Genres / Rock / Maak kennis met Punk en beoordeel
zoeken in:
0
aslan (crew)
geplaatst: 18 maart 2012, 02:13 uur
het moest er toch 'ns van komen, niet?... 35 jaar na het magische punkjaar 1977 (Never Mind the Bollocks)... maak kennis met PUNK en beoordeel!
algemeen gekend topic: zie bv. ook:
maak kennis met Metal, Jazz, Soul/Funk, Rap, Rock/Folk, Klassiek, Reggae, etc
The Ex - Money
Amsterdam, 26 januari 1980
algemeen gekend topic: zie bv. ook:
maak kennis met Metal, Jazz, Soul/Funk, Rap, Rock/Folk, Klassiek, Reggae, etc
The Ex - Money
Amsterdam, 26 januari 1980
0
geplaatst: 18 maart 2012, 09:56 uur
Ik heb nooit heel veel aan de hele vroege Ex gevonden. Pas later werden ze furieuzer, inventiever en veel beter. Money is een beetje een suf nummer, waarin alleen de gitaar af en toe al doet denken aan het latere Ex-geluid.
5/10
5/10
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 maart 2012, 11:27 uur
Vroege experimentele punk van The Ex, mij kan dit ook niet pakken, te eentonig, geen rebelliteit en geen gedrevenheid.
4
4
0
geplaatst: 18 maart 2012, 11:29 uur
Geweldig juist die vroege Ex.
Dit is de essentie van punk voor mij. Niet kunnen spelen, en toch je ding doen. Lekker basic je frustratie er uit gooien op een artistieke wijze'.
8/10
Dit is de essentie van punk voor mij. Niet kunnen spelen, en toch je ding doen. Lekker basic je frustratie er uit gooien op een artistieke wijze'.8/10
0
geplaatst: 18 maart 2012, 11:53 uur
4
Heb ze jaren later live gezien in het voorprogramma van Sonic Youth, toen ze duidelijk ontwikkelt waren.
Heb ze jaren later live gezien in het voorprogramma van Sonic Youth, toen ze duidelijk ontwikkelt waren.
0
geplaatst: 18 maart 2012, 23:05 uur
Ben ook niet zo'n fan van de beginjaren van The Ex. De essentie was er inderdaad, de kwaliteit moest nog komen.
5,5/10
5,5/10
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 maart 2012, 23:10 uur
Dit vind ik geweldig, gaaf ritme, blijft meteen hangen lekker pogoeen en heerlijke valse zang.
All-time favorite voor mij !!
0
geplaatst: 20 maart 2012, 12:18 uur
0
geplaatst: 20 maart 2012, 13:42 uur
Hoewel ik de cd die pjh1967 aangeeft heb, komt dit nummer me niet echt bekend voor.
Wel lekker snel en punky voor die tijd. Verder heb ik er niet veel mee, maar best een aardig nummer.
6/10
Wel lekker snel en punky voor die tijd. Verder heb ik er niet veel mee, maar best een aardig nummer.
6/10
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 maart 2012, 17:37 uur
Heerlijk nummer vopo's Ken ik nog uit de Wilde wereld tijd, en had ik destijds op tape.
8
8
0
geplaatst: 20 maart 2012, 17:38 uur
Vopo`s ja, lekkere rechttoe rechtaan punk. Leuk. In het engels zingen en dat "Zwolle" 
Die gitaarsolo kan ook echt niet.
8/10

Die gitaarsolo kan ook echt niet.

