Genres / Overigen / Filmmuziek
zoeken in:
0
geplaatst: 13 mei 2009, 05:22 uur
Bij Hans Zimmer - Angels & Demons (2009):
Meestal vind ik Hans Zimmer de net-niet versie van Craig Armstrong.
Er zit minder variatie in zijn producties en ook minder hoogtepunten (behlave dan een nummer van Tears of the Sun, ben ff de titel kwijt).
Deze nog niet gehoord, maar ben benieud aangezien ik 2 hoge stemmen zie.
Meestal vind ik Hans Zimmer de net-niet versie van Craig Armstrong.
Er zit minder variatie in zijn producties en ook minder hoogtepunten (behlave dan een nummer van Tears of the Sun, ben ff de titel kwijt).
Deze nog niet gehoord, maar ben benieud aangezien ik 2 hoge stemmen zie.
0
geplaatst: 13 mei 2009, 14:34 uur
neo schreef:
Die film heeft geen theme song. Als je specifieker kan zijn zou dat helpen. De score is van John Murphy in ieder geval. Wellicht bedoel je An Ending/Ascent van Brian Eno...
Die film heeft geen theme song. Als je specifieker kan zijn zou dat helpen. De score is van John Murphy in ieder geval. Wellicht bedoel je An Ending/Ascent van Brian Eno...
volgens mij bedoelt Lennonlover de track "In the House - In a Heartbeat" wat oorspronkelijk te horen was in 28 Days Later, dat track 18 was op die soundtrack:
John Murphy - 28 Days Later (2003)
maar deze track is vaker gebruikt in de film 28 Weeks Later (ook tijdens de opening sequence van dat film) en terug te horen tijdens de film in verschillende mixes.
"In the House - In a Heartbeat" was van John Murphy en is sinds die films ook nog gebruikt in andere films (in de film "Doomsday", en voor o.a de bioscoop trailers voor de films "Beowulf", en "Death Sentence" met Kevin Bacon), TV reclames (voor de Peugeot 206 auto), en best vaak als achtergrond muziek door de commercial Britse TV zenders (ITV, C4). Die stuk muziek was ook blijkbaar gebruikt tijdens aflevering van politie series CSI
Het kan dus zijn dat "In the House - In a Heartbeat" erg familiar hierdoor klinkt vanwege de gebruik in verschillende media outlets (tv, bioscoop, soundtrack)
0
geplaatst: 13 mei 2009, 17:45 uur
Een net-niet versie van Armstrong? Geen idee waarom je die vreemde vergelijking maakt.
0
geplaatst: 13 mei 2009, 22:53 uur
Inderdaad een vreemde vergelijking 
Ik krijg deze score morgen binnen, heb hem besteld bij Bol.com!
Ik ben heel erg benieuwd!!!

Ik krijg deze score morgen binnen, heb hem besteld bij Bol.com!
Ik ben heel erg benieuwd!!!
0
geplaatst: 14 mei 2009, 04:52 uur
neo schreef:
Een net-niet versie van Armstrong? Geen idee waarom je die vreemde vergelijking maakt.
Vreemde vergelijking??? Ze maken beiden soundtracks voor films op een soortgelijke manier. Het is eerder vreemd om het een vreemde vergelijking te vinden

0
geplaatst: 14 mei 2009, 07:17 uur
Een goede reden waarom je de twee zo vergelijkt heb ik nog altijd niet gelezen. Soortgelijke manier? Wat is die manier dan vraag ik mij af?
0
geplaatst: 14 mei 2009, 09:50 uur
Wat wil je horen?
Ik bedoel het lijkt op elkaar kwa stijl, je kan toch niet ontkennen dat ze in hetzelfde straatje zitten. Als ik Chemical Brothers met Prodigy vergelijk zitten ze ook in hetzelfde straatje, om dan precies aan te geven waarin... beide gebruiken drum computers en maken een soort van mix van breakbeats/chemical beats/drumm n bass is dan geen zaligmakend antwoord lijkt mij.
Maar goed als je zo'n reden wilt horen; beide maken veelal instrumentale filmmuziek, met vaak gebruik van klassieke muziek en een drum patern erachter. Bij beide is het duidelijk film achtergrond muziek.
Ik ben echt verbaasd dat je de vergelijking zo ver gezocht vindt?
En zoals ik al eerder zei ik zou niet weten hoe ik het moet gaan beschrijven, als je niet nu al hoort dat ze in hetzelfde genre zitten.
Pennywise & Bad Religion...zelfde genre...leg het eens uit? Geen idee man. Punk en punk...wat valt eraan uit te leggen.
Ik bedoel het lijkt op elkaar kwa stijl, je kan toch niet ontkennen dat ze in hetzelfde straatje zitten. Als ik Chemical Brothers met Prodigy vergelijk zitten ze ook in hetzelfde straatje, om dan precies aan te geven waarin... beide gebruiken drum computers en maken een soort van mix van breakbeats/chemical beats/drumm n bass is dan geen zaligmakend antwoord lijkt mij.
Maar goed als je zo'n reden wilt horen; beide maken veelal instrumentale filmmuziek, met vaak gebruik van klassieke muziek en een drum patern erachter. Bij beide is het duidelijk film achtergrond muziek.
