Overig / Algemeen / Algemeen Sporttopic (geen voetbal) #3
zoeken in:
0
geplaatst: 10 april 2017, 12:36 uur
Nou dat zou mooi zijn, betaald hij eindelijk ook eens wat terug van zijn transfersom

0
geplaatst: 10 april 2017, 12:46 uur
Ik stop maar met speculeren, het is toch vrij onspelbaar dit seizoen. Zou me niets verbazen als Ajax met 3-0 wint bij PSV, Vitesse met 2-0 van Feyenoord en dat Ajax vervolgens thuis weer 1-1 speelt tegen Go Ahead ofzo.
Feit is wel dat Feyenoord 8 punten heeft laten liggen in de laatste 6 wedstrijden, de goede reeksen zijn inmiddels wel verleden tijd. En fysiek gaat het ook niet echt lekker, terwijl ze toch vrij snel uit de Europacup en beker waren. Als ik Gio was, zou ik de spelers ergens nog een dagje vrij geven. Vind spelers als Botteghin en El Ahmadi nou ook niet echt een frisse indruk meer maken.
Feit is wel dat Feyenoord 8 punten heeft laten liggen in de laatste 6 wedstrijden, de goede reeksen zijn inmiddels wel verleden tijd. En fysiek gaat het ook niet echt lekker, terwijl ze toch vrij snel uit de Europacup en beker waren. Als ik Gio was, zou ik de spelers ergens nog een dagje vrij geven. Vind spelers als Botteghin en El Ahmadi nou ook niet echt een frisse indruk meer maken.
0
geplaatst: 10 april 2017, 12:49 uur
Ajax wint niet in Eindhoven, maar Fey ook niet van Vitesse en Utrecht.
4e plek is ook belangrijk..is 1.5 miljoen meer tv gelden..dus hup Barazite
4e plek is ook belangrijk..is 1.5 miljoen meer tv gelden..dus hup Barazite

0
geplaatst: 10 april 2017, 13:07 uur
Als, stel dat, ben het met herman eens, we speculeren het hele seizoen naar z'n mallemoer. Het is simpelweg ff volhouden tot de volgende speelronde......en dan is er nog niks beslist.
Eerst maar eens kijken hoe Ajax donderdag gesloopt wordt
Eerst maar eens kijken hoe Ajax donderdag gesloopt wordt

1
geplaatst: 10 april 2017, 13:11 uur
trebremmit schreef:
Zo, Vinales wint de tweede GP van dit seizoen ook, dat is sinds Wayne Rainey in 1990 niet meer gebeurd bij Yamaha, wat een geweldenaar.
Rossi knap tweede, hij lijkt weer goed in vorm, mooi hoe hij Crutchlow nog inhaalde, een top weekend voor Yamaha dus, en met Marquez en Honda gaat het wat minder.
Zo, Vinales wint de tweede GP van dit seizoen ook, dat is sinds Wayne Rainey in 1990 niet meer gebeurd bij Yamaha, wat een geweldenaar.

Rossi knap tweede, hij lijkt weer goed in vorm, mooi hoe hij Crutchlow nog inhaalde, een top weekend voor Yamaha dus, en met Marquez en Honda gaat het wat minder.
En Rossi heeft intussen 350 GP wedstrijden gereden. Een record. De cijfers van Agostini leken destijds nooit meer overtroffen te kunnen worden maar toen kwam Rossi dus.

0
geplaatst: 10 april 2017, 13:11 uur
herman schreef:
Ik stop maar met speculeren, het is toch vrij onspelbaar dit seizoen. Zou me niets verbazen als Ajax met 3-0 wint bij PSV, Vitesse met 2-0 van Feyenoord en dat Ajax vervolgens thuis weer 1-1 speelt tegen Go Ahead ofzo.
Klopt. Zijn eigenlijk de enige twee die last lijken te hebben van vermoeidheid. El Ahmadi heeft natuurlijk de Africa Cup gehad en nog een tripje 2 naar Afrika 2 weken terug.
Ik weet niet of al die blessures door belasting komen. Niet toevallig raakten ze allemaal geblesseerd op het kunstgras van Sparta. En El Ahmadi op het kunstgras van Zwolle.
Veel spelers hebben nu juist rust gehad; Vilhena, Elia, Kongolo en Jorgensen.
Feyenoord heeft nog steeds de beste papieren. Volgende 2 winnen en het kan eigenlijk niet meer mis gaan.
Voor de winterstop zeiden ze (red.: de Ajacieden) ook dat Feyenoord er doorheen zat, na het puntverlies tegen Ajax, Heerenveen en GAE. Juist daarna raakte Feyenoord in topvorm en kwam de winterstop te vroeg met ruime overwinningen op AZ, Sparta en Vitesse.
0
geplaatst: 10 april 2017, 13:12 uur
De flapdrol die tegen Ajax 3 grote kansen miste. Zou me niets verbazen als hij tegen Feyenoord wel scoort. Vind het al de grootste *** van de gehele Eredivisie. Kan er ook nog wel bij.
0
geplaatst: 10 april 2017, 13:17 uur
Volgens mij was er een duidelijke consensus dat die eretitel aan ene Vel(d)tman toekwam.
0
geplaatst: 10 april 2017, 13:22 uur
Veltman, Klaassen en Luuk de Jong concurreren sterk inderdaad.
0
geplaatst: 10 april 2017, 13:32 uur
Nou ja thuis reeks is nog steeds redelijk indrukwekkend te noemen

