Genres / Overigen / Noise
zoeken in:
0
sxesven
geplaatst: 29 juni 2011, 13:16 uur
financieel etc. is 6 per tape wel prettig (ik vind 30 eu wel mooi), drie per kant is op zich ook geen probleem. als ik de masters maak gooi ik al het materiaal voor een kant in een groot audacity-bestand sowieso voor volume en ook voor ruimte tussen tracks. tapelengte is variable trouwens dus kan naar eigen inzicht, bijvoorbeeld c90 met zes sets van 15 minuten, c60 met zes keer 10, etc.
0
Alucard
geplaatst: 29 juni 2011, 13:45 uur
Ik zie dat jullie al behoorlijk ver zijn met de plannen! Mooi man, vind het erg tof dat jullie dit doen! Als een van jullie ooit van plan is om er (een paar) te verkopen dan hou ik me gaarne aanbevolen!
0
jeko
geplaatst: 29 juni 2011, 14:29 uur
Misschien voor het gemak even een lijstje voor wie wat gaat doen en hoe lang?
HNW c90
- Gallow
- sxesven
- tuktak
- jeko
- lambf
- vork666
- sendotsklin
HN c90
- Gallow
- sxesven
- tuktak
- jeko
- lambf
- vork666
- sendotsklin
HNW c90
- Gallow
- sxesven
- tuktak
- jeko
- lambf
- vork666
- sendotsklin
HN c90
- Gallow
- sxesven
- tuktak
- jeko
- lambf
- vork666
- sendotsklin
0
jeko
geplaatst: 29 juni 2011, 14:31 uur
HNW c90
- Gallow
- sxesven
- tuktak
- jeko (ongeveer 13 min.)
- lambf
- vork666
- sendotsklin
HN c90
- Gallow
- sxesven
- tuktak
- jeko (afhankelijk van wat de rest doet wil ik hier ook nog wel wat bijdragen)
- lambf
- vork666
- sendotsklin
- Gallow
- sxesven
- tuktak
- lambf
- vork666
- sendotsklin
HN c90
- Gallow
- sxesven
- tuktak
- lambf
- vork666
- sendotsklin
0
Gallow
geplaatst: 29 juni 2011, 14:40 uur
HNW c90
- Gallow (15 minuten)
- sxesven
- tuktak
- lambf
- vork666
- sendotsklin
HN c90
- Gallow (hoef hier niet per sé een plek op maar 5 minuten is ook prima)
- sxesven
- tuktak
- lambf
- vork666
- sendotsklin
- Gallow (15 minuten)
- sxesven
- tuktak
- lambf
- vork666
- sendotsklin
HN c90
- sxesven
- tuktak
- lambf
- vork666
- sendotsklin
0
geplaatst: 29 juni 2011, 16:11 uur
Ik luister te weinig noise om goed te kunnen beslissen waar precies HNW ophoudt en HN begint
Mijn laatste track (Funk Hydrolysis) mag wel op één van beide compilaties (afhankelijk van waar het het beste past), ik wil ook best wat nieuws maken. Voor de andere compilatie vind ik het ook erg leuk om wat te doen, maar mochten er teveel artiesten zijn dan hoef ik niet per se 
