Genres / Rock / Heavy metal
zoeken in:
0
geplaatst: 25 mei 2010, 10:33 uur
Ik zou je kunnen aanraden naar Sick of It All te kijken, dat is live een echte belevenis.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 12:00 uur
Ok bedankt voor de tip, weet jij verder als metal en hiphop liefhebber nog wat aanraders?
0
geplaatst: 25 mei 2010, 12:31 uur
Er staan helaas geen echte crossover-bands op de line-up, maar ik zou verder eens een kijkje gaan nemen bij Sepultura, Motörhead, Soulfly, Bullet for My Valentine, Walls of Jericho, Earth Crisis, Killswitch Engage, Hatebreed, Korpiklaani, A Day to Remember en 36 Crazyfists.
Het zal voor jou vooral veel op de gok zijn, denk ik, maar wie niet waagt...
Het zal voor jou vooral veel op de gok zijn, denk ik, maar wie niet waagt...

0
geplaatst: 25 mei 2010, 16:28 uur
Ach ja, kan nooit kwaad om je in meerdere genres te verdiepen toch? Sowieso kan soms zelfs muziek waar je niet zo snel zelf naar zou luisteren op een een festival wel erg leuk zijn.
0
Father McKenzie
geplaatst: 25 mei 2010, 16:35 uur
Raar... ik heb altijd wel van harde rock gehouden, of hardrock, zo je die term wilt gebruiken (Led Zeppelin, Deep Purple en aanverwanten) maar metal heeft me nooit aangetrokken. Ooit wel eens één verzamelaar van Iron Maiden (Edward The Great) in huis gehaald - die gok kostte me slechts een €urootje of 6 denk ik - maar ik vond er echt niets aan. Verder reikt mijn kennis van de metal niet.
En het zal er nooit meer van komen ook.
Ik heb er absoluut niets tegen, elk luistert naar wat ie wil, maar mij bekoort metal dus helemaal niet.
En met ouder worden zal dat er zeker niet op verbeteren, omdat, in mijn geval er nog flinkere scheuten soul en jazz in de muziek moeten om me te blijven boeien.
En het zal er nooit meer van komen ook.

Ik heb er absoluut niets tegen, elk luistert naar wat ie wil, maar mij bekoort metal dus helemaal niet.
En met ouder worden zal dat er zeker niet op verbeteren, omdat, in mijn geval er nog flinkere scheuten soul en jazz in de muziek moeten om me te blijven boeien.

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 25 mei 2010, 18:20 uur
Sommige metalbands liggen qua structuur erg dicht bij jazz, of nemen bepaalde compositionele kenmerken uit de jazz (net zoals ze dat met klassieke muziek doen) over.
Maar dat zal je waarschijnlijk alsnog niet over de streep trekken.
Dat mag ook, ieder zijn eigen smaak.
Maar dat zal je waarschijnlijk alsnog niet over de streep trekken.

Dat mag ook, ieder zijn eigen smaak.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 18:26 uur
fabblwaps schreef:
Ik weet niet of ik hier op de goede plek zit, maar ik heb een vraagje aan de metalheads.
Ik ben zelf vooral een liefhebber van hiphop, maar kan wat metal en rock op z'n tijd ook wel waarderen. Nu heeft mijn nichtje nog een kaartje over voor Graspop en omdat ik niet veel bands ken vraag ik me af of jullie mij kunnen vertellen of de line-up een beetje interessant is. Ik heb namelijk geen zin om drie dagen tussen kutbands te zitten.
Ik weet niet of ik hier op de goede plek zit, maar ik heb een vraagje aan de metalheads.
Ik ben zelf vooral een liefhebber van hiphop, maar kan wat metal en rock op z'n tijd ook wel waarderen. Nu heeft mijn nichtje nog een kaartje over voor Graspop en omdat ik niet veel bands ken vraag ik me af of jullie mij kunnen vertellen of de line-up een beetje interessant is. Ik heb namelijk geen zin om drie dagen tussen kutbands te zitten.
Een uitstekende line-up, met oa Slayer, Jon Oliva's Pain, Obituary, KISS, Motörhead, Soulfy, Cannibal Corpse, Paradise Lost, Exodus, Finntroll, Katatonia, Immortal, Tankard.
Ik zou zeggen, ga!
0
geplaatst: 25 mei 2010, 18:38 uur
Ik heb inderdaad besloten om gewoon te gaan, wie weet leer ik ook nog wat leuke (voor mij) nieuwe bandjes kennen.
0
LocoHermano
geplaatst: 25 mei 2010, 18:50 uur
Von Helsing schreef:
Een uitstekende line-up
Een uitstekende line-up
Dat is een understatement, zeldzaam goede line-up. Ik vraag me alleen af waarom ze op vrijdag en zondag afsluiten met 70's-rocknroll-dino's als Aerosmith en KISS, wanneer de rest van het programma is dichtgespijkerd met speed/death/thrash en ander soortige metalbands. Ik bedoel, zitten mensen echt te wachten op de sleazy honkytonk-rock van Aerosmith, wanneer ze net zijn platgewalst door Motorhead en Slayer? Lijkt me nou niet echt het publiek voor de fossielen dezer aard (dat zegt overigens een Aero/KISS-fan).
0
geplaatst: 25 mei 2010, 19:07 uur
Kom er net achter dat ik dan tentamens heb
, ik zou de eerste dag dan missen. Echt jammer maar hopelijk verschuift het nog. Of ik kan misschien 2 tentamens overslaan en bij de hertentamens doen, al is dat niet heel handig denk ik.
, ik zou de eerste dag dan missen. Echt jammer maar hopelijk verschuift het nog. Of ik kan misschien 2 tentamens overslaan en bij de hertentamens doen, al is dat niet heel handig denk ik.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 19:22 uur
Erg vervelend. 
Het is een andere naam voor een proefwerk eigenlijk. Zo wordt dat bij het hoger onderwijs genoemd. Is in België misschien nog weer anders.

Het is een andere naam voor een proefwerk eigenlijk. Zo wordt dat bij het hoger onderwijs genoemd. Is in België misschien nog weer anders.
* denotes required fields.