Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juni 2008, 22:25 uur
0
geplaatst: 19 juni 2008, 14:48 uur
Een heel boek over de Belgische wave sien heb ik hier leggen. Ik zal straks(morgen) eens typen welke groepen er allemaal instaan met wat uitleg bij en eventueel een youtube link. Want heel veel groepen vind ik zelfs niet terug op youtube. 't Boek datteert wel van 10 jaar geleden, maar ik heb daar al heel veel nieuwe groepen door leren kennen of gewoon groepen die ik helemaal uit het oog verloren was ( Aroma di amore en Poesie Noire)
Iemand trouwens nog bezitter van " de dag dat het zonlicht niet meer scheen"?
Iemand trouwens nog bezitter van " de dag dat het zonlicht niet meer scheen"?
0
geplaatst: 19 juni 2008, 18:25 uur
0
geplaatst: 2 juli 2008, 18:53 uur
Deine Lakaien.
Wie ze nog niet kent, moet ze maar 'ns gaan beluisteren. Ze zijn echt simpelweg heerlijk, voor de acoustic cd. Beluister en geniet. Een topper! (ik denk dat het zeker iets is voor mensen die van AATT houden)
Wie ze nog niet kent, moet ze maar 'ns gaan beluisteren. Ze zijn echt simpelweg heerlijk, voor de acoustic cd. Beluister en geniet. Een topper! (ik denk dat het zeker iets is voor mensen die van AATT houden)
0
geplaatst: 17 juli 2008, 22:22 uur
Tip van Alicia!
Iemand bekend met de band "For Against"? Deze post-punk band is al bezig vanaf 1984 en komt uit de VS. Het nieuwe album is echter nog niet toegevoegd!
Invloeden van de band: o.a. The Sound en The Comsat Angels.
For Against
Iemand bekend met de band "For Against"? Deze post-punk band is al bezig vanaf 1984 en komt uit de VS. Het nieuwe album is echter nog niet toegevoegd!
Invloeden van de band: o.a. The Sound en The Comsat Angels.

For Against
0
geplaatst: 17 juli 2008, 23:49 uur
Wat ik daar van had gehoord vond ik destijds niet zo goed, maar misschien tijd voor een tweede kans nu... Dat nummer Glamour klinkt alvast lekker.
0
geplaatst: 18 juli 2008, 12:14 uur
Ook de een na laatste van For Against is nog niet toegevoegd! Is dit iets voor reptile om te bestellen voor Alicia, de laatste twee?
("In the Marshes" en "Shade Side Sunny Side")
Het nummer "Glamour" is erg mooi..althans volgens Alicia dan...
("In the Marshes" en "Shade Side Sunny Side")
Het nummer "Glamour" is erg mooi..althans volgens Alicia dan...

0
geplaatst: 18 juli 2008, 20:36 uur
Ik denk dat dat wel iets is ja! Ik ga er achteraan. Je hoort nog van mij.
Volgens mij heeft dat label nog wel meer aardige bandjes...
edit: Nou ik ga ze bestellen hoor Alicia! Plus nog wat meer van Words on Music. Dus maak maar alvast een plekje vrij in je kast voor die cd's.
Volgens mij heeft dat label nog wel meer aardige bandjes...edit: Nou ik ga ze bestellen hoor Alicia! Plus nog wat meer van Words on Music. Dus maak maar alvast een plekje vrij in je kast voor die cd's.

0
geplaatst: 19 juli 2008, 00:47 uur
For Against, dat ken ik nog van hun debuut December uit de jaren tachtig. Leuke jachtige wave, leek nogal op The Church. De twee nieuwe nummers zijn veelbelovend. Ik ga achter hun nieuwste aan!
0
geplaatst: 19 juli 2008, 01:40 uur
Ik weet waar hij (en hun andere cd's) binnenkort verkrijgbaar is voor een hele mooi prijs. 
Het album In the Marshes bevat trouwens opnames uit 1986. In 1990 zijn deze op een 10 inch uitgebracht door Independent Project en vorig jaar op cd door Words on Music met 2 extra tracks. Shade Side Sunny Side is een echt nieuw album, in april gereleased door Words on Music.

Het album In the Marshes bevat trouwens opnames uit 1986. In 1990 zijn deze op een 10 inch uitgebracht door Independent Project en vorig jaar op cd door Words on Music met 2 extra tracks. Shade Side Sunny Side is een echt nieuw album, in april gereleased door Words on Music.
0
geplaatst: 19 juli 2008, 09:59 uur
reptile71 schreef:
Ik weet waar hij (en hun andere cd's) binnenkort verkrijgbaar is voor een hele mooi prijs.

