menu

Genres / Overigen / Saxofoon-muziek?

zoeken in:
wat zijn echt saxofoon artiesten/ albums
zoiets als santana maar dan voor saxofoon,

ik hou wel van die sax solo's in nummers zoals 'Your Latest Trick' en 'Portobello Belle (Live)' van dire straits .

Sheplays
Deze bijvoorbeeld, Joe Jackson - Body and Soul, of
Searching for the Young Soul Rebels van Dexy's Midnight Runners.

Verder natuurlijk veel albums van Roxy Music.

Muziek met een belangrijke rol voor de saxofoon?
De Platen van Morphine natuurlijk !!

Van Der Graaf Generator 1970 tot en met 1976

Jazz?

You talking to me?You talking to me?

bedankt allemaal

Ssscht...
Jep jazz. Daar zou ik het vooral gaan zoeken. John Coltrane is voor mij misschien wel de Jimi Hendrix van de sax (absurde vergelijking eigenlijk...)

Candy?

David Sanborn?

Grover Washington jr.?

Allemaal behoorlijk 'mellow', maar dat is volgens mij waar starter van deze draad naar zoekt, toch?

sq
Speciale tip nog voor Motorhead, die volgens mij inderdaad niet op zoek is naar jazz:

Probeer http://www.musicmeter.nl/album/23296 eens. En dan vooral het lange nummer. Als ik je top 10 zo bekijk ben je niet vies van een beetje bluesrock en een beetje doorhalen met gitaar in lang uitgesponnen nummers?
Zie ook de laatste opmerking bij het album over de saxofoonsolo. Dit album is al wel vrij oud, maar kan qua energie nog goed mee met hedendaagse muziek. Met gratis vrijgevochten hippiesfeer!

dix
buh ...

Kaoru Abe ? ... uit Japan ? Klinkt in zo'n beetje alles als het tegenovergestelde van Candy Dulver. Probeer eens een plaatje, dan hoef je voorlopig geen saxofoon meer.

Jazz natuurlijk of Urban Sax - zij maken lineaire, minimalistische composities met een behoorlijk theatrale aanpak.

De oude Bruce Springsteen albums (maar niet de eerste) - Clarence Clemons.

Kingsnake
Zoek je jazz, of funk, of fusion of nu-jazz of jazzfunk.

Je kan The Groove Collective eens proberen.
Of de sololaten van Jay Rodriguez.

Ook een aanbeveler is de plaat With The Tenors of Out Time van bebopper Roy Hargrove.
Hier speelt de jonge trompetgod samen met alle grote tenoristen van (juist) onze tijd.

Jr. Walker & The All-Stars
http://www.musicmeter.nl/album/18956
http://www.musicmeter.nl/album/71872

Maceo Parker
http://www.musicmeter.nl/album/9153

King Curtis
http://www.musicmeter.nl/album/57604

En natuurlijk de bekende jazznamen, nl. John Coltrane, Cannonball Adderley, Stan Getz, Charlie Parker, Sonny Rollins, Coleman Hawkins, Yusef Lateef, Lester Young, Dexter Gordon, Sidney Bechet, e.v.a. ...

Mr.Motown

Madness - One Step Beyond...
Madness - One Step Beyond (1979)

Misschien dat ik wat afwijk met de richting van het topic, maar moet gewoon even kwijt dat een zekere Sonny Criss ook een lekker partijtje sax weet weg te blazen. Alleen is dit niet veel met pop van doen. Dit is pure jazz . Soms echt swingend en lekker druk maar soms ook zóóó relaxed. Hier een voorbeeld met 'Blues in my Heart'............enjoy!

http://youtube.com/watch?v=...

Zoals je zegt, de solo in Your Latest Trick van Dire Straits.
Maar ook de saxofoonsolo in Year of the Cat van Al Stewart

Ook Supertramp heeft een aantal mooie 'saxo-solo's. Met name in Logical Song

chevy93 schreef:
Zoals je zegt, de solo in Your Latest Trick van Dire Straits.
Maar ook de saxofoonsolo in Year of the Cat van Al Stewart

Ook Supertramp heeft een aantal mooie 'saxo-solo's. Met name in Logical Song

Vind ik wat wel veel moeite om een saxofoonsolo te horen. Moet je eerst een vervelend nummer van respectievelijk Dire Straits, Al Stewart en Supertramp doorworstelen.

Dan kan je beter naar Henry Mancini's "The Pink Panter Theme " luisteren. Solo van Plas Johnson.

Dat zijn jouw woorden. Ik vind het geweldige nummers!

Misterfool
die saxofoon in year of the cat

chevy93 schreef:
Dat zijn jouw woorden. Ik vind het geweldige nummers!

Dan verschillen we van mening. Wel vreemd dat je Bakerstreet van Gerry Rafferty niet noemt. Die past in jouw rijtje.

Ik ben nu ook op zoek naar saxofoon muziek. In dit topic staan al heel wat artiesten die ik kan gaan beluisteren!

Kent iemand een artiest die instrumentale saxofoon muziek maakt, zoals in de intro van "All of My Life" van Phil Collins? Samen met de drums op de album versie klinkt dit zo lekker.

Phil Collins - All Of My Li...

Alvast bedankt!

Bumperdebump...
Dan heb je het over bleus/jazz ballad achtige muziek. (saxofonist was Don Myrick (r.i.p) o.a earth wind and fire
Kopen: john coltrane ballads
Dit zou nog wel eens een goede starter voor je kunnen zijn, Saxophone ballads cd uitgegeven door Verve records een van de grote jazz platenmaatschappijen

Saxofoon...niet direct iets waar ik specifiek naar op zoek zou gaan zelf in de muziek, maar er zijn zeker zat enorm goeie nummers waar de sax prominent aanwezig is. Nummers die me dan tebinnen schieten zijn Gerry Rafferty - Baker street, Ub 40 - Food for thought en Clarence Clemons & Jackson Browne -you're a friend of mine.

Voor al diegene die het nummer van 'the latest trick' graag horen, moet je eens gaan luisteren naar hun album 'on by the night'. Is het laatste live album van de dire straits en één grote saxsolo!

Heb hier nog een mooie song met sax

Bella by Special EFX and Chieli Minucci on Spotify - open.spotify.com

De sax wordt gespeeld door David Mann van Tower of Power en het guitaarwerk door Chieli Minucci

Gast
geplaatst: vandaag om 04:04 uur

geplaatst: vandaag om 04:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.