Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
Mordor
geplaatst: 10 april 2008, 12:42 uur
Ben erg benieuwd naar the Search. Wat betreft the Bolshoi Orbit dat ken ik totaal niet? Is dat Engels of een band hier uit de buurt. Magazine's tweede is echt een wereldplaat. Lekkere drive zit daarin. Moet hem alleen nog eens op cd zien te krijgen.
Red Lorry Yellow Lorry moest ik ook nog steeds een checken, heeft inderdaad een erg SOM achtige klank de nummers die ik van de eerste plaat heb. [/quote]
Ik heb deze plaat nog niet zolang en hij ligt ook maar wat te liggen. De nummers kwamen wat zwaar op me over. Ik moet er meer moeite voor doen. Maar ja er is zoveel....
Kom tijd tekort. Met de band Sex gang Children heb ik precies hetzelfde. Sebastiane vind ik een goed nummer alleen de rest is moeilijker doorheen te spitten.
Red Lorry Yellow Lorry moest ik ook nog steeds een checken, heeft inderdaad een erg SOM achtige klank de nummers die ik van de eerste plaat heb. [/quote]
Ik heb deze plaat nog niet zolang en hij ligt ook maar wat te liggen. De nummers kwamen wat zwaar op me over. Ik moet er meer moeite voor doen. Maar ja er is zoveel....
Kom tijd tekort. Met de band Sex gang Children heb ik precies hetzelfde. Sebastiane vind ik een goed nummer alleen de rest is moeilijker doorheen te spitten.
0
Lost Highway
geplaatst: 10 april 2008, 20:04 uur
Op volgende compilatie cd's kan je nog heel wat verborgen parels terugvinden :
Transmission 81-89
The Factory Records Story
Hymns From The Ether : A tribute to 4AD Records
A Moment Frozen in Time - European Coldwave
Voor Tracklisting zie link.
http://www.movementproductions.net/ppcomp.html
Transmission 81-89
The Factory Records Story
Hymns From The Ether : A tribute to 4AD Records
A Moment Frozen in Time - European Coldwave
Voor Tracklisting zie link.
http://www.movementproductions.net/ppcomp.html
0
Mordor
geplaatst: 10 april 2008, 20:16 uur
A moment Frozen in Time - European Coldwave lijkt me een mooi album Lost Highway. Kan ook weer op het 'nog te luisteren lijstje' 

0
geplaatst: 10 april 2008, 20:22 uur
Mordor schreef:
Wat betreft the Bolshoi Orbit dat ken ik totaal niet? Is dat Engels of een band hier uit de buurt.
Wat betreft the Bolshoi Orbit dat ken ik totaal niet? Is dat Engels of een band hier uit de buurt.
Band uit Groot-Brittanië inderdaad op het fameuze Beggars Banquet label. Hun eerste echte album Friends schijnt erg goed te zijn. Giants is eigenlijk meer een soort EP heb ik begrepen..
0
Mordor
geplaatst: 10 april 2008, 20:38 uur
Uk band dus. M'n eerste ingeving was Duitsland, waarom weet ik niet. Zie dat er nog niet op gestemd is hier op MM. Tijd om dat eens te gaan ontdekken dus.
Eyeless in Gaza kent iemand dat? Heeft als New Wave band wel weer meer Avant-Garde invloeden. Het album Photographs as Memories is wel de moeite waard.
Eyeless in Gaza kent iemand dat? Heeft als New Wave band wel weer meer Avant-Garde invloeden. Het album Photographs as Memories is wel de moeite waard.
0
Lost Highway
geplaatst: 14 april 2008, 22:51 uur
Bij The Danse Society - Heaven Is Waiting (1984):
Zeker weten, mede Goths als Sex Gang Childeren, Uk Decay, Christian Death, Skeletal Family, Alien Sex Fiend etc. doen me helemaal niets, maar The Danse Society heb ik steeds erg bijzonder gevonden.
