Genres / Rock / Hetfield vs Hammett
zoeken in:
0
Bobiej
geplaatst: 26 september 2007, 18:18 uur
metalfist schreef:
Ik raad je de tape Cliff 'em all aan. Daar zie je pas Kirk solo's spelen.
Ik raad je de tape Cliff 'em all aan. Daar zie je pas Kirk solo's spelen.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik bedoel dat ik graag Kirk's inbreng op Metallica album wat hoger zou willen zien
.
0
geplaatst: 26 september 2007, 21:09 uur
Aah oke, ik dacht dat je bedoelde dat hij nu live eigenlijk weinig solo's speelt, vind ik toch wel maar op die tape
Daar zie je pas hoe goed hij kan spelen
Daar zie je pas hoe goed hij kan spelen
0
Grovax
geplaatst: 27 september 2007, 07:53 uur
Hetfield is in mijn ogen een veel betere gitarist dan Hammet. Het feit is nu eenmaal dat Hammet vrijwel alleen de solo's doet bij Metallica en om eerlijk te zijn, ik vind die solo's vrijwel altijd onmemorabel en soms ook vrij bagger (zie overuse wah-wah (though overuse eigenlijk alleen live en op de "nieuwere albums" is)).
Hetfield WAS een riff monster (though ik me wel afvraag hoeveel van Mustaine was). De riffs bij Metallica in hun thrash periode waren gewoon memorabel, thrashy en jeweet wel leuk en goed voor de oren. Though ik wel moet zeggen dat de solo's die Hetfield doet ik ook niet echt fantastisch vind.
Hetfield WAS een riff monster (though ik me wel afvraag hoeveel van Mustaine was). De riffs bij Metallica in hun thrash periode waren gewoon memorabel, thrashy en jeweet wel leuk en goed voor de oren. Though ik wel moet zeggen dat de solo's die Hetfield doet ik ook niet echt fantastisch vind.
0
geplaatst: 20 maart 2009, 17:07 uur
Hetfield met grote afstand. Hij zal dan wel weinig aan solo's doen, maar eerlijk gezegd vind ik hem als slaggitarist ongeëvenaard. Niet alleen in creatief opzicht, maar ook in technisch opzicht kan hij volgens mij ook tegenwoordig nog steeds met de besten mee. Hammett kan aardig soleren, maar is ritmisch een heel stuk minder. Ga maar eens wat live-beelden bekijken en let eens op hoe Hetfield met een bijna kinderlijk gemak alle riffs speelt. Hammett is daar tegenover erg vaak aan het hakkelen en foutjes maken, vooral de laatste jaren. Qua strakheid en creativiteit is Hetfield met afstand de betere gitarist.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 maart 2009, 18:27 uur
Hetfield kan geen solo's spelen, maar Hammett vind ik eigenlijk ook geen mega gitarist. Ik vind hem vaak erg slordig spelen. Technisch is Hammett natuurlijk wel velen malen beter dan Hetfield, maar ik weet niet of Hammett ook de riffs bedenkt. Ik vind het in ieder geval geen bijzondere songschrijvers.
Maargoed, Hammett is niet voor niks de leadgitarist...
0
geplaatst: 20 maart 2009, 18:38 uur
Nicholas123 schreef:
Hetfield met grote afstand. Hij zal dan wel weinig aan solo's doen, maar eerlijk gezegd vind ik hem als slaggitarist ongeëvenaard. Niet alleen in creatief opzicht, maar ook in technisch opzicht kan hij volgens mij ook tegenwoordig nog steeds met de besten mee. Hammett kan aardig soleren, maar is ritmisch een heel stuk minder. Ga maar eens wat live-beelden bekijken en let eens op hoe Hetfield met een bijna kinderlijk gemak alle riffs speelt. Hammett is daar tegenover erg vaak aan het hakkelen en foutjes maken, vooral de laatste jaren. Qua strakheid en creativiteit is Hetfield met afstand de betere gitarist.
