Genres / Overigen / Noise
zoeken in:
0
Sietse
geplaatst: 13 januari 2014, 01:03 uur
Optimus Prime Noisefest IV in Tilburg vandaag was erg tof 
Leuke dag gehad, sommige erg goede acts gezien (en zelf ook niet onaardig gespeeld).
En niets toffer dan op een noise festival te mogen spelen en je twee neefjes van 6 en 8 op de gastenlijst te mogen zetten en hen in het publiek te hebben staan tijdens je eigen optreden (en ze ook nog eens filmpjes maken)
(en zo zijn ze er ook van Those Foreign Kids en nog een hele lading foto's van verschillende noise acts, allemaal via de ogen van een 6 en 8 jarige:
http://tjeerdvanerve.wordpr... )
Maar 2 incidenten waarbij artiesten zich als idioten gedroegen, dus dat viel mee (wel een waar ik heel erg boos om was/ben).
Tof Svartvit shirt gekocht (en ook wat, niet noise gerelateerde dingen).

Leuke dag gehad, sommige erg goede acts gezien (en zelf ook niet onaardig gespeeld).
En niets toffer dan op een noise festival te mogen spelen en je twee neefjes van 6 en 8 op de gastenlijst te mogen zetten en hen in het publiek te hebben staan tijdens je eigen optreden (en ze ook nog eens filmpjes maken)
(en zo zijn ze er ook van Those Foreign Kids en nog een hele lading foto's van verschillende noise acts, allemaal via de ogen van een 6 en 8 jarige:
http://tjeerdvanerve.wordpr... )
Maar 2 incidenten waarbij artiesten zich als idioten gedroegen, dus dat viel mee (wel een waar ik heel erg boos om was/ben).
Tof Svartvit shirt gekocht (en ook wat, niet noise gerelateerde dingen).
0
geplaatst: 13 januari 2014, 01:13 uur
"Sietse, zeg eens wat"
Hadden we toch bijna een vocale performance van Orphax gehad
Hadden we toch bijna een vocale performance van Orphax gehad

0
geplaatst: 13 januari 2014, 11:16 uur
De laatste van Female Harakiri is trouwens net uit:
http://i44.tinypic.com/xq01mh.jpg
Met artwork door onze eigen Sven!
http://i44.tinypic.com/xq01mh.jpg
Met artwork door onze eigen Sven!
0
sxesven
geplaatst: 13 januari 2014, 11:35 uur
Jazeker
cover art, de (smakeloze
) achterflap is niet van mijn hand 
ook het voorlopige ontwerpje voor die box heb ik gedaan, ben een beetje aan het bekijken of ik die misschien op mijn label kan releasen maar dat kost blijkbaar een aardige duit
http://i.imgur.com/7pm98Jk.jpg
cover art, de (smakeloze
) achterflap is niet van mijn hand 
ook het voorlopige ontwerpje voor die box heb ik gedaan, ben een beetje aan het bekijken of ik die misschien op mijn label kan releasen maar dat kost blijkbaar een aardige duit

http://i.imgur.com/7pm98Jk.jpg
0
Sietse
geplaatst: 13 januari 2014, 14:11 uur
Ik heb al vrij vaak optredens met keelzang gedaan dus dat is niets nieuws

0
sxesven
geplaatst: 13 januari 2014, 18:10 uur
Box Is Stupid idd bij dual plover gemaakt trouwens, dus de box zelf zal ook wel daar vandaan komen
ik ga binnenkort eens informeren naar de mogelijkheden 
Sietse, al wat gehoord van de CDPerserij?
ik ga binnenkort eens informeren naar de mogelijkheden 
Sietse, al wat gehoord van de CDPerserij?
0
sxesven
geplaatst: 13 januari 2014, 20:53 uur
Vond hier een pdf van een 90's mag genaamd College Biker met daarin een pagina gewijd aan de Incaps
Hele bestand is 211 mb dus heb de Incaps-pagina er even uitgevist voor degenen die alleen die willen, de rest is verder ook wel tof met o.a. The Flying Luttenbachers en Harry Pussy
Staat o.a. een uitgebreide discografie bij met daarin bijvoorbeeld de Pallo tapes allemaal individueel genoemd met titels die ik nog nooit gehoord of gelezen had (misschien wel ergens in een oud discolijstje te vinden, maar ik zie ze hier nu bewust voor t eerst)
Tof in ieder geval!
http://i.imgur.com/gVs730g.jpg
Hele bestand is 211 mb dus heb de Incaps-pagina er even uitgevist voor degenen die alleen die willen, de rest is verder ook wel tof met o.a. The Flying Luttenbachers en Harry Pussy
Staat o.a. een uitgebreide discografie bij met daarin bijvoorbeeld de Pallo tapes allemaal individueel genoemd met titels die ik nog nooit gehoord of gelezen had (misschien wel ergens in een oud discolijstje te vinden, maar ik zie ze hier nu bewust voor t eerst)
Tof in ieder geval! http://i.imgur.com/gVs730g.jpg
0
geplaatst: 13 januari 2014, 20:57 uur
Tof, die andere namen ook trouwens. Flying Luttenbachers en harry Pussy zijn awesome 

