MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Noise

zoeken in:
Jullie zijn allemaal veel te aanstekelijk. Heb afgelopen nacht een aantal random Gero-plaatjes binnengehaald, ga die de komende uren eens op de iPod knallen en beluisteren.

Heeft iemand nog aanraders? Mag obscuur zijn en het mag gerust variëren. Er is wel een kanttekening: ik heb bij dit genre het geduld niet om naar albums te luisteren die langer duren dan twintig minuten. Raar, maar waar.

The Cherry Point - Hairy Ghosts 'R' Dead is net geen 20 mins, over gave plaatjes gesproken.....

Die kreeg ik ooit nog van Sven getipt, zal binnenkort ook wel langskomen

sxesven
ThirdEyedCitizen schreef:
The Cherry Point - Hairy Ghosts 'R' Dead is net geen 20 mins, over gave plaatjes gesproken.....

Deze natuurlijk sowieso inderdaad. Als je googlede op '20 minuten geniale pleurisherrie' zou die het eerste zoekresultaat moeten zijn...

Verder zelf altijd erg into korte noisereleases geweest, vandaar ook dat ik op Hoarse bijna alleen 3" CDrs heb uitgegeven (met wat uitzonderingen). Beste op Hoarse w.m.b. (en de moeite van het opzoeken dus zeker waard) zijn Sendot Sklin - The Black Mausoleum, Fuck, The Retarded Girl - Abuse, Ikodora '65 - Tappi Auricolari en The Shock Technician - SuperGAU

Wat andere leuke en korte shit, Gero maar even niet meegenomen omdat je die al hebt:

HN + aanverwante shit:
Paranoid Time - Ankle Grabbers 7"
LHD - Curtains
Bakans - Demo (gabbagrind volgens het label, whutevz)
Yellow Power Scum
Groyxo - Demo
Torturing Nurse - Run Junky Run (meer noisecore, echt fantastisch)
Oscillating Innards - The Broken Column
Scordatura - Zapalenie Kaletki Maziowej Rzepki

HNW:
Die Reitenden Leichen - Blutgericht
Bachir Gemayel - HNWar
Skönhet - The Princess and the Newsreporter
Female Harakiri - Chainsaw Majini

En hoewel de platen van artiesten als Hijokaidan en Incapacitants wel lang zijn bevatten ze vaak wel een aantal kortere tracks van, jawel, ongeveer 20 minuten per stuk. Absolute aanraders op dat gebied:

Hijokaidan - No Oslo No Harm (van Polar Nights Live CD)
Hijokaidan - Crinkum Crankum (van Windom CD)
Incapacitants - Bitter Insect (van Extreme Gospel Nights CS)
Incapacitants - Necrosis (van As Loud As Possible CD)
Pain Jerk - Hello America (van Live at the No Fun Fest 2007 CD)

sendotsklin
Hoe zit het bij jullie eigenlijk met noise t-shirts?
ik heb zelf de volgende in de kast liggen:
Vomir (3 shirts, de twee shirts van crucial blast, en het shirt dat bij de split met fukte zit)
Boredoms
Ritual Stance
Merzbow
The Haters
CSMD

iemand enig idee waar er nog andere vette shirts te bestellen zijn? HNW bij voorkeur

sxesven
Her en der kun je wel wat shirts vinden maar wat hnw betreft weet ik er eigenlijk geen meer. Hffl verkocht destijds boxen met tapes + shirts, zodoende heb ik er eentje van insurgent. Burial recordings heeft net een shirt uit. Wat verdere mogelijkheden voor hn en pe:

- cold spring
- hospital productions store (laatste restjes, coole shit oa in incapacitants maar veel te dure verzending á $32 voor een shirt van $16)
- important records
- phage (maar dat wist je zo te zien al )
- pointless blank
- nightchannels.com
- hanatarash shirt op ebay (heb ik ook): http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem;PdsSession=34df30f31380a479e5b53905ffffd3ef?itemId=380433000445&index=0&nav=SEARCH&nid=82166362627
- guttershock.com (oa bootleg pulse demon shirt + noisecore)

Uit mn hoofd... Morgen ff op mn laptop nog checken.

sxesven
Oh ja en (iig in het verleden) rainbow bridge

sxesven
+ eatdeath.com

Hospital is niks meer trouwens helaas, nog maar een paar shirtjes (Prurient, Akitsa, Vatican Shadows, Deathpile ), echt kut, had nog graag een Incaps shirt willen hebben

jeko
Heb er een paar die ik nauwelijks draag!

