MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Power metal

zoeken in:
Vind je het niks?En zeg je zoals velen dat ze altijd zingen met gay achtige stemmen zingen? Of vind je het teringvet zoals ik.

clutch
Echt niet mijn muziek.

Powermetal: metal voor oude mannen met strakke leren broeken en een bierbuik (de gemiddelde Duitser zeg maar), werkelijk verschrikkelijk (en uiteraard gay).

Ik ken alleen Manowar, en dat vind ik opzich wel lekker wegluisteren, lekkere riffs en makkelijk meezingbare teksten. Ik ben me toen in meer power metal-bands gaan verdiepen zoals Iced Earth en Hammerfall, maar mij grijpt het niet echt. Nee, niet echt mijn metalgenre.

iced earth is juist supervet, hammerfall vind ik ook vette muziek maar de teksten zijn egt stom.
En houzo oude mannen in strakke leren broeken en een bierbuik.

lambf
swankel schreef:
iced earth is juist supervet, hammerfall vind ik ook vette muziek maar de teksten zijn egt stom.
En houzo oude mannen in strakke leren broeken en een bierbuik.

Kijk bijv. naar Manowar:
(afbeelding)
werkelijk om te kotsen (Inderdaad ook de muziek)

MetalDex
Powermetal-bands kan ik ook niet goed uitstaan, maar er is één uitzondering: Helloween. Dat vind ik toch wel een goede band.

DutchViking
Ik ben ook geen power metal-liefhebber, maar er is voor mij ook één uitzondering. Die band is Sonata Arctica. Een band die voor power metal-maatstaven zeer vernieuwend en afwisselend voor de dag komt. Daarnaast kan ik bepaalde nummers van Stratovarius, Edguy, Helloween en Dragonforce ook wel waarderen, maar dan houdt het ook echt op voor mij

Iced Earth vind ik bij vlagen ook vrij aardig. Wat ik van die band ken, vind ik echter meer naar heavy metal neigen dan naar power metal, maar ik moet bekennen dat ik alleen het recente werk van de band ken.

Iced is power/thrash metal luister maar naar angels holocaust.
Maar ik heb niks tegen die leren pakkies ,ik ben geen homo maar dus ook zeker geen homofoob.

Heel kut

hier is een power metal liefhebber, maarja ik luister zowat alles behalve metalcore en grind, en hoezo word al het power metal meteen gezien als gay? dat vind ik toch echt wel diep trieste onzin, gothic is ook puur gay, maar daar word ook niet veel over gezeken, ok manowar ziet er inderdaad gay uit en nog wel een paar, maar niet meteen alles, ken er zat die eruit zien alsof ze uit een thrash band komen, strakken leren broeken worden ook niet altijd door power metal liefhebbers gedragen, genoeg metal lui die dat draagt, moete ze zelf weten... black metallers zijn ook vaak wel gay als jullie het toch steeds hebben over gay achtig gedoe.. en ik snap ook al niet wat hoge zang temaken heeft met gay? dan zijn alle soprano zangeresjes zeker lesbisch? in zowel klassiek als gothic metal, slaat echt volkomen nergens op, de solos, zanglijnen en snelheid staat me gewoon aan in power metal, maar nogmaals ik luister vanalles en power metal is zeker niet mijn favoriet, maar het staat best hoog..

Plus dat niet alle powermetalbands alleen maar snelle nummers maken.

nocturnal rites, edenbridge , freedom call, domine , adagio (met sanctus ignis) rhapsody, heavenly , dionysus en meer zijn G.E.W.E.L.D.I.G.E bands, valt niet allemaal onder de sticker power metal, meer een mix van power en wat anders..

en als je into power met thrash bent, moet je MERCENARY eens uitproberen..

Hmm ik zal dat dan checken want ik hou heel erg van iced earth.

toch is iced earth minder thrash getint vind ik, maar het is zeker niet slecht..

Ik luister ook veel naar Rhapsody, vooral dat laatste album van hun is geweldig, maar dit is zeker een soort power metal waar je maar van moet houden.

ik vind rhapsody ook geniaal, ben er al sinds dawn of victory fan van, maar ook dat heeft naast power metal andere invloeden, speed, folk etc

Ja zeker folk, al die violen en trompetten bij wisdom of the kings bijvoorbeeld.

Berzerker
Ik vind een paar nummers wel de moeite waard, maar de meesten eigenlijk niet, en ik denk dat je Dragonforce, Sonata Arctica en Blind Guardian al kent...

Dragonforce vind ik bagger, alleen maar snel snel snel.Iedereen vind die herman li ook zzooo geweldig maar hij is alleen maar snel, terwijl hij ook noten overslaat en dus ook slordig is.

Empyrium
Lekkere muziek: Gamma Ray. Edguy, Primal Fear, Rhapsody. Helloween, Blind Guardian, Manowar, Masterplan, Dragonforce, etc...

tarot, demon hunter, dream evil,primal fear,sinergy,stratovarius
check it out

Heb vroeger nog een korte tijd naar power metal geluisterd , maar moet eerlijk zeggen die muziek valt nogal wat tegen de enige band die ik nog kan uitstaan uit die tijd is Iced Earth.
De rest vind ik nogal wat zuigen.

ik vind powermetal een van de betere metalgenres. waarom zou metal moeten gebrul en ongecontroleerde gitaren zijn? powermetal is snel, gecontroleerd, mooi gezongen en inhoudelijk geeft het ook wel iets. vooral bij manowar is dat zo. als ik aan sport doe en ik leg wat dragonforce op krijg ik daar een adrenalinestoot van, zo zalig vind ik het.

Fza
Iced Earth vind ik een erg goede band.

kent niemand *AT VANCE*?? die band heeft in het verleden veel voor me betekend, na een hele bands verandering, zijn ze nogsteeds top..

powermetal is simpelweg zalig. in tegenstelling tot bands zoals de fixkes van tegenwoordig hebben ze niet het charisma van een lavabo

vraagje... Wie van jullie hier kent de band Avantasia?

swankel schreef:
Dragonforce vind ik bagger, alleen maar snel snel snel.Iedereen vind die herman li ook zzooo geweldig maar hij is alleen maar snel, terwijl hij ook noten overslaat en dus ook slordig is.

schaam op jou! hij maakt geen fouten en is niet slordig.
inderdaad, snel snel snel. maar dan nog? als de muziek daardoor mooi is? het moet geen gebrul zijn, toch?

Gast
geplaatst: vandaag om 06:19 uur

geplaatst: vandaag om 06:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.