MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise

zoeken in:
gli|-t0_ch
Op zich geen verkeerde start Môrhul, maar je hoort de ruis af en toe kort onderbroken worden (soort plop/glitch effect), de glitches zijn wel tof, maar de onderbrekingen zijn wat irritant.

En idd wat Frank zegt, mss wat meer kleur/spanning/eigen draai aan geven ?

idk.

jeko
Interessant!

sendotsklin
Yuri

Ik heb hier ook een instrument van hem liggen, bij een workshop gebouwd, erg leuk om mee te experimenteren

Leuke en interessante documentaire!

Yann Samsa

sxesven
alweder zo'n geniale box op youth inc, ditmaal van solmania eens kijken of er voor een aardig prijsje aan te komen is, misschien een leuk kerstkadootje

http://i.imgur.com/Vnt31t9.jpg

Solmania - The Basement Tapes And Discs (CD) at Discogs

sendotsklin
Man man man goed bezig die youth.inc
deze box moet toch wel mijn favoriete aankoop van het jaar zijn
http://s.pixogs.com/image/R-3663491-1339397074-4326.jpeg
阿部薫* ‎– CD Box 1970-1973

sendotsklin
Verplichte kost voor iedereen die jazz hijokaidan geweldig vind!

jeko
Wat fijn is dit!

ken de video. Verbaasd me dat dit wel op Youtube mag en de meest onnozele dingen worden verwijderd. Tof ja.

sendotsklin
Wellicht handig voor deze of gene die nog op zoek is naar japanse releases, import via distro's is vaak vrij prijzig en sommige sites shippen enkel naar japan.
White Rabbit Express - Buying service for Japanese products - whiterabbitexpress.com

je stuurt ze de link van de webshop + de naam van de release(s) die je wilt bestellen en je ontvangt een factuur van ze (ze rekenen wel een service fee van $15) ze bestellen de items voor je en sturen ze vervolgens door naar jou.

Ik heb vandeweek een bestelling geplaatst en mailcontact verloopt heel netjes, mijn order is vanochtend met tracking service verzonden naar nederland, ben zelfs met die 15 dollar service fee goedkoper uit dan via een usa distro bestellen

jeko
Mooi Dennis

sxesven
excellent bewaar die shit maar voor me please

sendotsklin
Komt in orde

Iemand een idee waar ik meer filmpjes zoals King of Noise kan vinden. Spreekt me wel aan.

Sietse
Klinkt goed sendotsklin

sendotsklin
Thanks

gli|-t0_ch
Posted on 2013-12-18 by Fabrizio De Bon schreef:

Boxset compilation – open for submissions

Toxic Industries - 5 yearsToxic Industries is planning a new boxset to celebrate the first 5 years of the label.

A limited run of 40/50 copies, containing:

3/4 CDr
t-shirt
pins
various gadgets.

Rules for joining:

track must be new/unreleased;
maximum length around 8 minutes;
genre should be noise / ambient / experimental / field recordings related;
information about track are mandatory;
no free artist copy *.

* Due to the high costs of production and shipping, I can’t send free copies. Anyway as artist you can get your copy just paying a small fee to help me with the release. If submissions will exceed the available slots, priority will go to paying artists.

Deadline for submission (and possible payment): 25 Jan 2014.

Boxset compilation – open for submissions | Toxic Industries - toxicindustries.net

sxesven
Vet

En tja, die Toxic comp, ik vind t maar kut als je zelf nog voor een exemplaar van het album waar je op verschijnt moet betalen. Als het echt zo'n toffe plaatvter viering van je label moet worden vraag er dan ook gewoon mensen voor ipv zoiets op algemene inschrijving, zou ik zeggen. En al die bonusitems... leuk als het optioneel is, maar een goede comp zelf lijkt me het belangrijkst.

sxesven
Vanavond trouwens Akira Sakata in Worm, waar Dennis mij op attendeerde kan helaas niet wel eindelijk weer eens wat echt tofs daar, ik hou ze in de gaten

Zit een beetje te orienteren op pro-CD-duplicatie en bijbehorende zaken in kleine oplage, maar is nog lastig, veel onduidelijke informatie (offertes alleen op aanvraag enzo, geef gewoon een prijsoverzicht) en sommige dingen kan ik helemaal niet vinden. Zo'n dik kartonnen doosje als dit bijvoorbeeld, geen idee waar ik dat vandaan zou moeten halen.

http://i.imgur.com/Oh7gH1a.jpg

Verder bizar duur bij sommigen om alleen al een pro-CDr (!) in een kartonnen wallet te laten doen, met een oplage van 50 zit je dan vaak tegen de 3 en soms zelfs 4 euro. Gaat het om een box van 4 schijfjes dan zit je al aan 12-16 euro productiekosten per box en dan zit er dus nog niet eens een mooi boxje omheen. Ik vond wel een bedrijfje dat vanaf 50 stuks CD's perst (dus geen CDr, hier), maar die prijzen zullen wel helemaal schrikbarend zijn.

