MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Black Metal

zoeken in:
Sietse
Noemen zit tegenwoordig Black Metal? Ik zou het eerder post-rock met wat metal invloeden willen noemen.
Net zoiets als Envy, waar die dan meer uit de Hardcore / Screamo hoek komen.

Shoegaze / Black metal / ambient / post-rock
Ik kan het ook in elk topic gaan plaatsen natuurlijk, of een Shoegaze / Black metal / ambient / post-rock topic maken, maar dat zou ons te ver leiden, niet?

Onweerwolf
Sietse schreef:
Noemen zit tegenwoordig Black Metal? Ik zou het eerder post-rock met wat metal invloeden willen noemen.
Net zoiets als Envy, waar die dan meer uit de Hardcore / Screamo hoek komen.

Post-black is helemaal verantwoord tegenwoordig.

Sietse
hmm, k. Rare lui

Sinds deze quiz is de black-metal geschiedenis officieel in te delen in de pre-ikea and post-ikea periode. Persoonlijk ben ik een grotere liefhebber van de pre-ikea black metal. (mijn score: slechts12/20)

gli|-t0_ch
te makkelijk, meer voor noobs

Je bent een Ikeaddicted?

Inderdaad voor noobs. Ik had 20/20 Grappig is het wel.

Zelfs een item geweest op het RTL nieuws. Ik flikker strax nog mijn Absu (apsuu, zoals die autocuelezer het uitsprak met een hoofd alsof de kaas op zijn broodje bedorven was) cd's de gracht in.

Edwynn schreef:
Grappig is het wel.

Gelukkig, toch ook nog een nonoob met een beetje gevoel voor humor...

Ja joh. Lachen toch? Veel van die bandnamen kunnen de verwarring dan ook gemakkelijk aan met het assortiment van de Zweedse balletjesdraaier.
Een vriendin van ons had ook 20/20. Die weet niets van blek met0l. Maar wel hoe alle namen van die kolerestoeltjes van Ikea gespeld dienen te worden.

Over black en post: Black metal heeft door de jaren heen altijd verwantschap gezocht met andere sfeergerichte genres. Dus ja, waarom geen post? Het begon volgens mij al bij Enslaved. Hun album Monumension bijvoorbeeld. Ontzettend experimenteel voor de tijd waarin het uitkwam. Kabbelend en dromerig. Puristen gruwden ervan, maar avontuurlijk ingestelde luisteraars wisten er wel raad mee. Nu is Enslaved nooit een pure black metalband geweest maar hun vroege albums spraken toch veel corpsepaintpieten aan. Dan zijn er ook nog de flirts met electronica en natuurlijk de vele symfonische dingen. Het is wachten op de eerste black metalclub die een combinatie zoekt met Hiphop/urban/R&B. Black goes black. Moet kunnen. Toch?

Onweerwolf
Ik ben ook wel fan van de wat meer extremere pogingen tot solide fusies van erkende stijlen. In ieder geval in theorie want in de praktijk pakt het niet altijd bevredigend uit, maar ik denk dat het toekomst heeft.

Zie bijvoorbeeld ook het Australische Germ.

Een smeltkroes van blackmetal, pop, new wave, trance.

Leuk gedaan vind ik het, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd.

Sietse
gadverdamme wat doe je ons aan Onweerwolf. Wat een verschrikkelijk nummer is dat zeg. Soort prog-rock met pop zang en soms een schreeuw.

Inderdaad, niet om aan te horen. Ik heb nooit begrepen wat mensen zo goed aan die band vinden.

Anagnorisis is wat mij betreft een van de blackmetalbeloftes, met Abandon All Light hebben ze echt een sterk album afgeleverd. Jammer genoeg wordt het extreem onderbelicht door de metalpers, ik gaf hem 87/100 bij Zware Metalen. Hieronder is een link om een nummer te beluisteren:

Forever Night

Onweerwolf
Sietse schreef:
gadverdamme wat doe je ons aan Onweerwolf. Wat een verschrikkelijk nummer is dat zeg. Soort prog-rock met pop zang en soms een schreeuw.