8/10
0
geplaatst: 20 maart 2012, 19:26 uur
6,5
Zit al meer variatie in.
Blijkbaar ben ik meer een liefhebber van de latere golf.
Zit al meer variatie in.
Blijkbaar ben ik meer een liefhebber van de latere golf.
0
geplaatst: 21 maart 2012, 10:12 uur
Vopo's: 6,5
@PJH - leuk die hoes met Moon van The Nixe voorop; vorig jaar is op vinyl nog een compilatie van The Nixe uitgebracht, samengesteld door Jeroen van Plato (dacht ik).
Klassieker, uit 1980 flipside van het net zo klassieke Simon Templar, kort zoals ze moeten zijn:
@PJH - leuk die hoes met Moon van The Nixe voorop; vorig jaar is op vinyl nog een compilatie van The Nixe uitgebracht, samengesteld door Jeroen van Plato (dacht ik).
Klassieker, uit 1980 flipside van het net zo klassieke Simon Templar, kort zoals ze moeten zijn:
0
geplaatst: 21 maart 2012, 16:15 uur
Zeker een klassieker. En ook een leuke plaat, maar iets teveel pop en iets te weinig punk voor mij.
6/10
6/10
0
geplaatst: 21 maart 2012, 19:25 uur
Van Splodgenessabounds word ik een beetje onrustig. Wel een leuk jengelend gitaartje, maar van het geheel word ik niet echt opgewonden: 6,0/10
Stiff Little Fingers is geheel andere koek. Lekkere riff, vuist in de lucht, meebrullen met het refrein. Dit is zo'n nummer dat ik wel 10 keer achtereen kan horen: 9,5/10
Stiff Little Fingers is geheel andere koek. Lekkere riff, vuist in de lucht, meebrullen met het refrein. Dit is zo'n nummer dat ik wel 10 keer achtereen kan horen: 9,5/10
0
geplaatst: 21 maart 2012, 19:30 uur
0
geplaatst: 21 maart 2012, 19:36 uur
0
geplaatst: 21 maart 2012, 20:26 uur
Deze kan ik ook wel 10x achtereen luisteren. 
Het album "Inflammable Material" is een hiaat in mijn collectie. Daar ga ik snel eens wat aan doen.
8/10

Het album "Inflammable Material" is een hiaat in mijn collectie. Daar ga ik snel eens wat aan doen.
8/10
0
geplaatst: 21 maart 2012, 20:32 uur
Two Pints of Lager is wél uiterst herkenbaar voor eenieder die bier wil bestellen aan de bar van een poppodium en maar niet gezien wordt door de goedbedoelende vrijwilligers (echte barlieden hebben een oog en gevoel voor wie aan de beurt is); de toon van de constant herhaalde tekst verwoordt heel goed de toenemende ergernis. A-kant Simon Templar heeft een scheurende sax en is net zo onrustig.
Album van SLF was in 1979 de eerste lp en tevens de best-verkopende Rough Trade release; bevat ook een Bob Marley-cover, Johnny Was. De tweede Nobody's Heroes klinkt een stuk minder scherp, heeft de single Gotta Gettaway - heerlijk meebrullen - tikje minder fel. Vanaf de derde was het passé.
Splodgenessabounds: 7,5
SLF: 8,5
Album van SLF was in 1979 de eerste lp en tevens de best-verkopende Rough Trade release; bevat ook een Bob Marley-cover, Johnny Was. De tweede Nobody's Heroes klinkt een stuk minder scherp, heeft de single Gotta Gettaway - heerlijk meebrullen - tikje minder fel. Vanaf de derde was het passé.
Splodgenessabounds: 7,5
SLF: 8,5
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 22 maart 2012, 19:19 uur
Splodgenessabounds op hol geslagen Ian Dury? , maar wel lekker 7.
Stiff Little Fingers klassieker 8,5
Stiff Little Fingers klassieker 8,5
0
geplaatst: 22 maart 2012, 23:29 uur
Nog een klassieker, met o.a. Poly Styrene en op sax - punk met sax
Lara Logic (later Essential):
Lara Logic (later Essential):
0
geplaatst: 23 maart 2012, 00:03 uur
7
Al is hier de scheidingslijn tussen punk en wave wel erg dun.
Al is hier de scheidingslijn tussen punk en wave wel erg dun.
* denotes required fields.