MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / New wave / post-punk / gothic aanraders

zoeken in:
Ik ken maar de helft van je top 10
Maar je begint het al verkeerd te doen hé, muziek komt op de eerste plaats. Je gaat 120 Days beluisteren met op de achtergrond wat te sporten

Lin

Ik zal de muziek heeeel hard zetten zodat ik mezelf niet hoor zuchten en steunen tijdens het sporten, das al beter toch?

de andere helft is waarschijnlijk niet geschikt voor dit topic, compleet ander genre, maar daarom niet minder de moeite waard

Nee, er bestaat ook nog andere goede muziek buiten het genre van dit topic. Niet veel, maar het bestaat wel

Lin
Ja, en die 5 cd's die goed zijn buiten dit genre staan in mijn top 10. Maar even serieus, er is echt zo onnoemelijk veel goede muziek, en sinds ik reptile ken heb ik zoveel mooie new wave en post punk leren kennen dat een top 10 gewoon niet genoeg is

Lin
Ik ken trouwens alles uit jouw top 10, nummer 9 alleen van naam, maar erg mooie top zeg

Natuurlijk, goede muziek in overvloed. Alleen zonde dat de meerderheid van de bevolking dan toch voor de meestal commerciële prut gaat
Enja, ik vind mijn top 10 ook heel mooi maar daar is de top 10 voor.

Natuurlijk, goede muziek in overvloed. Alleen zonde dat de meerderheid van de bevolking dan toch voor de meestal commerciële prut gaat
En ik vind mijn top 10 ook heel mooi maar daar is de top 10 voor.

@azra: Ik wist niet dat je Feeding Fingers, Scatterbrain, Modern Eon en Abecedarians in je top 10 had! Allemaal bands die ik de afgelopen anderhalf jaar pas heb leren kennen en hier heb aan lopen prijzen.

En de cd van Formes Nouvelles staan binnenkort op SFS hoor! Die gaan van de week op de post vanuit Frankrijk. Ook de enige cd die van ze bestaat. Er staat alleen wat werk van ze op 2 coldwave verzamelcassettes, verder is er nooit wat officieel uitgebracht.

Hierbij nog een officiële bekendmaking: ik heb vannacht besloten dat ik mijn eigen nummers, opgenomen ergens tussen 2000 en 2003, op een echte officiële cd ga zetten en in kleine oplage uitbreng.

[quote="reptile71Hierbij nog een officiële bekendmaking: ik heb vannacht besloten dat ik mijn eigen nummers, opgenomen ergens tussen 2000 en 2003, op een echte officiële cd ga zetten en in kleine oplage uitbreng. [/quote]

Is dit een coming out of niet?

Shit - ben ik ben blij dat er in those days - toen mjuman nog een mjnumenneke was - nog geen mobiele lullofoons waren met fotograveermogelijkheden.

Mjuman op bas - ooit gezien - ik zou het 'on the spot' gereanimeerd moeten worden als ze me een feauteau toonden. Alhoewel, ik herinner me een sessie met ene R. de Q. op zes snaren.

@reptile
Ik heb dan wel interesse in jouw nummers. Moet het nu nog doen met een illegale versie.

Hoop dat je daar geen moeite mee hebt.

Lin

Ik 'ga' met een echte artiest

Lin schreef:

Ik 'ga' met een echte artiest
GVD Lin, ik had van jou echt niet verwacht dat je vreemd zou gaan!

deric raven schreef:
@reptile
Ik heb dan wel interesse in jouw nummers. Moet het nu nog doen met een illegale versie.

Hoop dat je daar geen moeite mee hebt.
Leuk! Zijn niet illegaal want die bied ik zelf gratis aan op Last.fm waar je ze vandaan hebt en branden voor eigen gebruik mag dan toch!

edit: inmiddels thuis en na licht aandringen van azra Fertile Reality net gedownload (megasnelle downloads trouwens) en die staan nu dus op. Je kan 3 uitverkochte albums gratis downloaden van hun site

Ik luister nu het album The Dune of Mill. Wel heel aardig maar nog niet direct zwaar onder de indruk. Hoewel....1990 klinkt toch heel behoorlijk.

edit2: azra heeft gelijk; het nummer 'Eendenvoeten' is erg mooi!

edit3: Er staat meer moois op. De zanger doet me trouwens af en toe sterk denken aan Bryan Ferry, die ik een prima stem vind hebben.

De eerste cd van Fertile Realitly is het donkerst. Er hangt een geweldige sfeer bij het album (zoals bij Joy Division's UP verdriet en pijn heerst en bij The Cure's Faith leegte heerst is ook hier een pakkende sfeer)

Maar het album wat jij dan bij SFS gaat verkopen is dan ook weer een gelimiteerde uitgave toch? Ik dacht zoiets op hun site te lezen. Ik ben in ieder geval weer begonnen met wat centjes apart te zetten (Lowlife, Siiiii, Formes Nouvelles, etc )

Echo & The Bunnymen - Oceans

@azra: Heb Micro en The Dune of the Miller nu geluisterd en de eerste zelfs een paar keer. Vooral The End of the Line sprong er uit van hun debuut EP. Zeker geen misselijk bandje in elk geval.