En zoals ik al eerder zei ik zou niet weten hoe ik het moet gaan beschrijven, als je niet nu al hoort dat ze in hetzelfde genre zitten.
Pennywise & Bad Religion...zelfde genre...leg het eens uit? Geen idee man. Punk en punk...wat valt eraan uit te leggen.
0
geplaatst: 14 mei 2009, 16:21 uur
Hans Zimmer is naar mijn mening toch echt maar die blockbuster componist. De componist met veel bombasme etc. Met een groot orkest. Craig Armstrong is totaal anders naar mijn mening. Maar dat ter zijde...de score. Nou snap ik op zich wel dat je dit zegt maar dan heb je zeker alleen maar The Hulk en Elizabeth: The Golden Age gehoord. Daar zou je misschien iets kunnen afleiden er van.
Maar dat ter zijde...
De muziek was echt super mooi.
Hans Zimmer fans moeten deze in huis halen.
Beter dan The Da Vinci Code!
Het mindere aan deze score is dat dat prachtige Chevals de Sangeal (ik schrijf het vast fout
) en niet zo goddelijk uitkomt. Eigenlijk is dat thema niet zo mooi meer uitgewerkt...jammer.
Daarom houd ik het op 4*.
Maar dat ter zijde...
De muziek was echt super mooi.
Hans Zimmer fans moeten deze in huis halen.
Beter dan The Da Vinci Code!
Het mindere aan deze score is dat dat prachtige Chevals de Sangeal (ik schrijf het vast fout
) en niet zo goddelijk uitkomt. Eigenlijk is dat thema niet zo mooi meer uitgewerkt...jammer.Daarom houd ik het op 4*.
0
geplaatst: 16 mei 2009, 13:10 uur
Shelter schreef:
Natuurlijk schrijven ze beiden voor scores voor films, natuurlijk maken ze beiden gebruik van klassieke muziek en een drum patern erachter... Maar daarmee houdt de algemene vergelijking dan ook echt op. Het karakteristieke van beiden componisten is compleet verschillend; de klankkleur, orkestraties en dat soort dingen. Ik heb dan ook geen idee wat je van beiden allemaal kent en waarop je die vergelijking baseert, maar het is verre van een logische.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 05:13 uur
Ja dat zei ik dus al een post eerder...ik kan wel de open deuren intrappen maar is het nuttig...vervolgens kom je zelf aan met die open deuren....
Maar voor de rest van je post; die algemene vergelijking vind ik een reden dat het op elkaar lijkt, als er meer dan een algemene vergelijking was dat hetzelfde was dan is het gewoon een copy cat toch?
Vergelijk jij alleen maar artiesten die precies hetzelfde doen als "op elkaar lijkende muziek". Zo kan je Pennywise niet meer met Bad Religion vergelijken want ze maken beide punk maar het is toch anders en de la soul en tribe is dan ook niet meer te vergelijken.
Misschien snap ik je beter als je me jouw eigen vergelijking kan geven? Wat vind je karakteristiek aan Zimmer en wat aan Armstrong? (wat is serieus een klankkleur? klinkt erg professioneel, wellicht ben je zelf een muzikant maar ik praat niet in die termen).
Ik ken van beide vrij veel eerlijk gezegd, Craig Armstrong zelfs bijna alles volgens mij...ben ook eenf an van zijn muziek eerlijk gezegd.
Ook van Zimmer heb ik wat maar natuurlijk veel minder aangezien ik hem een stuk minder kan waarderen zoals ik al zei.
Zimmers Tears of the sun album vind ik daarentegen wel wat hebben...de rest vind ik vrij matig tot saai.
Maar voor de rest van je post; die algemene vergelijking vind ik een reden dat het op elkaar lijkt, als er meer dan een algemene vergelijking was dat hetzelfde was dan is het gewoon een copy cat toch?
Vergelijk jij alleen maar artiesten die precies hetzelfde doen als "op elkaar lijkende muziek". Zo kan je Pennywise niet meer met Bad Religion vergelijken want ze maken beide punk maar het is toch anders en de la soul en tribe is dan ook niet meer te vergelijken.
Misschien snap ik je beter als je me jouw eigen vergelijking kan geven? Wat vind je karakteristiek aan Zimmer en wat aan Armstrong? (wat is serieus een klankkleur? klinkt erg professioneel, wellicht ben je zelf een muzikant maar ik praat niet in die termen).
Ik ken van beide vrij veel eerlijk gezegd, Craig Armstrong zelfs bijna alles volgens mij...ben ook eenf an van zijn muziek eerlijk gezegd.
Ook van Zimmer heb ik wat maar natuurlijk veel minder aangezien ik hem een stuk minder kan waarderen zoals ik al zei.
Zimmers Tears of the sun album vind ik daarentegen wel wat hebben...de rest vind ik vrij matig tot saai.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 10:58 uur
Armstrong (en daarbij iedere componist) schrijft muziek voor instrumenten, die op een bepaalde manier worden bespeeld en die samengaand voor een beetje specifieke klankkleur zorgen (de instrumenten die ieder met hun specifieke eigenschappen zich onderscheiden van elkaar). Daardoor herken je als het goed is vrijwel meteen of je naar iets van Armstrong luistert en niet naar een andere componist.
0
geplaatst: 18 mei 2009, 12:43 uur
De klankkleur zoals jij die beschrijft is dan toch afhankelijk van de film(aangezien het daarvoor gemaakt is) en niet van de componist zelf.
