Genres / Overigen / Psychedelische rock cliché's gezocht
zoeken in:
0
Kid A(cid)
geplaatst: 9 september 2007, 21:17 uur
Zouden jullie me willen helpen om een lijst met psychedelische rock cliché's op te zetten? 
1) Acid
2) Blije kleurtjes en hippies
Maar ik zoek ook muzikale cliché's, niet alleen de stijl.
(Waar dat voor is, is een groot geheim buwahaha)

1) Acid
2) Blije kleurtjes en hippies
Maar ik zoek ook muzikale cliché's, niet alleen de stijl.
(Waar dat voor is, is een groot geheim buwahaha)
0
geplaatst: 9 september 2007, 21:42 uur
0
geplaatst: 9 september 2007, 22:12 uur
3) vloeistofdia's
4) één akkoord heel lang aanhouden
5) sitar
4) één akkoord heel lang aanhouden
5) sitar
0
Omayyad
geplaatst: 10 september 2007, 19:05 uur
Oldfart schreef:
lange, lange, lange drumsolo's
lange, lange, lange drumsolo's
Ah... dus Deep Purple, Led Zeppelin en noem ze allemaal maar op, maken allemaal psychedelische rock?

0
geplaatst: 10 september 2007, 19:17 uur
Zangers die na een tripje teveel de weg kwijtraken en bij hun moeder intrekken danwel het loodje leggen 

0
geplaatst: 10 september 2007, 19:53 uur
LP´s met 4 of 5 nummers aan één kant, en kant 2 éen nummer dat hele kant vult (mét of zonder drumsolo).
0
Kid A(cid)
geplaatst: 10 september 2007, 20:25 uur
Hahaha, ik heb deze cliché's nodig omdat ik zelf aan een soort parodie-achtige psychedelische pop werk, maar lange drumsolo's zullen helaas niet gaan omdat ik met een drumcomputer werk...
Eén akkoord blijven spelen heb ik geen moeite mee ^^
Sitars kan ik ook wel samplen en een kantvullend nummer kan ik ook wel maken ^^
0
geplaatst: 10 september 2007, 21:10 uur
Overmatig gebruik van phaser en tremolo effecten, achteruit gedraaide gitaarloopjes en bekkens (denk aan Strawberry fields forever)
0
Kid A(cid)
geplaatst: 10 september 2007, 21:26 uur
Oh hahaha, ik gebruik ook veel backmasking met onzin
Phasers zijn ook erg leuk om mee rond te kloten 
Phasers zijn ook erg leuk om mee rond te kloten 
0
geplaatst: 11 september 2007, 20:20 uur
Omayyad schreef: Ah... dus Deep Purple, Led Zeppelin en noem ze allemaal maar op, maken allemaal psychedelische rock?
..... Iron Butterfly bijvoorbeeld??
( hou me verder in hoor)
0
Omayyad
geplaatst: 11 september 2007, 20:24 uur
Ik beweer nergens dat er in de psychedelische rock geen extreem lange drumsolo's zitten. Ik vind het alleen dat deze ellelange drumsolo's ook in andere muziekgenres voorkomen. Met andere woorden... lange drumsolo's zijn volgens mij niet uniek voor psychedelische rock. Dat probeer ik te zeggen.
0
Kid A(cid)
geplaatst: 11 oktober 2007, 20:54 uur
Haha phasing is gaaf
Van die dingen die je ene oor uit gaan en je andere oor in en dan door je hoofd heen flossen 
Van die dingen die je ene oor uit gaan en je andere oor in en dan door je hoofd heen flossen 
0
geplaatst: 19 oktober 2007, 02:45 uur
Raar dansende mensen eromheen die, zo te zien, erg in hun eigen ritme zitten. Overbodig veelkoppige bands met een speciaal ingehuurde tamboerijn-speler.
Maar alles is al in beeld gebracht door Spinal Tap; Listen to the Flower People!
Maar alles is al in beeld gebracht door Spinal Tap; Listen to the Flower People!
0
geplaatst: 24 oktober 2007, 18:29 uur
Kid A(cid) schreef:
Eén akkoord blijven spelen heb ik geen moeite mee
Eén akkoord blijven spelen heb ik geen moeite mee
Als ouwe hippie kan ik je vertellen dat dat niet echt één van de kenmerken van psych is...........
Creedence Clearwater kwam met die ellende aanzakken en dat is nou net een van die bands die uiteindelijk een einde aan de psych maakten ......
0
geplaatst: 24 oktober 2007, 21:59 uur
Kid A(cid) schreef:
Hahaha, ik heb deze cliché's nodig omdat ik zelf aan een soort parodie-achtige psychedelische pop werk, maar lange drumsolo's zullen helaas niet gaan omdat ik met een drumcomputer werk...
als je dit wilt doen
waarom luister je dan niet gewoon naar psychedelische pop
dan kom je er vanzelf wel achter
denk ik
0
geplaatst: 25 oktober 2007, 15:47 uur
the waterboy schreef:
als je dit wilt doen
denk ik
als je dit wilt doen
denk ik
Helemaal mee eens ! De grootste hindernis die je als niet kenner van de materie tegenkomt is het feit dat Psych wel hippie muziek is, maar niet alle hippie muziek noodzakelijkerwijs psych .......
Psych onderscheid zich, buiten het geestverruimende element , vooral door experimenteerdrift: o.a. in het in een aanvaardbare vorm samensmelten van genres die daarvoor niets met elkaar te maken hadden. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog te maken met de verschillen in UK- en US-psych en bands die 1 of 2 psych platen produceerden en vervolgens meer aardse muziek gingen maken, bijvoorbeeld Traffic ( Mr. Fantasy vs. Traffic II )en Grateful Dead ( Anthem Of The Sun vs Workingman's Dead ) ........ Dat maakt het in kaart brengen van de grootste gemene deler er allemaal niet makkelijker op ........
0
[Roel]
geplaatst: 22 maart 2008, 14:21 uur
overmatig gebruik van e-bows, proberen een stylo als capo te gebruiken, met een viool strijkstok op een elktrische gitaar proberen spelen, trillende messen en meetlatten in liedje verwerken, saxofoons met half gescheurde rieten...
0
wcs
geplaatst: 24 maart 2008, 13:32 uur
Dit vond ik toch wel een goeie :
One of Barrett's trademarks was playing his guitar through an old echo box while sliding a Zippo lighter up and down the fret-board to create the mysterious, otherworldly sounds that became associated with the group.
One of Barrett's trademarks was playing his guitar through an old echo box while sliding a Zippo lighter up and down the fret-board to create the mysterious, otherworldly sounds that became associated with the group.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 26 maart 2009, 18:01 uur
Muzikanten met groene vingers en botanische kennis. Kennen ongetwijfeld duizend manieren om kruiden en paddestoelen te gebruiken.
0
Antonio
geplaatst: 28 juli 2009, 09:16 uur

Als deze dames aanboden een bepaald lichaamsdeel van jou te vereeuwigen in gips, dan was je binnen de muziekscene iemand om rekening mee te houden

Cynthia Plaster Caster
* denotes required fields.