0
geplaatst: 10 april 2017, 14:56 uur
Nicolage Rico schreef:
We hebben dit seizoen nog geen thuisfluiter gehad in de Kuip, integendeel.
Daar mag verandering in komen...
We hebben dit seizoen nog geen thuisfluiter gehad in de Kuip, integendeel.
Daar mag verandering in komen...
Gokje? Pol Van Boekel fluit komende zondag !!!
0
geplaatst: 10 april 2017, 15:04 uur
Ik heb eerder de indruk dat al die andere "Ajacieden" hier zichzelf moed in proberen te praten met al die scenario's dat Feyenoord onder druk staat, een smalle selectie heeft, andere ploegen nog wat hebben om voor te spelen etc etc. en dat Ajax wellicht alles gaat winnen. Ik heb de handdoek definitief gegooid na Excelsior uit....ik geloof er niet meer in....ik hoop natuurlijk stiekem nog wel dat ik er compleet naast zit
maar dat is eigenlijk een beetje tegen beter weten in. En daarbij valt er ook niets op af te dingen en mag het na zo lang wachten ook wel weer eens dat jullie kampioen worden. Is alleen maar goed dat Feyenoord er nu weer volledig bijhoort en dat de traditionele top 3 allemaal regelmatig hun kampioenschap meepikken.
0
geplaatst: 10 april 2017, 15:17 uur
Ik geef ze nog altijd 80 procent op de titel. Dat was voor gisteren 95.
Ik geloof dat ook niet zo van de druk. Thuis zijn ze nagenoeg onverslaanbaar en mochten ze angstig beginnen sleept het publiek hen er wel doorheen. Dus zondag zie ik ze geen misstap maken.
Vitesse uit misschien wel, maar dan heeft Ajax ook een lastig uitpotje.
Ik hoop alleen niet dat Bosz gezien de spannende competitie-ontknoping gaat rouleren tegen Schalke en wat sterkhouders rust gaat geven. Ajax heeft een unieke kans heeft op een Europese finale en dat prefereer ik boven een eventueel kampioenschap.
Ik geloof dat ook niet zo van de druk. Thuis zijn ze nagenoeg onverslaanbaar en mochten ze angstig beginnen sleept het publiek hen er wel doorheen. Dus zondag zie ik ze geen misstap maken.
Vitesse uit misschien wel, maar dan heeft Ajax ook een lastig uitpotje.
Ik hoop alleen niet dat Bosz gezien de spannende competitie-ontknoping gaat rouleren tegen Schalke en wat sterkhouders rust gaat geven. Ajax heeft een unieke kans heeft op een Europese finale en dat prefereer ik boven een eventueel kampioenschap.
0
geplaatst: 10 april 2017, 15:24 uur
Nicolage Rico schreef:
Tegen Ajax mag je verliezen en 4,5 afwezige sterkhouders kan Feyenoord gewoonweg niet opvangen. Ajax en PSV trouwens ook niet. Al hebben ze wel een sterkere bank.
Tegen Ajax mag je verliezen en 4,5 afwezige sterkhouders kan Feyenoord gewoonweg niet opvangen. Ajax en PSV trouwens ook niet. Al hebben ze wel een sterkere bank.
Klopt inderdaad, dat is inherent aan Nederlandse clubs die moeilijk met een selectie van 25 gelijkwaardige spelers kunnen werken. Er zijn op dit moment 4 spelers die Ajax eigenlijk niet kan missen:
Sanchez
Klaassen
Ziyech
Onana
Wanneer 1 van deze 4 niet meedoet merkt Ajax dat ook direct. Van de Beek in plaats van Klaassen zoals in 2e helft tegen AZ, dat is nog wel een groot verschil. Ziyech wordt ook steeds belangrijker. Het verlies van Sanchez en Onana is het lastigste op te vangen, aangezien hun vervangers véél minder zijn.
Maar op alle andere posities kan Ajax redelijk makkelijk rouleren, omdat de vervangers niet of nauwelijks minder zijn. Bij Feyenoord heb je daarentegen op bijna elke positie een probleem als de beoogde basisspeler niet kan meedoen door schorsingen of blessures. Van de meestgebruikte wisselspelers scoren eigenlijk alleen Kuijt en Nieuwkoop een voldoende. Nelom (verdedigend zeer zwak), Basaçikoglu (nul rendement), Tapia (drama) en Kramer (in het systeem dat Fey speelt alleen nuttig als stormram) passen niet bij het niveau dat Feyenoord nastreeft. De rest van de bank heeft te weinig meegedaan om goed te kunnen beoordelen, maar waarschijnlijk worden Gustafson, Hansson, Vejinovic, Woudenberg, El Hankouri e.a. op dit moment ook te licht bevonden door Van Bronckhorst.
Een nieuwe blessure of schorsing en Van Bronckhorst moet alweer gaan puzzelen. De breedte van de selecties zou wel eens een sleutelrol kunnen gaan spelen in de titelrace...
0
geplaatst: 10 april 2017, 15:52 uur
Vermeer is ook een goede wisselspeler. Bilal vind ik ook prima als invaller. Zorgt voor extra power en dreiging, al kan zijn rendement een stuk beter, vooral qua goals dan. Hij heeft wel 4 assists op zijn naam staan in de weinige speeltijd die hij kreeg.
Kramer vind ik prima als pinchhitter.
Kramer vind ik prima als pinchhitter.
0
geplaatst: 10 april 2017, 16:00 uur
Aangezien er de laatste tijd nogal wat klachten komen over dit topic, die vooral gaan over het feit dat dit een discussietopic tussen Ajax en Feyenoord fans geworden is, wil ik een ieder verzoeken hier a.u.b wat meer een algemeen sporttopic van te maken, zoals de topictitel al aangeeft, en het vele slowchat over die clubs wat te minderen.
Veel users die hier graag wat willen posten worden tegengehouden door de bulk aan berichten over voetbal, en dan voornamelijk over de twee genoemde clubs, en dat kan niet de bedoeling zijn.
De komende tijd gaan wij kijken hoe het hier gaat, maar mocht dit zo doorgaan dan gaat voetbal er hier uit, net zoals op moviemeter.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Veel users die hier graag wat willen posten worden tegengehouden door de bulk aan berichten over voetbal, en dan voornamelijk over de twee genoemde clubs, en dat kan niet de bedoeling zijn.
De komende tijd gaan wij kijken hoe het hier gaat, maar mocht dit zo doorgaan dan gaat voetbal er hier uit, net zoals op moviemeter.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.

