MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:

Rustig wakker worden met Whitney Mann.

7,5

Dit is een fijn topic voor tijdens deze koude avonden.

Dit liedje had van mij nog wel een minuutje korter mogen duren.

6,8

De kersverse Kathleen Edwards.

In het begin moest ik even wennen aan haar stem, maar ondertussen ben ik overtuigd. Mooi nummer en ik ben benieuwd naar meer. Deze gaat op de lijst van te beluisteren releases 2012

7,5

Ondertussen ga ik wat oud materiaal van haar proberen.

Ponty Mython
Nee, mij te gelikt. 5/10

Prachtig, en haar nieuwe album is ook erg goed.

8,5

Moet eigenlijk lekker hard. Dus nu nog maals luisteren, maar dan over de stereo. (Sorry buren)

8

Ponty Mython

Die van Kathleen Edwards is ook niet helemaal mijn ding, wel mooi gemaakt en gezongen; 6,7

Die van Jim White is dan wel weer mijn ding maar vocaal schiet hij tekort vind ik: 6,8

Heerlijk nummer! Muzikaal prachtig en vocaal stoort het me niet, maar als elk nummer op het album zo gezongen is, zou ik het minder vinden.

Voor dit nummer een 8.

Folk uit Engeland; een band die volgend jaar met haar debuut zal komen.

Dry the River - History Book

Voor Dry The River een 6,4- had wel iets gespierder gemogen.

Potverdorie zeg, we laten het toch niet nu al doodbloeden?

Sandokan-veld schreef:
had wel iets gespierder gemogen.

Ponty Mython
Dry The River - Het is even wennen aan de hoge zang, maar verder is het best een mooi nummer. Vooral de stukken waar het tempo wat wordt opgevoerd kunnen mij positief bekoren. 7,5/10

Fiddler's Green - Grappig en ook best goed in het gehoor liggend, maar totaal niet mijn ding. 5/10

Fuck nu zit ik anderen te stimuleren om dit topic in leven te houden en vergeet ik zelf gisterenavond het filmpje te luisteren. Zit nu op mijn werk maar zal hem vanavond nog becijferen!

Geinig.

6,9

6,5 voor Fiddler's Green.

Dry the River is voor mij een 7tje waard. De stem moet je inderdaad even aan wennen. Het neigt naar die van Antony Hegarty, maar waar ik die van Antony niet kan trekken, vind ik dit dan wel weer heel mooi. Voor een nummer met wat meer spierballen hier een beter voorbeeld van hen. Een release in 2012 waar ik erg naar uitkijk.

Ponty Mython

Verrassend leuk nummer! Ik had me al voorbereid op het ergste, gezien het cijfer van Shangri-la

7,2

Edit: bovendien een leuke kennismaking met Tunng. Ik had wel eens van die naam gehoord maar had niet verwacht dat hun muziek in mijn straatje paste.

Ja dit is ook wel echt mijn ding (waarom ik het hier niet vervelend vind dat er weinig actie in zit is dan wel raadselachtig, geef ik toe). Erg leuke clip ook!

7,9

Ponty Mython
Sunderland schreef:
Verrassend leuk nummer! Ik had me al voorbereid op het ergste, gezien het cijfer van Shangri-la

7,2

Edit: bovendien een leuke kennismaking met Tunng. Ik had wel eens van die naam gehoord maar had niet verwacht dat hun muziek in mijn straatje paste.

Tunng zijn zo'n beetje de pioniers in de folktronica stroming. Live zijn ze helemaal te gek. Hier een akoestische sessie van Hustle op een kinderboerderij, zonder enige hulpmiddelen.

Leuk! I like! Ik heb vandaag hun laatste album beluisterd en moet hem nog een keer aan een luisterbeurt onderwerpen want ik vind wel dat deze na een sterke start wat inzakt.

Ik hou ze in de gaten!

Één van de ontdekkingen dit jaar was het samenwerkingverband tussen Marien Dorleijn (Moss) en David Pino (El Pino & The Volunteers), genaamd Tika. Mooie folkpopliedjes waaronder deze:

mooie 7,8 waard!

Ponty Mython
Lekker nummer, qua gevoel doet het ook wel een beetje 70's aan. 7/10

Klinkt wel lekker.

6,5

Hoe bepaal je nou alsof iets een 7,6 of een 7,8 krijgt?

Het nummer doet me een beetje denken aan Fleet Foxes.
Voor de rest vind ik het een sfeervolle tekst en passen de akkoorden daar ook prima bij.
Vind alleen dat alles net iets te goed gemixed is, en word ik een beetje leip van die * beng* op de achtergrond, wat klinkt alsof iemand een mat aan het afkloppen is, maar het "geluid" op een zoveelste van een seconde word afgeknipt, waardoor het een soort van lastig te plaatsen geluid word.
Past in principe niet bij de mix, maar de echo-saus goed overheen zit, zeker afgaande op de vocals en de solotjes. Voelt niet lekker.
Buiten dat om klinkt het gewoon als de zoveelste pop/rock/folk band waar er (gelukkig) meer van zijn.

6je

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:24 uur

geplaatst: vandaag om 12:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.