Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2009, 13:07 uur
Ik zit zowiezo heel erg in de Neue Welle. Op één of andere manier wisten die Duitsers enorm goede muziek te maken.
0
geplaatst: 11 mei 2009, 13:35 uur
Plus je zit gewoon aardig 'underground'. Malaria is dan misschien NDW, maar het is geen Nena natuurlijk.
Lekker verrassende tips dus....
Lekker verrassende tips dus....
0
geplaatst: 11 mei 2009, 16:13 uur
Nena is inderdaad de popkant. Leuk, maar niet zo spectaculair. De betere Neue Welle, waar Malaria! onder valt stroomt soms over van orginaliteit.
0
Joy Electric
geplaatst: 12 mei 2009, 01:26 uur
Het valt op dat in dit topic veel wordt gepraat, geschreven, over oude bands. Uit het begin van jaren 80. Terwijl er momenteel net zo'n goede muziek gemaakt wordt. Cybergoth bijvoorbeeld. Of bandjes als Dragons, For Against......The Search zijn van een hoge kwaliteit.
Oh die NDW....vergeet X Mal Deutschland, Klopferbande en Geisterfahrer niet. Naast Malaria ook wel leuk.
Oh die NDW....vergeet X Mal Deutschland, Klopferbande en Geisterfahrer niet. Naast Malaria ook wel leuk.
0
geplaatst: 12 mei 2009, 01:34 uur
Over The Search is nochtans veel gesproken op dit forum, net zoals Diary Of Dreams in dit topic trouwens.. maar niet iedereen is er groot fan van. Ik vind het wel mooie muziek, maar ook iets te eenzijdig en zeker niet voor iedere stemming vatbaar.
Over The Horrors ga ik binnenkort verslag uitbrengen
Over The Horrors ga ik binnenkort verslag uitbrengen

0
Joy Electric
geplaatst: 12 mei 2009, 01:40 uur
The Horrors vind ik maar pokkeherrie! Is geen gothic of wave....maar meer punk. Hoezo is Diary Of Dreams eenzijdig? Het album Cholymelan wordt gezien als een klassieker....
0
geplaatst: 12 mei 2009, 01:44 uur
Er komen regelmatig nieuwere bands langs, maar er is uiteraard ook altijd nog veel ouds te ontdekken, voor mij in elk geval wel. 
Het Belgische De Volanges heeft een heel goed album uit 2006 en komt in juni met hun tweede. Het Franse Object heeft net een heel behoorlijk album afgeleverd. Vanaf 19 mei is de nieuwe Audra verkrijgbaar. In juni komt AATT met een akoestisch album met oude nummers. De nieuwe Decorate Decorate komt ook volgende maand uit. We mogen niet klagen.

Het Belgische De Volanges heeft een heel goed album uit 2006 en komt in juni met hun tweede. Het Franse Object heeft net een heel behoorlijk album afgeleverd. Vanaf 19 mei is de nieuwe Audra verkrijgbaar. In juni komt AATT met een akoestisch album met oude nummers. De nieuwe Decorate Decorate komt ook volgende maand uit. We mogen niet klagen.

0
Joy Electric
geplaatst: 12 mei 2009, 02:35 uur
Ja leuk....maar over cybergoth is men hier nogal negatief!? Terwijl het wel goede muziek is.
0
geplaatst: 12 mei 2009, 02:49 uur
Noem eens een aantal goede cybergoth bands en albums zou ik zeggen.
Niks 'is' goed of slecht. Allemaal een kwestie van smaak. 
Niks 'is' goed of slecht. Allemaal een kwestie van smaak. 
0
Joy Electric
geplaatst: 12 mei 2009, 03:14 uur
Zie mijn top 10, en Cesium 137! die niemand hier kent......
0
Lost Highway
geplaatst: 14 mei 2009, 17:19 uur
Heeft Joy Electric zich nu uitgeschreven? Zonde, ik was net van plan mij eens in zijn stemmen te verdiepen. Zijn top 10 en stemmen zagen er behoorlijk interessant uit.
0
Lost Highway
geplaatst: 14 mei 2009, 17:40 uur
Tssss, iemand met 'Medusa' op 1 en dan ook nog eens de debuutplaten van Dragons en The Search in zijn top 10 zou hier meteen een contract voor het leven moeten krijgen.
0
skyline
geplaatst: 14 mei 2009, 18:24 uur
Vind jouw top10 beter, even afgezien van nummer 4. Ik geef 'm een 9. Al een contract gezien?
0
geplaatst: 14 mei 2009, 19:23 uur
Nou, die nr. 4 gaat er nog mee door. De opvolger van die plaat zou meer bedenkelijk geweest zijn. 