Tapeline biedt dan weer de mogelijkheid om 100 pro-CDrs te doen voor omgerekend 55 euro, alleen dan heb je nog je verzending en wallets te doen. En het blijft CDr.

Verder geen probleem om er wat geld in te steken mits er wat voor terugkomt, maar een simpel rekensommetje (met de prijzen van hier maakt toch al gauw voor een box van 4 discs in oplage 50 een kostenplaatje van ruim 500 eu (ex btw etc) exclusief omhullend boxje, en eh, tja, het is dus weer CDr. Reken nog op zeker 2,50 voor een omhullend boxje en je zit al zeker aan 700 eu. Dat maakt al 14 euro aan productiekosten per box. Spaar je een beetje door dan kun je voor 400 euro iets van 300 pro-CD's laten doen, en heb je dus aan het einde van de rit voor ongeveer twee keer zoveel geld een zes keer grote oplage op CD. Maar dan gaat er wel 1500 euro startkapitaal aan op da's wat gortig. Bovendien vind ik 300 wel heel veel...

Kortom, iemand enig idee waar je zo'n mooi dik boxje kan laten doen? En iemand weleens een kleine oplage pro-CD gedaan? Ervaringen/referenties/prijzen?

Sietse
Kleinste oplage die ik tot nu toe heb gedaan is 300 stuks in speciale kartonnen hoes die lijkt op een ECOpack voor 675 euro incl. verzendkosten vanuit Polen.
Met Mobineko kun je ook CD's vanaf 100 euro doen. Ik weet dat Narrominded hier gebruik van maakt. Die laten dan weer ergens anders digipacks maken, maar die zijn niet echt van een mooie kwaliteit, dunnen flap en print toch ook wel minder mooi.

Ook zou je kunnen gaan voor een bedrijf waar ze alleen de CD's persen en dan de hoezen elders laten doen (of zelf doen).

Ik heb ondertussen een offerte aangevraagd bij "De CD Perserij" voor CD's op Spindel.
Eens kijken wat ze te bieden hebben, want ik kan me haast niet voorstellen dat ze heel goedkoop zijn.

Sietse
En voor alleen de artwork + box zou je eens kunnen proberen bij http://druck-werkstatt.de/
Die maken custommade hoezen, vaak in karton. Of ze echt het soort verpakkingen maken zoals je hierboven plaatst weet ik niet, maar ze maken wel erg mooie dingen.

sxesven
mobineko was ik ook tegengekomen idd, die doen idd wel kleinere oplages, maar voor de prijs scheelt dat dan eigenlijk weer nauwelijks. Ben ook wel benieuwd wat het bij de CDperserij kost, zou je mij een pm kunnen sturen als je je offerte hebt? Ben wel benieuwd. Heb een beetje het idee dat je voor 50 stuks alsnog 250 ofzo kwijt zal zijn, maar wie weet.

Die laatste link ga ik gelijk eens bekijken, thanks

sxesven
Dual Plover perst ook CD's en die prijzen zijn wel aantrekkelijk, hoewel op hun website alleen 500+ runs worden weergegeven. De mogelijkheden voor minder zouden echter wel bestaan. Hoe dan ook zijn 500 CD's daar slechts 420 AUSD oftewel nog geen 320 euro. Er staat me vaag bij dat ze ook Box Is Stupid gedaan hebben destijds, inclusief die stevige box zelf dus, zal eens checken op het doosjes of er staat wie die gedaan had.

Sietse
ik ben ook erg benieuwd over de prijzen. Als ik meer weet neem ik contact met je op.

sxesven
tof, thanks!

acdsleeve ziet er voor cdr-repro ook nog wel interessant uit btw, betaalbare kleine runs

Sietse
Dat zie er inderdaad zeer goed uit. Ergens wel vergelijkbaar met druck-werckstatt. Ook qua prijs zo uit mijn hoofd.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:29 uur

geplaatst: vandaag om 09:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.