Genres / Rock / Grunge
zoeken in:
0
geplaatst: 25 maart 2011, 23:36 uur
Sandokan-veld schreef:
Bericht dat ik geschreven had kunnen hebben. Dat waren inderdaad de gateway drug-platen voor de beginnende rock 'n' rollfan uit die tijd.
Heb mooie herinneringen aan een scoutskamp, middenin de gabberrage, waar de enige andere rockfan van de groep en ik alle andere jongetjes in hun bomberjacks helemaal tot waanzin dreven door overal een radio mee naar toe te slepen met maar één cassettebandje erin, dat de hele dag bleef spelen: Kant A: Nevermind. Kant B: The Black Album. Halverwege de week verbood de leiding ons nieuwe batterijen aan te schaffen.
Bericht dat ik geschreven had kunnen hebben. Dat waren inderdaad de gateway drug-platen voor de beginnende rock 'n' rollfan uit die tijd. Heb mooie herinneringen aan een scoutskamp, middenin de gabberrage, waar de enige andere rockfan van de groep en ik alle andere jongetjes in hun bomberjacks helemaal tot waanzin dreven door overal een radio mee naar toe te slepen met maar één cassettebandje erin, dat de hele dag bleef spelen: Kant A: Nevermind. Kant B: The Black Album. Halverwege de week verbood de leiding ons nieuwe batterijen aan te schaffen.
Mooi verhaal.
De scouting speelde bij mij ook een belangrijke rol. Daar ontmoette ik een paar jongens waarmee ik muziek uitwisselde. Op zomerkamp was vooral Queen erg populair, maar eigenlijk bestond de hele groep uit alto's, dus de hele week Nirvana etc. was echt geen probleem. 
0
_Lynn_
geplaatst: 7 april 2011, 18:06 uur
Grunge doet mij weer denken aan de tijd toen ik veertien was en ik voor het eerst leek kennis te maken met "hardere" muziek. Toen ik Alice In Chains' Dirt voor het eerste hoorde, was ik dan ook helemaal onder de indruk. Pikzwarte muziek, maar met prachtige zang van Layne en achtergrondzang Jerry Cantrell. Het pastte en past nogsteeds helemaal. Ik kon er geen genre opplakken, maar dat hoefde ook niet. De term grunge leek dan ook maar een verzamelnaam voor rock uit de jaren '90. Toevallig heb ik vandaag weer eens dat hemd aan dat ik toen zo graag wou. Jawel, een houthakkershemd uiteraard. Ook de eerste platen van Soundgarden deden mij veel en ik vond het dan ook jammer te horen dat hun geluid na een paar platen veranderde. Ten van Pearl Jam vond ik fantastisch, ik heb het dan ook enkel bij die plaat gehouden en ook de live nummers van het fantastische concert op Pink Pop in 1992, waar ik jammer genoeg niet kon bij zijn omdat ik pas een jaar later werd geboren.
Nirvana draaide ik een hele tijd grijs, maar nu, een paar jaar later; vind ik hun muziek te tienergericht en doet het mij eigenlijk niet veel meer, wat waarschijnlijk niet abnormaal is.
De onbekendere bands als Mudhoney en Mother Love Bone heb ik lang niet meer gedraaid, eigenlijk zou ik er nog eens werk van moeten maken.
Tegenwoordig luister ik het meest naar Alice In Chains, tijdloze band naar mijn mening, alleen jammer dat de nieuwe zanger de vorige niet kan overtreffen...
Nirvana draaide ik een hele tijd grijs, maar nu, een paar jaar later; vind ik hun muziek te tienergericht en doet het mij eigenlijk niet veel meer, wat waarschijnlijk niet abnormaal is.
De onbekendere bands als Mudhoney en Mother Love Bone heb ik lang niet meer gedraaid, eigenlijk zou ik er nog eens werk van moeten maken.Tegenwoordig luister ik het meest naar Alice In Chains, tijdloze band naar mijn mening, alleen jammer dat de nieuwe zanger de vorige niet kan overtreffen...
0
MindRuler
geplaatst: 8 april 2011, 12:04 uur
Mooi verhaal, _Lynn_
Ik heb de grunge hype bewust meegemaakt in mijn adolescentsjaren.