Bij bandjes kan ik me voorstellen dat zijzelf die keuzes maken, maar bij een filmmuziekmaker gaat het om de sfeer creeren die bij de film past.
Overigens kan ik over het algemeen wel meteen Craig Armstrong herkennen, daar niet van. Maar dan nog ook al herken ik ook Zimmer vind ik het op elkaar lijken...
Maar ik ben nog steeds wel benieuwd eigenlijk naar wat je karakterisitek aan de 2 vindt. ...
Bij bandjes kan ik me voorstellen dat zijzelf die keuzes maken, maar bij een filmmuziekmaker gaat het om de sfeer creeren die bij de film past.
Overigens kan ik over het algemeen wel meteen Craig Armstrong herkennen, daar niet van. Maar dan nog ook al herken ik ook Zimmer vind ik het op elkaar lijken...
Maar ik ben nog steeds wel benieuwd eigenlijk naar wat je karakterisitek aan de 2 vindt. ...
0
geplaatst: 18 mei 2009, 15:21 uur
Een klankkleur en instrumentatie kan misschien wat wijzigingen per film en dat is een wisselwerking tussen componist/film/filmmakers. Maar klankkleur is toch echt in de eerste plaats iets van de componist zelf. Verder ook orkestraties, zijn algehele stijl. Elektronische beats die piano en weelderige violen ondersteunen. Allemaal karakteristiek voor Armstrong. Heb even geen zin om dat allemaal ook voor Zimmer te benoemen, maar deze gebruik elektronica bijvoorbeeld niet alleen om ritmisch te ondersteunen, maar ook om op (soms vreemde ) momenten de taak van een echt instrument over te nemen of ermee samen te gaan.
Neem iemand als Ennio Morricone. Zijn klankkleur, nadruk op solo instrumenten en gebruik van legato en staccato is bijvoorbeeld is bijvoorbeeld veel makkelijker te vergelijken met andere componisten als Bacalov, Piovani, soms Brosse etc.
Ik kan wel alles precies tot op de haar nauwkeurig benoemen, maar ze zijn echt flink verschillend . Maar als je het blijkbaar echt niet ziet en hoort weet ik het ook niet meer.
Neem iemand als Ennio Morricone. Zijn klankkleur, nadruk op solo instrumenten en gebruik van legato en staccato is bijvoorbeeld is bijvoorbeeld veel makkelijker te vergelijken met andere componisten als Bacalov, Piovani, soms Brosse etc.
Ik kan wel alles precies tot op de haar nauwkeurig benoemen, maar ze zijn echt flink verschillend . Maar als je het blijkbaar echt niet ziet en hoort weet ik het ook niet meer.
0
geplaatst: 17 juli 2009, 14:09 uur
In Genres > Overigen > soundtrack voor nieuwe Tarantino film bekend ...:
Zo te zien is de soundtrack voor de nieuwe Tarantino film nu bekend - "Inglorious Basterds" was te zien tijdens de Cannes Film Festival en komt dit jaar uit in de bioscoop, en Tarantino is duidelijk zeer onder de indruk van Ennio Morricone!
Net zoals in zijn vorige film "Kill Bill 2" heeft hij oude Morricone themes gebruikt van de jaren 60 en 70 voor zijn nieuwe film, samen met wat oude tracks van o.a. Lalo Schifrin, Elmer Bernstein, Charles Bernstein & Dimitri Tiomkin.
Maar er zit ook songs op de soundtrack van Billy Preston, en de originele versie van "Cat People (Putting out Fire)" van Giorgio Moroder & David Bowie.
De soundtrack voor INGLORIOUS BASTERDS heeft deze tracks gekregen (tot nu toe) ...
- "The Green Leaves of Summer" (from the motion picture “The Alamo”) by Dimitri Tiomkin
- "The Verdict” (“Dopo la condanna”) by Ennio Morricone
- “L’incontro con la figlia” by Ennio Morricone
- "Il mercenario (ripresa)" by Ennio Morricone
- "White Lightning” by Charles Bernstein
- “Bath Attack” (from the motion picture “The Entity”) by Charles Bernstein
- “Slaughter” by Billy Preston
- “The Devil’s Rumble” (from the motion picture “Devil’s Angels”) by The Arrows
- “Mystic and Severe” by Ennio Morricone
- "Rabbia e Tarantella" by Ennio Morricone
- "Cat People (Putting Out The Fire)” - album (ost) version by David Bowie & Giorgio Moroder
- "The Man With The Big Sombrero" by Sam Shelton and the Michael Andrew Orchestra
- "Tiger Tank" by Lalo Schifrin
- "Un Amico" by Ennio Morricone
- "Davon Geht Die Welt Nicht Unter" by Zarah Leander
- "Zulus" by Elmer Bernstein
- "Algeri: 1 novembre 1954" (Battle of Algiers) by Ennio Morricone & Gillo Pontecorvo
- “One Silver Dollar” (Un Dollaro Bucato) by Gianni Ferrio
Iedereen kan dus nu al verwachten dat die jaren 80 muziek van Moroder weer helemal hip wordt (met o.a. zijn songs met Donna Summer, of zijn andere soundtracks zoals Midnight Express) - Moroder is dan ook intussen zelf ook een grote invloed geweest op nieuwe acts van deze moment zoals Passion Pit, Little Boots, & Burn The Negative ...
