MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Punk Album van de Week

zoeken in:
Het bestaat intussen voor ieder genre, behalve voor de beste muziekstijl aller tijden. Bij deze wil ik kijken of er genoeg animo is voor een 'Punk Album van de Week'-topic. Een korte uitleg voor iedereen die de varianten (metal, jazz, electronic, etc … ) niet kennen: een groep users melden zich aan om wekelijks een door een deelnemer uitgekozen plaat te beluisteren, te beoordelen en er liefst iets bij te schrijven.

De regels:

1. Het album moet op deze site staan.
2. Het album moet op deze site getagd zijn als 'punk'. Dat hoeft niet de enige tag te zijn. Liefst niet zelfs
3. Het album mag op de dag van de nominatie niet meer dan 20 stemmen hebben.
4. Het album mag niet dit jaar uitgekomen zijn. Enkel platen van 2012 of vroeger mogen deelnemen.

Via regel 2 wil ik de discussie 'is het album X punk of niet?' vermijden. Als het op deze site getagd staat als punk, dan mag het meedoen. Of dat nu enkel punk, punk/electronic, punk/metal, punk/pop of zelfs punk/blues is, het mag meedoen.

Nog gegadigden?

aslan (crew)
ik doe mee!

DjFrankie (moderator)
Ik zal niet elke week meedoen, maar wel geregeld komen checken.

Ik wil wel meedoen!

Leuk! Ik doe mee!

sxesven
Yo

Aight, lijstjes!

Deelnemers:
- bennerd
- aslan
- trebremmit
- JSPR_G
- xSVENx

DjFrankie schreef:
Ik zal niet elke week meedoen, maar wel geregeld komen checken.

Als je ooit zin krijgt om zelf ook wat te nomineren, mag je gerust aansluiten

Deelnemerts:
- bennerd
- aslan
- trebremmit
- JSPR_G
- xSVENx
- McSavah

Deelnemerts:

- bennerd
- aslan
- trebremmit
- JSPR_G
- xSVENx
- McSavah
- Don Cappuccino

Deelnemers:

- bennerd
- aslan
- trebremmit
- JSPR_G
- xSVENx
- McSavah
- Don Cappuccino
- Boenga

Deelnemers:

- bennerd
- aslan
- trebremmit
- JSPR_G
- xSVENx
- McSavah
- Don Cappuccino
- Boenga
- platedraaier

Wanneer beginnen we?

Never Mind the Bollocks is uitgebracht op 27 oktober. Dat was een donderdag. Dus we beginnen er nu aan. Als die datum fout blijkt te zijn, dan schoppen we gewoon tegen het systeem en zijn we punk genoeg om aan de voorwaarden te voldoen. Ik ga als het goed is zo even kijken welke plaat ik kan nomineren, dan houden we de volgorde van aanmeldingen aan.

Ok, hier komt de eerste nominatie! Het mag ironisch overkomen omdat ik de topicstarter ben, maar ik van alle takken in punkmuziek ben ik nog het minst gek van de punkmuziek zoals die in de jaren '70 gemaakt is. Post-punk niet meegerekend. Neen, voor mij werd het pas interessant vanaf de jaren '80, toen her en der de eerste hardcorebands van de grond kwamen. Intussen is punk al vele subgenres en varianten rijker.

Ik ga deze keer voor het neusje van de zalm in de, even keel schrapen, melodic hardcore-scene. Geen songs van minder dan één minuut, geen tough guy-gebral en geen overload aan breakdowns, maar naar shoegaze ruikende gitaarriffs, verward klinkende drums en een stem waar de wanhoop van afspat.

Keuze van de week: More Than Life - Love Let Me Go

(afbeelding)

Het album is her en der te pindakazen. Mensen die het niet kunnen vinden, mogen me gerust een pm sturen.

Het Punk Album van de Week - ronde 1:

week 01 (14-02-2013): bennerd : More Than Life - Love Let Me Go (2010)
week 02 (21-02-2013): aslan :
week 03 (28-02-2013): trebremmit :
week 04 (07-03-2013): jspr_g :
week 05 (14-03-2013): sxesven :
week 06 (21-03-2013): McSavah :
week 07 (28-03-2013): Don Cappuccino :
week 08 (04-04-2013): Boenga :
week 09 (11-04-2013): platedraaier:

Erg aangrijpend album! Op bepaalde momenten, tijdens het titelnummer bijvoorbeeld, kreeg ik echt de krop in de keel. Mooi begin van dit nieuwe topic! Het past ook perfect op deze dag der geliefden.
I've Lost Track of Everything is prachtig.

Naar shoegaze ruikende gitaarriffs! Een subgenre waar ik me net in aan het verdiepen ben.

Vandaag maar eens opzoeken. Ik heb hem net op Grooveshark gevonden.

Niet echt mijn ding dit, het neigt me wat teveel naar emo en dat komt vooral door de zanger denk ik.
Scarlet Skyline vind ik wel een lekker nummer

Ik zie trouwens dat ze dit jaar met een nieuw album komen.

Ik anticipeer die enorm. Alles wat de band tot nu toe uitgebracht heeft (en dat is in totaal ongeveer een uurtje aan muziek ) is geniaal.

Mag ik ook op de lijst met deelnemers?
Fantastisch idee!

Het Punk Album van de Week - ronde 1:

week 10 (18-04-2013): kobe bryant fan :

Ik heb het al druk zat als het om muziek gaat. Het aantal albums dat ik wil checken, ook uit de punkhoek, is op dit moment echt enorm, bovendien luister ik nieuwe muziek om te recenseren. Dit topic kan daar eigenlijk niet bij. Maar ik ben wel direct benieuwd naar de nominatie van Ben Bovendien is punk één van de genres waar ik op dit moment het meest in geïnteresseerd ben, en staan er in de lijst meerdere users die ik op het gebied van dit genre graag tips zie uitdelen. Dus zet ik mezelf ook maar onderaan en beloof ik mee te doen, al zal ik waarschijnlijk niet alles meepikken - of niet direct diezelfde week.

week 10 (18-04-2013): kobe bryant fan :
week 11 (25-04-2013): niels94

Klein idee: net zoals er een paar users deden bij: "Het Metalen Twijfels" topic van AOVV, zal ik iedere week bij de plaat van die week een 'mening' plaatsen.
De recensie van: More Than Life mag je vandaag nog verwachten.
Ik heb al kennisgemaakt met de andere plaat van de band dankzij Ben.
Dus veel luisterbeurten zal ie niet nodig hebben.

Ja, dat is wel deel van het idee van dit soort topics

Inderdaad, al wordt er buiten een paar uitzonderingen het niet echt veel uitgevoerd vind ik.

Klopt, maar ik ben al blij als de platen door het merendeel van de deelnemers beluisterd worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:18 uur

geplaatst: vandaag om 06:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.