0
sxesven
geplaatst: 15 januari 2014, 20:32 uur
Goed nieuws! 

http://noisekoor.blogspot.nl/
Minder goed nieuws
Mijn Female Harakiri CDr arriveerde onder de krassen
http://i.imgur.com/rmjmyn1.jpg

OUT SOON: TORTURING NURSE/HIGH FIVE AND THE NIKKEI SIX SPLIT CDR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TOO HARSH NOISE FOR YOUR FUCKING MIND
TESTIMONIES:
"PLEASE NOISEPEOPLE SHUT YOUR FUCKING TRAP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
"HIGH FIVE OG NIKKEI SIX GEFUCKT MY BRAINS OUT!!"
"pleASE TORTURING NURSE HAVE MERCY OF MY EARS!!!!!!!!!!!!!!!"
"STOP ASSAULT OF HIGH FEEDBACK AND HARSH SCREECH NOISE FUCKING!!"
TOO HARSH NOISE FOR YOUR FUCKING MIND
TESTIMONIES:
"PLEASE NOISEPEOPLE SHUT YOUR FUCKING TRAP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
"HIGH FIVE OG NIKKEI SIX GEFUCKT MY BRAINS OUT!!"
"pleASE TORTURING NURSE HAVE MERCY OF MY EARS!!!!!!!!!!!!!!!"
"STOP ASSAULT OF HIGH FEEDBACK AND HARSH SCREECH NOISE FUCKING!!"

http://noisekoor.blogspot.nl/
Minder goed nieuws

Mijn Female Harakiri CDr arriveerde onder de krassen

http://i.imgur.com/rmjmyn1.jpg
0
geplaatst: 15 januari 2014, 20:59 uur
Die van mij ook.... Er zitten ook 4 dikke krassen op waar het midden van de dvd'houder, die 4 plastic puntjes dus, op de cd hebben zitten duwen
Wat ga jij hieraan doen Sven? TI mailen?
Wat ga jij hieraan doen Sven? TI mailen?
0
sxesven
geplaatst: 15 januari 2014, 21:07 uur
ff kijken hoe die speelt eerst, mocht ie t doen dan vind ik het niet zo'n probleem, anders ff kijken of fabrizio m wil ruilen of een tweede voor wat minder wil opsturen oid... heb m sowieso liever wat netter dan dit wel. CD kan blijkens beter in een los papieren envelopje meegestuurd worden...
0
geplaatst: 15 januari 2014, 21:18 uur
Ik gaat die van mij zo testen. Vanmiddag al een beetje doorgespoeld om te kijken of die niet bleef steken, maar het klonk weer lekker 
Ik hoorde de cd inderdaad al los zitten in het pakketje, los meesturen zou beter zijn geweest. Misschien hem sowieso effe mailen zodat ie bij latere kopers wel de cd los in 't hoesje doet..

