menu

Genres / Overigen / Filmmuziek

zoeken in:
Electro_
nevyn schreef:
Platvoet


JA! Daar had ik álle video's van! Geweldig

avatar van nevyn
Kijk tegenwoordig nog best vaak.. Jeugdsentiment

neo
nevyn schreef:
Lord of the Rings (nee orgineel)


?

avatar van Lennonlover
In Muziek > Algemeen > De mooiste filmmuziek:

Laat de andere forumers weten welke filmmuziek jij het beste vind.

Voor mij is dat de muziek in Meet Joe Black. Prachtige muziek die samengaat met de gevoelens die in deze film spelen. Supergoed gekozen. Een zeemzoete film voor velen maar voor mij de beste!

Dan is er ook de soundtrack van american beauty...

avatar van brooklyn
Once Upon Time In America, Blade Runner. Gladiator, The Thin Red Line, Donnie Darko, Memento, Crash en Traffic....

Heel uiteenlopend, maar goed

SelmaDuim
Angelo Badalamenti - Twin Peaks
Joe Hisaishi - Dolls
Yann Tiersen - Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Clint Mansell - Requiem for a Dream

avatar van nevyn
Oh, ik ben er van overtuigd dat iedereen die geweldig vind

neo
Onzin. Ik vind het zo niet al te best wat die Shore ervoor componeerde...

avatar van nevyn
"Oh, ik was ervan overtuigd dat iedereen die geweldig vond"

In dat geval, is het misschien toch wel een beetje orgineel. Moet wel zeggen dat ik hem de laatste tijd minder goed begin te vinden inderdaad.

neo
Lennonlover schreef:
Laat de andere forumers weten welke filmmuziek jij het beste vind.


Zie mijn top 10 en 5 sterren lijst zou ik zeggen.

edejong
Pirates Of The Caribbean
King Arthur
Narnia
Gladiator

zijn mijn favoriete soundtracks

avatar van nevyn
Oh Pirates of The Caribbean was ik nog vergeten

/edit: En Edward Scissorhands, en Once Upon a Time In The West

Moeilijk moeilijk, de eerste die me te binnen schieten zijn: Romeo & Juliette, The Big Lebowski, MullHolland Drive, Magnolia en natuurlijk bijna iedere soundtrack van de Quentin Tarrantino films.

shappy1010
Blade Runner. En dan heel ver daarna...Edward Scissorhands, Gladiator, Crash, Star Wars Episode VI & I.

avatar van beruk
The Hot Spot (met John Lee Hooker diep in de groef), American Beauty, Once upon a time in the West, Koyaansiquatsi, Ascenseur Pour L'Échafaud Zijn mijn favoriete scores. En alle soundtracks van Tarantino en van Coen Brothers The Big Lebowski en O'Brother were are thou.
(Of heb ik het nu niet zo begrepen over die scores en soundtracks?)
Mogen films van musicals ook? Dan eenzaam op nummer 1: The west side story (componist Leonard Bernstein )

neo
De topic titel staat nu voor filmmuziek in het algemeen
The Hot Spot wordt niet zo vaak door iemand genoemd als mede Ascenseur. Beiden erg goed! Stem anders ook even erop?

Marcel²
Ik hou er ook wel van maar dan moet het wel een goed album zijn. Als iemand een aanrader heeft graag. Ik heb een aantal albums met filmmuziek maar die zijn op een hand te tellen.

neo
En welke cd's heb je zelf dan al? Kan ik misschien een inschatting maken van wat jou goed zou kunnen vinden.

Marcel²
Ik heb 2 albums van Vangelis Blade Runner, 1492 Conquest of Paradise en Passions van Peter Gabriel. Die vind ik wel goed de laatste zeker.


W a r d
wel spijtig dat sommige componisten echt werken naar de film toe, op bewegingen enzo - en dan krijg je minder leuke muziek voor naar te luisteren. zoals bij star wars wel een deel is...

neo
Op bewegingen enzo , oftewel mickeymousen, is inderdaad soms wat minder. Vind het soms vrij vrij vervelend in komedies.

W a r d
Maar komedies zijn meestal van muziek al wat minder; in een drama of dergelijk wordt er meer diepgang in de film gelegd door middel van de muziek; het roept ook meer emoties op. Bij een komedie draait het meestal om het verhaal en de grappen, de muziek komt op de derde plaats.
(onterech natuurlijk)

neo
Komedies kunnen ook voor een groot gedeelte gedreven worden door enkel muziek als verhalende emotie. Neem de oude Buster Keaton films etc. Rolfe Kent is een componist die al jaren goed bezig is op dit gebied in deze tijd. Maar het zal inderdaad zo zijn dat ook in komedies songs nog teveel gebruikt worden, en vaak ook volkomen onterecht en op eenonzinnige wijze. Maar ik ken overigens een hele hoop prachtige komedie scores. Ben het er wel mee eens dat dramatisch materiaal veel boeiender is vaak.

W a r d
Gij kent wel veel over dit onderwerp he?
en een duidlijke menning ...

neo
Och ja...

Opvallend is dat er vaak erg goede muziek onder een film staat die dan helemaal niet opgevallen is tijdens het kijken.
Mijn meest recente ervaring is hierin "United 93".
Maar ook:
About Schmidt,Girl with the Pearl Earring,Hope Floats en natuurlijk Motorcycle Diaries ( alhoewel hier was de muziek wel prominent aanwezig.Maar in speelfilm zit inderdaad beter componeer werk dan Actie of Komedie.
Uitzondering alleen Hans Zimmer o.a. met Enemy of the States en the Rock.

neo
Dat actiefilms en komedie vaak meer aangedikt materiaal hebben van een componist duidt bij mij niet meteen op slechter materiaal in verhouding tot speelfilm drama.

Een boel mensen zeggen dat goede filmmuziek niet opvalt, wat ik niet complete onzin vindt, maar het ook niet mee eens ben. Muziek heeft een sterke emotie die juist moet mogen kunnen opvallen.

Zitten wel wat leuke genoemde titels tussen superduc

Donnie Darko
Queen of the Damned
Cruel Intentions

Hebben wel een prettige soundtrack imo

avatar van Edie
Braveheart en Titanic komen me nu even naar boven, kom maar op met het commentaar

Gast
geplaatst: vandaag om 09:28 uur

geplaatst: vandaag om 09:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.