Ik kan hier mee instemmen, maar ik heb dit maar 1 keer live kunnen aanschouwen en vond Hammett slordig spelen. Monsters of Rock in 1990 of 1991 en AC/DC was de headliner. AC/DC was top en Metallica ok maar niet heel indrukwekkend. Death Magnetic vind ik trouwens wel een topplaat.
0
geplaatst: 17 april 2009, 13:41 uur
Stijn_Slayer schreef:
Hetfield kan geen solo's spelen, maar Hammett vind ik eigenlijk ook geen mega gitarist. Ik vind hem vaak erg slordig spelen. Technisch is Hammett natuurlijk wel velen malen beter dan Hetfield, maar ik weet niet of Hammett ook de riffs bedenkt. Ik vind het in ieder geval geen bijzondere songschrijvers.
Watblief? Hammett technisch beter dan Hetfield?
Baseer je dat op het feit dat Hammett de solo's speelt of wat?
Want op elk ander onderdeel van het gitaarspelen is Hetfield technisch veruit beter.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat (want ik ben na het black-album afgehaakt) maar vroeger kwam vrijwel alles van Hetfield qua gitaarpartijen en dat was ook wel degelijk goede songwriting.
0
geplaatst: 17 april 2009, 15:28 uur
Klopt. Metallica's beste werk komt voor 90% uit de vingers van Hetfield.
0
The Oath
geplaatst: 17 april 2009, 23:45 uur
Nicholas123 schreef:
Dat meen je toch niet?
Ik zie het eerder als:
Hammet: 5%
Mustaine: 20%
Burton: 30%
Hetfield: 45%
0
geplaatst: 17 april 2009, 23:54 uur
Die 20% voor Mustaine is wel erg overdreven vind je niet? Aan in totaal 6 nummers heeft ie "meegeschreven". En maar drie daarvan reken ik tot absolute toppers. Verder schreef ik misschien 90% maar verder is dat ook nergens op gebaseerd. Feit blijft wel dat Hetfield als enige achter elk Metallica nummer zijn naam heeft staan.
0
The Oath
geplaatst: 18 april 2009, 00:00 uur
Nicholas123 schreef:
Die 20% voor Mustaine is wel erg overdreven vind je niet? Aan in totaal 6 nummers heeft ie "meegeschreven". En maar drie daarvan reken ik tot absolute toppers.
Die 20% voor Mustaine is wel erg overdreven vind je niet? Aan in totaal 6 nummers heeft ie "meegeschreven". En maar drie daarvan reken ik tot absolute toppers.
Four Horseman, Jump In The fire, Metal Militia, For whom the bell Tolls, The Call Of Ktulu zijn grotendeels geschreven door Mustaine.
Daarnaast is hij ook gecredited voor Phantom Lord en Ride The Lightning.
En er wordt ook wel beweerd dat delen uit Leper Messiah geschreven zijn door Mustaine. (kvind het ook Mustaine-achtig)
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 april 2009, 10:06 uur
Nicholas123 schreef:
Ik zei ook al dat ik niet weet hoe het zit met wie de riffs/nummers schrijft. Natuurlijk verdient Hetfield daar de credits voor, maar puur in het bespelen is Hammett beter. Wat belangrijker is laat zich natuurlijk raden, in dat opzicht zou ik ook voor Hetfield kiezen.
0
geplaatst: 18 april 2009, 15:24 uur
Hammett kan beter soleren, verder speelt Hetfield veel strakker en nauwkeuriger.
0
geplaatst: 7 mei 2009, 12:32 uur
Volgens mij is Hetfield echt wel de betere gitarist. Hij is duidelijk beter geschoold in harmonie, hij heeft alle akoestische stukjes bedacht en alle 'harmony and melody guitars' op AJFA.
De solo's van Kirk zijn technischer, maar die van Hetfield vind ik wel smakelijker. Live speelt Kirk ook vaak heel slordig, terwijl James ten minste de riffs nog netjes speelt.
De solo's van Kirk zijn technischer, maar die van Hetfield vind ik wel smakelijker. Live speelt Kirk ook vaak heel slordig, terwijl James ten minste de riffs nog netjes speelt.
* denotes required fields.