Ik hoorde de cd inderdaad al los zitten in het pakketje, los meesturen zou beter zijn geweest. Misschien hem sowieso effe mailen zodat ie bij latere kopers wel de cd los in 't hoesje doet..
0
geplaatst: 16 januari 2014, 09:29 uur
Sietse schreef:
Maar 2 incidenten waarbij artiesten zich als idioten gedroegen, dus dat viel mee (wel een waar ik heel erg boos om was/ben
Maar 2 incidenten waarbij artiesten zich als idioten gedroegen, dus dat viel mee (wel een waar ik heel erg boos om was/ben
Wat deden ze dan?
0
Sietse
geplaatst: 16 januari 2014, 13:51 uur
Een mafkees die een zaag het publiek in wierp. Was niet bepaald veilig te noemen (optreden werd terecht daarna door organisatie direct afgekapt).
En een mafkees, waar ik echt boos op was, die zonder enige controle het publiek in rende en daarbij recht op mijn neefje van 6 in liep, die daardoor nogal hard tegen een metalen pilaar aan kwam. Gelukkig viel de pijn bij mijn neefje er mee, maar die was zich wel echt dood geschrokken. Niet bepaald een leuke ervaring bij je eerste concertbezoek waar je bent om je enige oom te zien optreden (en ook om toch even Those Foreign Kids te zien, zo cool zijn die twee neefjes van mij wel).
0
geplaatst: 16 januari 2014, 14:29 uur
Een zaag gaat wat ver (hmm Svartvit gebruikt een zaag, al zie ik m er niet vooraan die in t publiek te gooien?
) maar dat in het publiek rennen, hmm ja. Persoonlijk zou ik zeggen, een noise show is niet de veiligste plek voor een 6 jarig jongetje, ook al heeft ie oordoppen. Blijft toch onvoorspelbaar/spontaan volk die noise gastjes.
Beetje als dat zelfde neefje meenemen naar een Melt-Banana concert en zeggen "Ja hij werd omver geduwd, foei!".
) maar dat in het publiek rennen, hmm ja. Persoonlijk zou ik zeggen, een noise show is niet de veiligste plek voor een 6 jarig jongetje, ook al heeft ie oordoppen. Blijft toch onvoorspelbaar/spontaan volk die noise gastjes.
Beetje als dat zelfde neefje meenemen naar een Melt-Banana concert en zeggen "Ja hij werd omver geduwd, foei!".
0
geplaatst: 16 januari 2014, 15:05 uur
Een handzaag of een cirkelzaag? 
Maarreh, da's wel een beetje raar ja. En ik hoop niet dat je neefje zich laat ontmoedigen. Een noiseshow als je eerse concert, hoe cool is dat! Voor de meeste kinderen is het K3 of Justin Bieber.

Maarreh, da's wel een beetje raar ja. En ik hoop niet dat je neefje zich laat ontmoedigen. Een noiseshow als je eerse concert, hoe cool is dat! Voor de meeste kinderen is het K3 of Justin Bieber.
0
Sietse
geplaatst: 16 januari 2014, 15:06 uur
@ ThirdEyedCitizen
Zaag was Svartvit.
En ik vind dat andere geen excuus. Ten eerste waren er genoeg andere noise acts met een wilde act, maar geen daarvan deed ongecontroleerde acties, ook niet die acts die verder door het publiek aan het rennen waren. Die avond en de dag erop nog van veel andere mensen (waaronder meerdere artiesten) te horen gekregen dat wat die ene gast deed gewoon echt niet kon. En dat waren toch echt allemaal mensen die al vele jaren in de noise scene rondlopen (sommigen al meer dan 15 jaar).
Tevens waren die twee neefjes van mij al ruim voor het optreden van deze twee lui continu foto's aan het maken van de optredens, soms zelfs gewoon direct naast de spelende artiesten. Die idioot had niet anders dan dit kunnen weten want ze waren beide zeer prominent aanwezig.
Ook dit keer wou mijn neefje dus, van de rand van het publiek, een foto maken.
Hier kun je de foto's tevens bekijken: Optimus Prime Festival IV door de ogen van mijn kinderen | tjeerdvanerve - tjeerdvanerve.wordpress.com
@ itchy handzaag en ze willen alle twee nog vaker komen. Ze vonden het supertof (op maandag had ik nog speciaal met ze gebeld om te vragen hoe ze het vonden en beide waren super enthousiast, alleen zei de oudste wel dat de volgende keer die man niet meer zo stom moet doen tegen Ryuu (dat is de jongste), hij vond het maar een stomme sukkel).
Zaag was Svartvit.
En ik vind dat andere geen excuus. Ten eerste waren er genoeg andere noise acts met een wilde act, maar geen daarvan deed ongecontroleerde acties, ook niet die acts die verder door het publiek aan het rennen waren. Die avond en de dag erop nog van veel andere mensen (waaronder meerdere artiesten) te horen gekregen dat wat die ene gast deed gewoon echt niet kon. En dat waren toch echt allemaal mensen die al vele jaren in de noise scene rondlopen (sommigen al meer dan 15 jaar).
Tevens waren die twee neefjes van mij al ruim voor het optreden van deze twee lui continu foto's aan het maken van de optredens, soms zelfs gewoon direct naast de spelende artiesten. Die idioot had niet anders dan dit kunnen weten want ze waren beide zeer prominent aanwezig.
Ook dit keer wou mijn neefje dus, van de rand van het publiek, een foto maken.
Hier kun je de foto's tevens bekijken: Optimus Prime Festival IV door de ogen van mijn kinderen | tjeerdvanerve - tjeerdvanerve.wordpress.com
@ itchy handzaag en ze willen alle twee nog vaker komen. Ze vonden het supertof (op maandag had ik nog speciaal met ze gebeld om te vragen hoe ze het vonden en beide waren super enthousiast, alleen zei de oudste wel dat de volgende keer die man niet meer zo stom moet doen tegen Ryuu (dat is de jongste), hij vond het maar een stomme sukkel).
0
sxesven
geplaatst: 16 januari 2014, 16:48 uur
Woei, hier loop ik wel warm voor 
HARD PANNING - a contemporary cut-up harsh noise comp. CD - special-interests.net