Niet zo geheimzinnig...
0
geplaatst: 19 juli 2008, 13:02 uur
Je hebt vast geen idee nu waar haha...
Ben momenteel bezig met een bestelling bij Words on Music. Daar zitten o.a. alle cd's van For Against bij, maar ook The Lucy Show (erg onbekend 80's new wave bandje), Coastal (heeft veel weg van Low), Lorna (soort dream-pop), Magic Bullets (heel behoorlijke new wave / post-punk) en The Meeting Places (shoegazer a la Ride).
Words on Music mag in elk geval trots zijn op het label. Allemaal wel tips in het genre (en aanverwanten).
Ben momenteel bezig met een bestelling bij Words on Music. Daar zitten o.a. alle cd's van For Against bij, maar ook The Lucy Show (erg onbekend 80's new wave bandje), Coastal (heeft veel weg van Low), Lorna (soort dream-pop), Magic Bullets (heel behoorlijke new wave / post-punk) en The Meeting Places (shoegazer a la Ride).
Words on Music mag in elk geval trots zijn op het label. Allemaal wel tips in het genre (en aanverwanten).
0
geplaatst: 19 juli 2008, 18:44 uur
Yeah...The Lucy Show!!!
Zo...een paar albums eruit en "For Against" krijgt straks een mooi plekje!
@reptile:Mijn dank is groot!
Zo...een paar albums eruit en "For Against" krijgt straks een mooi plekje!
@reptile:Mijn dank is groot!

0
geplaatst: 1 augustus 2008, 14:55 uur
http://uk.youtube.com/watch?v=7UBR3pI0FEk
Een aanrader is het niet precies maar het was ook een New Wave bandje uit de jaren 80. Ze komen uit Kroatië. Ik versta er niets van maar ik kan niet anders zeggen dat het een enorm verslavend nummer is wat ik door het zoveel te draaien zelfs mooi ben gaan vinden.
Een aanrader is het niet precies maar het was ook een New Wave bandje uit de jaren 80. Ze komen uit Kroatië. Ik versta er niets van maar ik kan niet anders zeggen dat het een enorm verslavend nummer is wat ik door het zoveel te draaien zelfs mooi ben gaan vinden.
0
geplaatst: 1 augustus 2008, 16:53 uur
Nee, doe maar niet
. Ik kan het je niet meer vertellen, ik kwam er laatst nog eens bij uit toen ik mijn favorieten op youtube doorkeek (ik weet het, staat die bij mijn favorieten, ja!
)
. Ik kan het je niet meer vertellen, ik kwam er laatst nog eens bij uit toen ik mijn favorieten op youtube doorkeek (ik weet het, staat die bij mijn favorieten, ja!
)
0
geplaatst: 1 augustus 2008, 17:43 uur
Nee, heel toevallig dat het dezelfde naam heeft. Mijn mume-naam komt ergens anders vandaan, lang verhaal met een paar vrienden 

0
geplaatst: 1 augustus 2008, 17:44 uur
Dan zal je azra vast in youtube hebben ingetypt en zo die band gevonden hebben. 

0
geplaatst: 1 augustus 2008, 17:49 uur
Trouwens... Shade Side Sunny Side van For Against is een aanrader en hun debuutalbum Echelons ook. Ons gebande post-punkie perfume is zelfs helemaal wild van Shade Side Sunny Side.
0
Lost Highway
geplaatst: 1 augustus 2008, 18:53 uur
Is ie geband? Ik wil niet sentimenteel gaan doen maar ik mis zijn bijdragen wel.
0
geplaatst: 1 augustus 2008, 19:25 uur
Joh, wist je dat niet? Best al een tijdje weer. Ja die mis ik ook wel en wat leven in de brouwerij bracht hij ook wel.
0
Lost Highway
geplaatst: 1 augustus 2008, 21:01 uur
Nope, ik dacht dat hij zichzelf had uitgeschreven. Het is mij alvast een raadsel waarom hij geband is, bij mijn weten verkondigde hij zijn mening altijd op een nette manier.
0
geplaatst: 1 augustus 2008, 21:07 uur
Tja... rellen kan hij ook goed. Hij is wat te grof geweest tegen één van de aanvoerders hier volgens mij. Maar goed, laten we het daar hier maar niet over hebben.
0
Sheplays
geplaatst: 2 augustus 2008, 21:09 uur
...met het prachtige Wave After Wave van Between Hapiness And Heartache 

0
geplaatst: 2 augustus 2008, 21:28 uur
Ze hebben wel aardige nummers (o.a. die van die link van jou die ik nu niet meer zie), maar ook een soort van ambient toestanden enzo. Ik denk dat ze een paar albums hebben die eruit springen. Of wisselt de stijl nogal per album?
0
geplaatst: 2 augustus 2008, 21:31 uur
Volgens mij is het latere werk meer indierock en geen wave, maar volgens mij helemaal niet verkeerd.
0
geplaatst: 2 augustus 2008, 22:10 uur
Ik ga die verzamelaar Heartburst (1994) in huis halen. JM is er lovend over dus dat zit vast wel snor.
Is ook uit 1994 dus wsl. nog allemaal nummers uit hun meer wavy periode.
Is ook uit 1994 dus wsl. nog allemaal nummers uit hun meer wavy periode.* denotes required fields.