Genres / Rock / Power metal
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 13:24 uur
nog iets. het is vrij laag om muziek te beoordelen op hoe de muziekanten zich kleden...
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 12:37 uur
Dragonforce is inderdaad nog beter dan gebrul, ik zeg zeker niet dat ze slecht zijn, maar vergeleken andere bands zijn ze niks, en dat bedoel ik vooral qua melodien en zang.
0
Foxy Lady
geplaatst: 21 februari 2008, 22:52 uur
metaledje schreef:
kent niemand *AT VANCE*?? die band heeft in het verleden veel voor me betekend, na een hele bands verandering, zijn ze nogsteeds top..
kent niemand *AT VANCE*?? die band heeft in het verleden veel voor me betekend, na een hele bands verandering, zijn ze nogsteeds top..
Ik ken At Vance, goeie band, de stem van de zanger lijkt heel veel op die van David Coverdale van Whitesnake....

0
geplaatst: 27 december 2008, 17:54 uur
In Genres > Rock > Power Metal:
Het valt me op dat Power Metal op musicmeter niet echt zeer goed is vertegenwoordigt. Soms voel ik me de enige die Power Metal kan waarderen. Maar dat kan natuurlijk niet! Zijn er nog mensen die goede Power Metal vet vinden? Zoja, welke groepen?
Maar absolute favoriet is Elvenking, en dan vooral hun debuut Heathenreel is een aanrader. Folklore, en Celtische elementen, verweven met goede luchtige Power Metal, en in mijn ogen een fantastische cleane zang. In sommige nummers is er ook een grunt te horen, maar dat is zelden. Probeer het even om het zelf te ervaren!
Het valt me op dat Power Metal op musicmeter niet echt zeer goed is vertegenwoordigt. Soms voel ik me de enige die Power Metal kan waarderen. Maar dat kan natuurlijk niet! Zijn er nog mensen die goede Power Metal vet vinden? Zoja, welke groepen?
Maar absolute favoriet is Elvenking, en dan vooral hun debuut Heathenreel is een aanrader. Folklore, en Celtische elementen, verweven met goede luchtige Power Metal, en in mijn ogen een fantastische cleane zang. In sommige nummers is er ook een grunt te horen, maar dat is zelden. Probeer het even om het zelf te ervaren!
0
Kingsnake
geplaatst: 27 december 2008, 20:01 uur
Ik vond Helloween wel goed. En van de nieuwe bands Angra.
Verder vind ik Power Metal vaak een beetje kinderachtig.
Helloween is ook kinderachitg, maar ja, die hebben het uitgevonden.
Verder vind ik Power Metal vaak een beetje kinderachtig.
Helloween is ook kinderachitg, maar ja, die hebben het uitgevonden.
0
geplaatst: 28 december 2008, 20:34 uur
Probeer Elvenking zou ik zeggen! Hun album Heathenreel is echt het geniaalste wat het genre ooit heeft voortgebracht!
0
geplaatst: 29 december 2008, 11:45 uur
Iced Earth en Blind Guardian. 
Maar inderdaad niet veel liefhebbers, maar ze zijn er wel.

Maar inderdaad niet veel liefhebbers, maar ze zijn er wel.
0
geplaatst: 29 december 2008, 12:14 uur
Een goed jaar geleden luisterde ik niets anders, nu ben ik toch wel veel meer andere muziek gaan waarderen.
Iced Earth en Blind Guardian zijn toch al de wat hardere en minder luchtige varianten, met zang die niet zo hoog en falsetto klinkt, maar ze zijn wel goed. Mijn topfavorieten in het genre zijn nog steeds Elvenking, Sonata Arctica, Primal Fear, Edguy, Helloween, Firewind, Gamma Ray, ...
Iced Earth en Blind Guardian zijn toch al de wat hardere en minder luchtige varianten, met zang die niet zo hoog en falsetto klinkt, maar ze zijn wel goed. Mijn topfavorieten in het genre zijn nog steeds Elvenking, Sonata Arctica, Primal Fear, Edguy, Helloween, Firewind, Gamma Ray, ...
0
geplaatst: 29 december 2008, 20:51 uur
Sommige Power metal bands vindt ik nogal eentonig. Maar zoals hierboven ook wordt genoemd, Iced Earth, Primal Fear en natuurlijk Helloween zijn geweldige bands. Ook Brainstorm kan mij erg bekoren.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 29 december 2008, 21:29 uur
Ik vind de zang vaak nogal 'gay' klinken, zonde want muzikaal is het vaak dik in orde..
0
geplaatst: 30 december 2008, 00:05 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik vind de zang vaak nogal 'gay' klinken, zonde want muzikaal is het vaak dik in orde..
Hm... Probeer dit is.
Blind Guardian - I'm Alive
(hoes klopt niet btw)
0
Kingsnake
geplaatst: 30 december 2008, 11:42 uur
Blind Guardian vind ik niets.
Te rommelig, en die zanger te duits.
Demon & Wizards is wel een grappig zijspoor.
Iced Earth is een goed voorbeeld van Powermetal zonder gay zang.
Te rommelig, en die zanger te duits.
Demon & Wizards is wel een grappig zijspoor.
Iced Earth is een goed voorbeeld van Powermetal zonder gay zang.
