MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise

zoeken in:
Sietse
jeko schreef:
(quote)

happy hardcore

sxesven
Computernoise, ja of nee? Nou heb ik er in principe niks tegen mits goed gedaan, maar slecht gedane computernoise is toch een stuk slechter te verteren dan slecht gedane analoge noise, of ben ik nou gek? Case in point, Incapacitants & T.A.D.M. (Two Assistant Deputy Ministers) - Stocks & Bonds (Self Abuse Records, 1999). Incapacitants opent de schijf met twee keer vijftien minuten intense analoge harsh noise ('slecht gedaan' doelde ik dan ook niet mee op Incaps natuurlijk, want die leveren hier gewoon weer puike shit af). Na een teleurstellende samenwerkingstrack (onder de geniale naam, overigens, van Two Assistants Deputy Mikawa) waarvan het mixwerk volgens de liner notes aan TADM over is gelaten (no surprises here) volgt twee keer vijftien minuten oersaaie digitale noise. Obvious geluidjes, saaie digitale distortion, veel witte ruis die nergens krachtig of energiek klinkt. Spijtig hoor. Eerlijk gezegd verrast dat dit op een schijfje met Incaps beland is, maar misschien kon ditt anno 1999 nog. Matige shit zeg.

Tevens verkapte Incaps-ophemel post

Het siert ze wel hoor. Ook dit jaar weer wat nieuwe releases, en zowel Zashikiwarashi Effect (goed goed, eigenlijk oud materiaal) als Mon, Ma? Mon!!! (völlig nieuw) zijn beide gewoon uitstekend. Toch fijn, kon je voor net een tientje óók gewoon goede Incaps kopen. Dikke sjit mannen, houden zo.

Waar blijft je Pokémon tribute eigenlijk, Sven?

sxesven
Zonder grappen staat die serieus al jaren in de steigers. Ben al een paar keer begonnen met opnemen maar heb steeds voortijdig het materiaal niet goed genoeg bevonden en ben ermee gekapt. Naar Gero's Instruments Disorder ben ik al tijden bezig met Pokémon Disorder, een noisecorerelease met 1,2,3,4+Pokémon en dan kutherrie x 151 (jaja genwun). Deze vakantie weer eens proberen wat op band te zetten. Moet er toch eens van komen.

sxesven
Zou een tijdje een tape worden op Cracked Bat trouwens, maar goed, het materiaal is er gewoon nog niet van gekomen nog helaas

(afbeelding)

sxesven
En idd, niet alleen genwun Pokémon hier maar dit was maar conceptart

Moet wel alleen de eerste generatie zijn ja. Om mee te beginnen. Faam onder noiseliefhebbers tussen de 16 en 25 jaar zal gegarandeerd zijn

sxesven
Incapsverzameling gaat lekker

(afbeelding)

jeko

sxesven
Geweldig filmpje:

Jojo (Hijokaidan) op gitaar + wat mensen van Nihilist Spasm Band. Backstage gaat Toshiji Mikawa los Heersch

das nice, zoveel Incapacitants,ik heb er geen, dus als je dubbele hebt? haha

sxesven
helaas

zijn niet allemaal per sé duur ofzo btw, Mon Ma Mon bijvoorbeeld is nieuw en echt uitstekend, kost €10 inc bij het label

jeko
Heb een uitnodiging gehad om naar het Staring at Wall Festival in Italie te komen en daar een set te doen, maar weet nog niet.
Hier een bijdrage van Nascitari van vorig jaar:

sendotsklin
Goed bezig Jelle
Ik heb in het verleden wel live shows gedaan, maar haalde daar persoonlijk geen voldoening uit, vind het veel leuker om gewoon thuis te rommelen en te knutselen

Lijkt me wel enorm gaaf om Staring at Wall bij te wonen!!

jeko
sendotsklin schreef:

Ik heb in het verleden wel live shows gedaan, maar haalde daar persoonlijk geen voldoening uit, vind het veel leuker om gewoon thuis te rommelen en te knutselen

Ja dat was gelijk de vraag die mij bezig hield. Wie heeft er wel eens iets live gedaan en hoe was dat?
Lijkt me behoorlijk boring om op het podium walls te produceren. Zonder performance zoals bijvoorbeeld hier boven haast niet te doen. Al Lijkt het me wel tof om eens los te gaan qua volume en niet zoals thuis met een koptelefoon op.

sendotsklin
Walls heb ik nognooit live gedaan, lijkt me ook maar een ongemakkelijke bedoeling..zoals je al zegt zonder een preformance sta je daar maar en staat het pubiek je maar een beetje aan te kijken.
Heb wel wat HN live gedaan, dat was opzich wel leuk om te doen..alleen vind het lastig, thuis kan ik uren rommelen en proberen tot ik iets heb wat me bevalt. Live heb je 20 minuten en moet het ook gelijk vet zijn..soort prestatie druk.

