Genres / Rock / Power metal
zoeken in:
0
geplaatst: 13 april 2009, 20:37 uur
Zit net Mercenary te luisteren klinkt wel relaxt. Ik moet Sonata Acrtica ook maar is proberen want die komen op Lowlands, kaartje heb ik toch al. 

0
geplaatst: 13 april 2009, 20:43 uur
Mercenary... daar moet ik nog eens achter.
En Sonata Arctica vond ik erg goed op graspop 2008, de sfeer was er erg goed.
En Sonata Arctica vond ik erg goed op graspop 2008, de sfeer was er erg goed.
0
The Oath
geplaatst: 13 april 2009, 21:55 uur
Shame on me!
Helloween zou ik eigenlijk al langs eens moeten proberen. Wie kan enkele youtubefilmpjes hieronder posten met het belangrijkste werk van Helloween?
Beginnen met Keepers?
Helloween zou ik eigenlijk al langs eens moeten proberen. Wie kan enkele youtubefilmpjes hieronder posten met het belangrijkste werk van Helloween?
Beginnen met Keepers?
0
geplaatst: 14 april 2009, 10:27 uur
Heb nu niet meteen zin om Youtube filmpjes te zoeken. Maar de beste nummers zijn.
I Want Out
Halloween
Keeper of The Seven Keys
I Want Out is denk ik hun hoogstscorende single ooit. En de andere twee zijn nummers van rond de acht minuten, die erg boeiend zijn, met veel toffe passages!
Bedankt voor de suggestie, zal er zeker eens achterna gaan.
I Want Out
Halloween
Keeper of The Seven Keys
I Want Out is denk ik hun hoogstscorende single ooit. En de andere twee zijn nummers van rond de acht minuten, die erg boeiend zijn, met veel toffe passages!

Scython schreef:
Sonata Arctica, Adagio, Kamelot en Fairyland zijn mijn favorieten.
Oh en Devoo, jij vond de keyboard partijen op ''Archangels in Black'''al goed? Luister jij maar 'ns naar ''Score to a New Beginning''!
Vooral het nummer ''Assault on the Shore''
Sonata Arctica, Adagio, Kamelot en Fairyland zijn mijn favorieten.
Oh en Devoo, jij vond de keyboard partijen op ''Archangels in Black'''al goed? Luister jij maar 'ns naar ''Score to a New Beginning''!
Vooral het nummer ''Assault on the Shore''
Bedankt voor de suggestie, zal er zeker eens achterna gaan.
0
geplaatst: 14 april 2009, 10:47 uur
I Want Out is inderdaad hét Helloween nummer bij uitstek. Het is tevens gecoverd door Sonata Arctica bij mijn weten.
0
geplaatst: 14 april 2009, 11:32 uur
Ja, inderdaad. Wou het ook melden, maar op één of andere manier is het dan toch niet gebeurt zie ik nu net als ik mijn post overlees. 

0
geplaatst: 12 juni 2009, 15:41 uur
Voor de mensen die van US Power metal houden. Dan is Liege Lord wel een aanrader! Dus afstoffen die LP's en luister naar geweldige nummers als For the King, Dark Tale en Rage of Angels!
Heerlijk dit!
Heerlijk dit!
0
geplaatst: 12 juni 2009, 21:45 uur
Laatste tijd luister ik weer vaak naar Power Metal, in de naam van Rhapsody. Ik heb die band weer herontdekt zeg maar! Geweldig! 

0
geplaatst: 13 juni 2009, 10:50 uur
Ik ben niet zo een Rhapsody fan. Zoek anders eens Inner Wish op, een toffe Griekse band 

0
geplaatst: 16 juni 2009, 13:29 uur
Inner Wish ken ik album, met hun album Inner Strength. Het gooit een hoop clichés op elkaar, maar ik blijf het diggen eigelijk. Vind die Power Metal sound echt tof!
0
geplaatst: 17 juni 2009, 13:09 uur
De zanger is juist de grootste cliché.
Maar hij is inderdaad goed.
Maar hij is inderdaad goed.
0
geplaatst: 18 juni 2009, 20:04 uur
Mja hoe wil je je power metal anders? Power metal hoort gewoon met hoge zang 
Edguy is trouwens ook wel een aanrader! Vooral als je van wat minder serieuze power metal houd
en om het dan over niet hoge stemmen te hebben. Sabaton is toch wel behoorlijk lekker. Live ook zeer tof!

