menu

Genres / Rock / Black Metal

zoeken in:
avatar van iemand74
Onweerwolf schreef:
(quote)


Thrash niet trash.


ongelukkige spelfout, mijn excuses

avatar van Edwynn
Tja, volgens de Nederlandse spelregels moet het nu als trashmetal geschreven worden... Gewoon omdat etymologie zeg maar niet het ding is van de taalgoeroe's van na 2000. Dus in wezen had je wel een beetje gelijk. Ik prefereer de Engelse variant: thrash metal. En die blijf ik gebruiken tot ik met mijn verschrompelde handjes geen woord meer schrijven of tikken kan.

avatar van Don Cappuccino
Alleen St. Anger van Metallica mag onder de trash metal worden geschaard.

avatar van wizard
Lars Ulrich had zijn drumkit dan ook ingewisseld voor vuilnisbakken...

avatar van Onweerwolf
Edwynn schreef:
Tja, volgens de Nederlandse spelregels moet het nu als trashmetal geschreven worden...


Huh? Bedoel je niet thrashmetal?

avatar van Edwynn
Nope. trashmetal

Zoals ik al zei: Etymologie is niet echt het ding van de moderne Nederlandse taalkundige.

avatar van Rudi S
Trashmetal (of thrashmetal) is een muziekstroming die een combinatie is van heavy metal en punk en vaak sneller en agressiever wordt gespeeld.

Zonder h is de nederlandse benamimg.
edit: wat Edwynn zegt.

avatar van iemand74
Edwynn schreef:
Nope. trashmetal

Zoals ik al zei: Etymologie is niet echt het ding van de moderne Nederlandse taalkundige.


Waar halen ze de arrogantie ook vandaan eigenlijk...

Don Cappuccino schreef:
Alleen St. Anger van Metallica mag onder de trash metal worden geschaard.



avatar van Onweerwolf
Edwynn schreef:
Nope. trashmetal

Zoals ik al zei: Etymologie is niet echt het ding van de moderne Nederlandse taalkundige.


Damn! Wat een stelletje idioten daar dan.

avatar van Onweerwolf
Rudi S schreef:
Zonder h is de nederlandse benamimg.


Ja, maar, dat is natuurlijk volstrekt stompzinnig. Dit is gewoon een kwestie van foutief vertalen. Immers 'To thrash' en 'Trash' zijn twee compleet andere begrippen die niets met elkaar te maken hebben.

avatar van Edwynn
Taal volgens de Hollandse school. Doe het massaal fout en het wordt vanzelf goed.

avatar van Onweerwolf
Ik woon niet eens in Holland.

avatar van wizard
Merkwaardig eigenlijk dat van Thrash metal een Nederlandse vertaling is, terwijl zo'n beetje alle andere subgenre's hun engelse naam gehouden hebben.
Maar zullen we het weer over Zwartmetal gaan hebben?

avatar van Onweerwolf
wizard schreef:
Merkwaardig eigenlijk dat van Thrash metal een Nederlandse vertaling is, terwijl zo'n beetje alle andere subgenre's hun engelse naam gehouden hebben.
Maar zullen we het weer over Zwartmetal gaan hebben?


Volgens mij is daar niets merkwaardigs aan en is het gewoon een simpele kwestie van fout overnemen.

PriestMaiden
Ik ben liefhebber van Immortal, Dimmu Borgir, Cradle of Filth, Mayhem en Marduk maar vind niet alle black metal goed. Ik moet er wat voor in de mood zijn. Aan bijvoorbeeld Burzum vind ik geen bal aan.
Zou iemand mij wat bands kunnen aanraden? (mag met symfonische stukken zijn ook)
Thanks.

avatar van Don Cappuccino
Ulver (Bergtatt en Nattens Madrigal zijn black metal albums), Alcest (black metal met shoegaze), Deathspell Omega, Deafheaven, Krallice, Dodecahedron, The Great Old Ones, Keep Of Kalessin.

