menu

Genres / Overigen / Meest geslaagde clip/song-combinatie

zoeken in:
Yanina
Wat vinden jullie de meest geslaagde combi song+clip wat betreft het onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn?

Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan "Love is All" van Roger Clover of "Such a shame" van Talk Talk.

Maartenn (crew)
Ik vind de beste Clip/Muziek combinatie de clip: Coldplay - The Scientist.

Dit klopt gewoon helemaal!

De videoclip is net zo vrolijk en opgewekt als het liedje.

The Boy Least Likely To - Be Gentle With Me

De combinatie tussen clip en nummer werkt gewoon heel goed.

Dik opgefokt ventje, met een opgefokt nummer.

Eminem - When I'm gone , daar kun je ook heel goed in de clip zien wat hij met het liedje bedoeld

Autechre - Gantz Graf

Als je niet beter zou weten, zou je ook kunnen denken dat de muziek voor bij de video is gemaakt in plaats van andersom.

Wat herman zei.

herman schreef:
Autechre - Gantz Graf

Als je niet beter zou weten, zou je ook kunnen denken dat de muziek voor bij de video is gemaakt in plaats van andersom.

Poe, geweldig gemaakt zeg, heel erg mooi. Zijn muziek en video niet gewoon gelijk gemaakt?

@Onderhond: als ik me niet vergis was jij het - volgens mij meer dan een jaar geleden - die een link naar een clip posste, waarin een man in een soort industriële futureworld in zijn huisje nog een laaste plant verzorgt. Dat filmpje vond ik echt zo verschrikkelijk mooi.

Zegt je dit iets?

OMD - Joan of Arc (Maid of Orleans)
Golden Earring - When the Lady Smiles
Peter Gabriel - Sledgehammer

Muziek en clip van Cranberries - Zombie vind ik een zeer geslaagd geheel vormen.

lebowski schreef:
@Onderhond: als ik me niet vergis was jij het - volgens mij meer dan een jaar geleden - die een link naar een clip posste, waarin een man in een soort industriële futureworld in zijn huisje nog een laaste plant verzorgt. Dat filmpje vond ik echt zo verschrikkelijk mooi.

Zegt je dit iets?
Is dat niet van een Radiohead clip? Of toch niet.....

Yanina
reptile71 schreef:
(quote)
Is dat niet van een Radiohead clip? Of toch niet.....

Ik denk aan Coldplay of Moby???

lebowski schreef:

Mnee, live action of animatie ?

Die Gantz Graf clip is trouwens super, maar echt niet aan te zien op youtube.

Als het van mij komt zal het zeker geen Coldplay of Radiohead zijn.

Chris Clark - Gob Coitus

En natuurlijk Rubber Johnny, maar da's officieel een echte kortfilm geloof ik.

Yanina
Onderhond schreef:
(quote)

Die Gantz Graf clip is trouwens super, maar echt niet aan te zien op youtube.

Als het van mij komt zal het zeker geen Coldplay of Radiohead zijn.

Bowie dan? Ik ken het ook, ik heb het maar ik weet niet meer waar en de spelers zijn bezet!

Onderhond schreef:

Animatie. Genre zeer electronic.

Bobiej
The Grand Conjuration van Opeth, de duivelsheid in die clip past precies bij het nummer.

herman schreef:
Autechre - Gantz Graf

Yak schreef:
Iron & Wine - Naked As We Came

*kippenvel*

Inderdaad.

lebowski schreef:
(quote)

Animatie. Genre zeer electronic.

Hmmm. Ik herinner me clips met een wereldbolletje waar een mannetje rondliep. En met freaky wildernisplanten. Goodfella heeft ook ooit een CGi Aphex Twin clip gepost, maar geen idee waar die nu weer juist over ging. ff youtuben.

En Bowie ?

Aphex Twin - Apartus ?

Yanina
En Bowie ?

Ja, wat valt er te lachen?

Kom je nog wel achter.

Heb nog wel een clip in gedachten, maar die was puur live action, dus zal het ook niet zijn. Meer input lebowski, is irritant

Ik kan het toch niet laten om hier even de video-clip van Metallica te noemen, 'One' genaamd.
Heel mooi in beeld gebracht, de filmfragmenten die voegen echt wat toe aan het toch al mooie nummer.

Voor degenen die het clipje niet kennen (kan het me nauwelijks voorstellen). Check hem even;
Clip hier gelink-ed

Onderhond schreef:
Kom je nog wel achter.

Heb nog wel een clip in gedachten, maar die was puur live action, dus zal het ook niet zijn. Meer input lebowski, is irritant

Work in progress, heb Goodfella een pm gestuurd.

Yanina
Onderhond schreef:
Kom je nog wel achter.

Meaning?

Gantz Graf en Come to Daddy zeker ja
Sigur Ros - Glosoli ook (andere clips ook wel, maar minder)

Gast
geplaatst: vandaag om 16:02 uur

geplaatst: vandaag om 16:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.