Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel
zoeken in:
0
Ponty Mython
geplaatst: 8 augustus 2012, 20:18 uur
Counting Crows, daar doet 't mij ook enigszins aan denken, maar dan (nog) slechter. Country rock van het ergste soort, mijns inziens. Mijn excuses Shangri-la, maar ik geef dit martelwerk een 2/10. Nu snel wat 16 Horsepower op om de vieze smaak van deze Amerikaanse vogelverschrikkers weg te spoelen!
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 22:44 uur
Bright eyes omdat gezien de reacties er wel wat vuur mocht komen.
Ik vind de cover (samen met Cortez) van Dave Rawlings ook geweldig.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 22:56 uur
Ik trek die stem van de zanger van Bright Eyes niet zo goed.
6
6
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 22:59 uur
Jij bent vast voorbereid 
Probeer deze versie dan eens met superzang..
OOOOps 2e video

Probeer deze versie dan eens met superzang..
OOOOps 2e video

0
geplaatst: 8 augustus 2012, 23:04 uur
Bright Eyes: 8
Jammer dat zijn nieuwere platen een stuk minder zijn.
Jammer dat zijn nieuwere platen een stuk minder zijn.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 10:10 uur
Bright Eyes: Goed nummer, maar hoort qua genre niet thuis in dit topic. De zang vind ik behoorlijk irritant. 4,5
De zang van Dave Rawlings Machine daarentegen is helemaal top. Samen met Gillian Welch brengt hij de zangkunst naar grote hoogte. Zijn gitaarspel is ook al top. 9,5
De zang van Dave Rawlings Machine daarentegen is helemaal top. Samen met Gillian Welch brengt hij de zangkunst naar grote hoogte. Zijn gitaarspel is ook al top. 9,5
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 13:26 uur
Haha ja, dat album van Dave Rawlings Machine heb ik. Ik luister er haast nooit naar. Vanmiddag maar even dan.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 21:45 uur
heicro schreef:
Bright Eyes: Goed nummer, maar hoort qua genre niet thuis in dit topic. De zang vind ik behoorlijk irritant. 4,5
Sorry hoor maar artiesten als Ryan Adams, Gillian Welch en Bright Eyes hebben het genre weer op de kaart gezet.
Hoezo hoort Bright Eyes hier niet thuis, mag alleen John Denver en Henk Wijngaard?
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 21:54 uur
Ben het wel met Heicro eens. Dit nummer van Bright Eyes is naar mijn mening gewoon een rocknummer...
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 21:59 uur
Moet ik nu een lijst met uptempo rocknummers van andere americana artiesten plaatsen?
Overigens luister nog maar eens naar hetzelfde nummer door Rawlings.
Het nummer voldoet volledig aan de omschrijving in de opening van dit topic aub even lezen.
Overigens luister nog maar eens naar hetzelfde nummer door Rawlings.
Het nummer voldoet volledig aan de omschrijving in de opening van dit topic aub even lezen.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 22:30 uur
Heerlijk nummer hoor! Over het algemeen ben ik niet zo enthousiast over Brigth Eyes, maar dat is dan beoordeeld over hun rustigere nummers.
Qua genre vind ik dit folkrock en lijkt me in dit topic wel thuis horen. Vooral omdat ik het op Okkervil River vind lijken en ik moet er niet aan denken dat zij geen plek krijgen binnen dit topic.
8
Qua genre vind ik dit folkrock en lijkt me in dit topic wel thuis horen. Vooral omdat ik het op Okkervil River vind lijken en ik moet er niet aan denken dat zij geen plek krijgen binnen dit topic.

8
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 22:40 uur
Rudi S schreef:
Moet ik nu een lijst met uptempo rocknummers van andere americana artiesten plaatsen?
Nee, doe dat maar niet.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 22:41 uur
Ik heb Method Acting/ Cortez the Killer van Dave Rawlings Machine op cd thuis. Het is veruit het beste folk/roots nummer van de cd.
Method Acting van Bright Eyes is duidelijk een pop/rocknummer.
Voel je nou niet aangevallen. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat we zorgvuldig moeten zijn met het plaatsen van filmpjes.
Method Acting van Bright Eyes is duidelijk een pop/rocknummer.
Voel je nou niet aangevallen. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat we zorgvuldig moeten zijn met het plaatsen van filmpjes.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 22:49 uur
Allereerst, plaatsen we allemaal de standen nog? Luie donders!
Op de een of andere manier vind ik Bright Eyes hier gewoon thuis horen. Songwriter pur sang. Krijgt van mij een 8, laatst hebben we een Bright Eyes-KO gehouden, daar kwam Poison Oak uit als winnaar!
Je servaasje die je pleegt bevalt ook!
Spoelie's nominatie vind ik niet zo heel bijzonder. Ook niet slecht hoor, maar 't doet me niet heel veel. Zeikerd die ik ben
6.
Op de een of andere manier vind ik Bright Eyes hier gewoon thuis horen. Songwriter pur sang. Krijgt van mij een 8, laatst hebben we een Bright Eyes-KO gehouden, daar kwam Poison Oak uit als winnaar!

