Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 13 september 2009, 20:41 uur
Behoorlijk gitaar geöriënteerd is Little Nemo.
New Flood en Sandcastle paren catchyness aan het traditionele wave geluid.
Doet de eerste me inderdaad lichtjes aan The Cure denken,
dan hoor ik bij de tweede de gitaarsound van The Sisters of Mercy.
Goeie zanger ook en de stem neemt me dan weer mee richting Clan of Xymox.
Sounds in the Attic lijkt me een fijn plaatje.
New Flood en Sandcastle paren catchyness aan het traditionele wave geluid.
Doet de eerste me inderdaad lichtjes aan The Cure denken,
dan hoor ik bij de tweede de gitaarsound van The Sisters of Mercy.
Goeie zanger ook en de stem neemt me dan weer mee richting Clan of Xymox.
Sounds in the Attic lijkt me een fijn plaatje.
0
geplaatst: 14 september 2009, 20:25 uur
Dat lijkt niet alleen een fijn plaatje, dat is het ook. Als je van plan bent dat album te beluisteren probeer dan ook zeker hun EP Private Life, die vind ik persoonlijk nog beter
0
geplaatst: 28 september 2009, 13:34 uur
Interessante band die de grenzen van de "nu-wave" ook durft te overschrijden. Ik begrijp dat ze net een album hebben uitgebracht ("Kiss the World"). Wil ik wel meer van horen.
0
geplaatst: 28 september 2009, 21:18 uur
Klinkt zeer interessant en nogal eclectisch. Echte nu-wave is het natuurlijk niet, maar weet wavestijlelementen mooi te versmelten met electronic en postrock.
0
geplaatst: 28 september 2009, 21:22 uur
Op het eerste gehoor idd een band met een behoorlijk gevarieerd geluid. Ik ga eens op YouTube zoeken naar wat beeldmateriaal.
0
geplaatst: 29 september 2009, 00:55 uur
0
geplaatst: 29 september 2009, 01:42 uur
Ook dit blijf ik erg lekkere muziek vinden:
(Als je niet tegen reclame kan, niet kijken aub!!
)
(Als je niet tegen reclame kan, niet kijken aub!!
)
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 22:20 uur
dit en nog vele andere dingen van deze band vind ik gewoon fantastisch!!
Blurt - The Body They Built to Fit The Car
Blurt - The Body They Built to Fit The Car
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 22:40 uur
die 2 Ballistic Kisses-nummers zijn trouwens ook helemaal mijn meug.....uitstekend dansvloermateriaal..
0
geplaatst: 13 oktober 2009, 16:52 uur
Lekker no wave nummer inderdaad, geweldige video ook. Dacht dat ze uit NY kwamen, maar het zijn Britten blijkbaar...
Ballistic Kisses klinkt mij ook fijn in de oren. Staan nog niet eens op de site, zie ik.
Ballistic Kisses klinkt mij ook fijn in de oren. Staan nog niet eens op de site, zie ik.
0
skyline
geplaatst: 25 oktober 2009, 11:25 uur
Dit nummer van het Noorse Lorraine is alweer een jaar of 5 oud, en heeft volgens mij niet eens op een album gestaan voordat de band onder een andere naam verder ging (Black Room geloof ik) maar ik vond het altijd een supercatchy plaatje dat nog geregeld op mijn i-pod voorbij komt.
Nu ik de clip op jij-buis zo zie zijn alle poses en uiterlijkheden wel op het genante af van verschillende new-wave grootheden gejat, maar misschien even luisteren met de ogen dicht.
Nu ik de clip op jij-buis zo zie zijn alle poses en uiterlijkheden wel op het genante af van verschillende new-wave grootheden gejat, maar misschien even luisteren met de ogen dicht.
0
geplaatst: 27 oktober 2009, 07:15 uur
Hoort dit filmpje hier thuis?
YouTube - David Galas - 'Last Days Of the War' copyright 2009
YouTube - David Galas - 'Last Days Of the War' copyright 2009
0
geplaatst: 27 oktober 2009, 09:45 uur
Nee, geen post-punk/wave/gothic. Wel "mooi" beeldmateriaal (waanzin).
0
geplaatst: 27 oktober 2009, 12:29 uur
skyline schreef:
Dit nummer van het Noorse Lorraine is alweer een jaar of 5 oud, en heeft volgens mij niet eens op een album gestaan voordat de band onder een andere naam verder ging (Black Room geloof ik) maar ik vond het altijd een supercatchy plaatje dat nog geregeld op mijn i-pod voorbij komt.