HARD PANNING - a contemporary cut-up harsh noise comp. CD - special-interests.net
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 17 januari 2014, 12:44 uur
En toch een t-shirt kopen
, ach ik vond het optreden van Kevin weer prima, sprak hem daarna nog even en hij zei ook dat het terecht was dat hij afgekapt werd.En ja het gedoe van Puring Light, muzikaal vond ik het erg tof maar het is echt not done om kinderen aan te vallen. Wel tof om Sietse in super oom modus te zien en de jongen meteen naar de andere kant van de zaal te smijten.
0
Sietse
geplaatst: 17 januari 2014, 13:39 uur
Ja, ik vond het optreden van Kevin erg tof (behalve dus de zaag), vandaar dat ik toch het shirt heb gekocht (die ik tevens ook mooi vind).
En had het er ook met hem over gehad. En hij zei tegen mij precies hetzelfde: terecht dat het werd afgekapt (hij vond zelf achteraf ook dat hij dat niet had moeten doen).
En ik hield me heel erg in bij die gast van Puring Light
(en mijn broer die wat verder op stond helemaal, die stond op het punt om gewoon de stekker uit te gaan trekken, al zag hij dat ik snel actie ondernam en ook dat Ryuu alweer snel opstond).
En had het er ook met hem over gehad. En hij zei tegen mij precies hetzelfde: terecht dat het werd afgekapt (hij vond zelf achteraf ook dat hij dat niet had moeten doen).
En ik hield me heel erg in bij die gast van Puring Light
(en mijn broer die wat verder op stond helemaal, die stond op het punt om gewoon de stekker uit te gaan trekken, al zag hij dat ik snel actie ondernam en ook dat Ryuu alweer snel opstond).
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 17 januari 2014, 13:54 uur
Trouwens dat nieuwe wouter jaspers project ook al is het het heel hard een Haters ode vond ik ook heel erg tof. En nu stop ik met het woord heel te gebruiken.
Enigste waar ik een beetje treurig van werd dat de opkomst toch weer vooral 30+ mensen waren(mijn excuus voor degene die zich aangevallen voelde) en ik alle wat jongere mensen ook allemaal wel kende. Bij incubate stikt het van de Tilburgse jongeren en daar kijken ze ook gewoon noise, waarom hier niet.
Ik zit al een flinke tijd te todden om iets te organiseren maar ik heb geen zin om dan 12 man in de zaal te hebben zoals altijd in de hall of fame bij toffe dingen.
Enigste waar ik een beetje treurig van werd dat de opkomst toch weer vooral 30+ mensen waren(mijn excuus voor degene die zich aangevallen voelde) en ik alle wat jongere mensen ook allemaal wel kende. Bij incubate stikt het van de Tilburgse jongeren en daar kijken ze ook gewoon noise, waarom hier niet.
Ik zit al een flinke tijd te todden om iets te organiseren maar ik heb geen zin om dan 12 man in de zaal te hebben zoals altijd in de hall of fame bij toffe dingen.
0
Sietse
geplaatst: 17 januari 2014, 13:58 uur
Ja, Wouter Jaspers is wel behoorlijk fan van The Haters (Wouter en Bas (Puking Brigade) hebben ooit nog als The Jim Morrissons samen met The Haters opgetreden tijdens een ZXZW editie). Ik had van Wouter (als Cock Cobra) wel wat extremer verwacht, maar desalniettemin vond ik het wel tof. Ik denk dat ie de afgelopen jaren wat van zijn wilde haren is verloren
(en dat zijn eigen pedalen (KOMA Electronics) niet helemaal voor extreme noise geschikt zijn, maar meer voor het subtiele)
(en dat zijn eigen pedalen (KOMA Electronics) niet helemaal voor extreme noise geschikt zijn, maar meer voor het subtiele)
0
Sietse
geplaatst: 17 januari 2014, 14:00 uur
Linus Van Pelt schreef:
Er waren iets meer dan 100 betalende bezoekers over de gehele dag