Mordor schreef:
Uit de mode of niet bij tijd en wijle genieten van deze Goth pioniers.
Uit de mode of niet bij tijd en wijle genieten van deze Goth pioniers.
Zeker weten, mede Goths als Sex Gang Childeren, Uk Decay, Christian Death, Skeletal Family, Alien Sex Fiend etc. doen me helemaal niets, maar The Danse Society heb ik steeds erg bijzonder gevonden.
0
Mordor
geplaatst: 14 april 2008, 22:55 uur
Sex Gang Children ben ik aan begonnen, maar het is even wennen. De rest van de genoemde bands vind ik ook niet geweldig. Play Dead wil ik me nog weleens aan wagen. Ik ben op zich ook meer 80's Wave georienteerd dan de oervormen van Gothic.
0
geplaatst: 18 april 2008, 18:06 uur
Ik vond het ook al zo'n lekker soundje! Gevonden in het Projekt archive dus hun beide eerste cd's maar gelijk besteld en heb een latere uit 1989 zojuist van het net geplukt. Inmiddels staan alle albums in de wacht om toegevoegd te worden op mume. Ben vooral benieuwd naar die oudere albums, maar dat album dat ik nu in mp3 heb klinkt best lekker.
0
perfume
geplaatst: 18 april 2008, 18:18 uur
Dit klinkt echt super cool! De perfecte combinatie tussen JD en The Cure
Kan je dit nog bestellen?
0
geplaatst: 18 april 2008, 18:21 uur
Ja man daar was ik dus ook verbaasd over dat dit nog te krijgen is. Als je dit wil graag via PM laten weten, want dat mag hier niet.
0
geplaatst: 18 april 2008, 20:42 uur
0
Mordor
geplaatst: 18 april 2008, 23:43 uur
Mijn dank is groot Reptile 71. Altijd interessant dit soort tips. Heb hier nog nooit van gehoord dus ik ben benieuwd! Morgen maar eens beluisteren!
0
geplaatst: 26 april 2008, 14:27 uur
Nog even een tip voor de echte post-punk die-hard:
Savage Republic.
Het debut-album 'Tragic Figures' stamt uit 1982 en werd destijds vergeleken met UP van JD. Het zou dit album evenaren. Nou dat vind ik dus niet, maar wel interessant denk ik voor de echte liefhebber.
Het album ademt wel die typische kelder-sound van UP, zoals je die ook terughoort op het vroege werk van Section 25 en Crispy Ambulance. Ook deed het me wel denken aan het debut van Dead Can Dance (en dan vooral aan het nummer 'The Fatal Impact'), maar het album is lang niet zo melodieus en melancholiek. Er wordt ook mooi gebruik gemaakt van percussie. Hier en daar een beetje een 'tribal' sfeer.
Voor mij bleek het uiteindelijk niets te zijn. Te eentonig, te abstract, te donker en te veel schreeuwzang.....maar misschien is het wel iets voor anderen.
Savage Republic.
Het debut-album 'Tragic Figures' stamt uit 1982 en werd destijds vergeleken met UP van JD. Het zou dit album evenaren. Nou dat vind ik dus niet, maar wel interessant denk ik voor de echte liefhebber.
Het album ademt wel die typische kelder-sound van UP, zoals je die ook terughoort op het vroege werk van Section 25 en Crispy Ambulance. Ook deed het me wel denken aan het debut van Dead Can Dance (en dan vooral aan het nummer 'The Fatal Impact'), maar het album is lang niet zo melodieus en melancholiek. Er wordt ook mooi gebruik gemaakt van percussie. Hier en daar een beetje een 'tribal' sfeer.
Voor mij bleek het uiteindelijk niets te zijn. Te eentonig, te abstract, te donker en te veel schreeuwzang.....maar misschien is het wel iets voor anderen.
