MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise

zoeken in:
sendotsklin
Little Fictions klinkt vet Sven!

hier een sample van een nieuw project van mij en een vriendin. synth freakdom!

http://soundcloud.com/trait...

hmm Dennis, kweenie. ben vaak niet zo'n synth man, of het moet weer wat agressiever zijn. Dingen als Yellow Swans of oude Emeralds ofzo. Gekukkig is het wel redelijk chaotisch.

Sven, beide leuke projecten, al gaat mijn voorkeur denk ik naar fathomed.

Schommel heb ik zelf ook echt zin in. Mijn eerste 3" en als ik Jelle mag geloven gaat ie er echt vet uitzien. Klinkt ook best anders, ook al blijft het zeker herkenbaar.

jeko
@ Sven: Ja vooral Little Fictions is erg lekker!
@ Dennis: hier hou ik van! synth freakdom wordt ook de projectnaam?
@ Iedereen: Schommel wordt leuk! Komt 25 januari uit en ik zal een Gero voor Sven achterhouden.

sendotsklin
Thanks Jelle! of we synth freakdom als naam gaan gebruiken weten we nog niet, eventueel wel als albumtitel.

Cult of the smiling jesus is trouwens ook echt tegek! een project van jou?

jeko
sendotsklin schreef:

Cult of the smiling jesus is trouwens ook echt tegek! een project van jou?

Klopt als een busje

Update: Ikodora '65

lambf
Doei iedereen~!

leander?
Wat? Waarom heeft lambf zich uitgeschreven?

Ik geef hem ergens geen ongelijk. Ware het niet dat ik de discussies en bijdrages in dit topic nog zeer waardevol vind, was ik misschien ook al weg geweest.

Musicmeter geeft mij op muzikaal gebied nog zeer weinig tips (al zijn er nog wel een paar users die ik zeker in de gaten houdt), sterker nog veel albums/bands die ik luister komen niet eens meer op deze site. Zelf toevoegen zou een optie zijn, maar aangezien het hoezen zoeken altijd veel tijd vergt en ik waarschijnlijk toch 1 van de weinigen ben die op dat album gaat stemmen heeft het geen zin.
Wouter kennende, was dit nog veel meer voor hem van toepassing en ja, wat doe je hier dan nog, behalve dit topic in de gaten houden.

ThirdEyedCitizen schreef:
Zelf toevoegen zou een optie zijn, maar aangezien het hoezen zoeken altijd veel tijd vergt en ik waarschijnlijk toch 1 van de weinigen ben die op dat album gaat stemmen heeft het geen zin.

Vooral toevoegen, ik haal er veel tips uit Het zou erg jammer zijn mochten de niches op MuMe niet langer bevolkt worden en er enkel discussies zouden zijn bij Radiohead en Pink Floyd.

Ik wil nu niet als Calimero klinken, maar mocht ik niet naar hip-hop en bepaalde metalplaten luisteren zat ik ook tegen mezelf te discussiëren. Hardcore (of toch de tak waar ik naar luister) is hier vrij deaud. Maar ik voeg het gewoon toe en zet er berichten bij. Is handig voor mezelf (database) en wie weet steekt iemand er nog wat van op.

sendotsklin
Wouter gaf mij de volgende reactie toen ik vroeg waarom hij zich ging uitschrijven : Om het heel abstract te houden, soms moet je dingen doen om dingen gedaan te krijgen.

Ik moet toegeven dat ik buiten dit topic eigenlijk weinig op musicmeter zit, maar ergens snap ik hem wel ja.

maar de noise gaat door!
vanaf morgen bij mij te bestellen:
TRAITORS - Hikikomori (3" cd-r, gelimiteerd tot 10 stuks)
TRAITORS - traitors.bandcamp.com

sxesven
vind mume om de noiseclic en mijn algemene muziekinteresses leuk, voor dingen als muziekcollectie bijhouden en discussies omtrent nicheplaten heb ik andere resources. sowieso voeg ik hier niks meer toe tegenwoordig, vind t onbegonnen werk en de insteek past me niet. het staaks vrijwel haaks op hoe ik t zie. alleen albums en EPs toelaten of arbitrair singles met 3+ nieuwe tracks is een benadering die volledig voorbijgaat aan veel (underground) ontwikkelingen. de wereld waarin een cassetteloop van 8 seconden een release is, is niet de wereld van mume. beperkt, helaas. ik snap wouter dus ook wel. verder snap ik nog steeds niet de waarde van een database zonder ruimte voor edities, etc. discogs = hemel voor mij. alleen niet voor discussies.

gelukkig is mume kakagezellig. altijd leuk als gero weer eens gesprek van onderwerp wordt enzo. en de pophoer in mij waardeert het hier.

zonder noiseclic zou ik hier trouwens ook niet veel meer komen, vrees ik.

jeko
Ook voor mij is dit topic bijna het enige wat ik nog volg op mume. En uiteindelijk heb ik mijn liefde voor noise voor een groot deel aan mume en sommige mumers in het bijzonder te danken.
Verder vermaak ik me de laatste tijd prima op het HNW forum wat ik ook weer via mume (lees Sven) heb leren kennen.

Ik ging ook noise maken

Niet heel serieus bedoeld hoor, ik heb ook maar wat aangekloot omdat ik daar zin in had. Ik heb namelijk zo'n creative zen met zo'n microfoonfunctie en daarbij hoor je al heel snel allerlei ruis als je iets opneemt, daardoor kwam ik op het idee. Was benieuwd of ik iets dat op noise leek kon maken. Dát is nog aardig gelukt. Zit dus ook geen enkele distortion bij, dit is allemaal zo opgenomen door mijn oude mp3 spelertje Maar misschien vinden jullie grappig om het te horen: klik.

