MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Beste Gitaarriff

zoeken in:
slaemperayreon
lebowski schreef:
Blackest Eyes van Porcupine Tree

Weet je dat me is opgevallen dat die redelijk lijkt op een van de eerste riffs in het nummer "Blackwater Park" van Opeth?

dimwit
Ik vind die van my own summer van Deftones briljant

The Ocean - Led Zeppelin, wat anders?

Bobiej
rusty nail schreef:
(quote)
Echt een nummer voor bij de tandarts .Als je hevige kiespijn hebt. Gaat hij er vanzelf uit.Met zo,n snoeiharde riff

Ik weet nog wel dat ik op vakantie een café binnen kwam waar ze Sad But True draaiden. De barman intensief mee airdrummen, en ik sta daar met mijn Metallica shirtje (souvenier van het concert, trouwens):). Toch iets waar ik altijd weer aan terugdenk, bij dit nummer.

Om on-topic te blijven: de riffs in Diary Of A Madman van Ozzy O. zijn natuurlijk ook puur genieten.

Bobiej schreef:

Om on-topic te blijven: de riffs in Diary Of A Madman van Ozzy O. zijn natuurlijk ook puur genieten.

djeffibrelich
black sabbath is natuurlijk goede oude riff-muziek

de riff uit the stooges- search and destroy
sonic youth- teenage riot
- mote
die mooie riff uit motorcycle emptiness van manic street preachers

smahing pumpkins- today
en de openings riff van hexagram van deftones-verpletterende song

Mojo Pin
Joostvb schreef:
The Ocean - Led Zeppelin, wat anders?

Geniale riff

het verbaast me dat er zo weinig goeie gitaristen uit marokko komen, temeer daar je daar het riffgebergte hebt

Bobiej
orbit schreef:
(quote)

Diary of a Madman kan ik nu helemaal vlekkeloosspelen, alle riffs en tokkeltjes. Ik zal hem wel een keer op internet zetten, als ik hem opgenomen heb.

djeffibrelich
charlezzz schreef:
het verbaast me dat er zo weinig goeie gitaristen uit marokko komen, temeer daar je daar het riffgebergte hebt

grappig (bijna hilarisch)

dimwit
djeffibrelich schreef:
(quote)

grappig (bijna hilarisch)

Nou ik lach me rot.. niet dus

djeffibrelich
Je hebt je eigen gevoel voor humor.

dimwit
Ja, maar dit is wel erg kinderachtig en van laag niveau.

Sheplays
charlezzz schreef:

Check: Moroccan Sultans of Swing

r.h.c.p fan
http://www.youtube.com/watch?v=F3kdhCCcRvA

vet gitaar stuk heb al een keer gepost op ander forum

dimwit
Tool - stinkfist
Deftones - my own summer
Metallica - enter sandman
Pantera - cowboys from hell
Glassjaw - faust

Queen - Now I'm Here

Dit is de beste riff die er is. Wat kan Brian May toch geweldig spelen

Pantera - Primal concrete sledge
Queen - Brighton rock (vooral de eindriff)
The Mars Volta - Tetragrammaton

System of a Down - Revenga
Coheed and cambria - Welcome home
Arctic monkeys - When the sun goes down

Judas Priest - Breaking the law

--> album: British steel

--> Videoclip

EVANSHEWSON
Rushfan87 schreef:
Queen - Now I'm Here

Dit is de beste riff die er is. Wat kan Brian May toch geweldig spelen

Dàt is inderdaad een hele goeie .

Mijn favorieten zijn echter ;

Jumpin' Jack Flash (Rolling Stones)

Money For Nothing (Dire Straits)

Oh la la la (Tc Matic) BEST INTRO OOK ALLERTIJDEN !

Down Down (Status Quo)

Black Dog (Led Zeppelin)

Whole Lotta Love (Led Zeppelin)

Highway Star (Deep Purple)

Paranoid (Black Sabbath)

Voilà !