Edguy is trouwens ook wel een aanrader! Vooral als je van wat minder serieuze power metal houd

en om het dan over niet hoge stemmen te hebben. Sabaton is toch wel behoorlijk lekker. Live ook zeer tof!
0
geplaatst: 19 juni 2009, 12:59 uur
Van Edguy en Sabaton heb ik zowat heel de discografie in mijn kast staan, twee toppers in het genre inderdaad. Sonata Arctica is ook een topper, Rhapsody en Helloween natuurlijk.
En de zang hoeft niet persé hoog te zijn hoor. Denk maar aan Rage, Sabaton, Persuader, Blind Guardian, Iced Earth,....
En de zang hoeft niet persé hoog te zijn hoor. Denk maar aan Rage, Sabaton, Persuader, Blind Guardian, Iced Earth,....
0
geplaatst: 19 juni 2009, 13:55 uur
Sonata vind ik zelf niet zoveel aan, net wat te gelikt naar mijn smaak.
Wat ook wel een aanrader is: Virgin Steele. Deze band maakt niet echt makkelijke hapklare power metal, maar wel erg goed! Vaak ook als een concept met verwijzingen naar de klassieke oudheid.
en Cage is ook een aanrader! Vooral het album Hell Destroyer.
Wat ook wel een aanrader is: Virgin Steele. Deze band maakt niet echt makkelijke hapklare power metal, maar wel erg goed! Vaak ook als een concept met verwijzingen naar de klassieke oudheid.
en Cage is ook een aanrader! Vooral het album Hell Destroyer.
0
geplaatst: 19 juni 2009, 20:26 uur
Mja, heb ik ook alletwee in mijn kast staan.
Er is eigelijk niet zoveel Power Metal die ik nog nie ken! XD
Er is eigelijk niet zoveel Power Metal die ik nog nie ken! XD
0
geplaatst: 19 juni 2009, 22:23 uur
Powerwolf dan
ben trouwens wel benieuwd naar hun nieuwe cd. De vorige was zeer tof! Over vampieren etc. Ook wel interessant onderwerp op Power metal gebied.
ben trouwens wel benieuwd naar hun nieuwe cd. De vorige was zeer tof! Over vampieren etc. Ook wel interessant onderwerp op Power metal gebied.
0
geplaatst: 20 juni 2009, 13:18 uur
De nieuwste van Powerwolf had ik hier zelf toegevoegd, ken ik dus ook al. 
Vind ik wel gweldig, een absolute aanrader hun nieuwe!

Vind ik wel gweldig, een absolute aanrader hun nieuwe!
0
geplaatst: 25 juni 2009, 20:33 uur
Wat vinden jullie van Silent Poetry en Borealis?
SILENT POETRY op MySpace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips
Borealis op MySpace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips
SILENT POETRY op MySpace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips
Borealis op MySpace Music – Gratis gestreamde MP3’s, foto’s en Videoclips
0
geplaatst: 25 juni 2009, 20:37 uur
Silent Poetry kende ik al, en vind ik best wel goed ja. Borealis zal ik eventjes beluisteren! 