Maar idd wel weinig jongeren.
Binnenkort is The Noise of Holland in Hall of Fame. Eens kijken hoe dat uit pakt

Mocht je trouwens iets willen doen in Tilburg dan is Bart Hard (die doet NoH) een goede om eens mee te praten. Die werkt ook bij Hall of Fame als ik mij niet vergis, en anders heeft hij in ieder geval de contacten daar.
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 17 januari 2014, 14:07 uur
Contacten liggen prima hier zoals je weet, zeker bij de hall of fame weet ik wel welke mensen ik moet aanspreken maar een flinke tijd geleden had Paws een vrije data in hun rooster en heb ik geprobeerd naar hall of fame te krijgen maar door wat persoonlijke dingen ging dat uiteindelijk niet door en heb ik ze via via gelukkig nog in WCS Skatepark in Den Bosch kunnen neerzetten.
Mwahja Tilburg heeft genoeg interessante boekers/concertavonden(ik noem een gifgrond alleen al) maar de publieks toeloop is soms om te huilen dit schrikt me vooral nogal af. De lamheid van menig tilburger is ook niet onbekend...
Noise Of Holland trekt altijd een mannetje of 20-35 dus dat is prima te doen, leuke avonden ook.
Mwahja Tilburg heeft genoeg interessante boekers/concertavonden(ik noem een gifgrond alleen al) maar de publieks toeloop is soms om te huilen dit schrikt me vooral nogal af. De lamheid van menig tilburger is ook niet onbekend...
Noise Of Holland trekt altijd een mannetje of 20-35 dus dat is prima te doen, leuke avonden ook.
0
Sietse
geplaatst: 17 januari 2014, 14:59 uur
Hmm, dat ligt niet aan Tilburg hoor, dat is iets heel erg Nederlands.
Hier in Amsterdam is het niet veel anders. Alleen als Subbacultcha! het organiseert wil er nog wel eens wat meer publiek bij zijn, maar ja...die komen niet voor de muziek.
Hier in Amsterdam is het niet veel anders. Alleen als Subbacultcha! het organiseert wil er nog wel eens wat meer publiek bij zijn, maar ja...die komen niet voor de muziek.
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 17 januari 2014, 16:48 uur
Dat weet ik ook maar ik hou me gezeur vaak voor me. Ik vind het ook altijd hilarisch dat Nederland zo plaats gebonden is terwijl mensen in Amerika 200 kilometer rijden voor een band vinden veel mensen een half uurtje treinen al teveel. Kom ik aanzetten met mijn 6 keer naar Groningen per jaar..., mwah kwestie van niet zeuren en zelf gewoon aanwezig zijn. Grappig is ook dat ik daardoor eigenlijk mijn netwerk heb opgebouwd in Nederland ook al hou ik me amper bezig met tegen de 'juiste mensen te praten', gewoon aanwezig te zijn bij optredens en je gezicht laten zien.
Maar terug naar noise, ik ben blij dat Vatician Analog weer leeft. Ik heb goede herinneringen aan wat van de oude concerten(o.a John Wiese in 013, jackie o motherfucker in de cul, de homecoming in 2009 en Chef Kirk in het jammer genoeg nu verdwenen perron) en ik heb ook weer hoop dat er weer wat interessante experimentele dingen gebeuren in Tilburg buiten incubate of gifgrond om.
Maar terug naar noise, ik ben blij dat Vatician Analog weer leeft. Ik heb goede herinneringen aan wat van de oude concerten(o.a John Wiese in 013, jackie o motherfucker in de cul, de homecoming in 2009 en Chef Kirk in het jammer genoeg nu verdwenen perron) en ik heb ook weer hoop dat er weer wat interessante experimentele dingen gebeuren in Tilburg buiten incubate of gifgrond om.
* denotes required fields.