Mijn laatste track (Funk Hydrolysis) mag wel op één van beide compilaties (afhankelijk van waar het het beste past), ik wil ook best wat nieuws maken. Voor de andere compilatie vind ik het ook erg leuk om wat te doen, maar mochten er teveel artiesten zijn dan hoef ik niet per se 
0
jeko
geplaatst: 29 juni 2011, 16:38 uur
Naar mijn mening neigt Funk Hydrolysis net iets meer naar HN. (ik weet het eigenlijk wel zeker)
0
geplaatst: 29 juni 2011, 16:42 uur
Ah, oké
In dat geval:
HNW c90
- Gallow (15 minuten)
- sxesven
- tuktak
- lambf
- vork666 (optioneel)
- sendotsklin
HN c90
- sxesven
- tuktak
- lambf
- vork666 (15 minuten)
- sendotsklin
In dat geval:HNW c90
- Gallow (15 minuten)
- sxesven
- tuktak
- lambf
- vork666 (optioneel)
- sendotsklin
HN c90
- sxesven
- tuktak
- lambf
- vork666 (15 minuten)
- sendotsklin
0
sxesven
geplaatst: 29 juni 2011, 17:42 uur
HNW c90
- Gallow (15 minuten)
- sxesven (15 minuten + flexibel, kan aanvullen als nodig zodat beide kanten vol zijn)
- tuktak
- lambf
- vork666 (optioneel)
- sendotsklin
HN c90
- sxesven (kan hier wel 3 á 5 minuten aan bijdragen, c90 is voor de hn comp misschien wat ambitieus trouwens)
- tuktak
- lambf
- vork666 (15 minuten)
- sendotsklin7
- Gallow (15 minuten)
- sxesven (15 minuten + flexibel, kan aanvullen als nodig zodat beide kanten vol zijn)
- tuktak
- lambf
- vork666 (optioneel)
- sendotsklin
HN c90
- sxesven (kan hier wel 3 á 5 minuten aan bijdragen, c90 is voor de hn comp misschien wat ambitieus trouwens)
- tuktak
- lambf
- vork666 (15 minuten)
- sendotsklin7
0
lambf
geplaatst: 29 juni 2011, 18:21 uur
HNW c90
- Gallow (15 minuten)
- tuktak
- lambf (15 min. is prima)
- vork666 (optioneel)
- sendotsklin
HN c90
- tuktak
- lambf (nog ff kijken wat en hoe)
- vork666 (15 minuten)
- sendotsklin7
- Gallow (15 minuten)
- tuktak
- vork666 (optioneel)
- sendotsklin
HN c90
- tuktak
- vork666 (15 minuten)
- sendotsklin7
0
tuktak
geplaatst: 29 juni 2011, 19:14 uur
HNW c90
- Gallow (15 minuten)
- tuktak (10-13)
- vork666 (optioneel)
- sendotsklin
HN c90
- tuktak (5-10)
- vork666 (15 minuten)
- sendotsklin7
- Gallow (15 minuten)
- tuktak (10-13)
- vork666 (optioneel)
- sendotsklin
HN c90
- tuktak (5-10)
- vork666 (15 minuten)
- sendotsklin7
0
Gallow
geplaatst: 29 juni 2011, 19:22 uur
Plaats je dan ook nog een walltrack tuktak?
ben wel benieuwd
ben wel benieuwd
0
tuktak
geplaatst: 29 juni 2011, 21:38 uur
die demo2 van jou is wel vet trouwens! 
soundcloud doet irritant, maar het is gelukt, ik zat een beetje deze kant op te denken (maar maak sowieso wel iets nieuws overigens):
Tube Trash