Vooral Alice In Chains en Nirvana konden me bekoren (nog steeds trouwens)
Gezien je jonge leeftijd heb je trouwens een erg (70's) leuke Top 10 (Jethro Tull en Black Sabbath! Waw!
)
Ik heb de grunge hype bewust meegemaakt in mijn adolescentsjaren.
Vooral Alice In Chains en Nirvana konden me bekoren (nog steeds trouwens)
Gezien je jonge leeftijd heb je trouwens een erg (70's) leuke Top 10 (Jethro Tull en Black Sabbath! Waw!
)
0
geplaatst: 8 april 2011, 12:28 uur
Ik heb het ook wel bewust meegemaakt, maar het is pas sinds enkele jaren dat ik de albums die toen gemaakt werden op waarde weet te schatten. Sommige nummers vond ik wel cool, maar over het algemeen vond ik grunge te traag en te sober. Bovendien leek het alsof er niets meer naast grunge mocht bestaan. Veel favoriete bands van weleer gingen zichzelf ook ineens zo'n gruizige sound aanmeten.
Mijn hart lag bij thrash en death metal. Maar komt tijd komt raad. En nu weet ik wel beter.
Een aantal bekende grungeklassiekers heb ik wel in huis. Ik zoek nu eigenlijk alleen nog die Temple Of The Dog plaat.
Mijn hart lag bij thrash en death metal. Maar komt tijd komt raad. En nu weet ik wel beter.
Een aantal bekende grungeklassiekers heb ik wel in huis. Ik zoek nu eigenlijk alleen nog die Temple Of The Dog plaat.
0
geplaatst: 8 april 2011, 13:32 uur
De laatste tijd draai ik vooral Mark Lanegan - The Winding Sheet (1990) van de frontman van Screaming Trees.
Ook Mad Season - Above (1995) kan ik erg waarderen.
Ook Mad Season - Above (1995) kan ik erg waarderen.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 juni 2011, 14:14 uur
Bij Mötley Crüe - Girls, Girls, Girls (1987):
Ik vind Grunge en Punk juist weer de lachertjes van de RnR.
Alsof muziek maken en getalenteerd zijn niet meer uitmaakt.
De glamrockers konden tenminste stuk voor stuk allemaal spelen.
0
geplaatst: 29 juni 2011, 14:18 uur
Ozric Spacefolk schreef:
Alsof Alice in Chains, Soundgarden en Pearl Jam niet konden musiceren.

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 juni 2011, 14:23 uur
Kill_illuminati schreef:
(quote)
Die kwamen ook meer uit de glam-scene. Ja had ook naar mijn stemmen bij die artiesten kunnen kijken ipv te happen.
Alice in Chains en Soundgarden waren bijna glamrockers.
Soundgarden in veel minder mate, maar haalde wel de mosterd bij de metal (oa Black Sabbath).
even een snel wikipedialinje en verder zoek je het zelf maar uit: Alice N' Chains - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 29 juni 2011, 14:54 uur
Mudhoney, Green River, Nirvana.
Donkere, punkrockachtige herrie, zonder vrolijkheid.
Een soort heavy versie van alternatieve rock.
En daar ben ik ook al geen fan van.
Stone Temple Pilots, Alice in Chains, Soundgarden, Mother Love Bone en Pearl Jam vind ik allen geweldig, waanzinnig en draai ik net zo graag als L.A. Guns en Warrant.
Donkere, punkrockachtige herrie, zonder vrolijkheid.
Een soort heavy versie van alternatieve rock.
En daar ben ik ook al geen fan van.
Stone Temple Pilots, Alice in Chains, Soundgarden, Mother Love Bone en Pearl Jam vind ik allen geweldig, waanzinnig en draai ik net zo graag als L.A. Guns en Warrant.
0
geplaatst: 21 september 2011, 14:43 uur
Is iemand gisteren naar Pearl Jam 20 gaan kijken? Geweldige docu, soms wat rommelig, maar de geluidskwaliteit was top. Ook fijn dat ze ongeveer een halfuur besteed hebben aan Andy Wood/ Mother Love Bone. De commentaar van Chris Cornell mocht er ook wel wezen! 

* denotes required fields.