Genres / Rock / Beste Gitaarriff
zoeken in:
0
slaemperayreon
geplaatst: 25 februari 2007, 17:14 uur
lebowski schreef:
Blackest Eyes van Porcupine Tree
Blackest Eyes van Porcupine Tree
Weet je dat me is opgevallen dat die redelijk lijkt op een van de eerste riffs in het nummer "Blackwater Park" van Opeth?
0
Bobiej
geplaatst: 10 april 2007, 23:12 uur
rusty nail schreef:

(quote)
Echt een nummer voor bij de tandarts .Als je hevige kiespijn hebt. Gaat hij er vanzelf uit.Met zo,n snoeiharde riff 
Ik weet nog wel dat ik op vakantie een café binnen kwam waar ze Sad But True draaiden. De barman intensief mee airdrummen, en ik sta daar met mijn Metallica shirtje (souvenier van het concert, trouwens):). Toch iets waar ik altijd weer aan terugdenk, bij dit nummer.
Om on-topic te blijven: de riffs in Diary Of A Madman van Ozzy O. zijn natuurlijk ook puur genieten.
0
geplaatst: 10 april 2007, 23:28 uur
Bobiej schreef:
Om on-topic te blijven: de riffs in Diary Of A Madman van Ozzy O. zijn natuurlijk ook puur genieten.

0
djeffibrelich
geplaatst: 11 april 2007, 01:44 uur
black sabbath is natuurlijk goede oude riff-muziek
de riff uit the stooges- search and destroy
sonic youth- teenage riot
- mote
die mooie riff uit motorcycle emptiness van manic street preachers
smahing pumpkins- today
en de openings riff van hexagram van deftones-verpletterende song
de riff uit the stooges- search and destroy
sonic youth- teenage riot
- mote
die mooie riff uit motorcycle emptiness van manic street preachers
smahing pumpkins- today
en de openings riff van hexagram van deftones-verpletterende song
0
geplaatst: 11 april 2007, 16:56 uur
het verbaast me dat er zo weinig goeie gitaristen uit marokko komen, temeer daar je daar het riffgebergte hebt
0
Bobiej
geplaatst: 11 april 2007, 17:11 uur
orbit schreef:

(quote)

Diary of a Madman kan ik nu helemaal vlekkeloosspelen, alle riffs en tokkeltjes. Ik zal hem wel een keer op internet zetten, als ik hem opgenomen heb.

0
djeffibrelich
geplaatst: 12 april 2007, 04:24 uur
charlezzz schreef:
het verbaast me dat er zo weinig goeie gitaristen uit marokko komen, temeer daar je daar het riffgebergte hebt
grappig (bijna hilarisch)
0
dimwit
geplaatst: 12 april 2007, 14:15 uur
djeffibrelich schreef:
(quote)
Nou ik lach me rot.. niet dus
0
dimwit
geplaatst: 13 april 2007, 15:20 uur
Ja, maar dit is wel erg kinderachtig en van laag niveau.
0
Sheplays
geplaatst: 13 april 2007, 16:41 uur
charlezzz schreef:
Check: Moroccan Sultans of Swing