Zo te zien is de soundtrack voor de nieuwe Tarantino film nu bekend - "Inglorious Basterds" was te zien tijdens de Cannes Film Festival en komt dit jaar uit in de bioscoop, en Tarantino is duidelijk zeer onder de indruk van Ennio Morricone!

Net zoals in zijn vorige film "Kill Bill 2" heeft hij oude Morricone themes gebruikt van de jaren 60 en 70 voor zijn nieuwe film, samen met wat oude tracks van o.a. Lalo Schifrin, Elmer Bernstein, Charles Bernstein & Dimitri Tiomkin.
Maar er zit ook songs op de soundtrack van Billy Preston, en de originele versie van "Cat People (Putting out Fire)" van Giorgio Moroder & David Bowie.
De soundtrack voor INGLORIOUS BASTERDS heeft deze tracks gekregen (tot nu toe) ...
- "The Green Leaves of Summer" (from the motion picture “The Alamo”) by Dimitri Tiomkin
- "The Verdict” (“Dopo la condanna”) by Ennio Morricone
- “L’incontro con la figlia” by Ennio Morricone
- "Il mercenario (ripresa)" by Ennio Morricone
- "White Lightning” by Charles Bernstein
- “Bath Attack” (from the motion picture “The Entity”) by Charles Bernstein
- “Slaughter” by Billy Preston
- “The Devil’s Rumble” (from the motion picture “Devil’s Angels”) by The Arrows
- “Mystic and Severe” by Ennio Morricone
- "Rabbia e Tarantella" by Ennio Morricone
- "Cat People (Putting Out The Fire)” - album (ost) version by David Bowie & Giorgio Moroder
- "The Man With The Big Sombrero" by Sam Shelton and the Michael Andrew Orchestra
- "Tiger Tank" by Lalo Schifrin
- "Un Amico" by Ennio Morricone
- "Davon Geht Die Welt Nicht Unter" by Zarah Leander
- "Zulus" by Elmer Bernstein
- "Algeri: 1 novembre 1954" (Battle of Algiers) by Ennio Morricone & Gillo Pontecorvo
- “One Silver Dollar” (Un Dollaro Bucato) by Gianni Ferrio
Iedereen kan dus nu al verwachten dat die jaren 80 muziek van Moroder weer helemal hip wordt (met o.a. zijn songs met Donna Summer, of zijn andere soundtracks zoals Midnight Express) - Moroder is dan ook intussen zelf ook een grote invloed geweest op nieuwe acts van deze moment zoals Passion Pit, Little Boots, & Burn The Negative ...
0
geplaatst: 17 juli 2009, 14:53 uur
Ik weet niet waar je dit lijstje vandaan hebt, maar het mist nog wat informatie waaronder meer titels en enkele details die wel vermeld werden in de primeur van Aintitcool 2 maanden terug; artikel
The Green Leaves of Summer
(d'après le film ALAMO)
De Dimitri Tiomkin,
The Verdict
(Dopo la condanna)
D'Ennio Morricone
Interprété par
Ennio Morricone
L'incontro con la figlia
D'Ennio Morricone
White Lightning
(Chanson principale du film LES BOOTLEGGERS)
De Charles Bernstein
Interprété par Charles Bernstein
Il mercenario (ripresa)
D'Ennio Morricone
Interprété par Ennio Morricone
Slaughter
De Billy Preston
Interprété par Billy Preston
Algeri: 1 novembre 1954
(LA BATAILLE D'ALGER)
D'Ennio Morricone,Gillo Pontecorvo
Interprété par Ennio Morricone,Gillo Pontecorvo
The Surrender
( La resa )
D'Ennio Morricone
One Silver Dollar
(Un Dollaro Bucato)
De Gianni Ferrio
Bath Attack
(d'après le film L'EMPRISE) (The Entity?)
De Charles Bernstein
Davon Geht Die
Welt Nicht Unter
De Bruno Balz,Michael Jary
Interprété par Zarah Leander
The Man With The Big Sombrero
De Phil Boutelje,Foster Carling
Interprété par Sam Shelton and the Michael Andrew Orchestra
Ich Wollt Ich
Waer Ein Huhn
De Hans-Fritz Beckmann, Peter Kreuder
Interprété par Lilian Harvey, Willy Fritsch, Paul Kemp
Cat People
(Putting Out The Fire)
De David Bowie, Giorgio Moroder
Mystic and Severe
D'Ennio Morricone
The Devil's Rumble
(d'après le film DEVIL'S ANGELS)
De Mike Curb
Interprété par The Arrows
What I'd Say
Zulus
D'Elmer Bernstein
Un Amico
D'Ennio Morricone
Interprété parEnnio Morricone
Tiger Tank
De Lalo Schifrin
Eastern Condors
Rabbia e Tarantella
D'Ennio Morricone
Dopo la condanna (La resa dei conti) van Morricone is dus ook nog gebruikt. Tarantino wilde Ennio Morricone een score late componeren, al zou die dan niet heel erg lang zijn en naar zeggen aangevuld worden met andere muziek. Dat is uiteindelijk niet doorgegaan.
Ik ben benieuwd welke versie dat van Un Amico van Revolver is; de instrumentale orkestrale, instrumentale synth of de gezongen.
