Genres / Overigen / Filmmuziek
zoeken in:
0
geplaatst: 26 mei 2006, 16:11 uur
In Muziek > Algemeen > De mooiste filmmuziek:
Laat de andere forumers weten welke filmmuziek jij het beste vind.
Voor mij is dat de muziek in Meet Joe Black. Prachtige muziek die samengaat met de gevoelens die in deze film spelen. Supergoed gekozen. Een zeemzoete film voor velen maar voor mij de beste!
Dan is er ook de soundtrack van american beauty...
Laat de andere forumers weten welke filmmuziek jij het beste vind.
Voor mij is dat de muziek in Meet Joe Black. Prachtige muziek die samengaat met de gevoelens die in deze film spelen. Supergoed gekozen. Een zeemzoete film voor velen maar voor mij de beste!
Dan is er ook de soundtrack van american beauty...
0
geplaatst: 26 mei 2006, 16:16 uur
Once Upon Time In America, Blade Runner. Gladiator, The Thin Red Line, Donnie Darko, Memento, Crash en Traffic....
Heel uiteenlopend, maar goed
Heel uiteenlopend, maar goed
0
SelmaDuim
geplaatst: 26 mei 2006, 18:07 uur
Angelo Badalamenti - Twin Peaks
Joe Hisaishi - Dolls
Yann Tiersen - Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Clint Mansell - Requiem for a Dream
Joe Hisaishi - Dolls
Yann Tiersen - Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Clint Mansell - Requiem for a Dream
0
geplaatst: 26 mei 2006, 18:45 uur
Onzin. Ik vind het zo niet al te best wat die Shore ervoor componeerde...
0
geplaatst: 26 mei 2006, 18:47 uur
"Oh, ik was ervan overtuigd dat iedereen die geweldig vond"
In dat geval, is het misschien toch wel een beetje orgineel. Moet wel zeggen dat ik hem de laatste tijd minder goed begin te vinden inderdaad.
In dat geval, is het misschien toch wel een beetje orgineel. Moet wel zeggen dat ik hem de laatste tijd minder goed begin te vinden inderdaad.
0
geplaatst: 26 mei 2006, 19:55 uur
Lennonlover schreef:
Laat de andere forumers weten welke filmmuziek jij het beste vind.
Laat de andere forumers weten welke filmmuziek jij het beste vind.
Zie mijn top 10 en 5 sterren lijst zou ik zeggen.
0
edejong
geplaatst: 13 juni 2006, 12:25 uur
Pirates Of The Caribbean
King Arthur
Narnia
Gladiator
zijn mijn favoriete soundtracks
King Arthur
Narnia
Gladiator
zijn mijn favoriete soundtracks
0
geplaatst: 13 juni 2006, 14:01 uur
Oh Pirates of The Caribbean was ik nog vergeten
/edit: En Edward Scissorhands, en Once Upon a Time In The West
/edit: En Edward Scissorhands, en Once Upon a Time In The West
0
geplaatst: 14 juni 2006, 10:29 uur
Moeilijk moeilijk, de eerste die me te binnen schieten zijn: Romeo & Juliette, The Big Lebowski, MullHolland Drive, Magnolia en natuurlijk bijna iedere soundtrack van de Quentin Tarrantino films.
0
shappy1010
geplaatst: 14 juni 2006, 14:45 uur
Blade Runner. En dan heel ver daarna...Edward Scissorhands, Gladiator, Crash, Star Wars Episode VI & I.
0
geplaatst: 21 juni 2006, 12:05 uur
The Hot Spot (met John Lee Hooker diep in de groef), American Beauty, Once upon a time in the West, Koyaansiquatsi, Ascenseur Pour L'Échafaud Zijn mijn favoriete scores. En alle soundtracks van Tarantino en van Coen Brothers The Big Lebowski en O'Brother were are thou.
(Of heb ik het nu niet zo begrepen over die scores en soundtracks?)
Mogen films van musicals ook? Dan eenzaam op nummer 1: The west side story (componist Leonard Bernstein )
(Of heb ik het nu niet zo begrepen over die scores en soundtracks?)
Mogen films van musicals ook? Dan eenzaam op nummer 1: The west side story (componist Leonard Bernstein )
0
geplaatst: 21 juni 2006, 14:16 uur
De topic titel staat nu voor filmmuziek in het algemeen
The Hot Spot wordt niet zo vaak door iemand genoemd als mede Ascenseur. Beiden erg goed! Stem anders ook even erop?
The Hot Spot wordt niet zo vaak door iemand genoemd als mede Ascenseur. Beiden erg goed! Stem anders ook even erop?
0
Marcel²
geplaatst: 21 juni 2006, 14:39 uur
Ik hou er ook wel van maar dan moet het wel een goed album zijn. Als iemand een aanrader heeft graag. Ik heb een aantal albums met filmmuziek maar die zijn op een hand te tellen.
