MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:
skyline
Ik word liever geen parodie op mezelf.
Heb je Neil Young gezien recently.
Zelfde gitaargeluid, toch krijg ik altijd het idee dat ik naar zo'n Discovery docu zit te kijken van Walking with Dinosaurs. En ik vond Nelis de Jong altijd top.

Better to grow old gracefully. And quietly.

Pak je gitaar weer op Sky en probeer het gewoon weer eens. Ik heb zelf mijn gitaar en effectpedaal laatst ook weer eens afgestoft......ben helaas door de jaren heen wel heel wat kunde kwijtgeraakt.

skyline
Ik speel nog wel hoor! Ik heb zelfs weer sinds een maand of drie les.
Hopelijk krijg ik de kleine man van 6 zo ook geinteresseerd.

skyline schreef:
Ik speel nog wel hoor! Ik heb zelfs weer sinds een maand of drie les.

Les? Dat is zo on-(post)punk!

Hopelijk krijg ik de kleine man van 6 zo ook geinteresseerd.

Grappig, mijn dochter van 6 heeft sinds enige tijd muziekles. De muziekleraar heeft op een gegeven moment laten zien en horen hoe je rockgitaar speelt. Mijn dochter was helemaal enthousiast en kon maar niet geloven dat papa boven op zolder ook zo'n stoer ding had staan.....tja, dan moet je met de billen bloot.

Dat 'Tagyeah' klinkt op het eerste gehoor idd niet verkeerd. Ik ga er eens goed voor zitten.

Lost Highway

Het hoort niet echt in dit topic thuis, maar het heeft wel raakvlakken met post-punk. Een alleraardigste dreampop/shoegaze band:

Half String

Een Amerikaanse band die wat singles, een EP en een album heeft uitgebracht. Het album A Fascination with Heights uit 1996 is wel een aanrader.

Klinkt erg naar late CT, maar fijne gitarist, jammer van de zanger

Iets vergelijkbaars zijn the Daysleepers

Premonition schreef:
(quote)

Klinkt erg naar late CT, maar fijne gitarist, jammer van de zanger

Het heeft ook wat weg van de (oude) The Ocean Blue.

Die zang is idd niet zo sterk. Gitaarwerk is goed.

Premonition schreef:

Nu we toch met dreampop bezig zijn, mss is Mahogany iets voor je.

Ook een Amerikaanse band (dacht ik) die licht experimentele dreampop maakt met eveneens raakvlakken met post-punk. Hun tweede album is geproduceerd door ene R. Guthrie

Ik ken ze inderdaad door hun link met Robin Guthrie, maar ook hier is de zang het zwakke punt helaas.

Premonition schreef:
...., maar ook hier is de zang het zwakke punt helaas.

Vind je? Bij Mahogany heb ik juist geen probleem met de zang.

et voila,
zie hier een nieuwe band

1980, San Francisco:

Geweldig nummer

azra schreef:
et voila,
zie hier een nieuwe band

Geinig bandje, funky inslag (door die drums en bas), maar eentje die ik goed kan verdragen.

En van het hetzelfde album: Warm Moving Bodies
Met zo'n refrein wat de hele dag in je hoofd rond blijft spoken.

New wave uit mijn eigen stad: La Danza Moderna. In 1983 brachten ze een EP uit op Top Hole, waarop ook dit nummer staat.

We Fell to Earth - Lost in Flames

Potpourri van post-punk, elecronic, krautrock. Ik vind dit een sterk nummer. De geluidskwaliteit laat te wensen over, maar de opname geeft toch een goede indruk.

Meer te beluisteren op hun Myspace.

Ik heb het gevoel dat de studio-opnames wat gladder klinken dan de live-uitvoeringen.

Net het debuut van Charles De Goal beluisterd, en het is een te gek post-punk plaatje!

skyline schreef:
Heb je Neil Young gezien recently. Zelfde gitaargeluid, toch krijg ik altijd het idee dat ik naar zo'n Discovery docu zit te kijken van Walking with Dinosaurs.

Ik heb hem idd gezien recently, ruim drie uur vlammen.
Dat is nou wel de laatste die je van inkakken kan betichten.

Premonition schreef:
New wave uit mijn eigen stad: La Danza Moderna.

Leuk, zanger Roel zie ik af en toe nog wel eens. Zelfs mee getennist.

Even een mogelijke tip. Ik ben de laatste dagen/weken erg onder de indruk van deze verzamelaar:

The Minimal Wave Tapes Volume One (2010)

(afbeelding)

Erg goed samengesteld. Voor mij persoonlijk de ene ontdekking na de andere en de nummers sluiten qua sfeer en stijl goed bij elkaar aan.

Voorproefje:

Beste nummer vind ik dat van Tara Cross, maar die staat helaas niet op YouTube.

Aha, minimal wave/electro, ik wist niet dat hier interesse voor bestond op deze site.
Je noemt ook meteen twee van mijn favoriete tracks in het genre
Alhoewel, 'To Another Soul' van het Pulse Music album vind ik misschien nóg meer een topper: YouTube - Linear Movement - To Another Soul (1983) dan 'Way Out of Living'.

Als je de Minimal Waves Tapes goed vindt, kan je ook eens naar deze op zoek gaan bij gelegenheid:

The Lost Tapes (2006)
The Found Tapes (2007)

En deze Australiërs zijn ook goed:

Kent iemand deze band?

'Flood Bank' is een verzamelaar met de twee reguliere albums die ze in 1981 en 1982 hebben uitgebracht.

Ben zwaar onder de indruk van 'The Landing'.

Ik ben ook behoorlijk impressed. En 'Airlift' mag er ook zijn, met duidelijke A Certain Ratio invloeden.

Ik heb echt nooit van deze band gehoord. Wie wel? Mju?

Ben deze toevallig nu aan het beluisteren
Jammer genoeg hebben ze de 2 albums door elkaar gehusseld. En het nummer 'Respit' van Ultramarine staat er niet op.
Zang is wel een beetje een minpunt.

Vertel meer. Kun je de muziek een beetje omschrijven? Moeten we hier achteraan?

Als ik The Landing zo hoor ben ik vnl. nieuwsgierig naar het album Therapy (uit 1981!). Ik hou ook niet zo van ACR.

En ze bestaan nog (of eerder denk ik: ze zijn gereanimeerd):

Nummer is van mini-album Cool Snap!

Het is er weer een uit 1981 ja!

Maar niet te vroeg juichen; mss is The Landing wel de enige goede track van het album.

En de EP's en zo staan op deze verzamelaar.

Hier nog meer info en soundbites.

Ah, dus met 2 cd's ben je klaar, behalve dat je dan het nummer 'Respit' mist. Maar ja, het is uit het LP-tijdperk dus als ik het goed vind wil ik het op vinyl. (mijn laatste tik )

Gast
geplaatst: vandaag om 06:44 uur

geplaatst: vandaag om 06:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.