Are you serious? Dat is toch tienermeisjeswave?
(ze hebben niet voor niks hun naam veranderd, denk ik dan maar...
)Vind ik ze als Black Room hier toch beter:
0
Lost Highway
geplaatst: 29 oktober 2009, 18:22 uur
YouTube - AIMLESS DEVICE A2 Till The Rain
Meeslepend en intens, new/coldwave op z'n best. Dit nummer staat op de aan te bevelen Hard To Be Nice Ep van de Belgische cult-band Aimless Device. Belpop liefhebbers kennen ook mogelijk No Friend Of Mine.
Meeslepend en intens, new/coldwave op z'n best. Dit nummer staat op de aan te bevelen Hard To Be Nice Ep van de Belgische cult-band Aimless Device. Belpop liefhebbers kennen ook mogelijk No Friend Of Mine.
0
geplaatst: 30 oktober 2009, 20:52 uur
0
geplaatst: 12 november 2009, 13:40 uur
Een postpunkband uit eigen land, Leeuwarden om precies te zijn, is Tagyeah. Kijk ook eens op hun MySpace-pagina of hun eigen site, www.tagyeah.com. Plat gezegd een kruizing tussen The Chameleons en Happy Mondays, ze noemen het zelf eclectisch.
0
geplaatst: 20 november 2009, 16:23 uur
Klinkt niet verkeerd maar de 4.40 minuut is toch al vrij lang veel van hetzelfde. Heb je de cd al eens beluisterd ? Zoja, hoe klinkt deze ?
0
geplaatst: 20 november 2009, 16:24 uur
Klinkt okay. Hoor er wel heel erg de usual suspects uit Manchester in terug, maar dat mag de pret niet drukken.
0
geplaatst: 20 november 2009, 16:35 uur
azra schreef:
Klinkt niet verkeerd maar de 4.40 minuut is toch al vrij lang veel van hetzelfde. Heb je de cd al eens beluisterd ? Zoja, hoe klinkt deze ?
Ik heb nog geen albums beluisterd. Dit nummer komt van het tweede album dat in november is uitgekomen. Ik heb wel op YouTube nog een drietal andere nummers beluisterd en het is idd een beetje veel van hetzelfde. Het nieuwe album heeft op KindaMuzik niettemin een positieve review gekregen. Mss toch even checken.
Het is een Zweede band trouwens.
Myspace
Edit: ben na het beluisteren van de nummers op hun myspace al heel wat minder gecharmeerd van deze band. Niet mijn smaak denk ik. Neemt niet weg dat ik 'Life In Advance' redelijk goed vind klinken.
0
geplaatst: 21 november 2009, 00:50 uur
New Order rip off, maar dit nummer klinkt idd erg lekker. Met de rest van het materiaal op MySpace heb ik net als CD veel minder,
0
geplaatst: 21 november 2009, 12:51 uur
Het moet wel heel gek gaan als deze prachtplaat geen hoge ogen gooit bij de regualrs van dit topic.
0
geplaatst: 3 december 2009, 19:09 uur
Die staat hier al een tijdje speelklaar, maar nog niet aan toegekomen.
Ik stuit net wel op een fraai staaltje Neue Deutsche Welle:
Ik stuit net wel op een fraai staaltje Neue Deutsche Welle:
0
skyline
geplaatst: 22 december 2009, 12:50 uur
Premonition schreef:
Een postpunkband uit eigen land, Leeuwarden om precies te zijn, is Tagyeah. Kijk ook eens op hun MySpace-pagina of hun eigen site, www.tagyeah.com.
Een postpunkband uit eigen land, Leeuwarden om precies te zijn, is Tagyeah. Kijk ook eens op hun MySpace-pagina of hun eigen site, www.tagyeah.com.
Gedaan. En besteld! Goed hoor. Vet geluid voor een duo.
Die gitarist klinkt precies zoals ik zou willen klinken als ik nu in een band zou zitten. En twintig jaar jonger zou zijn...

Wat een eikel eigenlijk..... *scheel van jaloezie*
0
geplaatst: 22 december 2009, 13:40 uur
skyline schreef:
Die gitarist klinkt precies zoals ik zou willen klinken als ik nu in een band zou zitten. En twintig jaar jonger zou zijn...
Dus als je nu in een band zou zitten maar niet 20 jaar jonger zou zijn dan zou je niet zo willen klinken?

* denotes required fields.