MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / De beste noise/avant-garde band.

zoeken in:
Beste avant-garde; Dreamlike Horror, Unexpect en Arcturus.
Noise heb ik niet zoveel mee.

Avant Garde: Faust, Can, Neu!, sommige werken van Zappa.

Voor mij Sonic Youth, al zal die hier waarschijnlijk Rock genoemd worden; gevolgd door The Ex.

Avant-garde: Can

stuart
die bestaat (gelukkig) niet....

Virgin Prunes, Raison D'être, In Slaughter Natives..

orbit schreef:
Swans

Von Helsing schreef:
The Moon Lay Hidden Beneath A Cloud

orbit schreef:
Virgin Prunes

Sluit ik mij volledig bij aan

Slaraffenland

Einstuerzende Neubauten

Sietse
er wordt wel heel erg ruim gesproken over Avant-garde/noise...

Raymond.
Avant-Garde; weet ik niet ik kan niet een de beste benoemen.
Noise; Sonic Youth, en dan voornamelijk SYR. Alhoewel hun soms ook tot Avant-Garde word berekent.

tangmaster
Paap_Floyd schreef:
Avant-garde: Can

Wat is hier avant garde aan?

Swans t/m Holy Money en of dat dan te ruim gesproken is... In elk geval was er in die tijd (en nu eigenlijk nog steeds) geen band die zo klonk.

Raymond. schreef:
Alhoewel hun soms ook tot Avant-Garde word berekent.

Wauw... 3 spelfouten in 8 woorden.... zeldzaam

tangmaster schreef:
(quote)

Wat is hier avant garde aan?

De muziek.

Sietse
HammerHead schreef:
Swans t/m Holy Money en of dat dan te ruim gesproken is... In elk geval was er in die tijd (en nu eigenlijk nog steeds) geen band die IK KEN DIE OOK zo klonk

Arrie schreef:
(quote)

De muziek.

Can - over het algemeen wordt dit - voorzover ik weet - Krautrock genoemd.

Verbaas me echt over de inhoud die aan avantgarde wordt gegeven. Elders op de site worden Jóhann Jóhannsson en Nico Muhly wel voorzien van het label avantgarde - en dat lijkt mij nou net géén noise. Beetje vreemde typering dit avantgarde/noise - tenzij ik er dus geen bal van snap.

Mjuman schreef:
Beetje vreemde typering dit avantgarde/noise - tenzij ik er dus geen bal van snap.

Avantgarde en dan in de noisehoek - en dat is iets anders dan de huishoek waar mijn dochtertje op school wel in speelt -, zoiets mss?

Chameleon Day schreef:
(quote)

Avantgarde en dan in de noisehoek - en dat is iets anders dan de huishoek waar mijn dochtertje op school wel in speelt -, zoiets mss?

Ja en dan de lerares die roept: "je bent stout geweest, die klei is niet om mee te gooien, ga jij maar even in de noisehoek staan!"

Mjuman schreef:
(quote)

Can - over het algemeen wordt dit - voorzover ik weet - Krautrock genoemd.

En de krautrock was in die tijd zeker avant-garde. Avant-garde wordt natuurlijk altijd met de tijd ingehaald, maar je moet het in het tijdsbeeld zien.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:15 uur

geplaatst: vandaag om 20:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.