The Green Leaves of Summer
(d'après le film ALAMO)
De Dimitri Tiomkin,
The Verdict
(Dopo la condanna)
D'Ennio Morricone
Interprété par
Ennio Morricone
L'incontro con la figlia
D'Ennio Morricone
White Lightning
(Chanson principale du film LES BOOTLEGGERS)
De Charles Bernstein
Il mercenario (ripresa)
D'Ennio Morricone
Slaughter
De Billy Preston
Interprété par Billy Preston
Algeri: 1 novembre 1954
(LA BATAILLE D'ALGER)
D'Ennio Morricone,Gillo Pontecorvo
Interprété par Ennio Morricone,Gillo Pontecorvo
The Surrender
( La resa )
D'Ennio Morricone
One Silver Dollar
(Un Dollaro Bucato)
De Gianni Ferrio
Bath Attack
(d'après le film L'EMPRISE) (The Entity?)
De Charles Bernstein
Davon Geht Die
Welt Nicht Unter
De Bruno Balz,Michael Jary
Interprété par Zarah Leander
The Man With The Big Sombrero
De Phil Boutelje,Foster Carling
Interprété par Sam Shelton and the Michael Andrew Orchestra
Ich Wollt Ich
Waer Ein Huhn
De Hans-Fritz Beckmann, Peter Kreuder
Interprété par Lilian Harvey, Willy Fritsch, Paul Kemp
Cat People
(Putting Out The Fire)
De David Bowie, Giorgio Moroder
Mystic and Severe
D'Ennio Morricone
The Devil's Rumble
(d'après le film DEVIL'S ANGELS)
De Mike Curb
Interprété par The Arrows
What I'd Say
Zulus
D'Elmer Bernstein
Un Amico
D'Ennio Morricone
Interprété parEnnio Morricone
Tiger Tank
De Lalo Schifrin
Eastern Condors
Rabbia e Tarantella
D'Ennio Morricone
Dopo la condanna (La resa dei conti) van Morricone is dus ook nog gebruikt. Tarantino wilde Ennio Morricone een score late componeren, al zou die dan niet heel erg lang zijn en naar zeggen aangevuld worden met andere muziek. Dat is uiteindelijk niet doorgegaan.
Ik ben benieuwd welke versie dat van Un Amico van Revolver is; de instrumentale orkestrale, instrumentale synth of de gezongen.
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 20:15 uur
2009: nog niet veel te beleven op score-gebied. Kunnen de kenners mij wat aanbevelingen doen van goede scores die dit jaar al zijn uitgekomen of nog gaan uitkomen?
0
geplaatst: 7 augustus 2009, 20:32 uur
Sommigen ken ik niet, maar schijnen wel erg goed te zijn:
Armand Amar - Home (2009)
Alfons Conde - No-Do (2009)
Andrey Sigle - Alexandra (2009)
Eleni Karaindrou - Trilogia II: I Skoni tou Hronou (2009)
Panu Aaltio - Tummien Perhosten Koti (2009)
Christopher Young - The Uninvited (2009)
Bruno Coulais - Coraline (2009)
Johan Söderqvist - Effi Briest (2009)
Guy Farley - Cashback (2009)
Nicola Piovani, Wojciech Kilar & Armand Amar - Welcome (2009)
Kijk nooit zo ver vooruit. Hoor goede dingen over Maria, ihm schmeckt's nicht! van Niki Reiser. Vandaag in uitgebracht door Konigskinder. Krijg mijn recensie exemplaar ergens volgende week.
Armand Amar - Home (2009)
Alfons Conde - No-Do (2009)
Andrey Sigle - Alexandra (2009)
Eleni Karaindrou - Trilogia II: I Skoni tou Hronou (2009)
Panu Aaltio - Tummien Perhosten Koti (2009)
Christopher Young - The Uninvited (2009)
Bruno Coulais - Coraline (2009)
Johan Söderqvist - Effi Briest (2009)
Guy Farley - Cashback (2009)
Nicola Piovani, Wojciech Kilar & Armand Amar - Welcome (2009)
Kijk nooit zo ver vooruit. Hoor goede dingen over Maria, ihm schmeckt's nicht! van Niki Reiser. Vandaag in uitgebracht door Konigskinder. Krijg mijn recensie exemplaar ergens volgende week.
0
geplaatst: 30 augustus 2009, 20:42 uur
Home van Armand Amar is inderdaad zeer goed. De overige scores die Neo noemt ken ik nog niet. Van Amar heb ik dan ook alles in bezit. Geniale filmcomponist. Van Conde, Karaindrou, Coulais, Söderqvist en Kilar heb ik ook scores in bezit maar nog niet alles. Sigle, Aaltio, Young, Farley en Piovani moet ik nog ontdekken.
Ik heb zelf ook hoge verwachtingen van Moon van Clint Mansell. Net besteld en ben benieuwd. Is daar een goede recensie over?
Ik heb zelf ook hoge verwachtingen van Moon van Clint Mansell. Net besteld en ben benieuwd. Is daar een goede recensie over?