0
dimwit
geplaatst: 22 april 2007, 14:08 uur
Tool - stinkfist
Deftones - my own summer
Metallica - enter sandman
Pantera - cowboys from hell
Glassjaw - faust
Deftones - my own summer
Metallica - enter sandman
Pantera - cowboys from hell
Glassjaw - faust
0
geplaatst: 12 mei 2007, 18:50 uur
Queen - Now I'm Here
Dit is de beste riff die er is. Wat kan Brian May toch geweldig spelen
0
geplaatst: 12 mei 2007, 19:37 uur
Pantera - Primal concrete sledge
Queen - Brighton rock (vooral de eindriff)
The Mars Volta - Tetragrammaton
Queen - Brighton rock (vooral de eindriff)
The Mars Volta - Tetragrammaton
0
geplaatst: 18 mei 2007, 21:28 uur
System of a Down - Revenga
Coheed and cambria - Welcome home
Arctic monkeys - When the sun goes down
Coheed and cambria - Welcome home
Arctic monkeys - When the sun goes down
0
geplaatst: 19 mei 2007, 13:44 uur
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 19 mei 2007, 17:32 uur
Rushfan87 schreef:
Queen - Now I'm Here
Queen - Now I'm Here
Dàt is inderdaad een hele goeie .
Mijn favorieten zijn echter ;
Jumpin' Jack Flash (Rolling Stones)
Money For Nothing (Dire Straits)
Oh la la la (Tc Matic) BEST INTRO OOK ALLERTIJDEN !
Down Down (Status Quo)
Black Dog (Led Zeppelin)
Whole Lotta Love (Led Zeppelin)
Highway Star (Deep Purple)
Paranoid (Black Sabbath)
Voilà !
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 19 mei 2007, 17:39 uur
Groepen van wie ik nog nooit heb gehoord en/of één noot muziek van heb gehoord - en waarvoor ik me niet schaam - ik heb mijn leeftijd daarvoor gewoon tegen - zijn ;
Tool, Judas Priest, System of a Down (alleen al die namen !), Pantera, Deftones, Satyricon (??) The Mars Volta, Porcupine Tree...
Het zijn maar namen die ik hier lees en dan hoor ik het als bijna vijftiger echt donderen in Keulen - of Maastricht of Oostende, zo je wil !
Tja, ik hou het bij de oudjes.
En als ik nu nog nieuwe muziek ontdek zijn het meestal singer-songwriters, want : je wordt ouder papa !
Tool, Judas Priest, System of a Down (alleen al die namen !), Pantera, Deftones, Satyricon (??) The Mars Volta, Porcupine Tree...
Het zijn maar namen die ik hier lees en dan hoor ik het als bijna vijftiger echt donderen in Keulen - of Maastricht of Oostende, zo je wil !
En als ik nu nog nieuwe muziek ontdek zijn het meestal singer-songwriters, want : je wordt ouder papa !
0
geplaatst: 20 mei 2007, 18:20 uur
EVANSHEWSON schreef:
Groepen van wie ik nog nooit heb gehoord en/of één noot muziek van heb gehoord - en waarvoor ik me niet schaam - ik heb mijn leeftijd daarvoor gewoon tegen - zijn ;
Judas priest is al een oudje. (Wil niet zeggen dat deze vijftigers en zestigers gestopt zijn, integendeel, binnenkort komt hun nieuw album uit)
Je was toen hun 2de album (sad wings of destiny) uit kwam ongeveer onze leeftijd.

0
EVANSHEWSON
geplaatst: 20 mei 2007, 19:25 uur
AGE-411 schreef:
[
Judas priest is al een oudje. (Wil niet zeggen dat deze vijftigers en zestigers gestopt zijn, integendeel, binnenkort komt hun nieuw album uit)
Je was toen hun 2de album (sad wings of destiny) uit kwam ongeveer onze leeftijd.
[

Judas Priest heb ik inderdaad al van gehoord, maar dus nog geen noot muziek van gehoord, dat bedoel ik in dit geval; Ben er ook weinig benieuwd naar, omdat ik tegenwoordig toch naar zachtere muziek grijp (die leeftijd hé ! hahaha !)
0
Bobiej
geplaatst: 20 mei 2007, 19:29 uur
Ha, Judas Priest! Op dit moment luister ik Electric Eye, wat toch een briljante riff heeft!
Priest is niet de hardste band in het Heavy Metal genre, dus ik denk dat EVANSHEWSON de heren Priest wel kan gaan luisteren, het album Screaming for Vengeance is heel tof!
Priest is niet de hardste band in het Heavy Metal genre, dus ik denk dat EVANSHEWSON de heren Priest wel kan gaan luisteren, het album Screaming for Vengeance is heel tof!
0
geplaatst: 20 mei 2007, 20:34 uur
Bobiej schreef:
Ha, Judas Priest! Op dit moment luister ik Electric Eye, wat toch een briljante riff heeft!
Alles behalve Painkiller is redelijk zacht.
Vooral het 1ste en 2de album zijn nog niet echt vergelijkbaar met het later werk van "Screaming for vengeance", "defenders of the faith" en"Painkiller"
@Bobiej: Ken je "painkiller" al? Is ongetwijfeld Priest's grootste album.
0
Bobiej
geplaatst: 20 mei 2007, 21:55 uur
Ik ken Painkiller, was een ontzettende oplaaier voor Priest neem ik aan - na een aantal Hair Metal albums hebben uitgebracht zo'n brok geweld opnemen - neem ik mijn pet (pruik?;)) voor af!
Ik zal hem binnenkort nog eens opzetten, maar eerst genieten van Sccrrrrrrreaming for Vengeance!
Ik zal hem binnenkort nog eens opzetten, maar eerst genieten van Sccrrrrrrreaming for Vengeance!
0
Bobiej
geplaatst: 20 mei 2007, 21:55 uur
Ik ken Painkiller, was een ontzettende oplaaier voor Priest neem ik aan - na een aantal Hair Metal albums hebben uitgebracht zo'n brok geweld opnemen - neem ik mijn pet (pruik?
) voor af!
) voor af!Ik zal hem binnenkort nog eens opzetten, maar eerst genieten van Sccrrrrrrreaming for Vengeance!
0
Bobiej
geplaatst: 20 mei 2007, 22:12 uur
Painkiller - het nummer - bevat trouwens ook een aardig venijnige riff.
* denotes required fields.