En ik heb nog wel wat live shows gedaan met mijn vorige "band" (we konden geen van allen echt een instrument goed bespelen, het resultaat was een soort boredoms die pink floyd proberen te spelen

Moet daar wel bij zeggen, alle keren dat ik live heb gespeeld stond ik met mijn rug naar het publiek toe haha

(afbeelding)

jeko
sendotsklin schreef:
Moet daar wel bij zeggen, alle keren dat ik live heb gespeeld stond ik met mijn rug naar het publiek toe haha

Ja da's ook een idee, met m'n gezicht naar de WALL

Of ondertussen andere dingen doen, een potje kaarten bijvoorbeeld:

(afbeelding)

jeko
leuke recensie:
Ikodora '65 - De Eerste Steen

Heb er nog een paar op voorraad, dus mocht er hier nog interesse zijn, pm!

Case4
jeko schreef:
(quote)

Ja da's ook een idee, met m'n gezicht naar de WALL

Of ondertussen andere dingen doen, een potje kaarten bijvoorbeeld:

(afbeelding)

Sorry, dit moet even gedeeld worden:
(afbeelding)

Al mijn wat

Hij schrijft wel consequent de naam van je label verkeerd

jeko
Vomir rules!

Kabaa

Als een soort van hint naar die foute recensie zou dat je nieuwe albumtitel moeten zijn en dan vergroot je het label logo, doet ie het in ieder geval niet weer fout

sxesven
jeko schreef:
Vomir rules!

Dit

denk dat ik een labeltje genaamd muzikaal kabaa op ga richten, meteen al wat naamsbekendheid

sendotsklin
Iemand nog van plan iets bij tapeline te bestellen?
ik ga deze week namelijk nog een bestelling plaatsen, dan kunnen we de verzendkosten delen

jeko
Heb er nog wat liggen voorlopig.
Vind cassettes uiteindelijk wel het mooist om te releasen, alleen zie altijd tegen het dubben op.
Vooral wanneer het 1 op 1 moet met een enkel tape deck.

sendotsklin
Dubben is inderdaad nogal een gedoe, ik ben nu ook al vanaf 6 uur bezig om de nieuwe traitors hnw release te dubben. zijn maar 10 tapes, maar ben er toch een volle avond mee bezig
Maar het resultaat mag er zeker wezen, de nieuwe tape bevat mijn 2 vetste walls tot nu toe vind ik zelf

Ik heb daar toch ook wel een vraag over:
Heb een dom oud radiootje met cd en casette, zonder mic ingebouwd. Wel headphone in. Mocht ik willen tapen, kan ik het beste mn materiaal op cd branden en dan telkens cd-casette overzetten? Waarschijnlijk kan ik met de nodige snoeren ook nog wel het materiaal via mn pc gelijk op casette zetten, maar geloof dat ik dat snoer niet heb.

jeko
@ Dennis, ben benieuwd!
@ Frank, klopt idd. Eerst branden op cd en dan steeds 1 op 1 kopiëren.
Een dubbelcasette deck is uiteindelijk wel een stuk handiger, kan je ook op dubbele snelheid kopiëren. (hoop nog eens een goede op de kop te tikken)

tnx, dan ga ik t eens proberen. Wordt wel een erg ltd editie, want heb maar 3 tapes, maar zal eens kijken of t lukt. Kun je ook de tape laten stoppen, als het nr is afgelopen? Stel je hebt een nummer van 20 minuten, heb je nog 10 minuten tape over. Kun je dat op de 1 of andere manier afkappen?

Gast
geplaatst: vandaag om 07:52 uur

geplaatst: vandaag om 07:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.