MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Algemeen Voetbaltopic #1

zoeken in:
Aangezien voetbal de laatste tijd (correctie: de laatste 13 jaar) het meest geliefde gespreksonderwerp is in het subforum Overig ben ik zo vrij geweest om dit topic aan te maken.
Uit de signalen die ik van verschillende users heb opgevangen constateer ik namelijk dat hier behoefte aan is.

Omdat onze volkssport nummer 1 vaak op grote belangstelling kan rekenen van een aanzienlijke groep users raken de berichten over andere sporten in het Algemeen Sporttopic wat ondergesneeuwd en komen discussies over die sporten lastiger van de grond. Dat is jammer want ikzelf en een hoop users met mij lezen en praten ook graag over andere mooie sporten.

In dit aparte voetbaltopic kan alles worden besproken dat te maken heeft met de op-een-na belangrijkste bijzaak in het leven. Vergeet hierbij a.u.b. niet om de geldende gedragsregels te respecteren en je mede-users in hun waarde te laten, zodat de moderators extra werk bespaard blijft. Op basis van de goede sfeer de laatste weken in het sporttopic heb ik er vertrouwen in dat wij dat als gemeenschap kunnen. Ik wil dan ook de moderators vragen om dit nieuwe topic een kans te geven op succes.

Alle mensen die niets met voetbal hebben kunnen vanaf nu alle berichten over voetbal gemakkelijk ontwijken. Tegelijkertijd krijgen alle anderen sporten nu meer ruimte in het Algemeen Sporttopic.

Veel plezier en game on zou ik zeggen!

Ik vind de aspecten die nu een rol gaan spelen in de titelstrijd in de eredivisie erg interessant om te bekijken, dus ik reageer nog even op een eerdere post uit het Algemene Sporttopic:

johan de witt schreef:
Ik geef ze nog altijd 80 procent op de titel. Dat was voor gisteren 95.
Ik geloof dat ook niet zo van de druk. Thuis zijn ze nagenoeg onverslaanbaar en mochten ze angstig beginnen sleept het publiek hen er wel doorheen. Dus zondag zie ik ze geen misstap maken.
Vitesse uit misschien wel, maar dan heeft Ajax ook een lastig uitpotje.

Ik volg je niet helemaal in het feit dat mentale druk geen rol zou spelen. Zeker heeft dat significante invloed op (top)sportprestaties. Net zoals Ajax hoe dan ook hinder gaat ondervinden van de Europese verplichtingen en dieper zal moeten gaan om de wedstrijden in de eredivisie tot een goed einde te brengen. Want de eerstvolgende 2 tegenstanders (Heerenveen en PSV) hebben 5 dagen extra om zich voor te bereiden (op te laden) voor de wedstrijd tegen Ajax. 7 of 2 rustdagen is nogal een verschil.

Het aspect van de druk speelt natuurlijk een niet onbelangrijke rol als je zoals in het geval van Feyenoord al het hele seizoen bovenaan staat, je voorsprong ziet verdampen en nu nog maar 1 misstap verwijderd bent van het verspelen van de koppositie. En misschien nog wel belangrijker in het geheel is het feit dat de laatste landstitel zo lang geleden is. Zoals Aad de Mos al zei moet je vanuit Feyenoord-perspectief van een enorme ramp spreken als het nog misgaat, en dat beseft iedereen die bij de club betrokken is maar al te goed.

''Als het nu niet gebeurt, met in gedachte wat zich nu heeft afgespeeld, dan zou dat de grootste teleurstelling zijn uit de geschiedenis van Feyenoord."

Als Feyenoord niet had verloren van Ajax, dan was de druk echt van de ketel geweest. Maar mede door het verlies in Amsterdam zijn ze toch weer zenuwachtiger geworden, weer een uitstekende kans gemist om Ajax op een schier onoverbrugbare achterstand te zetten. Waren ze bij de les geweest tegen een weinig bijzonder Sparta, dan was Ajax al veel eerder de knock-out toebedeeld.

Moedeloos zullen de Feyenoord-spelers er van worden, dat ze al vanaf speelronde 1 bovenaan staan, maar nooit een echt serieus gat hebben kunnen slaan. Het vertrouwen zal een stevige deuk hebben opgelopen nu blessures en schorsingen ervoor gezorgd hebben dat de klad erin is gekomen. Slechts 10 punten uit de laatste 6 wedstrijden. Het is opeens pijnlijk zichtbaar geworden hoe matig de bank van Feyenoord is. Martin van Geel zal zich mogelijk nog berouwen dat hij in de winterstop niet een paar versterkingen heeft aangetrokken, want er zijn blijkbaar ook geen talentvolle jeugdspelers die er direct staan nu.

En PSV moet zich eigenlijk kapot schamen dat ze met dit materiaal slechts derde staan. Zij hebben veel meer mogelijkheden dan Feyenoord en na de winterstop geen zwaar programma meer (in tegenstelling tot Ajax). Al is het wel zo dat de competitie op details beslist wordt. Bergwijn had de hoek voor het uitkiezen, maar wachtte abnormaal lang met uithalen. Gaat die bal erin dan had PSV vermoedelijk de zege gestolen in Rotterdam en hadden ze nu boven Feyenoord gestaan.

johan de witt schreef:

Ik hoop alleen niet dat Bosz gezien de spannende competitie-ontknoping gaat rouleren tegen Schalke en wat sterkhouders rust gaat geven. Ajax heeft een unieke kans heeft op een Europese finale en dat prefereer ik boven een eventueel kampioenschap.

Hier wel mee eens. Sanchez, Viergever, Klaassen en Ziyech moeten nu gewoon alles spelen. Schöne liefst ook als hij het fysiek volhoudt. Vrije trappen kunnen wel eens het verschil gaan maken tussen wel of geen finale, net als in 2002 bij de laatste grote prijs voor een Nederlandse club. Dode spelmomenten zijn zo belangrijk in het topvoetbal.

Moedeloos worden van het hele jaar boven aan staan... wat moet je dan wel niet zijn als je hele jaar 2de staat.

Overigens slecht nieuws voor iedere eredivisie club behalve FC Fraude. Marsman gaat aan het eind van dit seizoen Twente verlaten.

Over bovenaan staan gesproken: een bekend lid van Mume is op dit moment de beste voetbalcoach! Of hij had veel geluk, dat kan ook. Hopelijk heeft hij niet te vroeg gepiekt...

Goed initiatief Geert
Ik verwacht dat we hier eerder aan 1500 pag. zitten dan t algemeen sporttopic

Kan ik in het pooltopic inzetten op het aantal uur dat dit topic open zal blijven?

Poek schreef:
Over bovenaan staan gesproken: een bekend lid van Mume is op dit moment de beste voetbalcoach! Of hij had veel geluk, dat kan ook. Hopelijk heeft hij niet te vroeg gepiekt...
Je moet alleen eerst inloggen.

Slotje. Dit blijft een muziekforum, één topic over sport is wel voldoende. Wie meer wil, kan hier terecht: Voetbalmeter.freeforums.org • Bekijk forum - Het grote voetbalforum

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:25 uur

geplaatst: vandaag om 16:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.