MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:
Oew, Fertile Reality is echt een aanrader mensen! Ze hebben zeker één meesterwerk uitgebracht. Als je de 2e link volgt uit mijn eerder berichtje heb je de toegang om enkele albums te downloaden, op het eerste album wat je tegenkomt staat het megastrale Duckfeet. Dit is een nummer van wereldformaat, dit kan op tegen een van de betere nummers van The Sound. De band zelf vind ik nu, na enkele luisterbeurten, al beter dan Scatterbrain.
En het nummer Allah Al Akbar is ook een meesterwerk (laat je niet misleiden door de wat vreemde naam!)

Reptile, als je de cd van hun in je SFS-zaakje opneemt en een beetje promotie toepast dan gaat het verkopen als vloeibaar goud (als je je kopers in ieder geval niet verteld dat het via de site van Fertile Reality ook te koop is voor maar 10 euro inclusief verzendkosten)

haha ik vertel niks, heb jij zojuist toch al gedaan. Ik kan ze wel een keertje contacten.
Eerst maar eens even rustig aan doen. Heb net behoorlijk wat ingekocht al:
120 Days – 120 Days (2006)
OPPOSITION: Hive
OPPOSITION: If She'd Only Heard of Ray Charles
OPPOSITION: Arc
OPPOSITION: New York, Paris, Peckham
Joy Division – Complete BBC Recordings
U2 - October [Original recording remastered] [Deluxe Edition] 2cd
U2 - Boy [Original recording remastered] [Deluxe Edition] 2cd
U2 - Deluxe Edition Box set Boy/October/War 6 cd's
U2 – Under A Blood Red Sky Deluxe edition CD/DVD
The Cure – The Cure (2004) Deluxe edition /met bonus DVD
SWANS "THE GREAT ANNIHILATOR"
I LOVE YOU BUT I'VE CHOSEN... "FEAR IS..."
I LOVE YOU BUT I'VE CHOSEN... "S/T"
IN THE NURSERY "MAN WITH A MOVIE CAMERA"
CRANES "S/T"
WIRE "ON THE BOX 1979" DVD
Trisomie 21 – Happy Mystery Child
Urban Verbs – Early Damage
Formes Nouvelles – Elements 81 – 84
Siouxsie – John Peel Sessions
Siouxsie – Juju
The Glove – Blue Sunshine
Plus de And Also The Trees CD's aangevuld.
(sorry voor de hoofdletters, komt door copy-pasten )

Voorlopig is het pakjesavond in huize reptile

Heerlijk, al die goede muziek!

Lin
@ Paul: En ik maar steeds denken dat je stiekem een spannend kadootje voor me hebt gekocht, is het allemaal weer new wave meuk voor de shop wat op de mat valt

De spannendste kadootjes vallen niet op de mat.

* Fertile Reality *

@ Paul en Lin : jullie pogingen om veel berichtjes te verzenden met als doel deze band voor jullie zelf te houden zal mislukken!

*Fertile Reality*

hahaha....

FERTILE REALITY !!!

Die bedoel je toch?

Ken je LOWLIFE ?

Zou je mogelijk ook wel goed kunnen vinden, azra.

Lowlife - Ramafied SCHITTEREND!!!
Lowlife - Colours Blue
Lowlife "Ramafied [Underground Version]"
Lowlife "Eternity Road [7" Version]"

Dat is zo'n beetje wat er op YouTube staat.

Lin
azra schreef:
* Fertile Reality *

@ Paul en Lin : jullie pogingen om veel berichtjes te verzenden met als doel deze band voor jullie zelf te houden zal mislukken!

*Fertile Reality*

oeps

Fertile Reality, goed man!

Ook al ken ik het niet

Lowlife, zo'n schoegaze/dreampop achtig SLAG ?

Ramafied is een nummer in dezelfde sfeer als Atmosphere van JD. Ze hebben meer van dat soort mooie nummers, hoewel Ramafied wel een topper is van ze. Qua stemgeluid doet de zanger me ook nogal eens aan Ian denken.

Ramafied doet me niet zo heel veel (ligt waarschijnlijk aan de kwaliteit van het geluid en de onbekendheid van de band). Maar het klinkt zeker niet onaardig, misschien dat ik eens een cd van ze bij jou bestel want op internet zijn ze niet echt bekend

Ze zijn vrij onbekend gebleven inderdaad. Ik vind die live versie van Ramafied op YouTube ondanks de slechte kwaliteit erg goed.
Sinds wanneer is onbekendheid van een band een reden om iets je niet veel te laten doen? Geen uitspraak die bij jou past!

skyline
azra schreef:
misschien dat ik eens een cd van ze bij jou bestel

Maar dan de eerste twee Azra, Permanent Sleep of Diminuendo.
Daarna beginnen ze "ons" genre een beetje te ontlopen.
Verder zijn die twee wmb qua sterkte volledig inwisselbaar.

edit; mss toch persoonlijk lichte voorkeur voor PS. Luister nu naar Sense of Fondness. Goeoeoed.