0
geplaatst: 26 april 2008, 17:40 uur
Wat ik ervan heb gehoord (Ceremonial en Trudge) klonk even leuk maar daarna inderdaad al snel te eentonig enzo. Dat eerste album ken ik niet, wil ik nog wel eens horen.
Kent iemand hier Sophya (met de -y dus en niet die met de -i)? Bandje dat destijds is ontdekt door Ronny Moorings van Clan Of Xymox en hij heeft ze aan een label gebracht. Hun laatste album, uit 2006, is uitgebracht bij Mutantjasz, het label van Mecano.
Ze maken muziek die vaak dezelfde sfeer oproept als bijv. Cocteau Twins, lekker dromerig enzo. Hier en daar doen baslijntjes aan Joy Division denken en het gitaargeluid aan The Cure.
Kent iemand hier Sophya (met de -y dus en niet die met de -i)? Bandje dat destijds is ontdekt door Ronny Moorings van Clan Of Xymox en hij heeft ze aan een label gebracht. Hun laatste album, uit 2006, is uitgebracht bij Mutantjasz, het label van Mecano.
Ze maken muziek die vaak dezelfde sfeer oproept als bijv. Cocteau Twins, lekker dromerig enzo. Hier en daar doen baslijntjes aan Joy Division denken en het gitaargeluid aan The Cure.
0
geplaatst: 26 april 2008, 22:40 uur
Sophya heb ik nog een review bij geschreven, ken ik redelijk goed. The Age of Sophya is een prima album. Darkwave met esotherische kantjes. Vooral het nummer Spiral of Thoughts is van grote klasse!
0
geplaatst: 26 april 2008, 23:02 uur
Ja maar de andere albums kent blijkbaar niemand, zijn toch zeker de moeite waard!
0
geplaatst: 4 mei 2008, 23:57 uur
Ben het nu aan het luisteren....klinkt heel aardig....wel een beetje eentonig vrees ik.....The Chameleons zijn dynamischer....maar ik ben pas bij de tweede track.
0
geplaatst: 5 mei 2008, 02:09 uur
Niet zo goed als Chameleons nee, heeft wel iets weg van The Search ook. Het lijkt wel een beetje rustige shoegaze/dreampop, lekker!
0
Mordor
geplaatst: 5 mei 2008, 13:02 uur
Even vluchtig zojuist geluisterd op m'n werk. Aardige muziek en lang niet slecht. In de verte lijkt het op Chameleons, maar toch...dat heb ik wel vaker met die nieuwe bands, het is net teveel een imitatie of teveel van hetzelfde.
0
geplaatst: 5 mei 2008, 16:06 uur
Ja dat is ook wel zo. Dat soort bands proberen toch een bepaalde sound te reproduceren en dat is het dan vaak weer net niet helemaal of het is herhaling van... Al met al ben ik wel heel blij dat dat soort bands bestaan, want ze houden het oude geluid in leven en daarom support ik ze graag.
Ben dan ook bezig hun EP in mijn assortiment op te nemen. Ik vind het leuk dat soort bandjes die er proberen te komen met die oude new wave sound i.p.v. dat ze klinken als de zoveelste Interpol kloon.
Ben dan ook bezig hun EP in mijn assortiment op te nemen. Ik vind het leuk dat soort bandjes die er proberen te komen met die oude new wave sound i.p.v. dat ze klinken als de zoveelste Interpol kloon.
0
Mordor
geplaatst: 5 mei 2008, 19:03 uur
Ondanks het 13 in een dozijn gehalte soms, zijn nieuwe Wave (geinspireerde) bands altijd leuk om te ontdekken. De nieuwe Search trouwens nog altijd niet in z'n geheel beluisterd. Ik weet niet of het terecht is, maar is het grote relativeren begonnen? En valt het album enigzins tegen? Ik hoor er verder zo weinig over.
0
geplaatst: 5 mei 2008, 20:28 uur
Ik moet zeggen dat ik hem weinig meer draai.. maar op zich is het een prima plaatje om op te zetten, het is alleen geen must om hem op te zetten.
