MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Beste rockband?

zoeken in:
Iron Maiden is archetypische heavy metal.

NWOBHM anyone? New Wave Of British Heavy Metal dus. De vaandeldragers van die stroming? Juist.
Iron Maiden.

Rammstein en System Of A Down zou ik overigens ook niet direct willen kwalificeren als metal.

MindRuler
Edwynn schreef:
Rammstein en System Of A Down zou ik overigens ook niet direct willen kwalificeren als metal.

Er zijn jammer genoeg geen andere genres waaronder ze beter passen dan metal.
Ze zijn niet pop, hiphop, rock, dance, jazz...dus lijkt metal me toch wel redelijk.
Ik denk dat metal trouwens één van de weinige muzikale stromingen is waar er onnoemelijk veel subgenres zijn. SOAD past dan onder alt.metal, Rammstein is een twijfelgeval want ze hebben elementen van gothic en industrial maar 100% zijn ze dat niet. Bij Free Record Shop vallen zelfs AC/DC en Bon Jovi onder metal.

Hair Metal? Dat is sowieso het enige Metal subgenre wat eigenlijk geen Metal is. SOAD en Rammstein zijn wat mij betreft Metal.

MindRuler
Hair Metal is een verschrikkelijke naam, gewoon omdat hardrockers destijds bussen haarlak gebruikten en er als geföhnde poedels uitzagen. Dat "hair" had niets met de muziek zelf te maken. Als je die lijn zou doortrekken naar andere genres zou je Black Metal ook Make-Up Metal of CorpsePaintMetal kunnen noemen en Nirvana bijvoorbeeld Houthakkershemdenrock ipv Grunge...

Ik snap wel dat Rammstein en System Of A Down onder metal geschaard worden. Ik vind het ook legitiem, hoor Het heeft die uitstraling wel.

Hair metal is een non term, inderdaad. Bedoeld om de L.A, scene uit de jaren 80 een naam te geven. De termen melodieuze hardrock, sleaze rock of wat er dan ook van toepassing is op dergelijke bands dekken wat meer de lading.

@mindruler

dat AC/DC en Bon Jovi bij metal staat dat komt omdat 9 van de 10 mensen tegewoordig niet van hardrock / metal houden
tegenwoordig houd iedereen van die computer crap wat zich muziek noemt
bij de media markt ook all hardrock / metal staat allemaal onder metal
er zijn maar een paar zaakjes die er echt verstand van hebben
en waarbij het ook echt uitgebreid is

Yann Samsa
hardrocker schreef:

tegenwoordig houd iedereen van die computer crap wat zich muziek noemt

Alweer: ik vergeef het je, ooit dacht ik ook zo. Maar als je goed op deze site rondsnuffelt, je grenzen verlegt en durft kijken/luisteren zonder vooroordelen komt er een tijd dat je dit terugneemt.

Bij mij is het zo dat ik op vandaag electro, of een subgenre - of electro beïnvloed, prefereer boven zowat iedere hardrock plaat...

Ps: Maiden is/was dus echt wel N.W.O.B.H.M. - althans de eerste twee platen, toen de punkinvloeden verdwenen kwam Maiden archetypische Heavy Metal (met af en toe neiging naar Power.)

Beste rockband? Tja, er blijft discussie bestaan over die term 'rock'...

Persoonlijk: Godspeed You! Black Emperor

Rekening houdend met influences, vernieuwing, e.d.: The Beatles, natuurlijk! Als 2e wss Floyd. Geen Queen, Zeppelin, Jackson of wat dan ook.

Ferre Clabau schreef:

Inderdaad, het is een erg breed genre. Ik heb geen favoriete rockband, en om nu te gaan beweren van "dat is nu eens de beste rockband, zie", dat vind ik persoonlijk erg moeilijk.