Je servaasje die je pleegt bevalt ook!
Spoelie's nominatie vind ik niet zo heel bijzonder. Ook niet slecht hoor, maar 't doet me niet heel veel. Zeikerd die ik ben

6.
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 23:18 uur
Top 3 juli ’12 (naar gemiddelde):
1. Uncle Tupelo - Life Worth Livin' [spoelie90 / 7,8 / 5]
2. Bison - Iscariot [Sunderland / 7,38/ 4]
3. Chris Smither - Time Stands Still [De Daniel / 7,36 , 7]
De wisselbeker staat de komende maand op mijn slaapkamer!
01-08: Dick Gaughan - Worker's Song [Masimo /6,56 / 8]
02-08: Tom Russell – East of Woodstock, West of Vietnam [heicro / 5,5/ 4]
03-08: Gillian Welch – Scarlet Town [Ponty Mython / 7,92 / 6]
04-08: The Felice Brothers – Frankie’s Gun [spoelie90 / 7,38/ 4]
05-08: Two Gallants – Nothing To You [jori stes / 6,0/ 7]
06-08: Elvis Perkins – Shampoo [De Daniël / 7,0/ 7]
07-08: American Scarecrows – Wild Hearts [Shangri-La/ 5,07/ 7]
08-08: Bright Eyes – Method Acting [Rudi S/ 6,6/ 4]
09-08: Delta Spirit – Golden State [spoelie90/ / ]
1. Uncle Tupelo - Life Worth Livin' [spoelie90 / 7,8 / 5]
2. Bison - Iscariot [Sunderland / 7,38/ 4]
3. Chris Smither - Time Stands Still [De Daniel / 7,36 , 7]
De wisselbeker staat de komende maand op mijn slaapkamer!
01-08: Dick Gaughan - Worker's Song [Masimo /6,56 / 8]
02-08: Tom Russell – East of Woodstock, West of Vietnam [heicro / 5,5/ 4]
03-08: Gillian Welch – Scarlet Town [Ponty Mython / 7,92 / 6]
04-08: The Felice Brothers – Frankie’s Gun [spoelie90 / 7,38/ 4]
05-08: Two Gallants – Nothing To You [jori stes / 6,0/ 7]
06-08: Elvis Perkins – Shampoo [De Daniël / 7,0/ 7]
07-08: American Scarecrows – Wild Hearts [Shangri-La/ 5,07/ 7]
08-08: Bright Eyes – Method Acting [Rudi S/ 6,6/ 4]
09-08: Delta Spirit – Golden State [spoelie90/ / ]
0
geplaatst: 9 augustus 2012, 23:54 uur
Aardig pop/rock nummer.
6,5
Ik ga binnenkort maar weer eens wat hardcore country plaatsen.
6,5
Ik ga binnenkort maar weer eens wat hardcore country plaatsen.

0
geplaatst: 10 augustus 2012, 01:39 uur
Tja, dit vind ik ook eerlijk gezegd niet veel met alt country te maken hebben. Maar toch wel een aardig nummer.
6
6
0
geplaatst: 11 augustus 2012, 13:56 uur
Bekende naam, dat ene omvangrijke album van hem staat hier nog op de verlanglijst.
Dit klinkt goed.
7.5
Dit klinkt goed.
7.5
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 00:47 uur
Dat is dan jullie gemis, ik vind het prachtig. Pure folk in de traditie van Nick Drake. Dan maar wat anders proberen:
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 01:34 uur
Ducoz schreef:
Note: 2 keer achter elkaar posten is niet toegestaan!
Note: 2 keer achter elkaar posten is niet toegestaan!
Dala - Horses
Imagine a little boy who's unable to go outside. Instead, he constantly stands at the window and watches horses in a pasture across the street as they playfully run as fast as they can. He imagines he is one of them. This touching song is not only based on a true story, but it's also beautifully sung by Amada Walther and Sheila Carabine of Dala. The two began singing together in high school in Toronto. They decided to pursue their talents, and you're bound to hear more from them; they began appearing in the U.S. for the first time this year.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.