0
geplaatst: 5 mei 2008, 20:47 uur
Denk ook dat er nog niet veel mensen zijn die hem helemaal hebben.
Daarom maar eens een speciale actie: wie dit leest en de nieuwe cd van The Search wil hebben kan hem voor 10 euro kopen i.p.v. voor € 12,95. Even pm-en dan...

Daarom maar eens een speciale actie: wie dit leest en de nieuwe cd van The Search wil hebben kan hem voor 10 euro kopen i.p.v. voor € 12,95. Even pm-en dan...

0
geplaatst: 14 mei 2008, 22:04 uur
Bij Joy Division - Unknown Pleasures (1979):
Ik ga ze eens zoeken, de laatste 2 bands die je noemde
Het hele postpunk cicruit bevat zoveel geweldige muziek. ( wat ik tot nu toe ken althans)
En inderdaad, Interpol heeft naar mijn mening slechts qua vocalen overeenkomsten, maar wat wil je ook: na 20 jaar zal er heus wel eens een band voorbij komen. Nu heb ik het sowieso nooit op die vergelijkingen, hetzelfde met the Editors. Maar goed.
In ieder geval, terug naar dit album... Ik heb hem maar op mijn mp3 speler gezet. Ik val er vanavond maar mee in slaap
Morgen komt de beoordeling.
ps. Welke bands vallen nog meer een beetje in het straatje van JD? Mijn muzikale reis heeft nodig nieuwe bands nodig gezien ik de indie scene wel gehad heb ondertussen, hehe.
Ik ga ze eens zoeken, de laatste 2 bands die je noemde
Het hele postpunk cicruit bevat zoveel geweldige muziek. ( wat ik tot nu toe ken althans)En inderdaad, Interpol heeft naar mijn mening slechts qua vocalen overeenkomsten, maar wat wil je ook: na 20 jaar zal er heus wel eens een band voorbij komen. Nu heb ik het sowieso nooit op die vergelijkingen, hetzelfde met the Editors. Maar goed.
In ieder geval, terug naar dit album... Ik heb hem maar op mijn mp3 speler gezet. Ik val er vanavond maar mee in slaap
Morgen komt de beoordeling.ps. Welke bands vallen nog meer een beetje in het straatje van JD? Mijn muzikale reis heeft nodig nieuwe bands nodig gezien ik de indie scene wel gehad heb ondertussen, hehe.
0
Lost Highway
geplaatst: 14 mei 2008, 22:55 uur
Section 25 vind ik nu net één van de minderen in het genre.
Ik weet niet in hoeverre Blue 88 bekend is met de postpunk, maar volgende albums/artiesten zijn voor mij ( en vele mede postpunk liefhebbers essentieel ) :
The Comsat Angels - Sleep No More
The Sound - From The Lion's Mouth
Sad Lovers & Giants - Feeding The Flame
Clock DVA - Advantage
The Chameleons - Script Of The Bridge
The Cure - Faith
Echo & The Bunnymen - Heaven Up Here
Modern Eon - Fiction Tales
Talking Heads - Remain In Light
Zoek je het wat recenter, dan zijn The Search, Dragons en 120 Days prima tips.
Ik weet niet in hoeverre Blue 88 bekend is met de postpunk, maar volgende albums/artiesten zijn voor mij ( en vele mede postpunk liefhebbers essentieel ) :
The Comsat Angels - Sleep No More
The Sound - From The Lion's Mouth
Sad Lovers & Giants - Feeding The Flame
Clock DVA - Advantage
The Chameleons - Script Of The Bridge
The Cure - Faith
Echo & The Bunnymen - Heaven Up Here
Modern Eon - Fiction Tales
Talking Heads - Remain In Light
Zoek je het wat recenter, dan zijn The Search, Dragons en 120 Days prima tips.
* denotes required fields.