soundcloud doet irritant, maar het is gelukt, ik zat een beetje deze kant op te denken (maar maak sowieso wel iets nieuws overigens):
Tube Trash
0
sendotsklin
geplaatst: 30 juni 2011, 09:32 uur
vet, ik doe mee! 
zal vanavond en morgen weer eens wat opnemen voor beide compilaties! (2x 10 tot 15 minuten?)

zal vanavond en morgen weer eens wat opnemen voor beide compilaties! (2x 10 tot 15 minuten?)
0
sxesven
geplaatst: 30 juni 2011, 15:06 uur
Vet 
als we alle zeven aan alletwee de comps willen meedoen moet ik ff opnieuw berekenen, totaal plus nog eenmaal verzenden gedeeld door zeven. Iedereen krijgt dan 2*6 = 12 tapes

als we alle zeven aan alletwee de comps willen meedoen moet ik ff opnieuw berekenen, totaal plus nog eenmaal verzenden gedeeld door zeven. Iedereen krijgt dan 2*6 = 12 tapes
0
geplaatst: 30 juni 2011, 15:30 uur
Ik ben ook wel geïnteresseerd in het maken van noise. (nog niet voor deze tapes uiteraard) Probleem is dat ik voor puur analoge dingen hier geen ruimte (en geld ook) heb vooral. Zou zoiets ook compleet digitaal kunnen, klinkt dat nog een beetje en hoe begin ik daar mee?
0
Gallow
geplaatst: 30 juni 2011, 15:34 uur
Digitale noise vind ik zelf vaak echt niet om aan te horen. Het mist altijd toch wat natuurlijks en het klinkt heel vaak kil en koud. Ik denk dat je voor computernoise genoeg hebt aan een software programma zoals cubase, traktor, fruityloops of iets dergelijks. Maar ik weet er eigenlijk vrij weinig vanaf.
0
geplaatst: 30 juni 2011, 16:01 uur
Voor noise gebruik ik Reaktor
Werkt een stuk beter dan loop-based sequencers als FL Studio, het is een soort workstation waarin je hele synthesizers kan opbouwen, leent zich perfect voor misbruik en is geheel live te bedienen. Of het resultaat (ook mijn eerder geposte tracks) kil en koud klinkt weet ik niet, kan wel kloppen, maar je kan er mooie dingen mee doen, vind ik 
Werkt een stuk beter dan loop-based sequencers als FL Studio, het is een soort workstation waarin je hele synthesizers kan opbouwen, leent zich perfect voor misbruik en is geheel live te bedienen. Of het resultaat (ook mijn eerder geposte tracks) kil en koud klinkt weet ik niet, kan wel kloppen, maar je kan er mooie dingen mee doen, vind ik 
0
jeko
geplaatst: 30 juni 2011, 16:39 uur
Het leukste is lekker klooien met effectpedaaltjes, oscilators, veel knopjes, kabeltjes en contact mics. Maar digitaal hoeft zeker niet verkeerd te zijn. Wat Merzbow de laatste jaren doet is voor een groot deel digitaal, maar zitten toch erg toffe dingen bij.
Perfectionist als ik ben heb mijn HNW track weer even door de mangel gehaald en de puntjes op de i gezet. Ook een leuk aspect v/h noise maken nl. het editten achteraf.
Kolossaal Kabaal klokt nu 14:18 sharp
Kolossaal Kabaal 2 by ikodora on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free - snd.sc
btw denk ik dat het printen van de hoesjes mij wel zal lukken, hopelijk passen er 2*2 hoesjes op een a-4tje. (scheelt weer foto papier)
Perfectionist als ik ben heb mijn HNW track weer even door de mangel gehaald en de puntjes op de i gezet. Ook een leuk aspect v/h noise maken nl. het editten achteraf.
Kolossaal Kabaal klokt nu 14:18 sharp
Kolossaal Kabaal 2 by ikodora on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free - snd.sc
btw denk ik dat het printen van de hoesjes mij wel zal lukken, hopelijk passen er 2*2 hoesjes op een a-4tje. (scheelt weer foto papier)
0
sxesven
geplaatst: 30 juni 2011, 17:38 uur
2 hoesjes op een a4-tje past inderdaad, geen probleem. beperkt wel liner notes e.d. maar eerlijk gezegd is dat ook niet echt nodig. heb je zelf een printer of toegang tot een goede? overigens is mat dik papier wel het mooist (zoals de hoarse/plague tapes), papier daarvoor kopen zou ik geen probleem vinden 
zo je track ff draaien ^O
digitale noise kan heel goed en voor zowel horsing als al mijn andere projecten heb ik beide gedaan. wel vind ik analoog veel leuker om te doen. gevaar bij digitale noise is inderdaad dat het digitaal gaat klinken (bijvoorbeeld in de distortion, met van die typische digitale crunch) of simpel wordt (genoeg voorbeelden vrees ik, check Totenhaus/Insane Asylum voor een heel slecht voorbeeld). echter is er ook heel veel digitale noise, heel veel goede digitale noise, en zelfs goede digitale noise die haast volledig analoog klinkt (kazumoto endo's while you were out is een goed voorbeeld, net als veel merzbow wmb).

