Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
Mordor
geplaatst: 25 mei 2008, 18:25 uur
Twice A Man is misschien geen hoogvlieger, maar ik zie het als welkome aanvulling. Was toch wel verrast.
Nog een aantal tips op goth/wave gebied. (sommige wat meer electro gericht):
- A certain bridge
- Trisomie 21
- Asylum party
- Fatal Morgana
- Absolute body control
- Siglo Xx
- Eyeless in Gaza
Nog een aantal tips op goth/wave gebied. (sommige wat meer electro gericht):
- A certain bridge
- Trisomie 21
- Asylum party
- Fatal Morgana
- Absolute body control
- Siglo Xx
- Eyeless in Gaza
0
geplaatst: 1 juni 2008, 10:14 uur
Ik weet niet echt of ze hier thuis horen maar ik heb een nieuw bandje 'ontdekt' "Paper Rival". Hun eerste cd wordt de 3e van juni gereleased maar op hun myspace-pagina is het al te beluisteren. http://www.myspace.com/paperrival
Het klinkt heel goed, net zoals de teksten zijn.
0
geplaatst: 1 juni 2008, 11:29 uur
Ja, ik weet dat het hier niet echt thuis hoort maar kon geen andere plaats vinden om het neer te zetten. En ik dacht, hm, dit klinkt wel goed, ik vind 't leuk. En ik veel muziek die hier op staat ook leuk vind dacht ik dat het misschien ook wel aan zou slaan bij meerdere persenen;)
0
geplaatst: 1 juni 2008, 14:15 uur
Vind t ook erg goed klinken tot nu toe, heb het alleen geluisterd terwijl ik dingen aan het doen was en Dora op de achtergrond op zoek was naar de wensput dus binnenkort nog maar eens wat geconcentreerder luisteren 

0
perfume
geplaatst: 1 juni 2008, 17:17 uur
azra schreef:
Ik weet niet echt of ze hier thuis horen maar ik heb een nieuw bandje 'ontdekt' "Paper Rival". Hun eerste cd wordt de 3e van juni gereleased maar op hun myspace-pagina is het al te beluisteren. http://www.myspace.com/paperrival
Klinkt best leuk. Beetje luchtig. Volgens mij gewoon Indie maar zeker niet onaardig!
0
geplaatst: 2 juni 2008, 01:56 uur
Twee tips voor waveliefhebbers:
1. Bell Hollow, een waveband uit New York, als je een song Sons of the Burgess noemt, dan weet je waar ze de mosterd vandaan halen.
Bell Hollow
2. The Sound Movement, een uiterst sympatieke band uit Londen.
Deze van oorsprong Australische band maakt een mengeling van sixty's melodiën en jachtige jaren tachtig wave. Vergelijkbaar met The Church en ook wel Chameleons/Echo.
The Sound Movement
1. Bell Hollow, een waveband uit New York, als je een song Sons of the Burgess noemt, dan weet je waar ze de mosterd vandaan halen.
Bell Hollow
2. The Sound Movement, een uiterst sympatieke band uit Londen.
Deze van oorsprong Australische band maakt een mengeling van sixty's melodiën en jachtige jaren tachtig wave. Vergelijkbaar met The Church en ook wel Chameleons/Echo.
The Sound Movement
0
geplaatst: 2 juni 2008, 09:20 uur
Zo ik ben nu Bell Hollow even oppervlakkig aan het beluisteren. En ik moet zeggen dat klinkt nu al opper, opper best! Echt wel mijn muziek denk ik. Een mooie mix van Echo, Chameleons en Sad Lovers e.d. En ik zie dat het album 'Foxgloves' (2007) al een dikke maand terug is toegevoegd aan MuMe. Absoluut een aanrader!
Edit: inmiddels 'Foxgloves' wat beter beluisterd. Zeker zeer interessant, maar toch wel wat eentonig, gladjes en braafjes. Het had allemaal wel wat spannender gemogen. Ze hebben overigens ook nog 2 EP's uitgebracht ('Bell Hollow' en 'Sons of the Burgess Shale')
Edit: inmiddels 'Foxgloves' wat beter beluisterd. Zeker zeer interessant, maar toch wel wat eentonig, gladjes en braafjes. Het had allemaal wel wat spannender gemogen. Ze hebben overigens ook nog 2 EP's uitgebracht ('Bell Hollow' en 'Sons of the Burgess Shale')
0
perfume
geplaatst: 2 juni 2008, 23:06 uur
Ik vind Bell Hollow ook heel aardig klinken! Doet me nog het meest denken aan The Lucy Show. Ik heb ze een verzoekje gestuurd om mij toe te voegen aan hun vriendenlijst op myspace. Wat komt er toch veel moois uit de VS de laatste tijd!
0
geplaatst: 3 juni 2008, 00:07 uur
Luister de laatste tijd weer wat meer naar The Church; geweldige band.
0
geplaatst: 3 juni 2008, 00:21 uur
Dat is eigenlijk de enige die ik goed ken...voortreffelijk album!
0
perfume
geplaatst: 3 juni 2008, 00:25 uur
Probeer ook eens het album Sometime Anywhere. Vind ik persoonlijk net zo goed als Starfish!
0
geplaatst: 3 juni 2008, 06:22 uur
The Floor is een post-punk bandje uit Canada. Helaas bestaat deze band niet meer.
http://www.myspace.com/thefloorband
Beslist de moeite van het beluisteren eens waard!
0
geplaatst: 3 juni 2008, 06:45 uur
Misschien een mooi moment om Submarine Fleet hier ook weer eens te benoemen. Wat mij betreft nog veel te onbekend voor zo'n goede band!
0
geplaatst: 3 juni 2008, 11:25 uur
reptile71 schreef:
Misschien een mooi moment om Submarine Fleet hier ook weer eens te benoemen. Wat mij betreft nog veel te onbekend voor zo'n goede band!
Van wat ik ervan gehoord heb (maar dat is niet veel) ben ik toch niet zo gecharmeerd. Niet mijn ding denk ik. Er zit veel te veel galm in de productie. Ik vind het gebruik van de synth hier en daar een beetje plat en het gitaarwerk niet echt om heel enthousiast van te worden. Gemiddeld zeg maar. Kortom, het is mij een tikkeltje te gotisch, hoewel een andere productie van het geluid denk ik wonderen zou kunnen doen, want melodisch is dit zeker niet slecht. Maar geen vergelijk met bijvoorbeeld Feeding Fingers (om maar even wat te noemen).
0
geplaatst: 3 juni 2008, 12:25 uur
Ik mag dat soundje juist wel! Gelukkig blijven smaken verschillen. 