Ja Formes Nouvelle is ook maar een beperkte oplage. Second Hand Daylight is een label van een gozer van 28 die Franse oude coldwave released. Zijn eigen projectjes zijn Alpha Sequenz en DIVERGENCE. Die laatste 2 released hij alleen op vinyl.

Alpha Sequenz - Weariness of life

Dan zal ik er maar snel bij zijn zodra je het album in de verkoop hebt

De eerste 3 albums van Fertile Reality staan nu ook op Mume
@ Reptile : Frankrijk is volgens mij het land van Coldwave, prachtig al dat Franse spul.

Ja Frankrijk = coldwave
Ik ben ook van plan wat meer Franse coldwave te gaan ontdekken de komende tijd.

Ik dacht er ook aan die albums van FR toe te voegen, maar dacht dat het problemen op zou leveren omdat het eigen beheer releases zijn. Leuk dat ze er toch opstaan! Weer een paar nieuwe plekjes om over gothic wave plaatjes te zeveren.

edit: Zie dat het je eerste drie toevoegingen zijn, azra: Gefeliciteerd!

@ Reptile : Het nummer Present and the Lost van FN wat op hun myspace staat heeft toch wel een prachtige afsluiting. Die laatste minuut is echt optimaal gebruik gemaakt van alles wat in een perfect lied thuis hoort. Als je cd hebt beluisterd, kun je me dan eens zeggen of er meer van dit soort ultieme momenten in terug komen?

Vast wel, maar mocht ik het vergeten moet je het tegen die tijd nog maar een keer vragen. Denk over een weekje of 2.

Ik weet niet in welke topic ik dit zou mogen vragen, maar Justin Curfman vroeg me of ik mensen wist die een Feeding Fingers T-shirt willen kopen. Omdat de liefhebbers van de muziek hier wel komen, vraag ik het maar even hier. Hij stuurt ze dan naar mij en ik stuur ze dan door. Prijs is maar 10 euro (exl. verzending van mij naar jou). Tja, hoe ze eruit zien weet ik niet precies. Het Feeding Fingers logo staat erop zei hij, meer niet. Less is more.

Hoor graag (via pm) wie er interesse heeft dan weet ik hoeveel ik er kan laten opsturen.

De geruchten zijn er dat het roze shirtjes worden.

hahaha.... Nee Leon, dat heb je verkeerd begrepen. Er wordt speciaal voor jou een roze uitvoering meegezonden.

Edit:
Ik heb het nagevraagd en de T-shirts zijn zwart met op de voorkant in het wit de welbekende letters FEEDING FINGERS.

Ja
ik ga je even pm'en.

Ookal iets gehoord over zijn tour en/of hij naar NL komt ?

Gelukkig, toch in het zwart.
Volgens mij komt het er wel strak uit te zien.

Ja, Justin kennende van zijn muziek en zijn website (met allemaal zijn tekeningetjes) zal het geen miskoop en/of schaamte zijn om er mee over straat te gaan lopen.

Hij heeft me een plaatje ervan gemaild. Heel eenvoudig, geen poespas. En we kunnen er vrijwel zeker van zijn dat we de enigen in NL zijn met zo'n shirt, denk ik.

Hij is nog bezig om het te regelen hier te kunnen spelen volgend jaar, maar dat valt nog niet mee geloof ik. In de VS gaan ze sowieso wel een tourtje doen.

Voor de Belgische Post-punk liefhebbers á la Red Zebra :
The Cultural Decay
Persoonlijk vind ik ze erg goed klinken, maar ik ken enkel de 2 nummers op hun myspace.

Lost Highway
azra schreef:
Voor de Belgische Post-punk liefhebbers á la Red Zebra :
The Cultural Decay
Persoonlijk vind ik ze erg goed klinken, maar ik ken enkel de 2 nummers op hun myspace.

Cultural Decay, nu ben je wel heel diep aan het graven azra. Ik moet hier ergens in huis nog een kopijtje hebben van de 4x4 Antler cd met daarop 4 nummers van De Brassers, 4* Cultural Decay, 4* AA en 4* Struggler. Ik hoop hem op een goede dag nog eens te vinden, ik vond het best leuke muziek, hoewel iets te punky. In dat rijtje ook nog het door jou genoemde Red Zebra ( bij ons is I can't live in a living room een classic ) en Siglo XX. Ook Aimless Device schiet me te binnen, met No Friend Of Mine. Ken je The Names al? Swimming + Singles lijkt me wel iets voor jou.

Ik ben nu naar The Convent - Tales From The Frozen Forest aan het luisteren. Dat klinkt niet slecht, vooral de gitaren mogen er wezen. Als ik me niet vergis is dit album geproduced door de zanger van The Chameleons.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:12 uur

geplaatst: vandaag om 18:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.