Genres / Overigen / De beste noise/avant-garde band.
zoeken in:
0
geplaatst: 1 augustus 2009, 10:01 uur
Beste avant-garde; Dreamlike Horror, Unexpect en Arcturus.
Noise heb ik niet zoveel mee.
Noise heb ik niet zoveel mee.
0
geplaatst: 12 augustus 2009, 22:57 uur
Voor mij Sonic Youth, al zal die hier waarschijnlijk Rock genoemd worden; gevolgd door The Ex.
0
geplaatst: 4 maart 2010, 00:16 uur
orbit schreef:
Swans
Swans
Von Helsing schreef:
The Moon Lay Hidden Beneath A Cloud
The Moon Lay Hidden Beneath A Cloud
orbit schreef:
Virgin Prunes
Virgin Prunes
Sluit ik mij volledig bij aan

0
Sietse
geplaatst: 28 mei 2010, 11:16 uur
er wordt wel heel erg ruim gesproken over Avant-garde/noise...
0
Raymond.
geplaatst: 20 juli 2010, 16:41 uur
Avant-Garde; weet ik niet ik kan niet een de beste benoemen.
Noise; Sonic Youth, en dan voornamelijk SYR. Alhoewel hun soms ook tot Avant-Garde word berekent.
Noise; Sonic Youth, en dan voornamelijk SYR. Alhoewel hun soms ook tot Avant-Garde word berekent.
0
geplaatst: 16 september 2010, 23:52 uur
Swans t/m Holy Money en of dat dan te ruim gesproken is... In elk geval was er in die tijd (en nu eigenlijk nog steeds) geen band die zo klonk.
0
geplaatst: 17 september 2010, 00:52 uur
Raymond. schreef:
Alhoewel hun soms ook tot Avant-Garde word berekent.
Alhoewel hun soms ook tot Avant-Garde word berekent.
Wauw... 3 spelfouten in 8 woorden.... zeldzaam
0
geplaatst: 17 september 2010, 01:01 uur
tangmaster schreef:
Wat is hier avant garde aan?
(quote)
Wat is hier avant garde aan?
De muziek.
0
Sietse
geplaatst: 17 september 2010, 13:21 uur
HammerHead schreef:
Swans t/m Holy Money en of dat dan te ruim gesproken is... In elk geval was er in die tijd (en nu eigenlijk nog steeds) geen band die IK KEN DIE OOK zo klonk
Swans t/m Holy Money en of dat dan te ruim gesproken is... In elk geval was er in die tijd (en nu eigenlijk nog steeds) geen band die IK KEN DIE OOK zo klonk
0
geplaatst: 17 september 2010, 13:43 uur
Can - over het algemeen wordt dit - voorzover ik weet - Krautrock genoemd.
Verbaas me echt over de inhoud die aan avantgarde wordt gegeven. Elders op de site worden Jóhann Jóhannsson en Nico Muhly wel voorzien van het label avantgarde - en dat lijkt mij nou net géén noise. Beetje vreemde typering dit avantgarde/noise - tenzij ik er dus geen bal van snap.
0
geplaatst: 17 september 2010, 13:48 uur
Mjuman schreef:
Beetje vreemde typering dit avantgarde/noise - tenzij ik er dus geen bal van snap.
Beetje vreemde typering dit avantgarde/noise - tenzij ik er dus geen bal van snap.
Avantgarde en dan in de noisehoek - en dat is iets anders dan de huishoek waar mijn dochtertje op school wel in speelt -, zoiets mss?
0
geplaatst: 17 september 2010, 13:53 uur
Chameleon Day schreef:
Avantgarde en dan in de noisehoek - en dat is iets anders dan de huishoek waar mijn dochtertje op school wel in speelt -, zoiets mss?
(quote)
Ja en dan de lerares die roept: "je bent stout geweest, die klei is niet om mee te gooien, ga jij maar even in de noisehoek staan!"

0
geplaatst: 17 september 2010, 14:17 uur
Mjuman schreef:
(quote)
En de krautrock was in die tijd zeker avant-garde. Avant-garde wordt natuurlijk altijd met de tijd ingehaald, maar je moet het in het tijdsbeeld zien.
* denotes required fields.