0
geplaatst: 3 juni 2008, 12:26 uur
Nou na al deze tips ook maar weer eens een tip van mijn kant.
Luistert allen eens hier naar. De band Film School uit California. Hun laatste album 'Hideout' is een mengeling van shoegaze en post-punk met het zwaartepunt op het eerste. Ik ben er zelf (nog) niet zo kapot van.
Het voorgaande album vind ik heel wat beter. Dit is hoofdzakelijk post-punk georiënteerd en nauwelijks shoegaze. Helaas niet op hun myspace te beluisteren. Ik vind het wel wat weg hebben van een ruwe versie van The Chameleons (beetje a la de sound ttv van 'Nostalgia' en 'In Shreds'). Het is overigens een plaat die moet rijpen.
Luistert allen eens hier naar. De band Film School uit California. Hun laatste album 'Hideout' is een mengeling van shoegaze en post-punk met het zwaartepunt op het eerste. Ik ben er zelf (nog) niet zo kapot van.
Het voorgaande album vind ik heel wat beter. Dit is hoofdzakelijk post-punk georiënteerd en nauwelijks shoegaze. Helaas niet op hun myspace te beluisteren. Ik vind het wel wat weg hebben van een ruwe versie van The Chameleons (beetje a la de sound ttv van 'Nostalgia' en 'In Shreds'). Het is overigens een plaat die moet rijpen.
0
perfume
geplaatst: 3 juni 2008, 14:11 uur
Alicia schreef:
The Floor is een post-punk bandje uit Canada. Helaas bestaat deze band niet meer.
Denk je dat je toch redelijk op de hoogte bent van nu-wave bandjes en dan komt oudpostpunkie Alicia
met deze geweldige parel op de proppen! Fantastische band Alicia! Weet je of je dit nog kunt bestellen? Bij deze band had ik eerst het gevoel dat het eveneens oudpostpunkies waren maar wat schetst mijn verbazing? Hun album is uit 2005! Jongpostpunkies dus! Waarom zijn ze er verdikkeme mee opgehouden?