Torturing Nurse, te rood
Merzbow, te klein
Kylie Minoise, te wit
en nog een Vomir / Fukte shirt onderweg. Dezelfde als Dennnis denk ik.

De maat blijft meestal een gok, large gauw te groot en medium soms te klein.
Voor de sier heb ik ze wel opgehangen. En m'n paspop Chantal draagt er af en toe eentje

Ga ook maar eens wat tips van Sven opsnorren. Lang geleden dat ik nieuwe noise heb opgezocht Ik blijf trouwens bijna alles lezen in dit topic. Vaak heb ik er niets aan, maar jullie zijn altijd zo enthousiast dat het gewoon leuk leesvoer is

sxesven
jeko schreef:
De maat blijft meestal een gok, large gauw te groot en medium soms te klein.

Hier ook het probleem, alleen bij mij L/XL. Soms is een L uitstekend en dan weer te klein, soms is een XL goed en dan weer een jurk. Draag sommige dingen wel maar andere niet. Wat ik heb, zo 1-2-3 uit mijn hoofd: Incapacitants-vest (L, iets te klein), Vomir (L, goed), Insurgent (XL, wel ok maar beetje wijd), Hanatarash (XL, veel te groot), Gerogerigegege (XL, wel ok eigenlijk maar LS en ik houd eigenlijk niet zo van longsleeves), Merzbow (XL, ook heel groot).

tevens niels

vond deze net trouwens nog:

/ Industrial T shirts - audiovile.goodsie.com

leuke shirtjes wel, o.a. Merzbow (design van een of ander oud tapeje, kom er zo gauw niet op), Whitehouse, Throbbing Gristle, Genocide Organ

sxesven
Pat schreef:
Gaping Hole was a record label I curated from 2006 until 2010. There were 37 tapes, two LPs, and one CD released during the course of it's life. Every tape released via the imprint is now available for streaming in it's entirety through the newly-built site: GAPING HOLE - gapinghole.snse.net

Enjoy.

Ook wel wat voor bennerd natuurlijk:
Each tape was presented as a single-sided 40 minute cassette

Ik ga er eens ff doorheen (heb zelf alleen Haemorrhaging Fetus - Tangled Desires op tape), specifieke tipjes mogen wmb gedropt worden

sendotsklin
Bedankt voor alle shirt tips!
Medium zit bij mij altijd wel goed, soms iets te groot maar dan gewoon even te heet wassen

tevens:

TRAITORS - Nedenumit (single sided C90 cassette)

Two tracks of unmoving HNW, playtime approx 45 minutes
Recorded directly to cassette, no digital transfer, no master
Limited edition of 10 copies, trades preferred
otherwise: 3 euro's ppd worldwide

(afbeelding)

jeko
Ruillen Dennis?

Muzikaal Kabaal

sendotsklin
Traitors tape + Fils de pute tape ruilen voor Ikodora ´65 - De Eerste Steen/Hoggle - Shifting Walls Reveal the Four Guards ?

sendotsklin schreef:
Medium zit bij mij altijd wel goed, soms iets te groot maar dan gewoon even te heet wassen

Beetje off topic, maar zo heb ik dus nog nooit een shirt kleiner gekregen. Heb een XL-shirt die véél te groot is (online besteld), maar zelfs een paar keer op 90 graden wassen krijgt hem niet kleiner.

jeko
sendotsklin schreef:
Traitors tape + Fils de pute tape ruilen voor Ikodora ´65 - De Eerste Steen/Hoggle - Shifting Walls Reveal the Four Guards ?

Cool! Ik doe ze van de week op de bus.

@Herman: Wat langer in de droger, op heet? Nja als t goeie stof is, moet het niet uitmaken, maar soms krimpt het wel degelijk in de droger.

jeko
Iemand enig idee wie Korebuilder op Discogs is? Heeft inmiddels een wantlist van 54554
Een van jullie misschien

sendotsklin
Vroeg ik me pas ook al af, hij heeft ook wat van mijn releases op zn wantlist staan.
54554 items

sxesven
loller, lekker werkbaar idd elke dag een update met 500 van je wishlist items te koop ik vind mn eigen wantlist al flink (tegen de 600 items)

en ja, die alex agnew blijft geweldig

incaps kwamen trouwens op noise-park voorbij

(afbeelding)

sxesven
deze shit

(afbeelding)

hijokaidan! heerst! zo! hard!