Progrock?

Onweerwolf
Don Cappuccino schreef:
Anagnorisis is wat mij betreft een van de blackmetalbeloftes, met Abandon All Light hebben ze echt een sterk album afgeleverd. Jammer genoeg wordt het extreem onderbelicht door de metalpers, ik gaf hem 87/100 bij Zware Metalen. Hieronder is een link om een nummer te beluisteren:

Forever Night

Dit klinkt wel ok, al staan de drums wel erg hard in de mix en is de zang niet erg sterk. Qua compositie trek ik het wel goed.

Germ vond ik wel een leuk experiment. hoewel niet geheel geslaagd. Maar progrock?

Onweerwolf
wizard schreef:
Germ vond ik wel een leuk experiment. hoewel niet geheel geslaagd. Maar progrock?

Waarschijnlijk is voor Sietse alles wat niet noise is al vrij snel proggy.

gli|-t0_ch
Cabeza Borradora schreef:
Je bent een Ikeaddicted?

Vooral fan van justanotherikeacatalog, toen.

gli|-t0_ch
Sietse probeer anders Sink eens.

Niet echt pure black ofzo, maar w/e.

Sietse
Onweerwolf schreef:
(quote)

Progrock?

Ik moet als ik het hoor heel erg aan Riverside denken...

Onweerwolf
Vreemde oren heb je.

Sietse
gli|-t0_ch schreef:
Sietse probeer anders Sink eens.

(embed)
(embed)

Niet echt pure black ofzo, maar w/e.

Klinkt zeker niet onaardig.

Sietse
Onweerwolf schreef:
Vreemde oren heb je.

Eigenlijk is het nog wat gladder dan Riverside, in ieder geval heel erg symfonisch (wat een beter woord is dan progrock). Ik vind het in ieder geval totaal niet spannend en verschrikkelijk om aan te horen. En zie niet in wat er black metal aan dat nummer is.

In: De Site / Algemeen / Black metal

Hallo, ik ben nieuw hier nou ja nieuw ik ken deze site al langer maar als er iets is waarover ik niet uitgepraat raak is het muziek vooral Black metal je kan me niet blijer maken met goede rauwe Black metal cd uit Scandinavie groetjes harm...

Ik ben de laatste tijd Black metal aan het ontdekken. Eerst moest ik er eigenlijk nooit wat van hebben, maar nu gaan bands als Marduk, An Autumn for Crippled Children en Dodheimsgard er prima in.

Ben door de laatste liveplaat van Mayhem ook weer in de ban. Lastige discografie hebben de heren. Verder vooral nu en dan een dosis Bölzer en de nodige Darkthrone-verering. Niets waar de doorgewinterde fan van opkijkt. Moet ook echt in de stemming zijn voor dit soort muziek.

Kennen jullie deze al? Al jaren mijn favoriet.

Progenie Terrestre Pura - U.M.A. (2013)

trebremmit schreef:
Kennen jullie deze al? Al jaren mijn favoriet.

Progenie Terrestre Pura - U.M.A. (2013)

Ik heb hun promo uit 2011 op cd.

Hmm, zegt mij niks. Ik ga het is opzoeken!

Vandaag Candelabrum - Necrotelepathy voor het eerst opgezet. Damn wat is dat ijzig koud en dat voor een Portugese band.

De hele attitude van Black metal kan ik serieus vinden Black metal zet zich af van wat zich in de wereld afspeelt Bijv. De meeste oorlogen komen toch door Geloof?

NSBM keur ik in veel gevallen af... heeft niks met Black metal te maken

Mijn beste Black metal album is die van sargeist satanic Black devotion wat vinden jullie de beste Black metal album allertijden die jullie grijs hebben gedraaid...

Gast
geplaatst: vandaag om 10:13 uur

geplaatst: vandaag om 10:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.