0
geplaatst: 11 juli 2009, 13:21 uur
master-rens schreef:
Meer liefhebbers van Coldspell?
Meer liefhebbers van Coldspell?
Vind ze niet geweldig, maar zeker ook niet slecht. Verder heb ik ze ook nooit onder Power Metal geschaard, maargoed.
0
geplaatst: 11 september 2009, 00:40 uur
Voor diegene die zang in Power Metal "gay" vinden, gelieve deze bands op te zoeken:
- Pharaoh (zanger van Control Denied)
- Wretch
- Steel Assassin
- Dark at Dawn
- Dark Empire
- Ballistic
- Iron Savior
- Rebellion
- King Leoric
- Kenziner (zanger van Between Heaven and Hell-era van Firewind, Stephen Fredrick genaamd)
- Mystic Prophecy
- Morgana Lefay
- Tad Morose
- Angel Dust
- Pharaoh (zanger van Control Denied)
- Wretch
- Steel Assassin
- Dark at Dawn
- Dark Empire
- Ballistic
- Iron Savior
- Rebellion
- King Leoric
- Kenziner (zanger van Between Heaven and Hell-era van Firewind, Stephen Fredrick genaamd)
- Mystic Prophecy
- Morgana Lefay
- Tad Morose
- Angel Dust
0
geplaatst: 11 september 2009, 19:18 uur
In jouw lijstje toch een aantal bands die ik nog niet kende. Tijd om mijn Power Metal kennis nog meer uit te breiden! 

0
geplaatst: 11 september 2009, 21:41 uur
Devoo schreef:
In jouw lijstje toch een aantal bands die ik nog niet kende. Tijd om mijn Power Metal kennis nog meer uit te breiden!
Zoals? Dan kan ik tips geven over welke albums zeker de moeite zijn en zo, eigenlijk is elk album van deze groepen wel de moeite maar sommigen meer dan anderen.
0
geplaatst: 12 september 2009, 10:53 uur
Dark at Dawn
Ballistic
King Leoric
Kenziner
Morgana Lefay
Die zijn voor mij nog onbekend uit de bands die in je lijstje staan. Ben er wel benieuwd naar.
Ballistic
King Leoric
Kenziner
Morgana Lefay
Die zijn voor mij nog onbekend uit de bands die in je lijstje staan. Ben er wel benieuwd naar.
0
geplaatst: 12 september 2009, 14:11 uur
Devoo schreef:
Dark at Dawn
Ballistic
King Leoric
Kenziner
Morgana Lefay
Dark at Dawn
Ballistic
King Leoric
Kenziner
Morgana Lefay
Dark at Dawn: Geweldige discografie maar hun beste plaat is toch wel Of Decay and Desire.
Ballistic: Ballistic heeft maar 1 plaat genaamd "Ballistic" en is zeer moeilijk te verkrijgen maar een aantal van hun liedjes staan op youtube dus kan je daar je mening vormen.
King Leoric: Thunderforce is hun beste cd, een van de betere duitse power metal bands toch wel.
Kenziner: Timescape is een leuke maar soms toch wel saai album dus raad ik The Prophecies aan. Blitsend gitaarwerk zoals het hoort op Neoklassieke albums maar met een zanger als Stephen Fredrick kan het niet misgaan.
Morgana Lefay: Morgana Lefay heeft een zeer goede discografie maar mijn favoriet is Grand Materia, een van de hevigste, hardste, brute power metal albums die je maar kan inbeelden.
0
geplaatst: 12 september 2009, 14:18 uur
Devoo schreef:
Dark at Dawn
Ballistic
King Leoric
Kenziner
Morgana Lefay
Dark at Dawn
Ballistic
King Leoric
Kenziner
Morgana Lefay
Oh ja, deze stond nog niet op het lijstje maar Never To Play The Servant van Shatter Messiah is toch wel een van de beste combinaties van Power en Thrash hoor. Echt de moeite waard.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 12 september 2009, 15:24 uur
Als Helstar ook powermetal is, dan noem ik hun vier volgende platen:
- Burning Star (1984)
- Remnants of War (1986)
- A Distant Thunder (1988)
- Nosferatu (1989)
Vooral hun debuutalbum Burning Star vind ik nog altijd een klassieker.
- Burning Star (1984)
- Remnants of War (1986)
- A Distant Thunder (1988)
- Nosferatu (1989)
Vooral hun debuutalbum Burning Star vind ik nog altijd een klassieker.
* denotes required fields.