0
geplaatst: 30 december 2008, 11:55 uur
Demon & Wizards is een project met de frontman van Blind Guardian en de frontman van Iced Earth die samen werken. Zeer tof, maar ik heb toch liever de twee oorspronkelijke groepen.
0
geplaatst: 30 december 2008, 13:31 uur
Devoo schreef:
Demon & Wizards is een project met de frontman van Blind Guardian en de frontman van Iced Earth die samen werken. Zeer tof, maar ik heb toch liever de twee oorspronkelijke groepen.
Inderdaad.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 december 2008, 15:00 uur
Dat Blind Guardian nummer gaat wel, maar het doet me verder niet echt iets. Iced Earth wil ik op z'n tijd nog wel eens opzetten, maar ook die zanger (Matthew Barlow) moet ik niet te lang horen.. Maar Iced Earth is eigenlijk meer heavy metal met wat thrash en power metal invloeden..
0
geplaatst: 30 december 2008, 16:07 uur
Luister zelf heel graag naar Dragonforce en Sonata Arctica, en van Iced Earth heb ik net die dubbelbestofcd gekocht.
Verder ben ik van plan om (op het gemakje
) wat rond te zoeken in het genre. Over the top kan met momenten echt wel leuk zijn 
Verder ben ik van plan om (op het gemakje
) wat rond te zoeken in het genre. Over the top kan met momenten echt wel leuk zijn 
0
geplaatst: 30 december 2008, 17:25 uur
Bij mij houdt het na enkele bands ook wel op; Mercenary en Helloween vind ik erg goed, en daarnaast zijn maar een paar bands waar ik nog wel een paar nummers van aan kan horen, Iced Earth en DragonForce bijv. of enkele Duitse powermetal bezettingen zoals Blind Guardian, Edguy, Gamma Ray of Masterplan. Maar dan heb ik het ook echt gehad.
0
geplaatst: 30 december 2008, 18:33 uur
Mercenary is dan weer Melodic Death Metal met knap veel Power Metal invloeden ja. Niet echt pure Power eigelijk, zo'n beetje als Children of Bodom.
0
geplaatst: 30 december 2008, 19:46 uur
Scar Symmetry is een goede melodic death metalband die (behalve grunten en een beetje screamen), ook goede power metalzang heeft.
0
geplaatst: 30 december 2008, 20:03 uur
Inderdaad, maar ik schaar al die groepen niet onder Power Metal eigelijk, maar gewoon onder Melodic Death Metal.
0
geplaatst: 30 december 2008, 20:50 uur
Ik ook niet hoor, maar ik wou ze even vermelden, het kan voor de Power Metalfans misschien interessant zijn ze even te checken.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 december 2008, 11:44 uur
Control Denied kan ik mensen wel aanraden, een band die gevormd is nadat Death stilgezet werd. Het is zeg maar wat progressiever en meer heavy metal dan Death. En dan een zanger die wel wat wegheeft van de traditionele heavy metal zanger/power metal zanger. Groot bereik etc.
0
geplaatst: 31 december 2008, 12:40 uur
Die kende ik nog niet, bedankt voor de suggestie hier ga ik eens achterna.
0
geplaatst: 2 januari 2009, 19:54 uur
Stijn_Slayer schreef:
Control Denied kan ik mensen wel aanraden, een band die gevormd is nadat Death stilgezet werd. Het is zeg maar wat progressiever en meer heavy metal dan Death. En dan een zanger die wel wat wegheeft van de traditionele heavy metal zanger/power metal zanger. Groot bereik etc.
Klinkt cool, ga ik zeker beluisteren.
0
geplaatst: 25 februari 2009, 16:03 uur
ik luister niet anders dan power metal de laatste jaren.
dragonforce en sonata arctica zijn mijn favoriet en met blind guardian, iced earth en demons en wizards heb ik het nooit gehad.
andere favorieten:
-domine
-gamma ray
-rhapsody
-hammerfall
-dreamtale
-avantasia
-fairyland
-helloween
-kamelot
-thunderstone
dragonforce en sonata arctica zijn mijn favoriet en met blind guardian, iced earth en demons en wizards heb ik het nooit gehad.
andere favorieten:
-domine
-gamma ray
-rhapsody
-hammerfall
-dreamtale
-avantasia
-fairyland
-helloween
-kamelot
-thunderstone
0
geplaatst: 26 februari 2009, 10:52 uur
Staan goede bands in Jasper! Gamma Ray, Rhapsody, Avantasia, Helloween en Kamelot behoren ook tot mij favorieten.
De andere bands in je lijstje zijn ook goed, maar in mindere mate.
De andere bands in je lijstje zijn ook goed, maar in mindere mate.
0
geplaatst: 13 april 2009, 20:05 uur
Sonata Arctica, Adagio, Kamelot en Fairyland zijn mijn favorieten.
Oh en Devoo, jij vond de keyboard partijen op ''Archangels in Black'''al goed? Luister jij maar 'ns naar ''Score to a New Beginning''!
Vooral het nummer ''Assault on the Shore''
Oh en Devoo, jij vond de keyboard partijen op ''Archangels in Black'''al goed? Luister jij maar 'ns naar ''Score to a New Beginning''!
Vooral het nummer ''Assault on the Shore''
* denotes required fields.