0
geplaatst: 3 juni 2008, 14:45 uur
perfume schreef:
Denk je dat je toch redelijk op de hoogte bent van nu-wave bandjes en dan komt oudpostpunkie Alicia
met deze geweldige parel op de proppen!
met deze geweldige parel op de proppen!Dit kan mij op het eerste gehoor ook wel smaken. Maar ik moet er eens goed voor gaan zitten. In ieder geval minder gotisch dan de Submarine Fleet (eigenlijk helemaal niet zelfs).
0
perfume
geplaatst: 3 juni 2008, 14:56 uur
The Floor is echt postpunk/new wave.
Trouwens ik heb niets tegen gothic, is toch familie, het duistere broertje en zusje van postpunk!
Ik vind Submarine Fleet juist heel erg mooi. Zeker een aanrader wat mij betreft.
Trouwens ik heb niets tegen gothic, is toch familie, het duistere broertje en zusje van postpunk!
Ik vind Submarine Fleet juist heel erg mooi. Zeker een aanrader wat mij betreft.
0
geplaatst: 3 juni 2008, 15:00 uur
Ha, ha...zoals je weet ben ik niet gesteld op alle leden van de familie (wat de muziek betreft wel te verstaan). Voor mij niet te veel gotiek graag. Ik hou meer van de romantische, niet te pathetische wave.
0
perfume
geplaatst: 3 juni 2008, 15:05 uur
Ik hou van alle broertjes en zusjes! Romantische en pathetische zieltjes (hahaha) 
Trouwens jouw tip Film School vind ik ook mooi. Ik had al eens wat van ze gehoord en heb ergens ook nog iets van ze staan op een verzamelaar maar nog nooit een volledig album geluisterd. Aanrader?
@CD Oh ik lees net dat je het zelf niet zo goed vind

Trouwens jouw tip Film School vind ik ook mooi. Ik had al eens wat van ze gehoord en heb ergens ook nog iets van ze staan op een verzamelaar maar nog nooit een volledig album geluisterd. Aanrader?
@CD Oh ik lees net dat je het zelf niet zo goed vind

0
geplaatst: 3 juni 2008, 15:11 uur
Nou dat laatste album van ze ('Hideout') vind ik op het eerste gehoor inderdaad toch minder. Maar het is eigenlijk ook meer shoegaze dan post-punk. En met shoegaze heb ik vaak een beetje moeite. Het album 'Film School' uit 2006 vind ik wel erg goed, zij het dat het een album is dat je een paar keer moet draaien voordat de schoonheid ervan tot je doordringt. Op dit album is het veel meer post-punk (met hier en daar een snufje shoegaze). Met name de zang doet me erg denken aan die van Burgess, maar dan met wat meer drama.
0
perfume
geplaatst: 3 juni 2008, 15:20 uur
Oke bedankt voor de info. Klinkt niet slecht.
Nog een tip van mij. Sommigen zullen dit hier al kennen anderen misschien niet maar wel een aanrader! http://www.myspace.com/lows...
Een kruising tussen wave/shoegaze en op sommige momenten ook een beetje goth.
Nog een tip van mij. Sommigen zullen dit hier al kennen anderen misschien niet maar wel een aanrader! http://www.myspace.com/lows...
Een kruising tussen wave/shoegaze en op sommige momenten ook een beetje goth.
0
geplaatst: 3 juni 2008, 22:51 uur
De 2 albums van Nouvelle Vague die moet je eens luisteren. Zomerse versies van wave / post-punk classiekers.
0
geplaatst: 3 juni 2008, 23:07 uur
Ja die ken ik en ik vind er werkelijk geen bal aan. Die versies van 'Love Will tear Us Apart' en 'I Can't Escape Myself' zijn echt vreselijk. En die zangeres beheerst het Engels bepaald niet. Klinkt heel vreemd. Francaise toch? En die uitvoeringen klinken trouwens ook allemaal hetzelfde (althans wat ik ervan ken). Helaas....leuk idee die lounge bewerkingen....maar bah!
* denotes required fields.