2
geplaatst: 10 april 2017, 16:21 uur
Wellicht kan je dan een speciaal voetbaltopic aanmaken. Zou raar zijn om een sport uit te sluiten vanwege zijn populariteit.
Ik houd van (bijna) alle sporten, dus berichten over andere sporten zijn uiteraard welkom.
Ik houd van (bijna) alle sporten, dus berichten over andere sporten zijn uiteraard welkom.
1
geplaatst: 10 april 2017, 16:22 uur
Waarom dan geen apart voetbaltopic aanmaken? Als het hier veel over voetbal en de vaderlandse eredivisie gaat zijn er blijkbaar veel users geïnteresseerd in. Ik vind dat ook logisch want voetbal is nu eenmaal onze volkssport. Dit in tegenstelling tot andere sporten (tennis, basketbal, American Football, MotoGP, snooker) waar slechts 1 of 2 mensen geïnteresseerd in zijn. Ik zie het probleem wat hier geschetst wordt echt niet zolang de discussies respectvol verlopen. Niemand is verplicht om posts te lezen die hij niet interessant vindt.
Mocht het inderdaad zou zijn dat mensen dit topic mijden omdat ze allergisch zijn voor voetbal dan lijkt me de beste oplossing gewoon een algemeen voetbaltopic zodat voetbal en de andere sporten elkaar niet in de weg zitten. Dit zou op elk ander forum ook allang gebeurd wanneer het frequent over een subonderwerp gaat. Ik begrijp uiteraard dat we niet naar een apart Ajax/Feyenoord/PSV/Champions League/Oranje topic toe moeten gaan, maar 1 apart draadje over voetbal moet toch kunnen?
Mocht het inderdaad zou zijn dat mensen dit topic mijden omdat ze allergisch zijn voor voetbal dan lijkt me de beste oplossing gewoon een algemeen voetbaltopic zodat voetbal en de andere sporten elkaar niet in de weg zitten. Dit zou op elk ander forum ook allang gebeurd wanneer het frequent over een subonderwerp gaat. Ik begrijp uiteraard dat we niet naar een apart Ajax/Feyenoord/PSV/Champions League/Oranje topic toe moeten gaan, maar 1 apart draadje over voetbal moet toch kunnen?
5
geplaatst: 10 april 2017, 16:25 uur
Die avatar van Nicolage Rico though 
Zat daarnet echt letterlijk als een dwaas over m'n scherm te vegen omdat ik dacht dat er een haartje opzat

