menu

Genres / Rock / AOR - Melodic Rock

zoeken in:
avatar van Mssr Renard
YaYa ken ik natuurlijk, die promoot ik al jaren. Jammer genoeg ben ik even niet in een AOR-fase. Maar eigenlijk lust ik altijd wel zo nu en dan een AOR-plaat.

avatar van vielip
Mooie lijst! Ik ken het meeste wel al zeggen Frankie and the Knockouts, Stan Meisner, Sneaker, SPYS en I-Ten me zo niet direct wat. Ja de namen komen me wel vaag bekend voor maar muziek heb ik er nog nooit van gehoord bij mijn weten. En dat is dan weer het leuke aan lijstjes als deze (ben zelf nooit zo van lijstjes maken).

avatar van Mssr Renard
I-ten waren hitschrijvers (Heart, Honeymoon Suite) dus je kent het wel, alleen hun plaat was onbekend. Leuk om knallers in hun oorspronkelijke versies te luisteren. Een aanrader!

Ik wil nog even the Outfield onder de aandacht brengen. Geweldige poprock. Check hun albums!


avatar van vielip
Ik ben hun albums zo af en toe aan het checken op Spotify. Ken alleen Play deep en die vind ik geweldig. Laatst Diamond days geluisterd en ook die klinkt zeker niet verkeerd.

avatar van Mssr Renard
In 2014 schreef ik:

Ik had verwacht dat ik dit te gek zou vinden.

Maar op Your Love en Taking My Chances na, word ik nu niet echt enthousiast van de band.
De zang is erg dun en breekbaar. Daarbij is de sound zo saai, dat elk nummer dezelfde vibe heeft. Wat ervoor zorgt, dat ik snel mijn aandacht verlies.

De composities zijn ook niet al te spannend. Best jammer eigenlijk, want in de kiem hoor ik erg goede muzikanten spelen.


Dus ik sla over. Maar kan het eventueel nog eens proberen. Maar de gimddelde scores op Musicmeter zijn ook niet denderend. Maar dat zegt ook weer niet zo heel veel, want ik ben wel vaker een andere mening toegedaan dan het gemiddelde.

avatar van Mssr Renard
Wat vinden we (gezamenlijk) eigenlijk van Alien - MusicMeter.nl ?

De band die maar niet kon doorbreken en hun eigen songs recyclede en ik geloof wel drie platen heeft uitgebracht met dezelfde naamloze titel.

Vreemde band, en verwarrend, maar een aantal erg goede songs her en der op hun platen.

avatar van Mssr Renard
Ik was vandaag weer eens deze aan het luisteren. En het blies me toch wel weer omver:




avatar van spinout
Deze kan bij de lelijke hoezen . Hij staat op Spotify. Wellicht dat ik deze beluister.

avatar van Mssr Renard
Ik vind het helemaal geen lelijke hoes. Ik vind het een vrolijke hoes. Hij heeft ook een leuke outfit, een kekke basgitaar en de foto is best goed genomen. Afgaande op deze hoes, zou ik een album zo beluisteren/kopen.

avatar van vielip
Ik hoor bij team spinout. Als ik zo'n hoes in de bakken tegen kom dan blader ik snel verder. Verschrikkelijk! Wat niks wil zeggen over de muziek trouwens! Want die kan, zo is al heel vaak gebleken, meer dan prima zijn.

avatar van Mssr Renard
Niet verderbladeren en gewoon meenemen dus.

Overigens zijn er ook veel stoere en gave hoezen van matige muziekalbums. Het gaat twee kanten op.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:10 uur

geplaatst: vandaag om 02:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.