0
geplaatst: 14 mei 2009, 20:27 uur
De nummer 4 steekt er met kop en schouders bovenuit, maar de opvolger zou helemaal top zijn geweest! Maar dan was nummer één de enige denkbare plaats geweest natuurlijk 

0
geplaatst: 14 mei 2009, 22:04 uur
Ja JM is inderdaad opnieuw geband
Ik neem aan gewoon omdat ze erachter zijn gekomen dat hij JM is en hij volgens mij een levenslange ban heeft gekregen destijds.
Over de top 10 van LH: erg mooi, maar je zou nummer 6 in moeten wisselen voor bijv. deze.
Ik neem aan gewoon omdat ze erachter zijn gekomen dat hij JM is en hij volgens mij een levenslange ban heeft gekregen destijds.Over de top 10 van LH: erg mooi, maar je zou nummer 6 in moeten wisselen voor bijv. deze.

0
geplaatst: 14 mei 2009, 22:38 uur
Aha, dat verklaart deze opmerking:
Een klassieker nog wel..
Blijft toch wel een mafkees, die JM
Joy Electric schreef:
Hoezo is Diary Of Dreams eenzijdig? Het album Cholymelan wordt gezien als een klassieker....
Hoezo is Diary Of Dreams eenzijdig? Het album Cholymelan wordt gezien als een klassieker....
Een klassieker nog wel..
Blijft toch wel een mafkees, die JM
0
geplaatst: 15 mei 2009, 00:20 uur
Benieuwd onder welke naam hij zich over een half jaar weer inschrijft. Gaan we het nu over elkaars top 10 hebben?
0
geplaatst: 15 mei 2009, 00:25 uur
Jouw top 10 is prima hoor. Alleen heb ik nooit zoveel met Placebo op gehad.
0
geplaatst: 15 mei 2009, 00:28 uur
Ach ja als we dan toch bezig zijn. CD, ik kan me niet herinneren dat ik Vespertine erg bijzonder vond (ook maar 1 keer gehoord volgens mij dus misschien zou ik dat album eens vaker moeten horen) en Drake ken ik niet maar ben ik wel nieuwsgierig naar. Verder wel een erg mooie top 10. 