Zat daarnet echt letterlijk als een dwaas over m'n scherm te vegen omdat ik dacht dat er een haartje opzat

2
geplaatst: 10 april 2017, 16:29 uur
Johnny Marr schreef:
echt letterlijk als een dwaas over m'n scherm te vegen omdat ik dacht dat er een haartje opzat
echt letterlijk als een dwaas over m'n scherm te vegen omdat ik dacht dat er een haartje opzat
Wie niet

0
geplaatst: 10 april 2017, 16:32 uur
En ik houd ook van veel andere sporten. Ik lees eigenlijk alles wel wat hier gepost wordt, dus iedereen die iets te melden heeft over een sport die aan zijn hart ligt ga vooral zo door.
Vrijdag beginnen de play-offs bij de NBA weer, zin in. Mooi dat OKC daar al zeker van is. Hoop dat ze dit jaar weer eens ver kunnen komen. Fenomenaal wat Westbrook laat zien dit seizoen. Gewoon even 42 triple-doubles behalen, wat een baas.
Gaat nooit meer verbroken worden waarschijnlijk.
In de Eastern Conference mag van mij Toronto Raptors eens de finale halen. Leuk team.
Vrijdag beginnen de play-offs bij de NBA weer, zin in. Mooi dat OKC daar al zeker van is. Hoop dat ze dit jaar weer eens ver kunnen komen. Fenomenaal wat Westbrook laat zien dit seizoen. Gewoon even 42 triple-doubles behalen, wat een baas.
In de Eastern Conference mag van mij Toronto Raptors eens de finale halen. Leuk team.
1
geplaatst: 10 april 2017, 16:33 uur
Nicolage Rico schreef:
Wellicht kan je dan een speciaal voetbaltopic aanmaken. Zou raar zijn om een sport uit te sluiten vanwege zijn populariteit.
Nou de volgende stap wordt dat de albums van Radiohead niet meer mogen

2
geplaatst: 10 april 2017, 16:41 uur
Belachelijk weer hoor. Volgens mij praten we hier inhoudelijk over voetbal, over Ajax en Fey. Degene die iets over een andere sport wil schrijven prima. Maar verwacht niet dat NFL of Formule 1 30 reacties krijgen. Voetbal is sport nr. 1 toch bij velen..
4
geplaatst: 10 april 2017, 16:41 uur
Ik lees bij Gretz dat 1 van de albums van Radiohead meedoet aan de NBA, dus dat zal wel niet.
Maar ik zal me ook proberen in te houden; de laatste tijd wordt hier wel echt elk wissewasje in de titelrace tot in den treure besproken.
Gisteren in R'dam heb ik overigens nauwelijks iemand over voetbal gehoord. Wel over de marathon, dat leefde veel meer. Heeft iemand hem nog gelopen? Of aspiraties?
0
geplaatst: 10 april 2017, 16:45 uur
herman schreef:
Ik lees bij Gretz dat 1 van de albums van Radiohead meedoet aan de NBA, dus dat zal wel niet.

