MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Overigen / Maak kennis met folk, americana, roots en beoordeel

zoeken in:
Weinig eigen? Heb je naar de tekst geluisterd en zijn prachtige inlevende manier van spelen en zingen?...

Maargoed, hij speelt op een tenor gitaar.

Mooie stem idd.

7

De tekst heb ik niet aan een diepgaand 'onderzoek ' onderworpen moet ik toegeven.
Ik doelde meer op het muzikale gedeelte.
Maar een 7 is i.m.o. een mooi cijfer bij de weg.

Dus een tenorgitaar heeft vier snaren en de kop van een banjo?

Volgens mij spreekt Daniël een waar verhaal, ja.

Klinkt mooi, tekst is prima, passend bij genre, z'n manier van spelen is indeed prachtig en inlevend, en de man heeft een erg mooie stem, ware het niet dat ik me soms wel irriteer aan de wijze van verhaling: ik had gewild dat 'ie meer dan twéé zinnen er uit kon persen, zonder er telkens een pauze achteraan te gooien. 't Maakt het iets té loom, waar ik had gehoopt dat 'ie het verhalende kracht zou bijzetten door (alhoewel ik niet per se van vaart hou) maar toch wel íets van vaart er in zou houden. Verdorie, ik leg 't bedroevend uit, maar gevoelsmatig zijn de zangpauze's (alhoewel het getokkel wel mooi is) toch net te lang en te frequent, waardoor m'n aandacht verslapt. Zo.

Is dat bij andere nummers van 'm ook zo, Da Denièl?

Misschien dat dit je dan iets meer bevalt? YouTube - The Kingdom of Survival - Will "The Bull" Taylor

Deze Willy Tea Taylor is voor mij in ieder geval de mooiste ontdekking die ik in een hele lange tijd heb gedaan. Muziek die helemaal voldoet aan mijn eisen (maar ik heb dan ook wel een oude ziel ) Check ook z'n album: Willy Tea Taylor - willyteataylor.bandcamp.com

erg mooi

Al het album als toevoeging opgestuurd, toevallig?

Mensen, zijn jullie goede liedjes op?

Willie Tea Taylor: 7,5
Klinkt tof

Doug Paisley: 8 erg mooi nummer.

Mijn inzending voor vandaag, vanuitgaande dat Dhr. Paisley de ruimte tussen de vorige en gisteren coverd.

Sfeervol, maar ook nogal saai. 6,5

Doug Paisley: zeer aangenaam

8

Graham Nash: mooi, maar ik ken betere nummers van hem.

7

Doug Paisley: 7,5

Shangri-la schreef:
Graham Nash: mooi, maar ik ken betere nummers van hem.

7

De Daniël schreef:
Mensen, zijn jullie goede liedjes op?

Allesbehalve

Willie Tea Taylor: 6

Doug Paisley was afgelopen zaterdag hier in Groningen, op TakeRoot.
7

Graham Nash: Sleep Song dekt de lading, maar saai zou ik het niet willen noemen.
7.5

De Daniël schreef:
Sfeervol, maar ook nogal saai.

Dan maar iets met meer pit.

Doug Paisley: 7
Graham Nash: mooi hoor! 7,5
Pert Near Sandstone: gewoon leuk! 7,5

Leuk nummer paul.

7

Doug Paisley: 7-

Graham Nash: 6

Pert Near Sandstone: 8
Lekker

Pert Near Sandstone, leuk hoor. Maar weet niet of ik een heel album zou luisteren. 6,5.

Dave Alvin and the Guilty Ones: Harlan County Line: 7.5

Lekkere boogie, lekker sfeertje, 'n beetje Tony Joe White en Joe South, een beetje Cale enz, enz, .
Weet niet of ik een heel album zou trekken, maar dit is prima. Mooi samenspel ook met die slide; leuke ontdekking.

Gene Clark

Dave Alvin: Ik sluit aan op wat Oldfart zegt, ik geef het enkel een 7.

servaas
Dave Alvin verdient natuurlijk gewoon een 10 ! Of in zijn geval eerder een 11, want zijn album eleven, eleven was gewoon een van de betere americana albums van 2011! Dat vond trouwens ook de huidige trainer van Standaard Luik, Ron Jans .

En als je ons niet gelooft, kijk dan gewoon even hier !!!

Trouwens Gene Clark zaliger nagedachtenis is ook ok, al ken ik sterkere nummers van deze legandarische zangvogel (lees: Byrd).

Ook een mooi nummer inderdaad, Servaas.
Maar deze vind ik toch net wat mooier

Gene Clark is een van mijn favoriete artiesten al kan ik op dit album nog een mooier nummer aanwijzen.

Voor deze een 7,5

Nou niet direct een nummer wat ik zelf onder de noemer van dit topic zou plaatsen....
Maar goed een 7tje voor meneer Clark.

Gene Clark heb ik in de afgelopen maanden ontdekt, zowel via the Byrds, via Dillard & Clark en als solo-artiest. Voor dit nummer een 8,5.
(Net als Shangri-La wil ik ook nog wel even wijzen op een nog mooier nummer van het betreffende album, die laatste twee minuten )

Gene Clark kan ik weinig folk in ontdekken. Wat ie dan wel laat horen spreekt mij niet zo aan: 5

Een oudje van Emily Barker nieuw leven ingeblazen door Frank Turner uit te nodigen.

Mij te poppy, 5

Ik vind het leuk. 7.

staralfur schreef:
Ik vind het leuk.

Ik ook. Los van elkaar en ook samen. 7.

Offtopic: @ Sunderland: Heb jij het album van Alina Hardin al ontvangen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:40 uur

geplaatst: vandaag om 17:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.