(afbeelding)

(afbeelding)

sendotsklin
Hijokaidan blijft inderdaad geniaal,hun 30 cd boxset blijft ook 1 van mijn favoriete items uit mijn gehele noise collectie!

sxesven
als je die nog eens weg doet..

echt een indrukwekkende box die ik ook graag zou willen hebben maar waarvoor ik echt de € niet heb (of misschien wel - vorige maand ws voor evenveel uitgegeven aan andere shit) maar het is zo'n uitgave, ik krijg het niet voor elkaar voor op het verlanglijstje!

materiaalgewijs veel oud (pre 'echte' HN) spul, geloof ik? niet dat het uitmaakt, zit zelf een beetje te twijfelen waarin ik nu verder ga - latere Hijokaidan (HN en €25+ per album) of de oudere experimentelere periode (+- €15 per album). Kende 'oude' Hijokaidan eerst al en ben pas verliefd geworden op 'nieuwe' HK (Modern en verder dus), maar eigenlijk wil ik die oude HK ook wel weer eens gaan verkennen, verwacht daar toch ook wel eigenlijk een hoop magie die ik eerst niet echt hoorde En wat solo Jojo proberen, die hoesjes alleen al:

(afbeelding)

(afbeelding)

Polar Nights Live is iig echt een dikke aanrader, track 1 Jojo shreddend op z'n gitaar en gierende uithalen van Junko, bekend recept natuurlijk maar ontzettend energiek, heel evident 'gitaar'geluid (maar niet minder noisy) en een fantastische toegift; track 2 Jojo + een andere gitarist, een dronend werkje dat zich steeds verder het gekraak in werkt, erg lekker; track 3 Junko met ondersteuning van Sten Ove Toft van Ryfylke (waar dix nog eens een album van voordroeg voor het noise-album van de week), lekkere HN (stuk beter dan Ryfylke zelf) met fantastische screams van Junko natuurlijk (die wil je toch trouwen alleen al voor het gegil )

Junko - Sleeping Beauty wil ik ook nog graag btw, alleen balen dat ie alleen op LP en CDr is uitgekomen LP's draai ik toch maar weinig maar CDr vind ik voor zo'n product weer een beetje matig. Had dat geen CD kunnen zijn? Geweldige shit in ieder geval!

(dit is kant A van de LP, kant B is deze achterstevoren )

en ook deze eens aanschaffen:

teveel op verlanglijst kutbands

sendotsklin
Ik kan hem je zeker aanraden!
qua materiaal is het eigenlijk van alles :
disc 1 tot 12 is inderdaad oud materiaal (1979/1987)
maar vanaf disc 13 gaat het gruwelijk hard los met 'nieuwe' Hijokaidan (1989, release jaar van Modern tot 2009) plus nog wat leuke extra's als Junko's sleeping beauty (dus geen cd-r )
hier bovenop nog een 28 pagina's tellend boekje met geweldige foto's en info/liner notes van Jojo

om jou citaat nogmaals te gebruiken : hijokaidan! heerst! zo! hard!

zie dat hij op het moment voor 500 euro staat aangeboden op discogs, vrij prijzig..ik was er inclusief verzending rond de 180 euro voor kwijt!

En zojuist nog een nieuw speeltje besteld

(afbeelding)

sxesven
180 eu, woei, dan wou ik m ook wel

categorie: balen, btw, had Burning Orange op Discogs besteld, krijg ik er €11 verzendkosten voor gerekend 't is een digipak van 30g en twee mm dik dus verwachtte ik dat hij wel onder de verkopers categorie '1-3 cd's without jewel case, under 100g' (á €2) zou vallen. Blijkbaar niet, wat een bullshit ff over gemaild, maar had ik 't geweten had ik 'm anders wel ergens anders gekocht

/edit/

even gechecked, drie CD's met alleen coverart is zelfs iets dikker en weegt meer (50g)

€2 it is dus wmb, wat een quatsch dit

/edit 2/

aangepast, da's echt fokking nice

sendotsklin
Erg herkenbare ergernis is dat!
vooral ebay sellers hebben daar wel een handje naar, vraag me ook af hoe ze op dat idee komen. er word gerust tussen de 10 en 20 dollar teveel gerekend voor het verzenden van een cd. vaak is er met veel gezeur nog wel iets te regelen, maar toch

En mijn eerste verjaardags cadeau is al binnen:

(afbeelding)
oei wat een vette sound, gaat wellicht nog dieper dan de digitech/dod death metal, instant walls

jeko
Da's een mooi kadootje,lekker geprijst ook zag ik.
En al/nog gefeliciteerd.

Mijn pc doet momenteel raar. Maakt rare geluidjes tijdens op starten en afsluiten. Net harsh noise.
Denk dat ik onderhand maar eens op zoek moet naar een ander voordat de hele boel crasht

nice. Gefiliciteerd Dennis.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:44 uur

geplaatst: vandaag om 09:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.