MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Beste rockband?

zoeken in:
Beste rockband is onmogelijk om te kiezen.

Misterfool
King Crimson voor mijn part. Een band die gedurende haar carrière nooit heeft stilgestaan en in elke tijdsperiode een ferme greep had op de tijdsgeest. Daarnaast maakt KC ook nog eens prachtige muziek.

Wanneer ben je de beste?

Misterfool
Kill_illuminati schreef:
Wanneer ben je de beste?

Objectief is dat natuurlijk niet te zeggen. Ik geef slechts mijn mening over wat ik de beste rockband vind en probeer dat enigszins te motiveren.

ik vind pearl jam de beste maar dat kan ook zo weer veranderen. ik vind wolfmother eigenlijk ook bij de beste zitten dus dat zou een goede tweede zijn.

de beste ? simpel !

TOOL

in hun kielzog,
Pink Floyd,Joy Division,Deftones,Thin Lizzy,Pearl Jam

Jav-
King Crimson, Led Zeppelin, Pink Floyd en Porcupine Tree. Het is lastig kiezen voor mij.

Beste pop rock band, The Beatles
Beste Rock N Roll band, The Rolling Stones
Beste Hardrock band, Led Zeppelin
En iedereen die er anders over denkt is een idioot..

Hoeveel bands ken je?

rolling tony schreef:
Beste pop rock band, The Beatles
Beste Rock N Roll band, The Rolling Stones
Beste Hardrock band, Led Zeppelin
En iedereen die er anders over denkt is een idioot..

En Misty Mountain Hop is het beste nummer ooit?

Maar serieus, heb je de smaak van je vader een op een overgenomen en gedacht dat er toch niets anders moois zou zijn. Met alle respect hoor, maar waarom?

Ik ken genoeg bands. Vind muziek van tegenwoordig meestal vrij klote, en ben van mening dat geen enkele band van de laatste 20 jaar ook maar een beetje in de buurt komt van diegene die ik noemde. En het is mijn eigen smaak vriend niet die van mijn vader.

ClassicProgRock1
Het zijn dan ook niet de eerste de beste namen die je noemt...

Goede rockmuziek wordt - uiteraard - nog steeds gemaakt, maar kom ik in de schijtlading aan indie/alternative bandjes die tegenwoordig het gezicht van het genre bepalen, nauwelijks nog tegen. Gelukkig blijf ik via Progarchives op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen in de heavy prog en zodoende doe ik regelmatig gave ontdekkingen op. Dit is er zo een...

Maar, ook ik heb een meer dan gevoelsmatige voorkeur voor "oudere muziek". Zo hoog als de kwaliteitsstandaard lag in de 70's, zo hoog heeft-ie nadien nooit meer gelegen.

rolling tony schreef:
Ik ken genoeg bands. Vind muziek van tegenwoordig meestal vrij klote, en ben van mening dat geen enkele band van de laatste 20 jaar ook maar een beetje in de buurt komt van diegene die ik noemde. En het is mijn eigen smaak vriend niet die van mijn vader.

Ah, een kenner.

Niet zo'n moeilijk vraag voor mij, The Rolling Stones natuurijk! Mijn liefde voor muziek is ermee begonnen. Elke rockgitarist wil zo cool zijn als Keith Richards en elke rockzanger wil het charisma van Mick Jagger, ook al weten ze het zelf niet.
Tot zover de Stones-adoratie, want er zijn natuurlijk genoeg andere geweldige rockbands/artiesten, ook in het huidige muzikale landschap. Denk aan Queens of the Stone Age, Jack White of Gary Clark Jr. Maar ik moet toegeven dat als het op m'n favoriete (rock)bands aankomt ik een sterke hang heb naar de jaren 60/70.

Van Halen
Led Zeppelin
The Who
Thin Lizzy
Guns N' Roses
Alice In Chains (natuurlijk!)
The Rolling Stones
Creedence Clearwater Revival
Deep Purple
Golden Earring. Mag en moet er ook tussen staan.
Ramones
AC / DC
Live: Dire Straits

En waarom wordt potverdorie Cream niet of nauwelijks genoemd? Alleen al voor hun uitvoering van Crossroads.

ROCK 'N' ROLL!!

M. Oderator
Beste rockband ever? The Jimi Hendrix Exp. & The Band Of Gypsys.....

Puur als het gaat om virtuositeit en progressiviteit! Hendrix Number One!

eh ja...... Dat is eigenlijk een onmogelijk te beantwoorden vraag maar als ik dan toch moet kiezen: PENDRAGON!

Milotic
Dit is onmogelijk kiezen... Mijn absoluut favoriete band is Queen, met kort daarachter Pearl Jam, en daarachter Nirvana en, ik geef mijn guilty pleasure toe, Bon Jovi. Ik besef dat Bon Jovi zeker kwalitatief niet de absolute nummer 1 is, ik zou zeggen dat Queen dat is.

Ziegler
Normaal.

Queen wordt vaak genoemd door muziekfans. Dat terwijl Ik vind dat Queen teveel matige albums heeft uitgebracht om de beste te mogen worden genoemd. Maar goed ik vind het rangschikken van beste tot de minste bands/muziek tot op zekere hoogte onzin.

Milotic
Kill_illuminati schreef:
Queen wordt vaak genoemd door muziekfans. Dat terwijl Ik vind dat Queen teveel matige albums heeft uitgebracht om de beste te mogen worden genoemd. Maar goed ik vind het rangschikken van beste tot de minste bands/muziek tot op zekere hoogte onzin.

Doel je op nummers als "Radio Ga Ga", "I Want To Break Free" en "A Kind Of Magic"? Ik snap het, ik vind dat soort nummers ook het mindere werk van Queen. Toch maken ze het ruimschoots goed, naar mijn mening, met albums als "A Night At The Opera", "Innuendo", "The Miracle" en "Made In Heaven".

Kiss
Black Sabbath

Daarachter
Rainbow, Iron Maiden, Metallica, Metal Church, Ozzy, Free, Dio

01:Led Zeppelin
02:Black Sabbath
03:Primus
04:Rainbow
05:Uriah Heep

Schnee
He getsie, er zou hier toch wat vernieuwends genoemd worden
Zelfs progrock komt hier nog voorbij!

Wishbone Ash treedt nog steeds op en blijft goede platen maken. Classic Rock op zijn best!
The Cult ook nog steeds rocking and kicking.

Schnee schreef:
He getsie, er zou hier toch wat vernieuwends genoemd worden
Zelfs progrock komt hier nog voorbij!

Inderdaad, nogal voor de handliggende keuzes.

Stijn_Slayer
Ik zou gaan voor Neil Young, Gentle Giant, Can en King Crimson. Led Zep als het mainstreamrock moet zijn.

Het gaat om de beste rockband; dat je dan Neil Young noemt is vreemd.

Stijn_Slayer
Dat zegt meer over jouw kennis van zijn oeuvre. Ooit van Crazy Horse gehoord? En dat is bij lange na niet de enige rockband waar hij mee speelt.

Hij rockt veel harder dan Elvis.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:27 uur

geplaatst: vandaag om 06:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.