@ ferre clabau

ik verleg mijn grenzen bestwel maar ik heb gewoon een aparte smaak voor muziek en ben daar ook best kritisch op
ik hou alleen niet van dat computer gegenereerde crap dat vind ik ook echt niet mooi
voor een groot deel zal ik altijd 80's hardrock blijven luisteren
muziek van deze tijd vind ik echt minder ik vind het niet echt iets hebben
sommige band zijn wel goed maar een groot deel vind ik echt niks

MindRuler
hardrocker schreef:
9 van de 10 mensen tegewoordig niet van hardrock / metal houden

Er zijn hier veel meer liefhebbers voor ons favoriete genre dan je denkt.
Je hebt trouwens heel wat superplaten in jouw Top 10!

ClassicRocker
Ferre Clabau schreef:

Persoonlijk: Godspeed You! Black Emperor

Rekening houdend met influences, vernieuwing, e.d.: The Beatles, natuurlijk! Als 2e wss Floyd. Geen Queen, Zeppelin, Jackson of wat dan ook.

Wat is er met je gebeurd dat je Queen en Zeppelin niet meer tot de beste rockbands aller tijden rekent?

Ik vind Muse denk ik de beste Rockband.

ClassicRocker
@jasper 1991

De beste rockband 'van nu' sowieso.

@ mindruler

hier zijn er wel genoeg ja
maar zelfs dan is het maar een klein groepje

haha dankje
jij hebt ook wel een paar gave platen in jou top 10

Yann Samsa
ClassicRocker schreef:

Wat is er met je gebeurd dat je Queen en Zeppelin niet meer tot de beste rockbands aller tijden rekent?

Queen is behoorlijk overschat. De haat tegenover Queen van sommigen kan ik ook nog steeds niet verstaan, en ik blijf erbij dat Queen II een zeer sterke plaat is - ik blijf vele nummers van hen met plezier draaien; maar ze hebben ook veel gedateerde kitsch uitgebracht.

Zeppelin is zeer sterk, maar kan niet op tegen; The Beatles o.v.v. vernieuwing en influences, Pink Floyd; o.v.v. sfeer, sound, avontuur en lyrics...

Mensen die muziek 'van nu' afkraken hebben echt geen flauw idee wat er allemaal gemaakt wordt tegenwoordig...

En Muse is inderdaad de meest poppy rockband van het moment.

...en dan wordt de enige die zich wel verdiept in moderne muziek kwalijk genomen dat ie 2 ouwelullenrockbands ( ) niet meer zo absurd vereert.

Beste rockband? Voor mij is het antwoord simpel.

The Who.

The Scientist schreef:
En Muse is inderdaad de meest poppy rockband van het moment.
Het zal wel, ik vind ze de beste.

Dat is natuurlijk een makkie!

Rush!!!

Sonic Youth ongetwijfeld, beïnvloeden al twintig jaar lang de hele indiescène.

PEARL JAM.

The Rolling Stones

Simpel

Nirvana

Niet te doen dit eigenlijk, er zijn zoveel goede bands.... Queen, Led Zeppelin, Pink Floyd, Rush, Genesis, The Beatles en ga zo maar door.

Ik noem als favoriet dan maar Guns n' Roses omdat dat de eerste was waarvan ik ECHT helemaal gek was

Als ik denk aan Hardrock: Led Zeppelin.

Post-Rock: GYBE!
Hardrock: Led Zeppelin
Pop/Rock: The Beatles
Prog: King Crimson
Grunge: Nirvana .....

er kan maar één band de beste zijn, en dat is natuurlijk Rush!!!

horned_reaper schreef:
Dat is natuurlijk een makkie!

Rush!!!
en daar ben ik het volledig mee eens! en zie aan je profiefoto dat je de zelfde favoriete plaat hebt als ik, (alhoewel mijn profielfoto de achterkant van S&A is

De beste rockband allertijden is wat mij betrefd Guns N Roses, maar de meest legendarische is natuurlijk QUEEN!

Gewone rock is voor mij Queens of the Stone-Age

Gast
geplaatst: vandaag om 10:03 uur

geplaatst: vandaag om 10:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.