zo je track ff draaien ^O
digitale noise kan heel goed en voor zowel horsing als al mijn andere projecten heb ik beide gedaan. wel vind ik analoog veel leuker om te doen. gevaar bij digitale noise is inderdaad dat het digitaal gaat klinken (bijvoorbeeld in de distortion, met van die typische digitale crunch) of simpel wordt (genoeg voorbeelden vrees ik, check Totenhaus/Insane Asylum voor een heel slecht voorbeeld). echter is er ook heel veel digitale noise, heel veel goede digitale noise, en zelfs goede digitale noise die haast volledig analoog klinkt (kazumoto endo's while you were out is een goed voorbeeld, net als veel merzbow wmb).
0
Gallow
geplaatst: 30 juni 2011, 18:11 uur
Setup, helaas momenteel niet genoeg kabeltjes om alles aan te sluiten.
http://i55.tinypic.com/34eyw00.jpg
http://i55.tinypic.com/34eyw00.jpg
0
jeko
geplaatst: 30 juni 2011, 18:59 uur
sxesven schreef:
2 hoesjes op een a4-tje past inderdaad, geen probleem. beperkt wel liner notes e.d. maar eerlijk gezegd is dat ook niet echt nodig. heb je zelf een printer of toegang tot een goede? overigens is mat dik papier wel het mooist (zoals de hoarse/plague tapes), papier daarvoor kopen zou ik geen probleem vinden
Heb een printer, misschien kan je wat papier deze kant op sturen of mij vertellen welke je wilt gebruiken zodat ik het zelf kan kopen. Edit: Ik kan natuurlijk ook even The Grudge meenemen naar de papierwinkel!
Mijn set up:

0
sxesven
geplaatst: 30 juni 2011, 19:14 uur
mooi! 
is de printkwaliteit goed? mijn printers zijn altijd vrij kut geweest (heb er nu geen) maar ligt er natuurlijk nogal aan wat voor printer het is. risico van inkjet is iig vlekken en vaal zwarte kleur. als we pro-tapes doen mag het artwork er ook mooi uitzien denk ik (no offence to je printer
)
een goedkope 'pro' optie is de hoesjes als foto's laten afdrukken bij de hema o.i.d., dan heb je degelijke kwaliteit op fotopapier (deed ik altijd voor m'n hoarse 3" es). drukker is echter ideaal, krijg je die dingen nog op maat ook, hoef je alleen te vouwen = eitje.

is de printkwaliteit goed? mijn printers zijn altijd vrij kut geweest (heb er nu geen) maar ligt er natuurlijk nogal aan wat voor printer het is. risico van inkjet is iig vlekken en vaal zwarte kleur. als we pro-tapes doen mag het artwork er ook mooi uitzien denk ik (no offence to je printer
)
een goedkope 'pro' optie is de hoesjes als foto's laten afdrukken bij de hema o.i.d., dan heb je degelijke kwaliteit op fotopapier (deed ik altijd voor m'n hoarse 3" es). drukker is echter ideaal, krijg je die dingen nog op maat ook, hoef je alleen te vouwen = eitje.
0
jeko
geplaatst: 30 juni 2011, 19:27 uur
Als je het ontwerp naar mijn kant pm't . probeer ik wel wat uit. Heb een gewone inkjet printer, maar volgens mij best goed!
We komen er wel uit met z'n allen
We komen er wel uit met z'n allen

0
sendotsklin
geplaatst: 30 juni 2011, 21:39 uur
Klinkt allemaal goed!
hier mijn setup:

en voor de gear nerds onders ons een lijstje met wat het allemaal is
Dunlop Crybaby, Tascam 4 track, zelgemaakt instrument
EHX bass big muff, hardwire reverb, wattson fy-2 fuzz, jupiter T touch synth (analoog), dementia noise synth, diy 70's muff, fulltone ocd, interfax harmonic percolator, danelectro chorus, wattson superfuzz, behringer delay, buddah machine, black box, thunder tube, steim cracklebox
hier mijn setup:

en voor de gear nerds onders ons een lijstje met wat het allemaal is

Dunlop Crybaby, Tascam 4 track, zelgemaakt instrument
EHX bass big muff, hardwire reverb, wattson fy-2 fuzz, jupiter T touch synth (analoog), dementia noise synth, diy 70's muff, fulltone ocd, interfax harmonic percolator, danelectro chorus, wattson superfuzz, behringer delay, buddah machine, black box, thunder tube, steim cracklebox
0
sendotsklin
geplaatst: 30 juni 2011, 22:49 uur
zeker! eigenlijk is iedere reveb op dat ding wel bruikbaar!
vooral die reverse reverb is geweldig
vooral die reverse reverb is geweldig

0
sxesven
geplaatst: 30 juni 2011, 23:12 uur
comp shaping up to be awesohnw 
trouwens, sorry voor off-topic, maar even deze ge-ni-a-le set droppen
paranoid time 
godver

trouwens, sorry voor off-topic, maar even deze ge-ni-a-le set droppen
paranoid time 
godver