0
geplaatst: 30 augustus 2009, 20:45 uur
Ook een aanrader:
Jean Prodromidès - Le Voyage en Ballon (2009) (Recensie)
Recensie van Moon:
CD Review: Moon - Original Score By Clint Mansell - spheremag.co.uk
Jean Prodromidès - Le Voyage en Ballon (2009) (Recensie)
Recensie van Moon:
CD Review: Moon - Original Score By Clint Mansell - spheremag.co.uk
0
geplaatst: 11 september 2009, 23:33 uur
Inmiddels Moon van Clint Mansell binnen en beluisterd. Erg mooi en moet ook op de toplijst voor 2009!
0
geplaatst: 25 december 2009, 23:05 uur
O jee, steeds meer soundtracks worden download-only. Ben benieuwd of er over 5 jaar nog soundtracks echt op cd verschijnen. Ik hoop het wel. Iemand hier wat wijze woorden over?
0
geplaatst: 26 december 2009, 17:12 uur
Deels worden sommige scores helemaal niet meer uitgebracht, maar biedt de betaalde download ook voor vele uitkomst. Het is immers goedkoper om uit te brengen Dus om het helemaal negatief te zien... Er zijn echter ook labels die eerst iets als download only aanbieden, waarna ze alsnog voor een cd uitgaven kiezen. Wel gebeurt dit steeds meer in minder grote oplagen. Onder filmmuziekfans is er toch nog altijd een grote drang naar de cd. Dat lees je overal.
Toekomst zie ik nog wel voor de cd, maar wel in beperkte oplagen. Er zijn wat labels die bieden aanbieden met de cd in beperkte oplagen. Men kan zo bijvoorbeeld een beperkte oplagen van 500 produceren en niet meer erbij maken. Of 200 in verkoop doen en bij meer reserveringen een geschikt aantal meer produceren. Beiden gevallen komen al voor in de cd industrie. Een label wat het zo goed doet is Moviescore Media en nog wel een reeks andere.
Toekomst zie ik nog wel voor de cd, maar wel in beperkte oplagen. Er zijn wat labels die bieden aanbieden met de cd in beperkte oplagen. Men kan zo bijvoorbeeld een beperkte oplagen van 500 produceren en niet meer erbij maken. Of 200 in verkoop doen en bij meer reserveringen een geschikt aantal meer produceren. Beiden gevallen komen al voor in de cd industrie. Een label wat het zo goed doet is Moviescore Media en nog wel een reeks andere.
0
music_kaza
geplaatst: 27 januari 2010, 10:25 uur
In Muziek > Toplijsten en favorieten > De beste film composers:
Wat zijn jou favo film composers? Ik ben op zoek naar een paar van de beste.
Mijn favo zijn,
Alan Menken - Beauty and the Beast, Hunchback of Notre Dame
James Horner - Braveheart, Titanic
Hanz Zimmer - Lion King, Spirit
John Williams - Harry Potter, Star Wars, Jurassic Park etc
Howard Shore - Lord of the Rings films
Ennio Morricone - Good, bad, ugly en Once Upon A Time in the West
Wat zijn jou favo film composers? Ik ben op zoek naar een paar van de beste.
Mijn favo zijn,
Alan Menken - Beauty and the Beast, Hunchback of Notre Dame
James Horner - Braveheart, Titanic
Hanz Zimmer - Lion King, Spirit
John Williams - Harry Potter, Star Wars, Jurassic Park etc
Howard Shore - Lord of the Rings films
Ennio Morricone - Good, bad, ugly en Once Upon A Time in the West
0
geplaatst: 27 januari 2010, 10:32 uur
Hallo, we leven in Nederland, en daar zeggen we "componisten". 
Ontopic:
Philip Glass natuurlijk.

Ontopic:
Philip Glass natuurlijk.
0
geplaatst: 3 februari 2010, 14:11 uur
De nominaties van de IMFCA awards (http://filmmusiccritics.org/) zijn bekend. Ben benieuwd waar andere leden voor gaan stemmen. Ben hoe dan ook erg blij met de nominatie van onder andere Armand Amar - Home. 26 februari worden de winnaars bekend gemaakt.