@ Reptile : lees eens goed ik zeg dat het me weinig doet omdat ik de band nog niet ken (de band is in mijn ogen onbekend). Ik moet de band eerst goedkeuren voordat ik de ruisige versies met extra gevoel kan horen. Bijvoorbeeld Red Zebra, een paar dagen geleden ff geyoutubed maar toen ben ik snel naar de myspace gegaan voor kwalitatief beter geluidskwaliteit. Nu vind ik de youtube nummers alweer een stuk beter. Ik moet het geluid eerst kennen voordat het tot mij door kan dringen.

Meestal is het zelfs ook maar 'goed'dat die bandjes onbekend zijn gebleven. Anders heb je van zo'n managers die denken, 'hoe kan ik een breder publiek gaan aanspreken' en voor je het weet veranderen in een of ander poppiegroepje wat teksten zingt als in de vorm van 'ik hou van jou, mijn ogen zijn blauw, ik hou van jou, jouw ogen zijn ook blauw'. Blergh!

Was dus een verkeerde interpretatie van wat je schreef. Ben het eens met je laatste bericht. Overgeproduceerde gladgestreken voor de massa klaargestoomde brokken zitten we hier niet op te wachten.

Maar heb jij al eens tijd gehad om wat van Fertile Reality te beluisteren ? Ik ben benieuwd naar de mening van anderen..,

azra schreef:
zingt als in de vorm van 'ik hou van jou, mijn ogen zijn blauw, ik hou van jou, jouw ogen zijn ook blauw'. Blergh!

New Order-Temptation?

azra schreef:
Maar heb jij al eens tijd gehad om wat van Fertile Reality te beluisteren ? Ik ben benieuwd naar de mening van anderen..,

Ik heb hun MySpace even aan gehad, maar eerlijk gezegd niet echt aandachtig geluisterd. Het was dus ook niet zo dat het mijn aandacht direct enorm trok, maar ik ga nog wel eens beter luisteren. Kan me wel vaag herinneren dat het niet slecht klonk.

Silver schreef:
New Order-Temptation?

Dat was toch van: Oooh you got blue eyes, oooh you got grey eyes, oooh you got green eyes.......... And man, you must be colourblind!

De Myspace-nummers zijn ook niet echt overtuigend, maar die cd (The Duke of Mill) wel! Luister naar Duckfeet

Enja, mijn riedeltje lijkt er een beetje op maar ik had nog nooit van dat nummer van NO gehoord

Dat was voor mij toen net ff te veel moeite om gelijk op te zoeken en downloaden. Moet ik dus nog doen. Kan helaas nu niet, zit op mijn werk aanwezig te zijn.

Nouw nouw, zoveel moeite is het niet, in een eerder bericht van mij zat de link en dan hoef je alleen maar ieder liedje even aan te klikken. Maar inderdaad, op het werk gaat het lastig. Maar wees ook maar niet getreurd, de klok wordt 1 uur achteruit gezet dus je hebt vanavond 1 uur langer de tijd

Precies, een uur langer wakker blijven, dus om een uur of 7 naar bed ipv 6 uur hahaha....
Tja, ben altijd met zoveel dingen tegelijk bezig en dan kan nummers downloaden wel eens even teveel zijn, MySpace was even snel en makkelijk op dat moment.

Ik zal als ik er aan denk vanavond die link nog even opzoeken en de cd'tjes binnenhalen.... Zeker weten doe ik het niet want ik weet nooit van tevoren waar ik beland als ik online zit.

Formes Nouvelles heb ik hier toegevoegd en de cd's zijn ook onderweg. Ik hou wel van dat soundje: hun myspace.

Formes Nouvelles klinkt erg lekker
Ga jij de nieuwe cd van hun binnenhalen?

Lin
reptile71 schreef:
Precies, een uur langer wakker blijven, dus om een uur of 7 naar bed ipv 6 uur hahaha....

Of een uurtje langer met je vriendinnetje muziekjes luisteren en wat eerder naar bed

breng hem nou niet op ideëen azra

Als je muziek hebt gehoord dan zul je me dankbaar zijn dat ik hem op ideëen heb gebracht ghehe.

Lin
ik hoor niet anders dan muziek hier... om nog eens een écht goed cdtje van 'mijn' muziek te luisteren moet ik mn mp3 speler uit de kast halen en daarop luisteren

(jaja, ik heb t zwaar )

wat is dan een echt goed cd'tje van jou

wat is dan een echt goed cd'tje van jou

Lin
hahaha, ik ga zo sporten met de muziek van 120 Days op de achtergrond dus ik ben al helemaal verpest joh

En verder bestaat mijn top 10 uit alleen maar goeie cd's

Gast
geplaatst: vandaag om 14:44 uur

geplaatst: vandaag om 14:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.