0
geplaatst: 10 april 2017, 16:55 uur
herman schreef:
Gisteren in R'dam heb ik overigens nauwelijks iemand over voetbal gehoord. Wel over de marathon, dat leefde veel meer. Heeft iemand hem nog gelopen? Of aspiraties?
Geen aspiraties, maar ik hem wel gevolgd op televisie. Mooi evenement dat Rotterdam kleur geeft. Ik kijk normaal eigenlijk alleen de grote atletiektoernooien. Belangstelling is aangewakkerd omdat ik vrijdag en zaterdag in Rotterdam was voor Motel Mozaïque, daar veel heb rondgelopen en de voorbereidingen van dichtbij heb meegemaakt.
1
Gretz schreef:
En ik houd ook van veel andere sporten. Ik lees eigenlijk alles wel wat hier gepost wordt, dus iedereen die iets te melden heeft over een sport die aan zijn hart ligt ga vooral zo door.
Vrijdag beginnen de play-offs bij de NBA weer, zin in. Ik hoop dat OKC daar ook bij zit en ze dit jaar weer eens ver kunnen komen. Fenomenaal wat Westbrook laat zien dit seizoen. Gewoon even 42 triple-doubles behalen, wat een baas. (afbeelding) (afbeelding) (afbeelding) Gaat nooit meer verbroken worden waarschijnlijk.
Vrijdag beginnen de play-offs bij de NBA weer, zin in. Ik hoop dat OKC daar ook bij zit en ze dit jaar weer eens ver kunnen komen. Fenomenaal wat Westbrook laat zien dit seizoen. Gewoon even 42 triple-doubles behalen, wat een baas. (afbeelding) (afbeelding) (afbeelding) Gaat nooit meer verbroken worden waarschijnlijk.
Ik ging net zeggen: wacht even tot na de playoffs, dan kan ik als Knicksfan weer meepraten. Godver, wat een seizoen. En opnieuw tussen wal en schip, want blijkbaar kunnen ze ook niet tanken.
Westbrook heeft echt geschiedenis geschreven. In dit tijdperk het record aantal triple doubles halen... en dan die buzzer beater gisteren. Wat een speler. Had iets tegen die man, maar intussen heb ik niets anders dan respect.
En eerlijk gezegd begin ik ook de waarde van Melo in te zien. Ondanks het functioneren in een ondermaatse ploeg toch al die jaren blijven meedraaien. Ben alleen helemaal niet voor zijn egoïstische stijl van spelen. Heb heel hoge verwachtingen van Kristaps. Ruil Rose in voor een pass-first point guard a la Steve Nash en haal een meer consistende SG binnen dan Courtnee Lee en het kan wel nog wat worden. Noah mag doorgespoeld worden. Hij moet trouwens wat dingen doorspoelen.
Ben ook pro een apart voetbaltopic.
0
Hmm, kunnen we het eens hebben over andere sporten, is March Madness alweer afgelopen. Het schaatsseizoen inmiddels ook sedert enkele weken. Van wielrennen zijn de leukste voorjaarsklassiekers alweer een beetje geweest (buiten die ietwat saaie in ons eigen landje en LBL) en duurt de aanvang van de grand tours nog even. De NBA playoffs beginnen pas vrijdag aanstaande... Wat nu? 

0
geplaatst: 10 april 2017, 17:00 uur
Zelfs "de andere sport liefhebbers/niet voetbal posters" pleiten voor een apart voetbal topic 
Dus wat let de mods?

Dus wat let de mods?

2
geplaatst: 10 april 2017, 17:02 uur
Wel leuk, we hebben al een Knicks fan (bennerd] en een OKC fan (ook een tijdje gesupporterd, maar nog in de tijd met Ibaka, Harden en Durant)[Gretz], vast ergens wel een vastgeroeste Bullsfan en ook present een liefhebber van de San Antonio Spurs 
Heerlijk team met een echte worldclassmanager, coach Pop. En hij neemt ze altijd mee naar de playoffs, als contenders nog wel
Ook geweldig hoe ze langer dan een decennium eenzelfde core kunnen houden in hun team en ondertussen sterk daar rondom heen kunnen verjongen en echte teams kunnen bouwen (nu ook weer met P. Gasol, Aldridge en D. Green). Helaas zijn de tijden met de oldtimers (vooral na Duncans pensioen) wel een beetje gevlogen. Gelukkig met Kawhi wel een nieuwe franchiseheld vanaf dag 1.
Meer liefhebbers hier?

Heerlijk team met een echte worldclassmanager, coach Pop. En hij neemt ze altijd mee naar de playoffs, als contenders nog wel
Ook geweldig hoe ze langer dan een decennium eenzelfde core kunnen houden in hun team en ondertussen sterk daar rondom heen kunnen verjongen en echte teams kunnen bouwen (nu ook weer met P. Gasol, Aldridge en D. Green). Helaas zijn de tijden met de oldtimers (vooral na Duncans pensioen) wel een beetje gevlogen. Gelukkig met Kawhi wel een nieuwe franchiseheld vanaf dag 1.Meer liefhebbers hier?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.