De nominaties:
FILM SCORE OF THE YEAR
- DRAG ME TO HELL, music by Christopher Young
- STAR TREK, music by Michael Giacchino
- THE TWILIGHT SAGA: NEW MOON, music by Alexandre Desplat
- UP, music by Michael Giacchino
FILM COMPOSER OF THE YEAR
- Alexandre Desplat
- Michael Giacchino
- James Horner
- Brian Tyler
- Christopher Young
BREAKOUT COMPOSER OF THE YEAR
- Henry Jackman
- Abel Korzeniowski
- James Peterson
- Clinton Shorter
- Austin Wintory
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM
- AGORA, music by Dario Marianelli
- BAARÌA, music by Ennio Morricone
- CREATION, music by Christopher Young
- MAO'S LAST DANCER, music by Christopher Gordon
- A SINGLE MAN, music by Abel Korzeniowski
BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM
- COUPLES RETREAT, music by A.R. Rahman
- DUPLICITY, music by James Newton Howard
- THE INFORMANT!, music by Marvin Hamlisch
- JULIE & JULIA, music by Alexandre Desplat
- LESBIAN VAMPIRE KILLERS, music by Debbie Wiseman
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/ADVENTURE FILM
- G.I. JOE: THE RISE OF COBRA, music by Alan Silvestri
- LUCKY LUKE, music by Bruno Coulais
- THE RED CANVAS, music by James Peterson
- SHERLOCK HOLMES, music by Hans Zimmer
- UNDER THE MOUNTAIN, music by Victoria Kelly
BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION FILM
- THE IMAGINARIUM OF DOCTOR PARNASSUS, music by Mychael Danna and Jeff Danna
- KNOWING, music by Marco Beltrami
BEST ORIGINAL SCORE FOR A HORROR/THRILLER FILM
- IMAGO MORTIS, music by Zacarías M. de la Riva
- IN THE ELECTRIC MIST, music by Marco Beltrami
- THE KILLING ROOM, music by Brian Tyler
- TRICK 'R TREAT, music by Douglas Pipes
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FEATURE
- A CHRISTMAS CAROL, music by Alan Silvestri
- CORALINE, music by Bruno Coulais
- FANTASTIC MR. FOX, music by Alexandre Desplat
- THE PRINCESS AND THE FROG, music by Randy Newman
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY FEATURE
- BROTHERS AT WAR, music by Lee Holdridge
- EARTH DAYS, music by Michael Giacchino
- GARBO: EL ESPÍA, music by Fernando Velázquez
- HOME, music by Armand Amar
- UNDER THE SEA 3D, music by Micky Erbe and Maribeth Solomon
FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR
- AVATAR - "War," music by James Horner
- DRAG ME TO HELL - "Concerto to Hell," music by Christopher Young
- THE RED CANVAS - "Ballet for Brawlers," music by James Peterson
- STAR TREK - "Enterprising Young Men," music by Michael Giacchino
- UP - "Married Life," music by Michael Giacchino
BEST ORIGINAL SCORE FOR TELEVISION
- BATTLESTAR GALACTICA [SEASON 4.5], music by Bear McCreary
- CAPRICA, music by Bear McCreary
- LIFE, music by George Fenton
- LOST [SEASON 5], music by Michael Giacchino
- YELLOWSTONE, music by Edmund Butt
BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR INTERACTIVE MEDIA
- ASSASSIN'S CREED II, music by Jesper Kyd
- CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 2, music by Lorne Balfe and Hans Zimmer
- HARRY POTTER AND THE HALF-BLOOD PRINCE, music by James Hannigan
- NIGHT AT THE MUSEUM: BATTLE OF THE SMITHSONIAN, music by Chris Tilton
- SPORE HERO, music by Winifred Phillips
BEST NEW RELEASE/RE-RELEASE OF AN EXISTING SCORE
- BACK TO THE FUTURE, music by Alan Silvestri; Douglass Fake, producer (Intrada)
- INNERSPACE, music by Jerry Goldsmith; M.V. Gerhard and Mike Matessino, producers (La-La Land)
- THE JOURNEY OF NATTY GANN, music by James Horner; James Horner, Simon Rhodes and Douglass Fake, producers (Intrada)
- STAR TREK II: THE WRATH OF KHAN, music by James Horner; Lukas Kendall, producer (Film Score Monthly)
- TWILIGHT ZONE: THE MOVIE, music by Jerry Goldsmith; Bruce Botnick, Lukas Kendall and Mike Matessino, producers (Film Score Monthly)
BEST RE-RECORDING OF AN EXISTING SCORE
- THE CHARGE OF THE LIGHT BRIGADE, music by Max Steiner, cond. William Stromberg; Anna Bonn, John Morgan and William Stromberg, producers (Tribute Film Classics)
- EXODUS, music by Ernest Gold, cond. Nic Raine; James Fitzpatrick, producer (Tadlow)
- THE PRINCE AND THE PAUPER, music by Erich Wolfgang Korngold, cond. William Stromberg; Anna Bonn, John Morgan and William Stromberg, producers (Tribute Film Classics)
BEST FILM MUSIC COMPILATION ALBUM OR BOX SET
- DAVID RAKSIN AT M-G-M, music by David Raksin; Lukas Kendall, producer (Film Score Monthly)
- THE FILM MUSIC OF MISCHA SPOLIANSKY, music by Mischa Spoliansky; Philip Lane, Ralph Couzens and Neil Varley, producers (Chandos)
- HOWARD SHORE: COLLECTOR'S EDITION Vol. 1, music by Howard Shore; Jonathan Schultz, producer (Howe)
-NORTHWEST PASSAGE: CLASSIC WESTERN SCORES FROM M-G-M Vol. 2 (1940-1974), music by various composers; Lukas Kendall, producer (Film Score Monthly)
-VLADIMIR COSMA: 40 BANDES ORIGINALES POUR 40 FILMS, music by Vladimir Cosma; Vladimir Cosma, producer (Larghetto Music)
FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR
Film Score Monthly
-Intrada
-La-La Land Records
-MovieScore Media
- Varèse Sarabande
De nominaties:
FILM SCORE OF THE YEAR
FILM COMPOSER OF THE YEAR
- Alexandre Desplat
- Michael Giacchino
- James Horner
- Brian Tyler
- Christopher Young
BREAKOUT COMPOSER OF THE YEAR
- Henry Jackman
- Abel Korzeniowski
- James Peterson
- Clinton Shorter
- Austin Wintory
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM
- AGORA, music by Dario Marianelli
- BAARÌA, music by Ennio Morricone
- CREATION, music by Christopher Young
- MAO'S LAST DANCER, music by Christopher Gordon
- A SINGLE MAN, music by Abel Korzeniowski
BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM
- COUPLES RETREAT, music by A.R. Rahman
- DUPLICITY, music by James Newton Howard
- THE INFORMANT!, music by Marvin Hamlisch
- JULIE & JULIA, music by Alexandre Desplat
- LESBIAN VAMPIRE KILLERS, music by Debbie Wiseman
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/ADVENTURE FILM
- G.I. JOE: THE RISE OF COBRA, music by Alan Silvestri
- LUCKY LUKE, music by Bruno Coulais
- THE RED CANVAS, music by James Peterson
- SHERLOCK HOLMES, music by Hans Zimmer
- UNDER THE MOUNTAIN, music by Victoria Kelly
BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION FILM
- THE IMAGINARIUM OF DOCTOR PARNASSUS, music by Mychael Danna and Jeff Danna
- KNOWING, music by Marco Beltrami
BEST ORIGINAL SCORE FOR A HORROR/THRILLER FILM
- IMAGO MORTIS, music by Zacarías M. de la Riva
- IN THE ELECTRIC MIST, music by Marco Beltrami
- THE KILLING ROOM, music by Brian Tyler
- TRICK 'R TREAT, music by Douglas Pipes
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FEATURE
- A CHRISTMAS CAROL, music by Alan Silvestri
- CORALINE, music by Bruno Coulais
- FANTASTIC MR. FOX, music by Alexandre Desplat
- THE PRINCESS AND THE FROG, music by Randy Newman
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY FEATURE
- BROTHERS AT WAR, music by Lee Holdridge
- EARTH DAYS, music by Michael Giacchino
- GARBO: EL ESPÍA, music by Fernando Velázquez
- HOME, music by Armand Amar
- UNDER THE SEA 3D, music by Micky Erbe and Maribeth Solomon
FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR
- AVATAR - "War," music by James Horner
- DRAG ME TO HELL - "Concerto to Hell," music by Christopher Young
- THE RED CANVAS - "Ballet for Brawlers," music by James Peterson
- STAR TREK - "Enterprising Young Men," music by Michael Giacchino
- UP - "Married Life," music by Michael Giacchino
BEST ORIGINAL SCORE FOR TELEVISION
- BATTLESTAR GALACTICA [SEASON 4.5], music by Bear McCreary
- CAPRICA, music by Bear McCreary
- LIFE, music by George Fenton
- LOST [SEASON 5], music by Michael Giacchino
- YELLOWSTONE, music by Edmund Butt
BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR INTERACTIVE MEDIA
- ASSASSIN'S CREED II, music by Jesper Kyd
- CALL OF DUTY: MODERN WARFARE 2, music by Lorne Balfe and Hans Zimmer
- HARRY POTTER AND THE HALF-BLOOD PRINCE, music by James Hannigan
- NIGHT AT THE MUSEUM: BATTLE OF THE SMITHSONIAN, music by Chris Tilton
- SPORE HERO, music by Winifred Phillips
BEST NEW RELEASE/RE-RELEASE OF AN EXISTING SCORE
- BACK TO THE FUTURE, music by Alan Silvestri; Douglass Fake, producer (Intrada)
- INNERSPACE, music by Jerry Goldsmith; M.V. Gerhard and Mike Matessino, producers (La-La Land)
- THE JOURNEY OF NATTY GANN, music by James Horner; James Horner, Simon Rhodes and Douglass Fake, producers (Intrada)
- STAR TREK II: THE WRATH OF KHAN, music by James Horner; Lukas Kendall, producer (Film Score Monthly)
- TWILIGHT ZONE: THE MOVIE, music by Jerry Goldsmith; Bruce Botnick, Lukas Kendall and Mike Matessino, producers (Film Score Monthly)
BEST RE-RECORDING OF AN EXISTING SCORE
- THE CHARGE OF THE LIGHT BRIGADE, music by Max Steiner, cond. William Stromberg; Anna Bonn, John Morgan and William Stromberg, producers (Tribute Film Classics)
- EXODUS, music by Ernest Gold, cond. Nic Raine; James Fitzpatrick, producer (Tadlow)
- THE PRINCE AND THE PAUPER, music by Erich Wolfgang Korngold, cond. William Stromberg; Anna Bonn, John Morgan and William Stromberg, producers (Tribute Film Classics)
BEST FILM MUSIC COMPILATION ALBUM OR BOX SET
- DAVID RAKSIN AT M-G-M, music by David Raksin; Lukas Kendall, producer (Film Score Monthly)
- THE FILM MUSIC OF MISCHA SPOLIANSKY, music by Mischa Spoliansky; Philip Lane, Ralph Couzens and Neil Varley, producers (Chandos)
- HOWARD SHORE: COLLECTOR'S EDITION Vol. 1, music by Howard Shore; Jonathan Schultz, producer (Howe)
-NORTHWEST PASSAGE: CLASSIC WESTERN SCORES FROM M-G-M Vol. 2 (1940-1974), music by various composers; Lukas Kendall, producer (Film Score Monthly)
-VLADIMIR COSMA: 40 BANDES ORIGINALES POUR 40 FILMS, music by Vladimir Cosma; Vladimir Cosma, producer (Larghetto Music)
FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR
Film Score Monthly
-Intrada
-La-La Land Records
-MovieScore Media
- Varèse Sarabande
* denotes required fields.