Welcome to the Jungle helemaal op de 2e plek, nog boven Master of Puppets
Je zou het beter een 'pop'-metal lijst kunnen noemen (trouwens met het ontbreken van One, ook wel een beetje raar). Grootste opvallende ontbreker is toch wel Opeth (of Dream Theater trouwens ook), bijzonder raar dat daar toch geen een nummer van tussen staat. Albums als 'Blackwater Park' durf ik namelijk nu toch al wel klassiek te noemen.Maar daarnaast zijn er ook rare dingen in deze top 40 zelf. Wat doet Welcome to the Jungle helemaal op de 2e plek, nog boven Master of Puppets
? Of Slipknot, Korn of Marilyn Manson erin is ook al zoiets lachwekkends. Ik heb toch echt betere toppen gezien!ahahahahahahahahahahahahahahahahahah helemaal mee eens vooral het feit dat one er niet eens in voorkomtdie hoort gewoon dik op nummer 1 te staan!
0
geplaatst: 1 september 2006, 02:16 uur
Bighead schreef:
En Guns'n Roses op 2?

En Guns'n Roses op 2?

Had het titelnummer "black sabbath" moeten zijn, maar iron man is ook dik in orde hoor!
De rest van de lijst is ook een aanfluiting...
0
geplaatst: 29 oktober 2006, 13:45 uur
Ik vind het eerlijk gezegd een slechte lijst. De nummer 1 is opzich wel terecht, maar waarom dan met Iron Man? Black Sabbath - Black Sabbath was veel beter geweest imo.
En waarom staan in hemelsnaam Deep Purple, RATM en KISS in de lijst? En waarom staat Slipknot in de lijst, en niet een goede death metal-band zoals Death? En waarom staat "You've Got Another Thing Comin" van Judas Priest zo hoog? En waarom staat Metallica's "Enter Sandman" wel in de lijst en niet "Fade To Black" of "One"?
En waarom staan in hemelsnaam Deep Purple, RATM en KISS in de lijst? En waarom staat Slipknot in de lijst, en niet een goede death metal-band zoals Death? En waarom staat "You've Got Another Thing Comin" van Judas Priest zo hoog? En waarom staat Metallica's "Enter Sandman" wel in de lijst en niet "Fade To Black" of "One"?
0
geplaatst: 31 oktober 2006, 03:48 uur
Mart schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd een slechte lijst. De nummer 1 is opzich wel terecht, maar waarom dan met Iron Man? Black Sabbath - Black Sabbath was veel beter geweest imo.
Ooohhww maar natuurlijk,dit is een lijst van MTV, dat zegt alles lijkt me

0
geplaatst: 5 november 2006, 22:58 uur
Euhm, waarom You've got another thing coming? Is de Painkiller geen klassieker meer?
Of zowat ieder ander nummer van dat album wat dat betreft......
Of zowat ieder ander nummer van dat album wat dat betreft......
* denotes required fields.