Dat zijn black metal bands waar ik graag naar luister. Ik denk dat vooral een band als Keep Of Kalessin bij jou in de smaak gaat vallen, PriestMaiden.

Ook ik ben fan van Dimmu en Cradle en kan uit het lijstje van Don 'Dodecahedron' zeker aanbevelen! Andere bands hierboven genoemd ken ik niet of zijn niet mijn ding.

Wat je nog kan proberen:
Carach Angren
Agalloch (niet echt black, maar wel naargeestig)
Craft - Void
Dark Fortress
Dark Funeral
Enslaved
Falloch - Where Distant Spirits Remain
Kvelertak (niet echt black, maar wel beïnvloed)
Les Discrets
Melechesh
Naglfar
Primordial
Secrets of the Moon
Solstafir
Woods of Desolation


avatar van JSPR_G
Secrets of the Moon - Seven Bells moet je zeker proberen. Geniaal album.

avatar van Don Cappuccino
Erg mooie namen komen er langs, al vind ik Sólstafir niet echt black metal. Hetzelfde geldt voor Les Discrets. Seven Bells is een van de beste black metal-albums van het jaar.

Dark Fortress is echt ondergewaardeerd, Ylem is een prachtplaat. Prachtige progressieve black metal.

avatar van AOVV
Wolves in the Throne Room zou ik er ook nog graag bijzetten. En Watain, misschien? Emperor is ook erg de moeite, en vergeet de solowerkjes van frontman Ihsahn (vooral de laatste 2) niet!

avatar van Don Cappuccino
Het zijn er echt te veel. Black Metal is toch een vrij breed genre.

avatar van jasper1991
Catamenia vind ik wel een goede melodic blackmetal-band. Vooral het album Winternight Tragedies vind ik erg goed. Bal-Sagoth is ook een band die ik erg mag door hun originele stijl, ik geniet van bijna heel hun discografie. Dimmu Borgir heeft met het album Enthrone Darkness Triumphant ook een mooi werkje.
Van de extremere bands vind ik Behemoth ook goed, maar dat zie ik eigenlijk meer als deathmetal. Ook het album The Autumn Aurora vind ik erg mooi en sfeervol van Drudkh, alhoewel hun nieuwste werk me een beetje tegenviel.
Dan is er nog Agrypnie met het fraaie album 16[485] en Stormlord met het wat symfonische Mare Nostrum.

avatar van Edwynn
Emperor is een must natuurlijk. Misschien wat ontoegankelijk maar wel een must.

De nieuwe Nachtmystium lijkt me ook een aardige voor instappers. Niet al te extreem maar wel sfeervol en muzikaal ontzettend interessant.

bennerd
PriestMaiden schreef:
Ik ben liefhebber van Immortal, Dimmu Borgir, Cradle of Filth, Mayhem en Marduk maar vind niet alle black metal goed. Ik moet er wat voor in de mood zijn. Aan bijvoorbeeld Burzum vind ik geen bal aan.
Zou iemand mij wat bands kunnen aanraden? (mag met symfonische stukken zijn ook)
Thanks.

Als ik op die laatste twee afga: 1349 (Hellfire), Funeral Mist (Salvation) en Gorgoroth.

PriestMaiden
Dank u musicmeter colega's voor de bands, ik zal wel wat gaan checken, de meeste ken ik nog niet.




Nieuwe band met een aantal leden van Gorgoroth. Me like


Sietse
Ik weet niet zo heel veel van Black Metal, maar kan de Nederlandse band Nihill erg goed waarderen.










avatar van JSPR_G



Deze band brengt dit jaar hun debuutplaat uit. Hier ben ik érg benieuwd naar. De eerste single van het album raakt me weliswaar minder dan dit episch nummer, maar toch belooft het veel goeds.

Apocynthion - Sidereus Nuncius (2012)

Gast
geplaatst: vandaag om 08:46 uur

geplaatst: vandaag om 08:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.