0
geplaatst: 21 juni 2006, 14:49 uur
En welke cd's heb je zelf dan al? Kan ik misschien een inschatting maken van wat jou goed zou kunnen vinden.
0
Marcel²
geplaatst: 21 juni 2006, 14:53 uur
Ik heb 2 albums van Vangelis Blade Runner, 1492 Conquest of Paradise en Passions van Peter Gabriel. Die vind ik wel goed de laatste zeker.
0
geplaatst: 21 juni 2006, 15:05 uur
Deze drie lijkem mij wel iets voor jou:
Ryuichi Sakamoto & David Byrne - The Last Emperor
Peter Gabriel -
Long Walk Home: Music from the Rabbit-Proof Fence
The Crow - Graeme Revell
Ryuichi Sakamoto & David Byrne - The Last Emperor
Peter Gabriel -
Long Walk Home: Music from the Rabbit-Proof Fence
The Crow - Graeme Revell
0
W a r d
geplaatst: 8 augustus 2006, 21:08 uur
wel spijtig dat sommige componisten echt werken naar de film toe, op bewegingen enzo - en dan krijg je minder leuke muziek voor naar te luisteren. zoals bij star wars wel een deel is...
0
geplaatst: 8 augustus 2006, 21:17 uur
Op bewegingen enzo , oftewel mickeymousen, is inderdaad soms wat minder. Vind het soms vrij vrij vervelend in komedies.
0
W a r d
geplaatst: 8 augustus 2006, 22:16 uur
Maar komedies zijn meestal van muziek al wat minder; in een drama of dergelijk wordt er meer diepgang in de film gelegd door middel van de muziek; het roept ook meer emoties op. Bij een komedie draait het meestal om het verhaal en de grappen, de muziek komt op de derde plaats.
(onterech natuurlijk)
(onterech natuurlijk)
0
geplaatst: 8 augustus 2006, 22:26 uur
Komedies kunnen ook voor een groot gedeelte gedreven worden door enkel muziek als verhalende emotie. Neem de oude Buster Keaton films etc. Rolfe Kent is een componist die al jaren goed bezig is op dit gebied in deze tijd. Maar het zal inderdaad zo zijn dat ook in komedies songs nog teveel gebruikt worden, en vaak ook volkomen onterecht en op eenonzinnige wijze. Maar ik ken overigens een hele hoop prachtige komedie scores. Ben het er wel mee eens dat dramatisch materiaal veel boeiender is vaak.
0
W a r d
geplaatst: 8 augustus 2006, 22:32 uur
Gij kent wel veel over dit onderwerp he?
en een duidlijke menning ...
en een duidlijke menning ...
0
geplaatst: 12 augustus 2006, 02:11 uur
Opvallend is dat er vaak erg goede muziek onder een film staat die dan helemaal niet opgevallen is tijdens het kijken.
Mijn meest recente ervaring is hierin "United 93".
Maar ook:
About Schmidt,Girl with the Pearl Earring,Hope Floats en natuurlijk Motorcycle Diaries ( alhoewel hier was de muziek wel prominent aanwezig.Maar in speelfilm zit inderdaad beter componeer werk dan Actie of Komedie.
Uitzondering alleen Hans Zimmer o.a. met Enemy of the States en the Rock.
Mijn meest recente ervaring is hierin "United 93".
Maar ook:
About Schmidt,Girl with the Pearl Earring,Hope Floats en natuurlijk Motorcycle Diaries ( alhoewel hier was de muziek wel prominent aanwezig.Maar in speelfilm zit inderdaad beter componeer werk dan Actie of Komedie.
Uitzondering alleen Hans Zimmer o.a. met Enemy of the States en the Rock.
0
geplaatst: 16 augustus 2006, 01:22 uur
Dat actiefilms en komedie vaak meer aangedikt materiaal hebben van een componist duidt bij mij niet meteen op slechter materiaal in verhouding tot speelfilm drama.
Een boel mensen zeggen dat goede filmmuziek niet opvalt, wat ik niet complete onzin vindt, maar het ook niet mee eens ben. Muziek heeft een sterke emotie die juist moet mogen kunnen opvallen.
Zitten wel wat leuke genoemde titels tussen superduc
Een boel mensen zeggen dat goede filmmuziek niet opvalt, wat ik niet complete onzin vindt, maar het ook niet mee eens ben. Muziek heeft een sterke emotie die juist moet mogen kunnen opvallen.
Zitten wel wat leuke genoemde titels tussen superduc
0
geplaatst: 28 september 2006, 15:29 uur
Donnie Darko
Queen of the Damned
Cruel Intentions
Hebben wel een prettige soundtrack imo
Queen of the Damned
Cruel Intentions
Hebben wel een prettige soundtrack imo
0
geplaatst: 5 oktober 2006, 01:10 uur
Braveheart en Titanic komen me nu even naar boven, kom maar op met het commentaar
* denotes required fields.