HNW,, Dat zijn eikells, want die lezen mn emails niet . Afijn, their loss

@Niels: Ja das ook het voordeel van mijn voice recorder op mijn telefoon, ding distort ook al aardig uit zichzelf. Neem aan het volume nog wel flink omhoog? Ken die voice recorder functies, das nogal zacht vaak. Anyway tis wel geinig.

jeko
ThirdEyedCitizen schreef:
HNW,, Dat zijn eikells, want die lezen mn emails niet . Afijn, their loss .

Reminder sturen!

Noise make me puke
YouTube - Boy + Girl / Laundry Room Squelchers live on April 30, 2010 @ Civic Media Center

sxesven
@nelis ja, distort als de shit, is wel lekker makluk. opname is wel geinig idd. met wat inventiviteit kun je zo nog behoorlijk brute dingen maken.

voor WOVTRVE, vieze lurker, ik was nog vergeten ff die voicezooi te opladen. bij deze. voor de geinteresseerden, probeerseltje van een paar jaar terug, gierdrone geconstrueerd uit stemopnames van mezelf. misschien nog eens wat mee doen. voor nu,

FOR WOVTRVE

horsing - DRONE DRONE OVERLORD by Panic/Plague on SoundCloud - Create, record and share your sounds for free

sxesven schreef:
@nelis ja, distort als de shit, is wel lekker makluk. opname is wel geinig idd. met wat inventiviteit kun je zo nog behoorlijk brute dingen maken.

Was vrij makkelijk ja, heb het vandaag allemaal gemaakt Maar zoals ik al zei was het meer om uit te proberen, wordt geen noise artiest hoor

sxesven
spijtig

Haha Misschien maak ik voor de grap nog wel eens zoiets was best leuk om te doen (lekker schreuwe!). Beetje kloten met audacity. Gelijk goede oefening voor mijn meesterlijke mixtape die over 10 maanden moet komen

sxesven
tevens,

boy + girl / ag davis is/was gestoorde shit, idd, wel wat hele fijne noise gedaan waaronder die vette tape (dedicated to gero) op soundo maso. ook wat gratis shit op Smell the Stench die erg leuk is. performance hoort er een beetje bij maar oh burgelijk vind ik dit dan weer een beetje smerig. mijn vrouw (oh burgerlijk #2) heeft een kotsfobie en die straalt dat een beetje af, ik hoef het niet zo. dan liever piemels in stofzuigers of lichamelijke dstructie (justice yeldham oid)

oh ja, hijokaidan deed 't, is geregistreerd op een plaat waarvan de naam me even ontschoten is. onsmakelijk dingetje

sendotsklin
The Rita - The Rack

net nog eens opgezet en man wat blijft hij vet!

jeko
Hier een OOP Muzikaal Kabaal release als free download:

Ghost - Hallucination

sendotsklin
binnekort een TRAITORS tape op Kafkex Rex!

jeko
Mooi Tof label!

sendotsklin
Zeker, tof artwork ook altijd voor de releases.
Ik heb meestal liever zelf grotendeels de hoes in handen, maar Liam weet altijd zeer toffe collages te maken!

jeko
sendotsklin schreef:
Het downloaden duurt even, maar lijkt me zeer de moeite waard

(afbeelding)

Various - Good Alchemy Video (DVDr) at Discogs

Toch maar even besteld

sxesven
^O^

kutjebef, alweer nieuwe troniks

Sissy Spacek - Harm CD
THE CROWNING ACHIEVEMENT IN UNEASY LISTENING
Phil Blankenship / Jesse Jackson / Charlie Mumma / Corydon Ronnau / John Wiese
A lo-fi garage clash recorded during preparation for the December 2011 Sissy Spacek tour. Thudding sick and black-souled vocal retch, thrashing violence turns to blistering white out. Recorded direct to tape and straight to hell at F-House. Professionally pressed cd in jewelcase, edition of 200. $8ppd USA / $9ppd WORLD

White Gold - White Gold CD
A Wiese / Blankenship maelstrom at MAXIMUM FUCKING PRESSURE. Over 40 minutes of new harsh electronics from the duo behind LHD. A white hot sheet of deafening sound recorded August 2011. Professionally pressed cd in jewelcase, edition of 150. $8ppd USA / $9ppd WORLD

Phil Blankenship - Sex Magik CD
A legacy-destroying new low. A single session spoken word interpretation of the complete lyrics to the Red Hot Chili Pepper's landmark album Blood Sugar Sex Magik. All audio stumbles, mispronunciation and apartment squeal preserved. Professionally pressed cd in full color digipak, edition of 100. $8ppd USA / $9ppd WORLD

tsjek Sex Magik dan Phil is op dreef

binnenkort maar weer ff wat 5 voor $20 shit bestellen, jeuj

wie Rhinestone en Criminally Insane nog niet had moet nu helemaal zn kans grijpen, sowieso weinig excuus om de essentials op Troniks nog niet in je bezit te hebben tegenwoordig

sendotsklin
Ah vet! gelijk even bestellen

en wellicht interessant voor iemand hier:
Gerogerigegege bootleg

sendotsklin
zojuist deze besteld:

http://www.discogs.com/rele...
leuk hebbedingetje voor maar $2 !

Gast
geplaatst: vandaag om 07:49 uur

geplaatst: vandaag om 07:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.