EVANSHEWSON
Groepen van wie ik nog nooit heb gehoord en/of één noot muziek van heb gehoord - en waarvoor ik me niet schaam - ik heb mijn leeftijd daarvoor gewoon tegen - zijn ;
Tool, Judas Priest, System of a Down (alleen al die namen !), Pantera, Deftones, Satyricon (??) The Mars Volta, Porcupine Tree...

Het zijn maar namen die ik hier lees en dan hoor ik het als bijna vijftiger echt donderen in Keulen - of Maastricht of Oostende, zo je wil !

Tja, ik hou het bij de oudjes.
En als ik nu nog nieuwe muziek ontdek zijn het meestal singer-songwriters, want : je wordt ouder papa !

EVANSHEWSON schreef:
Groepen van wie ik nog nooit heb gehoord en/of één noot muziek van heb gehoord - en waarvoor ik me niet schaam - ik heb mijn leeftijd daarvoor gewoon tegen - zijn ;
Tool, Judas Priest, System of a Down (alleen al die namen !), Pantera, Deftones, Satyricon (??) The Mars Volta, Porcupine Tree...

Het zijn maar namen die ik hier lees en dan hoor ik het als bijna vijftiger echt donderen in Keulen - of Maastricht of Oostende, zo je wil !

Tja, ik hou het bij de oudjes.
En als ik nu nog nieuwe muziek ontdek zijn het meestal singer-songwriters, want : je wordt ouder papa !

Judas priest is al een oudje. (Wil niet zeggen dat deze vijftigers en zestigers gestopt zijn, integendeel, binnenkort komt hun nieuw album uit)
Je was toen hun 2de album (sad wings of destiny) uit kwam ongeveer onze leeftijd.

EVANSHEWSON
AGE-411 schreef:
[
Judas priest is al een oudje. (Wil niet zeggen dat deze vijftigers en zestigers gestopt zijn, integendeel, binnenkort komt hun nieuw album uit)
Je was toen hun 2de album (sad wings of destiny) uit kwam ongeveer onze leeftijd.

Judas Priest heb ik inderdaad al van gehoord, maar dus nog geen noot muziek van gehoord, dat bedoel ik in dit geval; Ben er ook weinig benieuwd naar, omdat ik tegenwoordig toch naar zachtere muziek grijp (die leeftijd hé ! hahaha !)

Bobiej
Ha, Judas Priest! Op dit moment luister ik Electric Eye, wat toch een briljante riff heeft!

Priest is niet de hardste band in het Heavy Metal genre, dus ik denk dat EVANSHEWSON de heren Priest wel kan gaan luisteren, het album Screaming for Vengeance is heel tof!

Bobiej schreef:
Ha, Judas Priest! Op dit moment luister ik Electric Eye, wat toch een briljante riff heeft!

Priest is niet de hardste band in het Heavy Metal genre, dus ik denk dat EVANSHEWSON de heren Priest wel kan gaan luisteren, het album Screaming for Vengeance is heel tof!

Alles behalve Painkiller is redelijk zacht.
Vooral het 1ste en 2de album zijn nog niet echt vergelijkbaar met het later werk van "Screaming for vengeance", "defenders of the faith" en"Painkiller"

@Bobiej: Ken je "painkiller" al? Is ongetwijfeld Priest's grootste album.

Bobiej
Ik ken Painkiller, was een ontzettende oplaaier voor Priest neem ik aan - na een aantal Hair Metal albums hebben uitgebracht zo'n brok geweld opnemen - neem ik mijn pet (pruik?;)) voor af!

Ik zal hem binnenkort nog eens opzetten, maar eerst genieten van Sccrrrrrrreaming for Vengeance!

Bobiej
Ik ken Painkiller, was een ontzettende oplaaier voor Priest neem ik aan - na een aantal Hair Metal albums hebben uitgebracht zo'n brok geweld opnemen - neem ik mijn pet (pruik? ) voor af!

Ik zal hem binnenkort nog eens opzetten, maar eerst genieten van Sccrrrrrrreaming for Vengeance!

Bobiej
Painkiller - het nummer - bevat trouwens ook een aardig venijnige riff.

DE angel of death riff

die is zo geil!

Gast
geplaatst: vandaag om 23:19 uur

geplaatst: vandaag om 23:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.