0
geplaatst: 15 mei 2009, 01:03 uur
Ik kan me in veel platen van die van jou goed tot perfect vinden Paul, maar die theatrale kwast Morrissey en die vent met dat ontplofte matraskapsel van de kraaien vind ik beiden helemaal niets.
0
geplaatst: 15 mei 2009, 01:10 uur
Misschien moest ik deze maar eens onder de aandacht brengen in dit draadje.
0
geplaatst: 15 mei 2009, 09:44 uur
orbit schreef:
Ik kan me in veel platen van die van jou goed tot perfect vinden Paul, maar die theatrale kwast Morrissey en die vent met dat ontplofte matraskapsel van de kraaien vind ik beiden helemaal niets.
Dat verbaast me ook niet. Die lijken er wat buiten te vallen, CC helemaal voor de meesten die mijn top 10 zien, denk ik. Maar ja, die plaat heeft voor mij nou eenmaal een bijzondere betekenis. Ik heb daar veel steun aan gehad in een hele moeilijke periode. Zeer persoonlijke redenen dus waarom die in mijn top 10 staat en ik vind er echt geweldige nummers op staan zoals bijv. Anna Begins, Perfect Blue Buildings en Round Here.
Het debuut van Morrissey solo vind ik ook direct zijn beste album. Het theatrale is ook niet aan de orde op dit album, vind ik. Hier staan echt meesterlijk mooie juweeltjes op zoals Late Night Maudlin Street, Everyday Is Like Sunday en Suedehead. Ik kan ze oneindig horen en toch mooi blijven vinden.
En jouw top 10.... Ik heb wat minder met de 2 electronic platen erin, verder heel mooi.
0
geplaatst: 15 mei 2009, 13:17 uur
Suedehead bevalt me ook wel, maar verder een plaatje wat geheel in onopvallendheid aan me voorbij gaat met Morrissey's gebruikelijke pompeuse voordrachten en maniertjes..
0
geplaatst: 21 mei 2009, 01:50 uur
ILIKETRAINS.
Valt er wel niet helemaal onder, maar toch....
Neigt wel naar Tindersticks.
0
geplaatst: 21 mei 2009, 01:53 uur
Indie-rock met nu-wave invloeden:
Underwater Sleeping Society - Accidents
(geef toe, heeft zeker hitpotentie)
0
geplaatst: 21 mei 2009, 08:22 uur
deric raven schreef:
ILIKETRAINS.
ILIKETRAINS.
Wie kent die nog niet dan?

Is post-rock met een mooie donkere zangstem. De stem en het begin van sommige nummers kunnen het wel wat op Tindersticks doen lijken, maar iLiKETRAiNS bouwt op (en uit) zoals meer bij post-rock hoort. Wel een geweldig goede band inderdaad!
Chameleon Day schreef:
Geluisterd, maar kan niet echt oordelen nog. Eerste indruk was niet zo bijzonder, hoewel het later in het nummer toch wel weer iets aanstekelijks leek te hebben. Klinkt in elk geval niet als echt iets voor mij.Underwater Sleeping Society - Accidents
0
geplaatst: 21 mei 2009, 08:41 uur
Ja, inmiddels zal iedereen wel eens wat van ze hebben gehoord. Persoonlijk ben ik niet echt onder de indruk. Het gaat mij een tikkeltje te sloom en wat te overdreven.
Kent iemand de band Zijkanaal F ? Ik kwam ze laatst tegen en heb één download van ze kunnen vinden. De geluidskwaliteit is erbarmelijk maar als je daardoor heen geluisterd heb begint het kenmerken van goede muziek te vertonen. Veel instrumentaal maar ook sommige momenten dat er gezongen wordt. Als je dit gaat luisteren moet je 1 vol uur de tijd er voor nemen want het is 1 bestand waar alle nummers op staan en wil je een goed beeld van ze krijgen moet je ook de verborgen momenten van genot weten te vinden. Een beetje crazy noise waarbij op sommige momenten een trompet schel doorheen klinkt. Een beetje ACR alleen minder gepolijst. ( de oorzaak hiervoor zou misschien ook kunnen zijn dat 't met een simpele cassette-recorder was opgenomen)
Kent iemand de band Zijkanaal F ? Ik kwam ze laatst tegen en heb één download van ze kunnen vinden. De geluidskwaliteit is erbarmelijk maar als je daardoor heen geluisterd heb begint het kenmerken van goede muziek te vertonen. Veel instrumentaal maar ook sommige momenten dat er gezongen wordt. Als je dit gaat luisteren moet je 1 vol uur de tijd er voor nemen want het is 1 bestand waar alle nummers op staan en wil je een goed beeld van ze krijgen moet je ook de verborgen momenten van genot weten te vinden. Een beetje crazy noise waarbij op sommige momenten een trompet schel doorheen klinkt. Een beetje ACR alleen minder gepolijst. ( de oorzaak hiervoor zou misschien ook kunnen zijn dat 't met een simpele cassette-recorder was opgenomen)
* denotes required fields.